X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
משרד התחבורה מצפצף על חוק המידע בתחבורה הציבורית ולא פעל כיאות ליישומו אחרי שהבין את מה שכל בר-דעת מבין – העסק יקר ומורכב. ומי ישלם את מחיר המחדל? אנחנו
▪  ▪  ▪
צ' כרמל. משרד התחבורה גילה את אמריקה
נסיעה באוטובוס תתייקר למימון מידע בתחנות
עידן יוסף
יישום חוק המידע בתחנות האוטובוס מוסיף להתעכב. משרד תחבורה מודה כעת כי אנשיו לא הפנימו את ההשלכות * שוקל את מימון עלויות היישום (עשרות מיליוני שקלים) מכיסו של הנוסע
לרשימה המלאה

יש אחראים למחדל
להשתהות ולסחבת בישום החוק אחראים פקידים בכירים במשרד התחבורה שגם היום ממשיכים לשבת בכסאותיהם. על הכנסת לתבוע מהם הסברים וכך גם חובתה של יחידת הביקורת הפנימית במשרד התחבורה. גם התערבות מצד משרד מבקר המדינה, בנושא הפוגע מדי יום במיליוני נוסעים בתחבורה הציבורית, תהיה במקרה זה לברכה.

המכשול העיקרי בפני אישור חוקים הוא עלותם התקציבית. רוב החוקים שהעלו חברי כנסת, חשובים ככל שהיו, נפלו מסיבה זו. כזה אולי היה אמור להיות תיקון מס' 98 לפקודת התעבורה, העוסק במסירת מידע בתחבורה הציבורית, שהגישו הח"כים נחמן שי, שלי יחימוביץ' ויריב לוין.
חצי עבודה
אלא שהתיקון לחוק אושר בסופו של דבר לאחר שמשרד התחבורה נתן לו אור ירוק, ואף התחייב ליישומו עד 1 בינואר 2012, שנה מיום חקיקתו בכנסת. אבל יותר ממישהו אחד במשרד התחבורה, עשה רק חצי עבודה בלשון המעטה, ולא טרח לבדוק כראוי את כל העלויות הכספיות המתחייבות כתוצאה מהצבת שילוט המותאם לכל תחנת אוטובוס בנפרד כמו גם את אופן הביצוע.
כפי שדיווח News1, מוערכת כעת העלות התקציבית על 60 מיליון שקלים להתקנת השילוט ועוד 10 מיליון שקלים בכל שנה לצורך תחזוק השלטים ועדכונם. מי ישלם את כל זה? רמז: לא חברות התחבורה הציבורית. ניחשתם נכון – אני ואתם, באמצעות ייקור תעריפי התחבורה הציבורית שאמורים ממילא להתייקר בינואר ו/או הגדלת הסובסידיה הניתנת מהקופה הציבורית של כולנו.
מי באמת מעכב?
וכך היום, חודשים ארוכים אחרי שהחוק נכנס לתוקף, הוא נותר אות מתה בספר החוקים – אין לו אפילו תקנות ביצוע החתומות בידי השר ישראל כ"ץ וליישומו בידי כלל החברות אין עדיין אישור מרשות ההגבלים העסקיים. זו טוענת כי טרם קיבלה מהחברות המפעילות את התחבורה הציבורית את הנתונים אותם התבקשו למסור בטרם תאושר להם בקשת הפטור מהסדר כובל, שאינו מאפשר להן כיום לשתף פעולה בהתקנת השלטים. במשרד התחבורה בכלל אומרים שהממונה על ההגבלים כבר גיבש עמדה בנושא והתנה את השת"פ בהגבלות מסוימות, וכעת רק ממתינים שגם מפעילי התחבורה הציבורית ילמדו את עמדת הממונה בטרם יפעלו.
איזו מבין הטענות מדויקת יותר? קשה לדעת, אם כי גורם המעורה בנושא אמר כי גרסת הרשות משקפת יותר את המציאות. אבל מה שלא ברור הוא: אם אכן גרסת משרד התחבורה היא הצודקת, מדוע הוא מוסר את ההכרעה בעניין העמידה בהגבלות שקבע הממונה בידי המפעילים ואינו מורה ליישם אותן לאלתר.
אין זו התמיהה היחידה על דרכי הפעולה של משרד התחבורה, שהביאו למחדל המידע בתחבורה הציבורית. בעייתיות השילוט הסטטי בתחנות ידועה למשרד התחבורה שנים על-גבי שנים והייתה אמורה להיפתר מזמן. כאשר ראה המחוקק כי דבר לא נעשה בנדון עיגן את הדבר בחקיקה. אבל משרד התחבורה התנהל בעצלתיים והחל בהכנות ליישום החוק רק שבעה ימים קודם יישומו.
סיור של בכירי המשרד בתחנות אוטובוס בחו"ל גילה להם את אמריקה. הם מצאו כי כל תחנה דורשת שלט ייחודי עם מפה ייחודית. בכך הראו כי לא רק שהם מנותקים ממה שקורה בעולם בתחום זה אלא גם ממה שקורה בתוככי ממלכת מדינת ישראל. לא צריך להיות חכם גדול כדי להבין את מה שבמשרד התחבורה הבינו באיחור, די להיות נוסע בתחבורה הציבורית כדי להבין את המובן מאליו – מדובר בפרויקט לאומי מורכב שמצריך שיתוף פעולה ולא מעט כסף.
בפעם האחרונה בה ביקשה הכנסת, בהיותה הרשות המפקחת בישראל, הסברים בנושא, ענה הממונה על הפיקוח הארצי במשרד התחבורה, שלמה כץ, כי התקנת השילוט בתחנות המקורות צפויה להסתיים עד סוף 2012 (במקום עד סוף 2011, כאמור), אך כלל לא בטוח שיותקן שילוט גם בתחנות בהן מוצב רק עמוד. לפי הקצב הנוכחי ספק רב אם גם הבטחה זו תמומש.

תאריך:  12/08/2012   |   עודכן:  13/08/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מחדל המידע בתחבורה הציבורית
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
פלילי בתח... שלי
הנהג  |  12/08/12 23:52
2
השר כץ -הביתה
אחינעם  |  13/08/12 01:53
3
ורישום טלפונים ציבוריים יש ?
הטלפן  |  14/08/12 12:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסף מישל דוד
התחומים הרבים שבהם מדינת ישראל למדה להצטיין במשך השנים מייצרים הערכה, אבל טרם הגיעו האומות ללמוד מעם ישראל רוח וערכים    קצת על תרבות, ערכים והשפעה בינלאומית...
עידן יוסף
השפלתה של עוד נוסעת בתחבורה הציבורית הנפרדת היא רק עניין של זמן. משרד התחבורה לא מחסל את קווי ההפרדה, הוא רק מעודד אותם
אלעזר לוין
"פנינים" משידור ריצת המרתון היום: "רצו 20 קילומטר ב-60 שניות"    השדר הוא גם מומחה לגנטיקה    הרצים המתחמקים מהריצה    משכתבים את ההיסטוריה: "ב-1908 הייתה באנגליה מלכה"
ד"ר גבריאל אביטל
יש בכוחו של צה"ל לתקוף ולהגיע לכל מטרה. לשוכני הסל אין שום יתרון על כותב שורות אלה ודומיו. גם לא הגיוני שבסוגיה כה מורכבת, הדעה השלטת היא כה אחידה. אלא אם יש איום גלוי על אנשי הצבא הבכירים בנוגע לקידום עתידי אם לא יחשבו כמו נחום ברנע, שמעון שיפר או אמנון אברמוביץ'
ציפורה בראבי
האיום האירני בפתח ומי יטפל בו? העורף מוגן, מבטיח ראש הממשלה בנימין נתניהו. ולמה שלא נאמין? ואיפה נשיא ארצות-הברית ברק אובמה כשצריך אותו?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il