X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
"לא", אמר יובל שטייניץ כדי להשקיט את החרדה של האזרח הקטן, "לא תפסידו כמעט כלום (מהפנסיות שלכם) גם אם החברה תקרוס. זה יהיה בסך-הכל פרומיל מהכסף שהשקעתם". כאן התברר, מעל לכל ספק, ששטייניץ, שלא יודע חשבון בכלל, גם לא מתייעץ עם המומחים
▪  ▪  ▪
השר שטייניץ. מה הוא יודע? [צילום: פלאש 90]
תפקיד השר
תפקידו של שר אוצר לא רק לשיר שירי הלל לתפקודו שלו ולתפקוד שר הכלכלה העליון. תפקידו לא לספר לנו סיפורים. עכשיו הרגע לדאוג לאותו קהל שרכש אג"חים ושסיכוייו לקבל את כספו בחזרה או לזכות בכספי הפנסיה שלו מעופפים באוויר

הממונים לשרים בממשלת ישראל, מן הראוי שיידעו חשבון. אנחנו לא חולמים שהם יידעו משהו על המקצוע שלשמו התמנו לשרים; שר הבריאות (אצלנו אין) לא חייב להיות רופא, שר התמ"ת לא צריך להבין בתעשיה ושר התשתיות לא צריך להיות מהנדס, העיקר שיהיה במפלגה הנכונה. אבל לא פעם, הבורות של שר מסוים זועקת לשמיים מכיוון שאחרי הכל הוא שר שמקבל משכורת מהמדינה, מכונית, מזכירות, יועצים ופקידים מכל סוג. בעת צרה הוא יכול גם להתייעץ עם יועציו, לקרוא חומר ולהתעמק בעניין כדי שבורותו לא תיחשף. אחרי הכל, הוא מנהל תקציב, אז כדאי שיידע חשבון.
האם זה יובל המבולבל?
שר האוצר יובל שטייניץ לא נחשב מעולם לשר מי יודע מה. גם הבוס שלו, ראש הממשלה, שבעצמו נחשב לכלכלן שהוכיח את עצמו בעבר, לא ממש מתייחס לשר האוצר ברצינות. כמעט כולם יודעים ששטייניץ לא קובע, ואם הוא יוזם משהו, זה עלול להישאר בגדר יוזמה בלבד, כי מי שקובע, הוא שר כלכלת העל שלנו, ולא שטייניץ.
לכן היה מאוד לא נעים לשמוע הערות שונות ומשונות מפי שר האוצר בימים אלה, בהם הכלכלה נמצאת במצב של בוקה ומבולקה: בישראל מעמיק המיתון והאזרחים נאנקים תחת ה"גזירות", זאת לאחר שכל המדינה חייתה בגן עדן של טיפשים ו"כולם" חשבו שאנחנו לא יוון ולא ספרד אלא משהו אחר. למשל, בחודש יולי פוטרו כאן 16 אלף עובדים. באוגוסט וגם כעת עשרות מפעלים וחברות נמצאים בקשיים, כמעט בכל תחום אנשים מפוטרים או צפויים להיות מפוטרים.
איך הגיב שטייניץ על הערת עיתונאים כי פוטרו 16 אלף בחודש אחד? תשובתו הכועסת היתה: "אנחנו לא קובעים את מצב התעסוקה לפי חודש אחד". במילים אחרות, בשביל שטייניץ הכל בסדר. הוא לא מתייחס ל-16 אלף מפוטרים בחודש אחד ומתעלם מכל המפוטרים מדי יום ומן המגמה של כלכלה בצרות. אם חשבנו שזו הייתה הערה מקרית, הרי בימים האחרונים מגן שטייניץ על חברת אי.די.בי השייכת לנוחי דנקנר, אחד משורת הטייקונים בעלי החובות, אלה שהפכו לטייקונים תוך שהם מלווים בבנק 90% מכספי הקניות של האימפריות שלהם. 10% כסף אמיתי, השאר הלוואות מהבנק ומכירת אג"חים אשר פירעונן מוטל בספק.
כאשר התלוננו בפני איש האוצר שטייניץ, זה שמעלה את המחירים והמיסים בתיאום עם ראש הממשלה, כי "בזכות" האג"חים, שלא ישלם הגביר, יפסיד כסף טוב כמעט כל אזרח תמים בישראל, שכספו (בעיקר כספי הפנסיה שלו) מושקע באורח ישיר או עקיף בחברות של דנקנר שמילאו את כל הארץ, הרגיע שר האוצר את המודאגים.
"לא", אמר שטייניץ כדי להשקיט את החרדה של האזרח הקטן, "לא תפסידו כמעט כלום (מהפנסיות שלכם) גם אם החברה תקרוס. זה יהיה בסך-הכל פרומיל מהכסף שהשקעתם". כאן התברר, מעל לכל ספק, ששטייניץ, שלא יודע חשבון בכלל, גם לא מתייעץ עם המומחים.
מומחי החשבון, סתם רואי חשבון וכאלה שקיבלו בבגרות ציונים גבוהים, עשו חשבון מהיר וגם בדקו מה החשבון אצל רשות ניירות ערך. ובכן, התברר כי לא פרומיל יפסיד מי שקנה אג"חים אצל דנקנר. לפי נתוני רשות ניירות ערך, לא פחות מ-24 מיליארד שקל שהונפקו בעבר לגופים, מוסדיים, נמצאים במצב של הסדרי חוב. כלומר, חלק גדול מסכום זה לא יוחזר ומדובר ב-7% מסך האג"ח הקונצרניות בישראל ובכ-2.4% מסך החיסכון הפנסיוני. זה לא פרומיל. ואלה דברי רשות ניירות ערך!
תפקידו של שר אוצר לא רק לשיר שירי הלל לתפקודו שלו ולתפקוד שר הכלכלה העליון. תפקידו לא לספר לנו סיפורים. עכשיו הרגע לדאוג לאותו קהל שרכש אג"חים ושסיכוייו לקבל את כספו בחזרה או לזכות בכספי הפנסיה שלו מעופפים באוויר. באמת נמאס כבר עם השרים ש"מורחים" במקום למצוא פתרונות אמיתיים.
עוד שר שמורח את תפקידו
ואפרופו שרים שמורחים במקום לעבוד, נחשפו עתה הכישלונות של תוכנית הרפורמה באוטובוסים של תל אביב. נושא שהועבר זה עתה לחוקרי מבקר המדינה החדש.
השר ישראל כ"ץ, שנכשל בדברים רבים שהוא עושה, שר התחבורה הממונה שוב ביזבז הון תועפות של כסף על תוכנית חיונית שלא הצליחה. מה הוא עושה במקרה כזה? הופך לשליח תורת ישראל ומצוותיה ומאיים על ראש עיריית תל אביב שאוי ואבוי אם ירכבו בתל אביב ביום כיפור באופניים של העירייה (הרי כל אחד ירכב באופניים של עצמו); או אז, מנסה השר כ"ץ להדגיש את אהבת השם שלו וזועק: "עיריית תל אביב לא תקבל תקציב ממשרד התחבורה". חשוב גם להיראות צדיק בעיני החרדים; אם אתה לא מצליח לסדר את התחבורה בתל אביב ברפורמה שעלתה 250 מיליון שקל לפחות, תראה לכולם שאתה ירא שמיים!

תאריך:  05/09/2012   |   עודכן:  06/09/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שר שלא יודע חשבון
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
קסרי
אמיר12  |  7/09/12 10:28
 
- קודם תלמד לכתוב את שמי
תשובה לאמיר  |  7/09/12 13:43
 
- קסרי מצלצל יותר כשם ערבי
רני  |  7/09/12 16:11
2
כמה הפסידו מבוטחי ההסתדרות?
רני  |  7/09/12 12:59
 
- נהג כבוד באלה שיודעים וטועים==
יוד יוד  |  7/09/12 20:26
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ציפורה בראבי
כנסי ענק ברחבי העולם נגד נזקי האינטרנט והטכנולוגיה המתקדמת בכלל    אבל איך מתמודדים נגד האינטרנט והאם זה בכלל אפשרי?
משה זלצברג
מדוע יש מי שמוכנים לרמות "בקטנה" אך נחרדים למחשבה שירמו "בגדול"? וכיצד מגיעים ליושרה שתמנע גם את המעשים שאפילו אנשים ישרים נכשלים בהם?    מבט אל נקודות ההשקה שבין מוסר התורה לבין הכלכלה ההתנהגותית
יוסי שחר
יום עבודה רגיל, במגרש החניה הסמוך לשטח ההצנחה חונות עשרות רבות של מכוניות    הורים, בני משפחה, חברות וחברים, דתיים, חילוניים, ובטח כמה וכמה בין לבין    תוך דקות - אין מחיצות, אין מחנות    הדאגה, הגאווה, האהבה לבנים ולנכדים מחברות ומלכדות
דן אלון
לא רק התקשורת חוטפת גלי הדף שמקורם במהפכות התודעתיות הרוכבות על הטכנולוגיה המתפתחת והתודעה המפותחת; גם תאגידים עסקיים ומבנים שלטוניים מתפוררים כעת, ומתרסקים בקצב מואץ בכל רחבי הכפר הגלובלי. ההיצמדות למודלים הישנים היא ערובה להתמוטטות. הדור הבא של הפירמידות בנוי על תודעה של תוכן ומהות, ולא על שליטה בחומר ובכמות
נרי אבנרי
למענך, מר ויסגלס, טרחתי ושלפתי מהארכיון כמה קטעים שאמורים לשכך את התסכול המלאכותי שלך. אחרי שתראה, תגיע שוב לאותה מסקנה שאתה נושא איתך דרך קבע - מרשך אריאל שרון היה שקרן מושחת. הלכתי לארכיון...
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il