X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
קו ישיר מוביל בין אוזלת היד בטיפול בבנייה הבלתי-חוקית במגזר הערבי לבין ההנחיות המבישות שנתנה המשטרה לבנות בני עקיבא שביקשו להפגין בירושלים: קו של פחד משתק מפני אלימות, המוביל לאובדן הריבונות ולהרס מוחלט של שלטון החוק. זה הרבה יותר חמור מאשר הגרעין האירני
▪  ▪  ▪
נחשו את מי מרחיקה המשטרה [צילום: פלאש 90]
איתמר לוין
משטרת שקרנים

איתמר לוין
משטרת חפיפניקים

בשבוע שעבר נסעתי בכביש 6, העובר בחלקו בסמוך לקו הירוק. ממזרח לו ראיתי כפר ערבי בתנופת בנייה מרשימה: פה בונים בית, שם מוסיפים קומה. אבל הייתה רק בעיה קטנה אחת עם המראה הזה: יכולתי להניח במידה גבוהה מאוד של ודאות, שהרוב המכריע של הבנייה נעשה ללא היתרים וללא רשיונות.
קו ישיר מוליך בין אותו כפר ערבי לבין האיסור השערורייתי שהטילה המשטרה (יום א', 12.8.12) על חניכות בני עקיבא לשאת שלטים בהם ייאמר "הר הבית בידינו". התנועה ביקשה אישור לתהלוכה בטיילת ארמון הנציב, במרחק של קילומטרים רבים מהר הבית בפרט ומאוכלוסיה ערבית בפרט. המשטרה התירה רק כינוס מחאה ואסרה להשתמש באותו מטבע לשון נודע של מוטה גור, בטענה שמדובר בהסתה העלולה לגרור אלימות ערבית. הקו הישיר הזה הוא כניעתה הגמורה, המוחלטת והפומבית של ישראל לאלימות ערבית/פלשתינית.
צה"ל והמינהל האזרחי אינם נוקפים אצבע מול הבנייה הבלתי-חוקית העצומה ביהודה ושומרון, בעוד כל מבנה בלתי-חוקי (עם או בלי מרכאות) של מתנחלים הוא מיד עניין לבג"ץ ולפעולה צבאית נרחבת להסרתו. אגב: המדינה טוענת באופן עקבי בבג"ץ, שהיא אינה מטפלת בבנייה הבלתי-חוקית הפלשתינית מנימוקים של "סדרי-עדיפויות", נימוק שנעלם באורח מסתורי כאשר מדובר במתנחלים - והשופטים כמובן קובעים שזהו נימוק לגיטימי שלא יתערבו בו. אלא שהסיבה האמיתית היא פחד - ממש כך - מפני מה שיקרה אם חלילה תעז ישראל לדרוש מהפלשתינים לציית לחוק. במקרה הטוב, יהיה צורך בכוחות עצומים כדי להרוס בית אחד, שייבנה מחדש בתוך כמה ימים. במקרה הגרוע, זה ייגמר בפגיעות בנפש.
האלימות מנצחת בלי לשלוף סכין
בדיוק אותו מצב שורר במגזר הערבי בתוך תחומי ישראל ובמגזר הבדואי בנגב. המשטרה אינה מעזה להיכנס לריכוזי האוכלוסיה הללו, הפקחים (אם מדובר ברשויות מקומיות יהודיות) לא יכולים לעשות דבר בלי גיבוי משטרתי, וכך האלימות מנצחת מבלי שיהיה צורך לשלוף אפילו סכין אחד. אם נזכור שפירושה המקורי של המילה terror הוא פחד, נבין שיש לנו כאן עסק עם טרור מאורגן ושיטתי, החותר תחת עצם קיומה של ישראל כמדינת חוק דמוקרטית.
במזרח ירושלים כבר מזמן אין שליטה ממשית של ישראל, ושוב משום שהמשטרה מפחדת. לפני מספר חודשים הודתה המשטרה בריש גלי, כי היא אינה יכולה לגבות פקחי בנייה של עיריית ירושלים שמבקשים למלא את תפקידם במזרח העיר. איזוק אלקטרוני גם הוא לא ניתן להפעלה באזורים אלו, משום שהמשטרה אינה מוכנה ללוות את מפעילי האיזוק ולפעול אם מי שמצויים במעצר בית מפרים את תנאי שחרורם.
היכן מגבילים פולחן של יהודים?
איך כל זה קשור להר הבית? פשוט מאוד: זה בדיוק מה שקורה גם שם. כאשר פורעים ערבים משליכים אבנים לעבר מתפללים ברחבת הכותל, המשטרה מפנה את המתפללים. כאשר מתעורר חשש שמא ערבים ימחו באלימות על כניסת יהודים למקום המקודש ביותר להם, הר הבית, המשטרה מגיבה בסגירת ההר בפני יהודים. בשנה שעברה ניסיתי להתקרב לשער הר הבית הסמוך לשער האריות; הכיפה הסרוגה שלי הסגירה אותי והשוטרים עצרו אותי במרחק של 20 מטר מן השער. המקום היחיד בעולם בו מגבילים את חופש הפולחן של יהודים הוא ישראל.
הרפיסות הזו של המשטרה הגיעה לשיאה בהנחיות המבישות שניתנו לבנות בני עקיבא. נזכיר שוב: הן רצו תהלוכת מחאה במרחק של משהו כמו 10 ק"מ מהעיר העתיקה, בלב שכונה יהודית; המשטרה הודיעה שהיא חוששת מאלימות ערבית. במקום לטפל במוקדי האלימות ובמקום למנוע אותה מראש, משטרת ישראל פוגעת בזכויות יסוד דמוקרטיות של הרוב היהודי שהמדינה הזו הוקמה על ידו ובשבילו.
השורה התחתונה היא שממשלת ישראל על שלוחותיה, ובראשן המשטרה, משתינה במכנסיים מרוב פחד ומוותרת על ריבונותה בגליל, בנגב ואפילו בירושלים. ושלא תחשבו שזה ייגמר שם: יותר ויותר אזרחים שמים פס על המשטרה, כפי שניתן לראות מריבוי כתבי האישום על הפרת הוראות שוטר, על בריחה משוטרי תנועה ועוד. וגם שם זה לא ייגמר: ארגוני הפשיעה מפנימים היטב את הלקח ומבינים שאם יגבירו את האלימות בכלל ונגד שוטרים בפרט, יש להם סיכוי לא רע שהמשטרה לא תתעסק איתם. כי מי שאינו רוצה ואינו מסוגל לאכוף את החוק בבירתו, לא יוכל לאכוף אותו בשום מקום. וזה הרבה יותר חמור וגורלי לעתידה של המדינה מאשר כל איום חיצוני, כולל הגרעין האירני, משום שזה הולך והורס אותנו מבפנים בצורה חסרת-תקנה.

תאריך:  13/08/2012   |   עודכן:  13/08/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 מתנחלים
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משטרת פחדנים
תגובות  [ 18 ] מוצגות  [ 18 ]  כתוב תגובה 
1
משטרת הפחד?
ולדמיר  |  13/08/12 09:42
 
- במילה אחת: משטכרה (מלשון חארה) ל"ת
פוטנה  |  13/08/12 19:39
 
- משט(ח)רא
לולינקה  |  14/08/12 07:28
2
אזלת יד- המצב לפני הגאולה
איריס כהן   |  13/08/12 12:26
3
תיאור מדויק ביותר של המשטרה
עו"ד  |  13/08/12 16:38
4
שאלה של סדר עדיפויות ותקציב
אורן אדרת  |  13/08/12 16:46
5
ממי פוחדים - כנראה מהשמאלנים
ששולטים בכיפה  |  13/08/12 16:52
6
על השר אהרונוביץ ללכת הביתה
ישראלי לא מוגן  |  13/08/12 17:18
7
ביבי הוא איש שמאל קיצוני
ליכודניקים כנסו  |  13/08/12 17:33
 
- מטומטם צא
לולינקה  |  13/08/12 18:16
8
משטרע
החצוצרן  |  13/08/12 17:58
9
ביקור בתחנות משטרה
שוטר לשעבר  |  13/08/12 18:13
10
יש לך טעות חמוד .
ישמעאל  |  13/08/12 18:16
11
משטרת פחדנים
ורד  |  13/08/12 19:02
12
זה לא המשטרה זו המכשלה ל"ת
אברהם מערב השומרו  |  14/08/12 07:24
13
כיף להיות ערבי/בדואיד/פלסטינאי
לולינקה  |  14/08/12 08:03
14
את המילה משטרה צריך להחליף
מזכיר_המדינה  |  14/08/12 08:06
15
מליארד וחצי מוסלמים הגודל קובע
נתיב  |  17/08/12 07:05
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריה יצחקי
אין לי ספק כי בקרוב יזהו גאוני המודיעין בארה"ב את ה"צעד פורץ הדרך". זה יהיה כאשר אירן תבצע את הניסוי הגרעיני הגלוי הראשון שלה בנובמבר, באתר התת - קרקעי במדבר המלח דשתי כויר. הבעיה תהיה שאז יהיה מעמדה של אירן מקביל למעמדה של צפון קוריאה, וכולנו נחיה בצל האימתני של הפצצה האירנית
עידן יוסף
משרד התחבורה מצפצף על חוק המידע בתחבורה הציבורית ולא פעל כיאות ליישומו אחרי שהבין את מה שכל בר-דעת מבין – העסק יקר ומורכב. ומי ישלם את מחיר המחדל? אנחנו
יוסף מישל דוד
התחומים הרבים שבהם מדינת ישראל למדה להצטיין במשך השנים מייצרים הערכה, אבל טרם הגיעו האומות ללמוד מעם ישראל רוח וערכים    קצת על תרבות, ערכים והשפעה בינלאומית...
עידן יוסף
השפלתה של עוד נוסעת בתחבורה הציבורית הנפרדת היא רק עניין של זמן. משרד התחבורה לא מחסל את קווי ההפרדה, הוא רק מעודד אותם
אלעזר לוין
"פנינים" משידור ריצת המרתון היום: "רצו 20 קילומטר ב-60 שניות"    השדר הוא גם מומחה לגנטיקה    הרצים המתחמקים מהריצה    משכתבים את ההיסטוריה: "ב-1908 הייתה באנגליה מלכה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il