משרד האוצר פרסם בשבוע שעבר את דוח הממונה לשנת 2011. הדוח כולל מגמות, ניתוחים וסטטיסטיקה על אודות ענף חיסכון ארוך-טווח. נתמקד בנושאים הקרובים לצרכן ויש בהם לפגוע פגיעה ישירה וכואבת בחיסכון הפנסיוני שלנו.
תהליך שיווק פנסיוני לקוי
נמצאו הטיות במידע שסופק ללקוח ובהליך ההשוואה בין מוצרים ויצרנים שונים, מקרים רבים של אי-מתן מידע אובייקטיבי ללקוח ומצגים מטעים בייעוץ. כל זאת בניגוד להוראות הדין. עקב כך, לצד הדרישה לתיקון הליקויים שעלו במהלך הביקורות, במקרים אחדים הוטלו קנסות על סוכנים וסוכנויות.
סוכן הביטוח אמנון גור נקנס בכ-40,000 ש"ח בגין הפרת חוק הייעוץ הפנסיוני והפרת חוזר הנמקה. לא מוזכר האם המפקח על הביטוח טרח ליידע את הלקוחות שהמקרים שלהם נבחנו בביקורת. סתם נקודה למחשבה.
דומה שהחזון של ועדת בכר על ייעוץ אובייקטיבי ושכלול של השוק עדיין רחוק מלהתגשם.
ביקורת ישירה בתחום מערכות מידע
מערכות המידע של חברות ביטוח מנהלות בפועל את החיסכון שלנו. הביקורת איתרה ליקויים בנושאי אבטחת מידע, התאוששות מאסון והמשכיות עסקית.
פינטו מהגשש היה אומר על זה - "נו קרס תוכניותס. רוצה הכסף".
מצעד הקנסות - כלל ביטוח מובילה בראש
לטבלה המלאה באתר
הכלכלן.