X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
גובים שם מחירים הגבוהים משמעותית בהשוואה לנהוג בספריות עירוניות אחרות, כולל בספריות עירוניות ב"ערים חזקות" במרכז כמו תל אביב, גבעתיים, רמת גן, חולון וערים נוספות מסוג זה מנהלת ספריית עפולה: "מאשרת את העובדות"; אך טוענת: "מי שמעוניין להשתמש במחשבי הספרייה למטרת עיון - אנחנו לא גובים ממנו כסף"
▪  ▪  ▪
החלטה מקומית והתושבים לא מתלוננים [צילום: אלי אלון]

בספרייה העירונית הראשית בעפולה מקפידים לגבות מכל מי שמשתמש במחשבי הספרייה המיועדים לציבור הרחב סכום של 5 שקלים לשימוש במשך חצי שעה, ומי שמעוניין להשתמש במחשבי הספרייה למשך שעה יאלץ להיפרד מ-10 שקלים, מי שישתמש במחשב במשך שעתיים ישלם 20 שקלים וכך הלאה. מדובר במחירים גבוהים משמעותית יחסית בהשוואה לנהוג בספריות עירוניות אחרות, כולל בספריות עירוניות בערים "חזקות" במרכז הארץ כמו תל אביב, גבעתיים, רמת-גן ,חולון, ראשון לציון ועוד.
לשם השוואה, בספרייה העירונית "בית אריאלה" שהיא הספרייה העירונית הראשית של תל אביב, ניתן להשתמש במחשבי הספרייה במשך שעה בחינם, כך גם בספרייה העירונית "בית הראשונים" בגבעתיים. ברמת גן אם איני טועה, גובים 3 שקלים בלבד עבור שימוש במחשב ואילו בספרייה העירונית הראשית של חולון המדיטק לא גובים כלל עבור השימוש במחשבי הספרייה והוא גם לא מוגבל בזמן.
גם מחיר הדפסה באמצעות המחשב בספרייה העירונית עפולה יקר וגבוה בהשוואה לספריות עירוניות אחרות בארץ והוא עומד על שקל אחד לעמוד! בעוד שלדוגמה, בספריית "בית אריאלה" בתל אביב מחיר הדפסה לעמוד הוא כמה עשרות אגורות בלבד, וכך גם בספריות העירוניות בערים אחרות במרכז. ברוב הספריות עלות הדפסת עמוד הוא כמה עשרות אגורות בלבד.
החלטה מקומית
מדוע מחיר שימוש במחשבי ספריית עפולה, שאוכלוסייתה מדורגת במקום נמוך יחסית מבחינה סוציו-אקונומית, גבוה יותר באופן משמעותי מאשר בספריות עירוניות של ערים כמו תל אביב, גבעתיים, רמת גן, חולון וערים מסוג זה - בעלי דירוג גבוה מבחינה סוציו-אקונומית ? יש כאן אבסורד ואי צדק חברתי מובהק.
ההסבר שלי למצב זה הוא שמדובר בהחלטה מקומית ומאחר שהתושבים לא מתלוננים, אז העניין נמשך שנים. אני רוצה להדגיש שאני מכיר היטב את הספרייה העירונית של עפולה. כמה מבני משפחתי מתגוררים בעמק ומשתמשים באופן קבוע בשירותי הספרייה והנתונים שאני מוסר מדויקים ומגובים במסמכים.
זה מזכיר במידה מסוימת ידיעה שהתפרסמה לפני מספר חודשים, לפיה מחירי מוצרי מזון ברשתות שיווק בקריית שמונה, גבוהים מישובים חזקים במרכז הארץ כמו תל אביב.
אין פלא אפוא שאולם המחשבים בספרייה העירונית בעפולה הכולל לפחות 10 מחשבים נותר ברוב שעות היום ריק. ואם תבוא הכחשה בעניין זה, אוכל להוכיח זאת.
די בילד אחד או שניים מעפולה שנבצר מהם מבחינה כספית לעיין במחשב, בעיקר אם מדובר בחומר לימודי או תרבותי ויתכן שישנם ילדים כאלה, אזי זאת סיבה מספיק טובה, להוריד את המחירים הגבוהים ותנאי השימוש במחשבי הספרייה בעפולה. מדוע על ילד שעושה עבודה לימודית במחשב בספרייה, כי אין לו אפשרות מכל מיני סיבות להשתמש במחשב בבית והרי העבודה לימודית ממוצעת נמשכת במקרים רבים שעתיים לפחות - להוציא 20 שקלים עבור שימוש במחשב ועוד שקל לכל עמוד הדפסה? איפה נשמע שבמוסד ציבורי עירוני יגבו שקל לעמוד הדפסה?
שאלתי את מנהלת הספרייה העירונית בעפולה, לימור גולדשטיין, שהיא האחראית לכלל הספריות הציבוריות בעפולה ומשמשת גם יועצת ראש העיר, לפשר אי צדק חברתי הזה, האבסורד - שבעפולה - שלא נחשבת לעיר "חזקה" מבחינה סוציו-אקונומית, משלמים עבור שימוש במחשב בספרייה העירונית יותר מתל אביב, רמת גן גבעתיים,חולון וערים "חזקות" אחרות נוספות במרכז הארץ. תשובתה של לימור גולדשטיין: "אכן, אנו גובים 5 שקלים לשימוש חצי שעה במחשב, 10 שקלים לשעה וכך הלאה, אולם מי שמעוניין להשתמש במחשבי הספרייה למטרת עיון - אנו לא גובים ממנו כסף". תשובתה זו מקוממת אותי מאד. אני יכול לומר בכל האחריות ולהביא 20 אנשים שיעידו על כך שמי שניגש להשתמש במחשבי חדר העיון בספריה העירונית בעפולה מופנה אוטמטית לחדר הגיזברות לשלם את דמי השימוש במחשב, והוא לא נשאל אם הדבר מיועד לשימוש למטרת עיון או למטרה אחרת. יכול להיות שלימור גולדשטיין אולי אינה מעודכנת בנושא הזה.
קריאה לשרת התרבות לימור לבנת לבדוק את הנושא ולהתערב בעניין באופן אישי. ראוי שהעניין ייבדק גם מבחינה חוקית על-ידי גורמים חיצוניים מחוץ לעפולה או לעיריית עפולה. קורא אני לשרת התרבות לימור לבנת ולכל מי שקשור בעניין להתערב בנושא. נגמרה האולימפיאדה - אפשר להתעסק עכשיו בדברים החשובים.

תאריך:  18/08/2012   |   עודכן:  18/08/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בספרייה העירונית בעפולה תשלם יותר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רועי אורן
לצערי הרב, ככה נראים נבחרי הציבור שלנו: מדושני עונג, זחוחים,לא מקצועיים, גרגרנים ועוד    עד שיבחרו אנשים איכותיים, רעבים, מקצוענים, העם ימשיך לאכול לוקשים מנבחרי הציבור
חיים בר
בהיעדר חוקה, בית המשפט העליון ביושבו כבית הדין הגבוה לצדק, מהווה את הגוף הפרשני לחוקים    טוב עשו המחוקקים בחיקוק חוקי היסוד, אולם חוקי יסוד לא משוריינים באופן מוחלט ובמספר רב של דיונים בבית המשפט העליון הותקפו חוקי היסוד מבחינת פרשנותם    טוב יעשה בית המחוקקים אם יקים ועדה שתשב על המדוכה עד הגיעה לנוסח מקובל של "חוקה"
יהונתן דחוח-הלוי
ארגון בצלם טוען בסרטון וידאו תיעודי כי המצור על עזה גרם לכך שמרבית עובדי המנהרות הם קטינים שעזבו את הלימודים כדי לסייע בפרנסת המשפחה. דא עקא, ששיעור הקטינים מבין הרוגי המנהרות עמד אז על פחות מ-3 אחוזים
עמנואל נבון
היות שחסידי "פתרון שתי המדינות" טעו בעניין השלום, מדוע להניח כי הם צודקים בעניין הדמוגרפיה?    אילו הקשיב דוד בן-גוריון ב-1947 לסטטיסטיקאים ולדמוגרפים, מעולם לא הייתה קמה מדינה יהודית
מנשה שאול
הסופר הלבנוני ע'סאן שרבל: "כששמעתי את קריינית הטלוויזיה מבשרת לכלל האנושות על נחיתת "קיוריוסיטי" על המאדים, עצמתי את עיני ודמיינתי לעצמי שמנהיג ערבי יטלפן למדענים ערביים ויברך אותם על הישג כלשהו למען האזרח הערבי ולמען האנושות בכלל, כפי שעשה נשיא ארה"ב אובמה"    מה מנע מן המצרים להתייחס לאזהרותיה של ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il