X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
אני קורא למשרד האוצר לחזור אל השיטה השטותית ולהציע פרסים חשבונית הפרס עשויה להקטין את הפיתוי לשלם במזומן, לשלם בלי קבלה
▪  ▪  ▪
לפתור את בעיית הגרעון

בממשלה נערכים להטיל גזירות כלכליות על הציבור. שלפתי את אחת הכותרות, שאומרת "גורמים באוצר: "משרד הביטחון מנהל מסע הפחדה נגד אזרחי ישראל". המערכה בין שני משרדי הממשלה מקיפה עשרות מיליארדים.
יחד עם זה, אומרים לנו, שהיקף ההון השחור בארץ עצום ואין יודע את היקפו האמיתי. משרד האוצר מגייס עוד מאות עובדים כדי להילחם בהון השחור ולגבות ממנו מסים. יש אופטימיסטים, שחושבים שגביית מס אמת עשויה אפילו לפתור את בעיית הגרעון בתקציב.
הידיעות הללו מזכירות לי את הראשון ביוני 1976. באותו יום הופיע הגליון הראשון של חוברת "הצילום" בעריכתי. בגליון הזה הייתה מכה קטנה לי, העורך, ולידידי יהודה טלמון, שהיה המו"ל. אז הוא היה סטודנט והיום עורך דין ויו"ר לה"ב (לשכת ארגוני העצמאים והעסקים בישראל).
במשך שבועות רבים עבדנו והכנו את המגזין לחובבי הצילום ובדפוס כבר הייתה מוכנה החוברת לכריכה ולהפצה לחנויות ו... בום. משרד האוצר החליט להטיל מס ערך מוסף בשיעור של 8%. על גב החוברת הודפס המחיר - 7 ל"י ולא יכולנו להטיל את המע"מ החדש על הצרכן, כפי שחייב החוק. כך ספגנו בחוברת הראשונה עוד 8% הוצאות. רק בחוברת השניה יכולנו להדפיס את המחיר המלא.
נזכרתי בחוברת "הצילום", כי בצמוד להטלת המע"מ, הציע האוצר "סוכריה" לתושבי המדינה. מי שיאסוף קבלות וישלח לאוצר, ישתתף בהגרלה ויזכה בסכום השווה לקבלות ששלח. בלי קשר למיזם הפרטי החדש, נרתמה כל המשפחה שלי למיזם הציבורי והתחלנו לאסוף קבלות. בתום המבצע המשפחתי זכינו ב-5,000 ל"י.
חזרה לשיטה השטותית
משרד האוצר, הקמצן של המדינה, הפסיק את המבצע אחרי חודשים אחדים, כאשר נראה היה שהציבור התרגל למע"מ והבין את נחיצותו. אנשי האוצר קיוו להביא למהפך בשיטות ההתחמקות של עסקים מסויימים, שעשו מלאכתם "בלי קבלות". לא רק המס הזעום היה חשוב, זאת הייתה דרך לגבות גם מס הכנסה על ההכנסות ה"שחורות" וזה היה הרבה יותר מן המע"מ.
אני קורא למשרד האוצר לחזור אל השיטה השטותית ולהציע פרסים. חשבונית הפרס עשויה להקטין את הפיתוי לשלם במזומן, לשלם בלי קבלה.
יהודה טלמון הציץ לי מעבר לכתף והעיר: "לצערי זה לא באמת הפתרון. הפתרון הוא לעשות את מה שצריך ולא את מה שקל - להשית חובת דיווח כללי, להיכנס למקומות בהם אין דריסת רגל לאנשי רשות המיסים ואנשי החוק בכלל (שווקים , מגזר מיעוטים ועוד), להפסיק עם כל הפטורים המצחיקים ולאכוף את החוק.
"אבל זה רק במדינת אוטופיה ולא במדינת קומבינה", סיכם.
אבל הפרסים הם דרך. דרך שהממשלה איננה נוקטת בה כבר הרבה שנים! זו דרך להסביר לאזרח, לשתף אותו גם להילחם בקומבינה.
אינני משלה את עצמי שפרסים קטנים יעשו מהפכה, אבל הם יתרמו לכך שהציבור יחזור לבקש קבלה, והציבור יבין שכאשר משקרים את המדינה בהעלמת מס, משקרים גם אותו. כיום אנחנו חיים במדינת קומבינה. קומבינה, צר לי, היא שקר. הונאת מישהו אחר, הטעייה, תמרון ומה שאתם לא רוצים. לא רוצים תרתי משמע. אנחנו חיים במדינה שקצת לבלף זה לא עבירה. אולי חשבונית הפרס תתרום גם משהו לנקיון הציבורי.
שר האוצר שלנו הוא פילוסוף. בוויקיפדיה כתוב שפילוסופיה עוסקת במוסר ואילו שר האוצר שלנו מציע לנו שיטת מס של "פטישים".

תאריך:  19/08/2012   |   עודכן:  19/08/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תוחזר חשבונית הפרס
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
לא יודע מי זה יהודה טלמון
מזכיר_המדינה  |  19/08/12 15:29
2
שינוי השיטה
יאיר דקל  |  19/08/12 19:31
 
- אוקיי הבנתי
מזכיר_המדינה  |  20/08/12 12:58
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    שוקק, נגד הנורמה הישראלית, לא-מסוגלים, הנאה, לא התרגלו, חתרן מלהג והחומר הנכון
יהודה דרורי
אני קורא בזאת לראש הממשלה, לשר החינוך ולשר האוצר להפסיק לסבסד משכורות של אנשי אקדמיה ישראלים, אשר מסתובבים בעולם ומנסים לגרום נזק למדינה על-ידי הכפשתה בטיעונים שיקריים כגון אפרטהייד, ובניסיונות שכנוע של גורמים כלכליים בחו"ל, להחרים את תוצרת מדינת ישראל ותושביה, ובכך לפגוע בכלכלת המדינה
אברהם פכטר
מספר פרשיות בצמרת המשטרה, שהתנקזו יחד, תוך זמן קצר, יצרו אווירה מתוחה בצמרת. העובדות הקשורות בתת ניצב ניסים אדרי, אינן מוכיחות בבירור שהוא שיקר או מסר גרסה לא אמינה, והסוגיה לאחר "שימוע" - יוצרת בעיה משפטית, אתית ופיקודית אצל מפכ"ל המשטרה), כפי שהוצגה ע"י ציון אמיר
אבנר אביב
בעקבות מכתב הקצינים ערב ביקורו של נשיא מצרים, אנואר סאדאת, הוקמה תנועת שלום עכשיו. בתמורה להחזרת סיני קראו לראש הממשלה מנחם בגין ז"ל להגיע לשלום עם מצרים
ראובן לייב
דווקא כאזרח מספר אחת וכמר ביטחון בכל רמ"ח אבריו, רשאי וחייב נשיא המדינה להתריע בשער בשעת הרת גורל כנגד הסכנה האורבת מיוזמה ישראלית בלבדית, חסרת אחריות, לתקוף את אירן    ובפרפרזה על אמרת חז"ל צריך גם לראות בו את המשכיל שבעת הזאת לא יידום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il