X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
מלבד היות המלך בחיר האל ומשמש כמנהיג מדיני לעם, הוא אמור ואכן, הוא משמש כ"מקור לא אכזב" של דוגמה חיובית לנתיניו. מודל לחיקוי חיובי. חובותיו, כמו גם זכויותיו המיוחדות של המלך הינן מלמדות, משכילות, מעצימות ומחזקות את עם ישראל . עליו מוטלת החובה והאחריות להוביל את העם ולא רק להישגים מדיניים/כלכליים גרידא אלא, ואולי, בעיקר, להישגים רוחניים/דתיים
▪  ▪  ▪
דוד המלך. החובה והאחריות להוביל את העם להישגים מדיניים ודתיים [צילום: פרדריק ארתור ברידג´מן]

פרשת השבוע, פרשת "שופטים" הכוללת צ"ז פסוקים וסימנך: "בן אדם מה לך נרדם..." עוסקת במיגוון נושאים ועיניינים רחבי היקף, כגון: מינוי שופטים ושוטרים בישראל, הפרשת תרומה גדולה, עדים זוממים, היציאה למלחמה והיבטיה השונים, איסורים הקשורים לעשיית כישוף ומאגיה בישראל, השגת גבול ועוד. כמו-כן, הפרשה משופעת בשלל מצוות, מ"א מצוות וסימנך: "זה אלי ואנוהו" ואשר דנות, עוסקות ונוגעות בצורה ישירה בסוג המשטר העתידי בארץ ישראל ושפנים רבות לו, כגון: מדיני, משפטי, דתי, חברתי ועוד.
וגם אמנה, פרשה מיוחדת המוכרת בשם "משפט המלך"שבע מצוות(תצ"ז - תק"ג). שתי מצוות עשה: למנות מלך מישראל "כדי שיקבצנו כולנו וינהיגנו כחפצו" (על-פי ספר החינוך) ושהמלך יכתוב ספר תורה שני לעצמו "כדי שתהיה עימו תמיד ויקרא בה" (כנ"ל)וחמש מצוות לא תעשה: שלא למנות מלך נוכרי "שאינו מזרע ישראל ואפילו אם יהי גר צדק" (כנ"ל), שהמלך לא ירבה לו סוסים, שהמלך לא ירבה לו נשים, לא ירבה לו כסף וזהב ושהמלך לא ישכון ויתגורר במצריים לעולם. כל שבע המצוות הלזו נאמרו במפורש בפרשתנו, כעדותה של התורה, שנאמר: "כי תבוא אל הארץ...שום תשים עליך מלך אשר יבחר ה' אלוהיך בו. מקרב אחיך תשים עליך מלך. לא תוכל לתת עליך איש נוכרי...רק לא ירבה לו סוסים, ולא ישיב את העם מצריימה...ולא ירבה לו נשים...וכסף וזהב לא ירבה לו מאד. והיה כשבתו על כסא ממלכתו וכתב לו את משנה התורה הזאת על ספר...למען יאריך ימים על ממלכתו...".
מחמת קוצר היריעה לא נוכל להרחיב ולפרט. ברם, ראוי להדגיש שישנה על המלך היהודי הנבחר, כשהוא יושב "על כסא ממלכתו", חובה ומצווה על המלך לכתוב לו (=לעצמו) ספר תורה שני (מלבד ספר תורה ראשון שהמלך מחוייב ומצווה לכתוב כמו כל אדם מישראל אשר חייב ומצווה עליו לכתוב (המצווה האחרונה בתורה, מצווה תרי"ג). ספר תורה זה אינו נמצא בכספת או בבית גנזיו ואוצרותיו אלא נמצא תדיר עם המלך בכל אשר הוא עושה ופועל ומותר לציין, מלבד כשהמלך נצרך לנקביו או כשהמלך נכנס לבית המרחץ. זאת למדנו מדברי חז"ל (מסכת סנהדרין פרק ב' משנה ד'): "יוצא למלחמה - וספר תורה עימו. יושב בדין - והוא עימו. מסב לאכול - והוא כנגדו".
התורה אף מציינת ומנמקת עניין חשוב זה בעיקר בגלל שני היבטים חשובים: ההיבט האישי/דתי/רוחני וההיבט הציבור/החברתי/שלטוני. ההיבט האישי הוא בחינת "בין אדם למקום", שנאמר: "למען ילמד ליראה את י-ה-ו-ה אלוהיו. לשמור את כל דברי התורה הזאת ואת החוקים האלה לעשותם...ולבלתי סור מן המצווה ימין ושמאל". וההיבט הציבורי הוא בחינת "בין אדם לחברו", שנאמר: "לבלתי רום לבבו מאחיו...(ו)למען יאריך ימים על ממלכתו...".
העולה והיוצא אפוא מן הדברים שנכתבו לעיל, הוא: מלבד היות המלך בחיר האל ומשמש כמנהיג מדיני לעם, הוא אמור ואכן, הוא משמש כ"מקור לא אכזב" של דוגמה חיובית לנתיניו. מודל לחיקוי חיובי. חובותיו, כמו גם זכויותיו המיוחדות של המלך הינן מלמדות, משכילות, מעצימות ומחזקות את עם ישראל בחינת: "והצנע לכת עם אלוהיך (ועמך)". המילה "אחרי" ביחס ולגבי המלך אינה עניין של המלצה בלבד, אלא דרך ואורח חיים רצוי ביותר. המלך אינו אמור להיות מובל ע"י אחרים. אדרבא! עליו מוטלת החובה והאחריות להוביל את העם ולא רק להישגים מדיניים/כלכליים גרידא אלא, ואולי, בעיקר, להישגים רוחניים/דתיים, כמו למשל: יראת ה' (שמיים), שמירת חוקי התורה ואי סטייה מן המצוות "לא ימינה ולא שמאלה" כמאמרם (מסכת הוריות פרק ג' משנה ג'): "זה המלך שאין על גביו אלא ה' אלוהיו".

תאריך:  23/08/2012   |   עודכן:  23/08/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חובותיו של המלך כערכים מלמדים ומחזקים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דרור עמית
ניתוק מן האלמנט והרובד הדתי הבלתי מתפשר ובתוכו האלמנט של ייחוס קדושה לשטחים מצד שני הצדדים יוריד את מפלס האמוציות והחששות בין הצדדים. הפקעת העיסוק בנושא הפתרון לסכסוך הנדל"ן מידי ההנהגה הפוליטית והמדינית של הצדדים השונים תביא לניתוק הסמכות להכרעה בדבר, ממחליטים בעלי דעות מוקדמות בלתי מתפשרות למחליטים אחרים, מקצועיים ובלתי תלויים וכמו-כן גם ינתק את בחישת הגורמים הבינלאומיים השונים המעוניינים בהנצחת הסכסוך
אברהם פכטר
אחד חולם בפרסית - השני חולם בארמית. פרס בדרך חיובית נאיבית ילדותית - אחמדינג'אד בדרך שלילית, הרסנית, חשוכת מרפא עם גרורות רבות במזרח התיכון שמסביבנו. עניין לנו עם שני "הוזים" - שניהם מסוכנים, כל אחד בנפרד ושניהם לקראת סוף הקריירה שלהם
הרב ישראל רוזן
בסוגיות ביטחוניות מובהקות אני צפה לתקשורת פטריוטית. כן, מילה זו - פטריוטית - אינה מילה גסה גם בעידן האוניברסליות וזכויות הפרט. התבחין לתקשורת פטריוטית היא האם היא מעלה את המוראל הלאומי או מטילה מורך. אפשר לכתוב תחקיר שלם על פיקוד העורף, כולל על מחדלים, אך במגמת פטריוטיות והעלאת מוראל
אלישע פורת
לקצין שלנו קראו ניר, את שם משפחתו כבר אינני זוכר, וזו הייתה המלחמה האמיתית הראשונה בחייו. הוא היה צעיר מאיתנו, הוותיקים, בעשור שלם ואולי יותר, ואני נחרדתי מהמחשבה שדור אחרי דור של בחורים נפלאים כמוהו, נאלצים לעבור באש, כאילו לא הייתה בכל הקרבות שעברנו עד הנה שום תועלת
ציפורה בראבי
להגיע לבחירות ביחד, בכל מחיר! כך כותב הח"כ יעקב כץ. אבל מה יש לו להציע לנו מלבד תמימות ורצון לביחד? איפה ההבטחות לעתיד טוב יותר? איפה ההבטחות לניצחון מוחץ?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il