X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ההחלטה לסגור את התיק נגד אולמרט ויחזקאל בפרשת המינויים הפוליטיים נשנעת על נימוקים מופרכים במקרה הטוב, חסרי היגיון במקרה הפחות-טוב וכאלו שהם עלבון לאינטליגנציה במקרה הגרוע
▪  ▪  ▪
וינשטיין. סניגורו של אולמרט עומד בראש התביעה [צילום: פלאש 90]

מי אמר שהמשפט העברי אינו משפיע על מערכת המשפט הישראלית? קחו את ההחלטה בנושא תיק המינויים הפוליטיים של אהוד אולמרט, תנו לה לבוש ארמי - וקיבלתם פלפול תלמודי לעילא ולעילא. אבל הבעיה היא, שבעוד שהפלפול התלמודי נועד לחדד את המוח, החלטותיה של הפרקליטות אמורות להיות מעשיות וחד-משמעיות. בעוד הפלפול התלמודי מטרתו להגיע בסופו של יום להלכה ברורה, ההחלטה הזו של הפרקליטות מובילה לבריחה מההכרעה הנכונה והראויה.
תחילה נאמר: לפני שאולמרט, מקורביו וכתביו ינפנפו כשיכורי ניצחון בסגירת התיק, כדאי לחזור ולהדגיש את שנאמר בהחלטה: אולמרט ביצע לכאורה את העבירות שיוחסו לו. הוא ביצע שורה של מינויים פוליטיים במשרדי ממשלה חשובים, כשוחד פוליטי לאנשי ליכוד. היה סיכוי סביר להרשיע אותו בעבירות הללו. אבל מכל מיני נימוקים - שמיד נדון בהם - הוחלט לסגור את התיק.
מדוע נסגר התיק? הנימוק העיקרי הוא, שאולמרט ממילא עומד לדין על עבירות חמורות הקשורות בתפקידיו המיניסטריאליים, ואין עניין לציבור בתיק נוסף. לפי ההיגיון הזה, אם כבר לפשוע - אז בגדול. כי אם אני אעשה שתיים-שלוש עבירות, ימצו איתי את הדין על כולן; אבל אם אעשה 30-20 עבירות - יש סיכוי לגמרי לא רע שבשלב מסוים יגידו שכבר אין כוח ואין טעם להתעסק איתי.
הפרקליטות מודה, כי שקלה לצרף את נושא המינויים הפוליטיים לאחד מכתבי האישום האחרים, "אלא שמשיקולים משפטיים, לוגיסטיים ואובייקטיביים מצאנו שצירוף כזה לא היה נכון או ריאלי". במילים אחרות: טעינו ועכשיו אנחנו מנציחים את טעותנו. שלא לדבר על כך שחקירת המשטרה בפרשת המינויים נמשכה שנתיים, התיק שכב בפרקליטות עוד חצי שנה, השימוע נערך רק לאחר שנה וחצי - ועכשיו ברור שהתיק הזה יוכל להידון רק בעוד זמן רב. ושוב במילים אחרות: הסחבת חילצה את אולמרט.
נימוק מוזר, שלא לומר מקומם, נוסף הוא השימוש בפסק הדין במשפטו של צחי הנגבי. אחד משלושת שופטי השלום סבר, כי לא ניתן להעמיד לדין על מינויים שנעשו לפני אוקטובר 2004 - וחלק ניכר מהעבירות שיוחסו לאולמרט קדמו למועד זה. לפי הפרקליטות, גם את זה יש להביא בחשבון. קראתם נכון: דעת יחיד של שופט שלום, שעליה ביקשה המדינה לערער אך לא יכלה בשל שביתת הפרקליטים. ממתי דעת יחיד שכזו היא עילה לסגור תיק אחר? מדוע לא להשתמש בתיק האחר כדי להשיג בדיוק את מה שרצתה המדינה להשיג בערעור בתיק הקודם - הפיכת אותה דעת יחיד? לפרקליטות פתרונים.
סגירת התיק נגד עובד יחזקאל מוזרה לא פחות. הנימוק היחיד שניתן בעניינו הוא, שאם נסגר התיק נגד אולמרט - אין מקום להעמיד אותו לבדו לדין על עבירות שביצע בהנחיית הממונה עליו. אם נמשיך את הקו הזה, להבדיל, לא יועמדו לדין חיילים בארגוני פשיעה אם לא ניתן יהיה להעמיד לדין את ראשיהם של אותם ארגונים. זה כמובן לחלוטין לא מתקבל על הדעת. בעניינו של יחזקאל לא מתקיים אף אחד מהנימוקים שניתנו בעניינו של אולמרט, וההחלטה איננה רק בלתי סבירה; היא עלבון לאינטליגנציה.
ומילה אחרונה: למברגר מייחס את מעשיו של יחזקאל ל"רוח המפקד" שהישרה אולמרט בלשכתו. האם אין לחשוש, ש"רוח מפקד" דומה נושבת מלשכתו של היועץ המשפטי לממשלה ומי שהיה סניגורו של אולמרט, יהודה וינשטיין?

תאריך:  21/08/2012   |   עודכן:  21/08/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האם גם פה יש "רוח מפקד"?
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
הפרקליטות היא המושחתת
שם הרקבון  |  21/08/12 19:49
2
היכן העובד ההודי
מר וינשטיין  |  21/08/12 19:55
3
פשע מאורגן
בצבא  |  21/08/12 20:01
4
רק תקדים צחי הנגבי=השאר קשקוש!
ע_הראל  |  22/08/12 21:16
5
איך אולמרט נחלץ מהתיקים ?
א.ל. רמת-גן  |  23/08/12 10:01
6
כותרת נכונה.
יוסי מ  |  23/08/12 18:24
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עליס בליטנטל
המועצה להשכלה גבוהה (יהודה ושומרון) אישרה בחודש יולי 2012 את ההכרה במרכז האוניברסיטאי באריאל כאוניברסיטה על כל המשתמע מכך    הדבר עורר את זעמם של כל ראשי האוניברסיטאות בישראל, שלא יכלו לשאת את ההחלטה הדמוקרטית ולקבלה, ופנו בעתירה לבג"צ שיבטלה    האם יש מקום להחלטה זו או אחרת?
נבון קצב
הבחירה בעורך הדין אשר ייצג נאמנה את עניינך, ואשר יילחם עבור שמירת זכויותייך, אינה משימה קלה כלל ועיקר, הגם שיש הסבורים כך בטעות לאור הצפת מקצוע עריכת הדין בשנים האחרונות, כאשר לא סוד הוא, שכתוצאה מהצפת המקצוע באלפי עורכי דין חדשים, סובל מקצוע עריכת הדין בישראל גם מירידה חדה בכבודו ובקרנו
רן שורר
אלימות מתקשרת למילה הארמית - אלים - תוקפן    לפי מילון אבן שושן- "כל דאלים גבר..” - כל החזק- גובר, מי שיש כוח בידו - "זוכה”    הדרך אל הכוח כמטרה, רצופה בתחנות ביניים    כל אחד יכול ורשאי לנסות...אלא שהרוב הגדול בינינו איננו מעוניין לשאוף למעלה, לכוח, ליכולת לכפות רצונך באלימות על אחרים
חיים בר
לאחרונה עדים אנו לריבוי תופעות מכוערות של הפקרת נפגעי תאונות דרכים שלעיתים נפטרים ואחרים נותרים עם ליקויים גופניים חמורים ליתרת חייהם    נשאלת השאלה: האם הסיבה לריבוי המקרים הללו מקורה בדין המקל? או סיבות אחרות?
עו"ד זיו שרון, עו"ד ניר הורנשטיין
פסק דין חדש של ועדת ערר מנסה להתוות קווים מנחים אימתי בית על מגרש גדול יפוצל לצרכי מס לשני נכסים נפרדים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il