X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
איתמר לוין אינו סומך על שופט בית משפט השלום זכריה ימיני, בשל מוצאו התימני והכיפה שעל ראשו תגובה למאמר "היתממות בולטת והתערבות מסוכנת"
▪  ▪  ▪
השופט זכריה ימיני. גם תימני וגם דתי [צילום: בוצ´צ´ו]
היתממות בולטת והתערבות מסוכנת
איתמר לוין
השופט זכריה ימיני מתעלם מהזיהוי המוחלט בין הרב אמנון יצחק לבין ארגון שופר, ומעדיף את המצב המשפטי על פני המציאות האובייקטיבית * בהמשך פסק דינו, הוא מתיימר לקבוע איזה עיתונאי ראוי לסקר איזה אירוע - תוך פגיעה בחופש העיסוק ובחופש הביטוי
לרשימה המלאה

   איתמר לוין
100,000 שקל לרב אמנון יצחק על לשון הרע

מאמרו של איתמר לוין באתר זה, News1 (מיום 15.8.12) - שכותרתו "היתממות בולטת והתערבות מסוכנת", על אודות פסק הדין בעניינו של הדרשן הרב אמנון יצחק - הוא מאמר מופרך עד כי ייתכן שאדון לוין לא נגמל ממה שינק.
במה אמורים הדברים? לוין סקר פסק דין שניתן על-ידי השופט זכריה ימיני בבית משפט השלום בעיר רמלה, בתובענה בגין לשון הרע אשר הוגשה על-ידי הרב אמנון יצחק נגד אתר אינטרנט בשם "מודיעין ניוז". התובענה נסבה על הרצאה שנתן הרב יצחק בהיכל התרבות בעיר מודיעין אשר סוקרה, כך נפסק, באופן זדוני ומעוות על-ידי כתבת מטעם האתר.
על מה התרעם איתמר? על פסק דינו של כבוד השופט ימיני שהוא לא פחות מ'היתממות בולטת והתערבות מסוכנת' של השופט ימיני בחופש העיסוק והביטוי של הכתבת, הגם "שמדובר בבית משפט שלום הממוקם בעיר השדה". היתממות והתערבות? עִברו לפסקה הבאה.
היתממות בולטת? - מר לו למר לוין על כך שהשופט ימיני נמנע לקבוע כי: (א) ארגון שופר יצר את הסרט "הרצל והציונות" שהשווה בין הרצל להיטלר, ו-(ב) מאחר שאמנון יצחק וארגון שופר חד הם, אזי יש להתייחס לנאמר בסרט כאילו נאמר מפיו של יצחק.
לוין, תבין, במשפטי דיבה בודקים אם עובדות המקרה הקימו לשון הרע. עובדות, שמעת? ועובדה היא שהכתבת כתבה שאמנון יצחק השווה בין הרצל להיטלר והוא עשה זאת בסרט שהוקרן לפני הרצאתו. שתי העובדות הללו התבררו כלא עובדות וכידוע לך, מי שאומר "לא עובדות" הוא שקרן. הוא לא מביע דעה, הוא משקר! ועל שקרים יש לפצות.
התערבות מסוכנת? - לוין נעלב מדברי השופט בדבר בורותה של הכתבת בענייני יהדות וקבע כי בית משפט לא מוסמך לקבוע את סידור העבודה של הכתבת, וכי התייחסות למעלת בקיאותה של הכתבת הינה התערבות פסולה בחופש העיסוק והביטוי.
השופט ימיני הדגיש בפסק דינו כי הוא מחויב לאבני הדרך שהוצבו בע"א 751/10 פלוני נ' אילנה דיין, ובהקשר זה לתנאי אשר הוצב על-ידי השופט פוגלמן שם, ולפיו נדרש, ממפרסם לשון הרע בעיתון, להוציא תחת ידו "עבודה עיתונאית זהירה ורצינית", שאם לא כך, לא תעמוד לו הגנת החוק. לטעמו של השופט ימיני (וטעמו, להבדיל מטעמיך, הוא הטעם הקובע) היא שבורות הכתבת בענייני יהדות הוכחה, ומהווה נדבך נוסף למבחן היות הכתבה "בלתי זהירה ובלתי רצינית", ומשכך רמז השופט, ידע כל עיתונאי המוציא דיבתו של מאן דהוא רעה תוך שימוש בדבר שקר ובעניין שאינו מבין בו, כי הוא עלול למצוא עצמו פגוע בכיסו ובכיס עיתונו.
אם כך, אז איפה הבעיה. יש עוד בעיה אומר לנו לוין. היא רוחשת מתחת לפני השטח ואף אחד מעז לעסוק בה, ואני, איתמר לוין, אעסוק בה ללא מורא ופחד. כן, אדוני השופט (איתמר קורא לו ימיני), אם אתה דתי ותימני והמתדיין שלפניך הוא דתי ותימני, ואתה חושב שהצדק עימו, מוטב לך שתפסול עצמך מלישב בדין.

אז מה הסקנו מהמאמר?

א. בית משפט השלום = אין זו סוף הדרך. פסק הדין ייהפך במחוזי.
ב. בית משפט שלום בעיר שדה (לידיעתך איתמר, רמלה היא עיר מחוז) = פסק דין בלתי חשוב. לא צריך לערער, ממילא אף בית משפט שלום לא יילך אחריו והציבור לא יידע על קיומו.
ג. שופט תימני ודתי = אוי ואבוי, ראו לאן הידרדרנו. אסור לסמוך עליו.
ד. מתדיין תימני ודתי + שופט תימני ודתי = התוצאה ברורה ו/או פסק הדין הוא 'היתממות בולטת והתערבות מסוכנת' בחופש העיסוק ובחופש הביטוי של עיתונאים.
סחתיין איתמר, יצירה בת אלמוות.

תאריך:  22/08/2012   |   עודכן:  22/08/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לא סומך על השופט התימני והדתי
תגובות  [ 11 ] מוצגות  [ 11 ]  כתוב תגובה 
1
יגאל עברי-שובלי, איפה אתה חי?
קורצ'אק  |  22/08/12 13:58
 
- זו לא הנקודה
יגאל עברי שובלי  |  23/08/12 09:21
 
- "מה יש לך גב' (סליחה) מר לוין?
אילנה   |  10/10/12 16:46
2
הרי גם יואב יצחק תימני
תרגיעו  |  22/08/12 14:00
3
לוין עצבן גם אותי=מאמרו לא היה
קורןנאוה טבריה  |  22/08/12 14:26
 
- קרןנאוהטבריה, את זקוקה לרחמי ש
קורצ'אק  |  23/08/12 14:24
 
- תגובה צפויה מבולשביק בור ועם ה
קורןנאוה טבריה  |  26/08/12 06:11
4
גיבוב שטויות
יואלי  |  22/08/12 14:30
5
אנקדוטה
גת  |  22/08/12 15:25
6
גם העו״ד ישראל תעיזי תימני
יאיר גלעד  |  24/08/12 02:26
7
זכר... יה
עברי  |  24/10/13 17:56
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אפרים הלפרין
כנראה שהסופרים שלנו עדיין לא ערים לעובדה שבית המשפט העליון מחזיר עטרה ליושנה, ומעיף מכל המדרגות עתירות סרק – בליווי הוצאות משמעותיות
רון בריימן
ראש הממשלה שוגה כאשר הוא משחק לידי שונאיו ומאפשר להם לכרוך אותו ב"צמד" אחד עם אהוד ברק, בשעה שהשוני ביניהם עולה על המשותף, בשעה שעברו של ברק אינו מצביע על כך שניתן לסמוך על שיקול דעתו, ובשעה שאם תזדמן לו אפשרות מתאימה הוא לא יהסס להפיל את נתניהו כדי לנסות ולרשת שוב את תפקידו
עמרי שני
אבטלה גואה, יוקר מחיה מרקיע-שחקים ומשכורות שעומדות במקום    בשנים הקרובות נראה ירידה חדה בילודה, ואף ייתכן שמוסד הנישואין עצמו יישחק בצורה חריפה    אנה אנו הולכים?
עליס בליטנטל
הערוץ הכי מעולה, תוסס, צעיר ומהנה הוא ערוץ 10    סכנת הסגירה שאיימה עליו תקופה ארוכה, עומדת להסתיים, אם אכן ההסתדרות תיקח את העניינים לידיה, ותעזור בחילוץ הערוץ מהחובות המאיימים, תוך מתן אפשרות פרישתם    לו הערוץ היה נסגר, המסך בביתי היה מואפל    אין לו תחליף
ראובן לייב
רבבות התיירים הישראלים המבקשים לנהוג מעבר לים נאלצים להצטייד ברשיון-נהיגה בינלאומי זמני של ממס"י, שהוא מסובך לקריאה ולהבנה על-ידי השוטר הזר    בהבדל משאר המדינות הנאורות, לא השכיל, עדיין, משרד התחבורה הישראלי, גם בחלוף 64 שנים לקיום המדינה, להנפיק רשיון-נהיגה בינלאומי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il