X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
פסיקת בג"ץ בעניין שילוב ילדי המסתננים באילת חמורה עשרת מונים מההחלטות על פינוי מגרון ושכונת האולפנה
▪  ▪  ▪
השופט ג'ובראן. מבחינתו כולם זרים [צילום: פלאש 90]
כולנו פליטים
ללא מצמוץ השווה השופט סלים ג'ובראן בין עליית יהודים מברית המועצות ומאתיופיה לבין המסתננים הבלתי חוקיים. מבחינתו כולם זרים כאן, כולנו פליטים. אם קלטנו את הזרים מלטביה וממוסקבה, למה לא נקלוט גם את הזרים מצפון-סודן ומסומליה?

כמעט בלי שהרגשנו חטפה לפני כשבוע 'המדינה היהודית' מבג"ץ את אחת המכות הקשות והמשמעותיות שספגה בשנים האחרונות. לא, לא מדובר בבג"ץ מגרון. מדובר בעניין עמוק הרבה יותר, שמאפיל על גבעת האולפנה ומגרון גם יחד. החלטה עם השלכות מרחיקות לכת על אופייה של המדינה. כשנתיים מתנהלת עיריית אילת מול ארגוני הסיוע שדורשים לשלב את המסתננים הבלתי חוקיים בבתי הספר בעיר. ראש העיר גייס את מיטב המשפטנים, אך ארגוני הסיוע גייסו אליהם את סלים ג'ובראן וחבריו בבית המשפט העליון.
פרנסי העיר שמתמודדים עם שיטפון של מסתננים - כל אדם תשיעי (לעת עתה) באילת הוא מסתנן בלתי חוקי - הבינו שאם ישולבו מסתננים בבתי הספר תהיה זו מכה נחרצת לעיר. מקומות התעסוקה בתחומי התיירות הולכים ונכבשים בידי המסתננים. את החביתה בארוחת הבוקר במלון מכין מסתנן מאריתריאה. הוא החליף את בן העיר שראה את עתידו באילת והלך ללמוד להיות שף בבית הספר למלונאות תדמור. הצעיר שלא יכול להתחרות בשכר המינימום של המסתנן כבר מחפש את עתידו בין גדרה לחדרה. עתה, לאחר שהמשענת הכלכלית הולכת ונסדקת, מאוימים תושבי העיר בחיסול מערכת החינוך שלהם - מערכת חינוך ערכית ומשפחתית שזכיתי להכיר מקרוב.
מבחינת תושבי העיר מדובר בקרב קיומי. כדי להשאיר בעיר את המשפחות הצעירות והמשכילות, צריך לתת להן סיבה. כשמקורות הפרנסה מידלדלים, כשהמרחב הציבורי הופך למאיים (פריצות, הטרדות, מרחבי דשא שתפסו המסתננים), נותרה מערכת החינוך המעוז האחרון.
פסיקת בג"ץ מהשבוע שעבר הכריעה את הקרב הארוך הזה נגד עיריית אילת ותושביה, אך מי שקורא את הפסיקה מבין עד כמה היא מרחיקת לכת באשר לעתידה ואופייה של המדינה. ללא מצמוץ השווה השופט סלים ג'ובראן בין עליית יהודים מברית המועצות ומאתיופיה לבין המסתננים הבלתי חוקיים. מבחינתו כולם זרים כאן, כולנו פליטים. אם קלטנו את הזרים מלטביה וממוסקבה, למה לא נקלוט גם את הזרים מצפון-סודן ומסומליה?
כך ג'ובראן: "גם שם היו קשיי התאקלמות וקליטה אבל הם נקלטו. לא הקימו עבורם בתי ספר נפרדים. חלקם נמצאים באילת ומדברים עברית אז לא צריכה להיות בעיה של שפה. האנשים האלו נמצאים במדינת ישראל. איך נכנסו למדינה? הם נמצאים כאן וחובתנו לדאוג להם. מה ההבדל, בגלל היותם פליטים?"
שאר שופטי ההרכב לא היו טובים ממנו. גם הם לא רואים כל ערך בעובדה שמדובר במדינה יהודית. גם הם כפי הנראה לא מוצאים כל הבחנה בין מי שעלה לכאן על-פי חוק השבות ויש למדינה היהודית חוב כלפיו לבין גנבי גבול.

קול דממה דקה

ללא בחירות וללא הכרעה דמוקרטית כלשהי באו שופטי בג"ץ והכריעו באחד המאבקים העזים שמתחוללים בחברה הישראלית: איזו מדינה תהיה כאן? מדינה יהודית, בעלת אופי יהודי, רוב יהודי, שקולטת את יהודי העולם וחרדה לגורלם - או שמא מדינה חסרת גוון. כבר לא מדובר כאן ב'מדינת כל אזרחיה'. לשיטתם, זו 'מדינת אזרחי כל העולם'. על-פי פסיקתם, ובשם השוויון ואיסור ההפרדה, כל מי שיחצה את הגבול יהיה זכאי לכל מה שבנינו כאן בעמל ובדם. חינוך ובריאות שווים, רווחה וכו' וכו'. אני מעריך שארגוני הסיוע, שמייחלים לחיסולה של המדינה היהודית לטובת החברה האזרחית, לא ציפו לרוח גבית כה חזקה. עכשיו, עם התקדים המשפטי החמור הזה, הם יעברו לשלב הבא בתוכנית: דרישת אזרחות מלאה, וזכות לבחור ולהיבחר, לכל גנבי הגבול, בהישען על פסיקתם הקדושה של ג'ובראן וחבריו.
אינני מגזים בהערכתי שזוהי אחת ההחלטות החמורות והמסוכנות לעתידה של המדינה. בזמן שראש הממשלה מתרברב בהתקנת גדר ומתקני שהייה שעולים מיליארדים והשר ישי מלהג על גירוש, קבעו ארגוני הסיוע בסיוע החברים הטובים מבג"ץ מסמרות והורו על שילובם של המסתננים בחברה הישראלית בדרך לאזרוחם.
ומסביב? קול דממה דקה. אף פוליטיקאי לא קם. אף ארגון ימין לא זע. כולנו עסוקים במגרון, והוא חשוב, אך בטל בשישים! מפני שכשאנו עסוקים, השמאל בסיוע בג"ץ מחריב מול עינינו את החזון הציוני באין מפריע.

פורסם במקור: יומן, מקור ראשון
תאריך:  01/09/2012   |   עודכן:  01/09/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כך מפורר בג"ץ את יהדותה של המדינה
תגובות  [ 15 ] מוצגות  [ 15 ]  כתוב תגובה 
1
עיריית אילת צבועה - היא מעסיקה
לד"ר בן ארי  |  2/09/12 11:17
 
- בחירה נכונה
רוני מכפר שלם  |  4/09/12 12:21
2
החטאה של הבנת היהדות
בן דוגית  |  2/09/12 14:48
 
- איזה שטויות
פריטה  |  3/09/12 09:11
 
- בן דוגית זה שמאלני מתנשא גזען  ל"ת
שונא יהדות נורא  |  5/09/12 07:55
 
- בן דוגית בשבילך יהדות זה שילוב ל"ת
ישו + דיסנילנד  |  6/09/12 13:27
3
אילת עיירת פיתוח עם חוף.
bighanan  |  2/09/12 20:32
4
שופט ערבי -מדינת כל אזרחיה
איריס כהו  |  2/09/12 23:40
 
- דברי טעם
שרגא עשר  |  5/09/12 10:28
5
ומה אתה עושה גורם להיוצרותה של
קוביוסטוס  |  3/09/12 03:39
6
עם ישראל אייכה?הקלות הבלתי נסב
קורןנאוה טבריה  |  3/09/12 06:18
7
בג"ץ ההיטלר החדש
שינשין  |  3/09/12 15:07
8
בלי בגץ ובלי בצלם בלילה אחד
סולקו מכפר מנדא  |  4/09/12 13:55
9
אם היית חי
בזמן של  |  5/09/12 16:21
10
בג"צ סניף של מר"צ שמואל בוגדני
יוסי לוי  |  8/09/12 21:26
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רועי אורן
אין ספק שגל ההתייקרויות הנוכחי מוצדק ונועד למלא את הקופה הציבורית אשר התרוקנה מיושביה. אך אם משרד האוצר לא יתחיל לחשוב מחוץ לקופסה, לא נגיע אף פעם למצב של כלכלה חזקה ובטוחה
מיקי פרי
את דבריי אני מעוניין לפתוח בתודה    "תודה לך, דפני ליף"    תודה על כל המחאה, תודה על כך שהבאת למודעות של כולנו את יוקר המחיה המוגזם בישראל    תודה שקעקעת את המושג הזה בקרב מרבית הישראלים ותודה שגם ידעת להילחם עם כל האמנים שרק היו מוכנים לשמוע כנגד רוע הגזירה    רק דבר אחד לא השכלת לקחת בחשבון: את המשבר הכלכלי העולמי    כי איתך או בלעדייך, יוקר המחיה היה עולה בכל מקרה    את רק דחית את הקץ ומנעת כל יכולת של הממשלה להיות שם בשביל האזרח הקטן ב"יום גשום"
שפיר קמר
היצרנים הפיננסים התעלמו מתקנה 53ב(א) המסדירה את התייקרות העמלות וכעת המפקח על הביטוח מפעיל נוהל חדש לייקור דמי הניהול במוצרי הפנסיה והגמל. אבל האוצר, כדרכו בקודש, עושה חצי עבודה
אברהם שרון
עכשיו כבר מותר לגלות: אף שמעודי לא הייתי אנגלי ומאז שמעדה היא הייתה הנסיכה שלי. החיוך הצחור הפריח לי בלב יונת אהבה יפה, כמוה. אבל עכשיו עזבו. כי היונה מתה
יובל ברנדשטטר
לאיזה חינוך זקוק מיט רומני לדעתו של עריקאת? לחינוך שמראה עיניו אינו אמת, שהעובדות הן שקר, שהצלחה היא כישלון והכישלון הוא רק בגלל אחרים, שתרבות המרוממת את כל בני האדם חומסת את זכותה של תרבות ההרס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il