X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מה באמת עומד מאחורי ההיסטריה של מקהלת ה"לשעברים"
▪  ▪  ▪
בנימין נתניהו [צילום: פלאש 90]
הם מתחרים ביניהם מי יזרע יותר פאניקה בציבור, מי יצייר את ההנהגה הנבחרת של המדינה בצבעים משיחיים/חסרי אחריות/דיקטטוריים יותר, ומי ימציא יותר אייטמים היסטריים מפי מקורות בכירים אך בדרך כלל אלמוניים.

כבר לפני 12 שנה, במהלך מערכת הבחירות, הצהיר הרמטכ"ל לשעבר אמנון ליפקין-שחק, כי "נתניהו מסוכן לישראל". לא פחות ולא יותר. על-רקע דברים דומים החוזרים ונשמעים גם כיום, יש להסתכל לעובדות בעיניים:
נתניהו מכהן במצטבר שבע שנים כראש ממשלה. נכון להיום, לא ניתן לרשום לחובתו אפילו נזק אסטרטגי אחד. אפשר לחלוק על מהלכים טקטיים אלו ואחרים או על התנהלויות שלו, ואפילו להתעצבן עליהם ועליו מאד, אבל מהלך בלתי הפיך, שגרם בפועל נזק אסטרטגי למדינת ישראל, פשוט אין.
לעומת זאת, אם נניח היו אומרים על אריאל שרון ועל אהוד אולמרט, לפני תחילת כהונתם, כי הם מהווים סכנה לישראל, לא היה צריך להמתין שבע שנים כדי להיווכח באמיתות הדברים. די היה בשנה-שנתיים להיווכח בכך.
ראש המוסד לשעבר וראש השב"כ לשעבר ואיתם מקהלת ה"לשעברים" טוענים כי ברק ונתניהו הם משיחיים. זאת למרות שאין אפילו פעילות אחת או אירוע אחד של ברק או נתניהו, קל וחומר של שניהם יחד, המעידים על כך. הם ממהרים לצאת למלחמה? צמאי דם? שיתכבדו ויצביעו אנשי המקהלה על איזה מבצע צבאי של ממש (לא איזו שליחת סוכני מוסד להתנקשות), או "משיחי", שעליו הורה נתניהו במהלך שבע שנות כהונתו כראש ממשלה. גם כשר אוצר וכשר חוץ לא זכורה שום אמירה שלו או צעד כלשהו שיצדיק תיאור זה. זכותו וחובתו של כל אחד לבקר את התנהגותם והתנהלותם של הממשלה ושל העומד בראשה. אבל בהצבעה על דברים אמיתיים ולא באמירות כלליות ורמזים מכפישים, בלתי ענייניים ובלתי מבוססים.
המתנגדים הנחרצים הם רובם ככולם אנשי שמאל, גם אם הם ממוקמים במפלגות המכנות את עצמן כ"מרכז". הם מהווים חלק ממסע תקשורתי מתוזמר שמובילים עיתונים וגופי תקשורת מרכזיים. הם מתחרים ביניהם מי יזרע יותר פאניקה בציבור, מי יצייר את ההנהגה הנבחרת של המדינה בצבעים משיחיים/חסרי אחריות/דיקטטוריים יותר, ומי ימציא יותר אייטמים היסטריים מפי מקורות בכירים אך בדרך כלל אלמוניים. הלשעברים המביעים בפומבי את התנגדותם למדיניות הממשלה בנושא האירני מועילים כמובן לרייטינג ולמכירות. כי הרי אין כמו פופוליזם מטופש, מתובל בהיסטריה קלה ובציטוטים מגורמים ביטחוניים, כדי להטריף חלקים לא מבוטלים בציבור. זה מעלה את מדדי הכניסות לאתרים, את מכירות העיתונים ואת אחוזי הרייטינג של מהדורות החדשות ותוכניות האקטואליה בטלוויזיה וברדיו, בעוד שעונת המלפפונים בעיצומה ואין לתקשורת באמת הרבה נושאים אחרים על סדר היום.
אך אולי יש להתנהגותם מניע עמוק הרבה יותר: הפחד שלהם, כי הצלחת הממשלה בהתמודדותה עם האיום האירני תביא לקיבוע שלטון הימין בארץ לשנים רבות ותרחיק לחצים בינלאומיים לפתרונות "שלום" כפויים.

לאתר מגזין מראה
הכותב הוא בעל תואר ראשון בפילוסופיה, עוסק בביקורת התקשורת בישראל ומתמחה בחקר הקבלה, החסידות ותורות המזרח הרחוק.
תאריך:  26/08/2012   |   עודכן:  26/08/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
למי מסוכן הצמד נתניהו-ברק?
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הצמד הזה מסוכן תחילה לארץ חמדת
קורןנאוה טבריה  |  27/08/12 06:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אהרון שחר
יש עליה באבטלה, מנכ"ל שירות התעסוקה מודאג    מה זה אומר? מה מסתתר מאחורי המילה המדאיגה הזו?
יובל ברנדשטטר
הסכם השלום עם מצרים היה הסכם בין מנהיגים    מעולם לא היה הסכם בין העמים. האומה המוסלמית במצרים מעולם לא קיבלה אותו, ומצרים הייתה למַבּוע הראשי של ספרות שנאה איסלאמו-נאצית של העולם הערבי
משה חסדאי
נתניהו נכנע ללחצים של ברק אובמה המסתייע בגופים הזרים ובכסף זר, ובכך ממשיכה מכונת ההרס הערבית והאיסלאמיסטית להכות ביהודים ובהתיישבות יהודית חלוצית ולגרש אותם
יהודה דרורי
כבר ב-1985 העלינו הצעה לבטל כליל את בחינות הבגרות, ולפתוח את כל המוסדות האקדמאים לכל יוצא צבא שלמד 12 שנה ושציוניו אינם בגדר נכשל    הצעותינו אלו שהוגשו לממשלה זכו להתנגדות עזה מקיר לקיר, אך הן עדיין הגיוניות ורלוונטיות ליישום    אבל המתנגדים הם אותם מתנגדים ועדיין לא קם שר חינוך "עם ביצים"
אברהם בן-עזרא
יש והקבלן מנסה להגביל את הדיירים התובעים תביעת ליקויי בניה, ומנסה לסכל זכות המוקנית לכל דייר בתביעתו לשם מיצוי זכויותיו. ההגבלה בה מדובר היא מניעה מהדיירים העמדת סכום התביעה על ערך כספי נמוך, משיקולי אגרת בית משפט או מכל שיקול אחר שהוא, מהסכום הריאלי של תביעתם
רשימות נוספות
אפילו לא תמורת נזיד עדשים  /  דפנה נתניהו
דמוקרטיה של שבטים   /  מרדכי קידר
רוצים חלופה לאלטרנטיבות: את הדבר האמיתי  /  דפנה נתניהו
קולנו הוא קול האל  /  ישראל מידד, אלי פולק
ביבי אשם כי ביבי אשם, ודי   /  קובי קמין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il