X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כל אמצעי התקשורת מרבים לפרסם ראיונות, תגובות ומאמרים של אלה הקרויים מומחים ופרשנים, מקרב העיתונאים, הפוליטיקאים, אנשי הביטחון ואנשי הרוח כל החבורה הזו מזינה את ההמונים בתחזיות, הערכות ונבואות, על אשר עומד לקרות בארץ, באזור ובעולם, בתחומים מדיניים, ביטחוניים ואחרים פולחן המומחים שהפכו לנביאים
▪  ▪  ▪
התקשורת מרבה לפרסם נבואות [צילום: פלאש 90]

סיכום קצר של כל האירועים החשובים והדרמטיים בשנים האחרונות, שקרו בעולם, בארצות ערב ובישראל מוכיח כי אף אחד מכל המומחים והפרשנים שלנו (וגם פרשנים בעולם) לא חזו את אשר קרה באמת. כל הנבואות, ההערכות והתחזיות שלהם התבדו, אך הם לא הודו כי נכשלו.
הדבר הכי מרגיז הוא שכאשר כל הנבואות והתחזיות של המומחים האלה לא התרחשו, הם הראשונים שיודעים "להסביר" מדוע הדברים לא קרו, במקום להודות שהם טעו ונכשלו. כשם שבעולם נכשלו כל המומחים (פירוט בהמשך), כך גם צריך להסתייג מהתיאוריות וההערכות של המומחים והפרשנים שלנו בנושא הפלשתיני והסורי.
כשלון המומחים בעניין "השלום עם סוריה"
על-רקע מה שמתרחש בזמנים אלה בסוריה, ראוי לחזור ולהזכיר את כל אותם המומחים, מקרב אנשי הביטחון, הפוליטיקאים ואנשי הרוח, שהטיפו בזמנו בהתלהבות, להסכים לרדת מכל הגולן, ולפנות את הישובים, למען שלום עם סוריה. הם חזו עתיד ורוד לפיו סוריה תתנתק מהברית עם אירן, תהפוך לפרו אמריקנית, תימנע פעילות טרוריסטית איסלאמית, חיזבאללה של נסראללה יעלם. איזה דמיון פרוע של חשיבה אוטופית ונאיבית! רומנטיקה נאיבית של קבוצת ידוענים ומשפיענים שניפחה אופטימיות מגויסת שכשלה לחלוטין.
מומלץ לקרוא את הכתבה של נדב שרגאי בנידון "בישראל היום" 24.812 הוא מצטט את דבריהם של האישים שניבאו ונכשלו: האלוף אורי שגיא, יעקב פרי ראש השב"כ לשעבר, אלון ליאל, מנכ"ל משרד החוץ לשעבר, הפוליטיקאים, יולי תמיר, יוסי בילין, דן מרידור ופואד בן-אליעזר, תת-אלוף יוסי ביידץ מאגף המחקר בחיל המודיעין, וכמובן כל "אנשי השלום" של שלום עכשיו, ושאר אנשי הרוח הנאיביים.
רובם של אישים אלה לא הודו בכישלון התחזיות וההערכות שלהם. רק שני עיתונאים אמיצים ואמינים, ארי שביט מהארץ וסבר פלוצקר מידיעות אחרונות הודו שטעו בעבר בתמיכתם לסגת מהגולן "למען השלום". ארי שביט כתב במאמרו: "אם ישראל הייתה הולכת לישון עם אסד (האב) היינו מתעוררים היום עם הג'יהאד האיסלאמי". "גדודים של הג'יהאד היו חונים היום ליד עין גב, ומחנות של אל-קאעידה היו על שפת הכנרת".
סבר פלוצקר כתב: "טעיתי ואני מכה על חטא הולכתי את עצמי שולל....בנימין נתניהו צדק... אני צריך לעשות חשבון נפש".
ארי שביט וסבר פלוצקר הודו שנכשלו. כל המומחים נכשלו ולא הודו.
כשלון המומחים בעניין אוסלו ובעניין ההינתקות
מאמר קצר זה לא יוכל לצטט את כל דבריהם של כל בכירי המדינה ואת אשר אמרו, ניבאו והבטיחו מה שיקרה לאחר "הסכם אוסלו" עם ערפאת ו"ההינתקות" מעזה ומגוש קטיף. כולם עדיין זוכרים היטב את נבואות התקווה והשלום של שמעון פרס ואריק שרון שהובילו את שני האירועים הללו. כולם יודעים את אשר קרה באמת בעקבות אוסלו וההינתקות. כל הנבואות הוורודות התנפצו.
כשלון המומחים בכל שאר האירועים החשובים בעולם ובארצות ערב
כמעט אף אחד מהפרשנים המומחים בעולם, בנושאים המדיניים, הביטחוניים והכלכליים, לא חזו את האירועים הדרמטיים שגרמו לזעזועים ששינו את העולם:
"האביב" של המהפכות בכל ארצות ערב. משבר הקפיטליזם בארה"ב 2008. המשבר הכלכלי במדינות גוש היורו באירופה. קץ הקומוניזם והתפוררות ברית המועצות. נפילת חומת ברלין ואיחוד גרמניה. מלחמת אירן עירק. הפלישה העירקית לכווית. הפלישה הרוסית לאפגניסטן. העלייה היהודית ההמונית לארץ מברית המועצות. משבר המניות הבנקאיות בארץ. מלחמת הדתות והגזעים ביוגוסלביה. התעצמות הטרור האיסלאמי בכל העולם. התגברות תופעות האנטישמיות באירופה. התעצמות הגזעניות, הדת והלאומנות ככוח מוביל באירופה ובעולם. "המזרח התיכון החדש" מחליף דיקטטורות חילוניות למוסלמיות קיצוניות.
במקום תהליכי איחוד, פיוס ומתינות שניבאו כל אותם מומחים, מתגברים תהליכי פירוד, שנאה, טרור, גזענות וקיצוניות בכל העולם. התבדו נבואותיהם של ג'ורג בוש, נשיא ארה"ב (האב) שאמר "סדר עולמי חדש", של הנשיא שמעון פרס שאמר "מזרח תיכון חדש" ושל ההיסטוריון האמריקני פוקויאמה שאמר " קץ ההיסטוריה והאידיאולוגיה".
מהי המסקנה מכל האמור?
המסקנה היא שההיסטוריה חוזרת על עצמה אל הסדר העולמי הישן של איבות היסטוריות, שנאות גזעיות, מלחמות עדתיות ולאומנויות, האיסלאם והטרור הקיצוני גוברים ומתפשטים, הניאו פשיזם, שנאת הזרים ושנאת היהודים מתגברים.
המסקנה היא כי אין לקבל החלטות לאומיות אך ורק על-פי התחזיות והנבואות של כל אותם מומחים ופרשנים שלרוב טועים ולא מודים.

תאריך:  27/08/2012   |   עודכן:  27/08/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הם טועים אך לא מודים
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
חשבון הנפש של אוסלו - עכשיו
מזכיר_המדינה  |  27/08/12 20:10
 
- אתה לא מבין..
אני מסביר  |  28/08/12 01:41
2
הם יכולים לנהוג כך בגלל שלצודק
קורןנאוה טבריה  |  29/08/12 09:03
3
אילו מצבי הכלכלי היה מאפשר לי
קורןנאוה טבריה  |  30/08/12 07:02
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
טל הריס
הניסיונות להסיט את תשומת הלב הציבורית מהמחאה החברתית לטובת עניינים אחרים נכשלו    לכן שלי יחימוביץ' מצליחה להחזיר את הכלכלה לסדר היום הפוליטי    עם זאת, המאבק על הנושא הכלכלי-חברתי אינו יכול להיתפס במנותק מהמאבק המדיני    תפיסה אמינה של צדק חברתי חייבת להתייחס, אפוא, גם לפתרון הסכסוך המדיני
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    מונחים, עב"ם, מורמים-מעם, משבית שמחות, סמיילי, בוגד וקצרות
עו"ד שרון פישמן
בית המשפט קבע כי בסמכותו להורות לתביעה לשאת בעלויות העתקה של חומרי חקירה, עלויות שעשויות להגיע לעשרות אלפי שקלים בתיקי גדולים רבי היקף
יהודה כסיף
הבוקר שמעתי את הקריין בקול ישראל מדווח לכל הסועדים את ארוחת הבוקר והמקנחים סעודתם בכוס של קפה: "השר בוגי יעלון לא החליט עדיין אם הוא בעד התקיפה באירן או נגדה    הוא יעשה זאת מיד אחרי התקיפה"
עדי ארבל
כוחה של שלי יחימוביץ'    שמאל ללא ביטחון    אמנת ז'נבה    אדר לבושה    ישיבת גול שמח    כבעל ניסיון    בעד הבעד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il