X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
כנסי ענק ברחבי העולם נגד נזקי האינטרנט והטכנולוגיה המתקדמת בכלל אבל איך מתמודדים נגד האינטרנט והאם זה בכלל אפשרי?
▪  ▪  ▪
האם אפשר להיות מנותק? [צילום: פלאש 90]

רבני היהדות החרדית מכל קצוות העולם יוצאים בקמפיין של "כלל ישראל – הצלת הדורות", למלחמת חורמה נגד השימוש החמור באינטרנט העושה שמות בנפשות ישראל. האינטרנט וכל פגעי הטכנולוגיה המציפים אותנו עד לבלתי זכור מה היה פעם... ולשם כך נערך כינוס ענק במנצ'סטר ובימים הבאים צפויים להיערך עוד כנסים ברחבי אירופה.
לפני מספר חודשים נערכו כנסים דומים בארצות הברית. אל הכנסים הגיעו אלפים ונודע שגם לא יהודים המודאגים מהשפעות הטכנולוגיה המתקדמת הגיעו כדי ללמוד מה עושים נגד זה. והנה הוחלט על שורת צעדים מגבילים המחמירים עם משתמשי האינטרנט והטלפונים המתקדמים.
האינטרנט נמצא כיום בדרך זו או אחרת, כמעט בכל בית – בטלפונים המתקדמים, במחשבים ניידים, גם אצל חרדים רבים. יעידו על כך האתרים הרבים הנפוצים ברשת והאמורים להפיץ מידע וידע יהודי ובכך, בעצם, הם מכשירים את האינטרנט.
אבל איך מתמודדים נגד אינטרנט? משהו שנמצא בכף ידך, בטלפון הקטן שלך, במחשב הנייד המוסתר במחשכי הארון? איך אפשר להתמודד מול מה שאינך רואה שהוא נמצא? כשהיצר הרע חוגג לו בהנאה גדולה על המכשיר הקסום הזה.
יש רבנים המתירים שימוש באימייל לצרכי פרנסה. כלומר – עבודה ועסקים. ואין ספק שהיום קשה לנהל עסקים ובכלל קשה מאוד להתנהל בעבודה משרדית ובכלל ללא הדיוור האינטרנטי. אבל, מסתבר ששימוש לצרכי עבודה כולל בתוכו עוד דברים מלבד האימייל. למשל – מאמרים מדעיים ועסקיים, לימודים והרצאות ללימודים גבוהים ובכלל, אתרים לשיווק, רשתות חברתיות להפצה ומשם – אינסוף אפשרויות כידוע. כי באינטרנט כן מתערבבים עבודה ושעשועים.
וכך הורחב הצורך באינטרנט עבור עסקים והורחב הידע והשימוש בכלי זה. ומכאן השימוש בכלל באינטרנט לאחר שנודעו "סגולותיו" ואפשרויותיו הבלתי מוגבלות.
ואם לא נעשה עד היום יותר, זה רק מפני שהרבנים החשובים אינם מודעים אפילו במעט לסכנות האינטרנט. כי הם בודאי אינם מביטים בזה. ועל הסכנות הם נודעו קצת מאוחר מדי, רק לאחר שנראו הנזקים. ובודאי לא כל הנזקים עדיין. כי כל גדר שמורדת מעלה את הסכנות שעלולות להיכנס בפירצה זו.
ומי יודע אולי ימצאו הרבנים דרך למגר את הסכנות. אם כי אני מסופקת. כי הדרך הבטוחה, היחידה, להינצל מפגעי האינטרנט, היא הימנעות מוחלטת, מה שבאמת דורשים כיום אותם מארגני כנסים. מה שאומר - להיות מנותק מהחוויה העולמית הזאת. האם זה אפשרי?

תאריך:  05/09/2012   |   עודכן:  05/09/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה זלצברג
מדוע יש מי שמוכנים לרמות "בקטנה" אך נחרדים למחשבה שירמו "בגדול"? וכיצד מגיעים ליושרה שתמנע גם את המעשים שאפילו אנשים ישרים נכשלים בהם?    מבט אל נקודות ההשקה שבין מוסר התורה לבין הכלכלה ההתנהגותית
יוסי שחר
יום עבודה רגיל, במגרש החניה הסמוך לשטח ההצנחה חונות עשרות רבות של מכוניות    הורים, בני משפחה, חברות וחברים, דתיים, חילוניים, ובטח כמה וכמה בין לבין    תוך דקות - אין מחיצות, אין מחנות    הדאגה, הגאווה, האהבה לבנים ולנכדים מחברות ומלכדות
דן אלון
לא רק התקשורת חוטפת גלי הדף שמקורם במהפכות התודעתיות הרוכבות על הטכנולוגיה המתפתחת והתודעה המפותחת; גם תאגידים עסקיים ומבנים שלטוניים מתפוררים כעת, ומתרסקים בקצב מואץ בכל רחבי הכפר הגלובלי. ההיצמדות למודלים הישנים היא ערובה להתמוטטות. הדור הבא של הפירמידות בנוי על תודעה של תוכן ומהות, ולא על שליטה בחומר ובכמות
נרי אבנרי
למענך, מר ויסגלס, טרחתי ושלפתי מהארכיון כמה קטעים שאמורים לשכך את התסכול המלאכותי שלך. אחרי שתראה, תגיע שוב לאותה מסקנה שאתה נושא איתך דרך קבע - מרשך אריאל שרון היה שקרן מושחת. הלכתי לארכיון...
איתן קלינסקי
הגולם קם על יוצרו, על מתרפסי השיטה ועל מלקקי כפות רגליו של ההון, שאינו רואה לנגד עיניו את ההון האנושי    שנים רבות התרגלנו למטוסים פרטיים ולעסקות חובקות עולם של מנהלי חברת אי.די.בי שבשליטת נוחי דנקנר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il