X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
לבית המשפט העליון לא ברור כנראה, מה ההבדל בין השחורים: העולים היהודים מאתיופיה, מזה; וגונבי הגבול העבריינים מסודן ואריתריאה, מזה
▪  ▪  ▪
יהודים אתיופים. אין הבדל? [צילום: פלאש 90]

לקרוא ולא להאמין: בעיני שופטים בבית המשפט העליון של מדינת ישראל, מדינת העם היהודי, אין כל הבדל, ממש כך, בין העולים היהודים, בני דת משה, מאתיופיה, לבין המסתננים המוסלמים, בני דת מוחמד, מסודן ומאריתריאה. אם זה לא היה איום ונורא, זה יכול היה להיות משעשע. לגלות שבבית המשפט העליון יושבים שופטים, שאינם מבינים את ההבדל בין אלה לאלה.
לא. המסר הזה אינו מופיע בטקסט שיצא מפי כבודם. אבל זהו הסאב-טקסט. הנה התבטאות שנאמרה בעליון בדיון בעירעורה של עירית אילת על החלטת בית המשפט בבאר שבע, בעניין קליטת ילדי המסתננים במערכת החינוך, לא נגענו:
  • "באנלוגיה לעולים מאתיופיה, הרי אתם בוודאי זוכרים איזה סערה ציבורית קמה אז, כשרצו להפריד אותם מבתי הספר בטענה שהרמה לא מתאימה, והם לא יכולים לעמוד ברמת לימוד מבחינה פדגוגית. והסערה שקמה, הייתה מוצדקת. השאלה מה ההבדל?"
פליטת הפה האומללה הזו, ובעיקר הסיפא שלה: "מה ההבדל" בין ילדי העולים מאתיופיה לילדי הפולשים מסודן ומאריתריאה, מקוממים להחריד. משום שממנה משתמעת אי-הבנה עמוקה בין מעמדם של האתיופים מזה והסודנים והאריתראים מזה. בוודאי שיש הבדל. ועוד איך.

שחורים הם שחורים. האומנם?
שהם. אמור להבין... [צילום: בוצ'צ'ו]

היה מצופה משהם
דווקא כמי ששרד את גלות בבל, ניתן היה לצפות ממנו, שאין כל השוואה בין יהודי אתיופיה לסודנים המוסלמים, שאין ביניהם כל דמיון, פרט לצבע העור והמוצא האפריקני. דווקא ממנו ראוי לצפות שיבין, שמדינת ישראל קמה מתוך הדם והאש ותימרות העשן, בין היתר כדי לגאול את יהודי אתיופיה מגלותם המתמשכת מאז ימי בית ראשון, ולא כדי לפתור את מצוקות הסודנים והאריתראים וכל השאר

אכן, קשה להימלט מהתחושה, שמה שעבר לשופט בראש בעת השמעת דברי ההבל הללו, היא מחשבה נוראה ואיומה: ככלות הכל, הרי אלה (העולים האתיופים) גם אלה (השב"חים מסודן ומאריתריאה) הם כושים נחשלים, חסרי תרבות, שירדו זה עתה מן העצים. אז מה ההבדל? למה המדינה שדאגה לאתיופים השחורים, לא תדאג גם לסודנים ולאריתראים השחורים?
לא רק הדברים כשלעצמם מקוממים, אלא העובדה שפליטת הפה האומללה הזו נשמעה מפי כבוד השופט אורי שהם, שנולד בעירק תחת השם אורי שהרבני, וברזומה שלו מופיעות 35 שנות שירות בצה"ל, ובכללן כהונת התובע הצבאי הראשי, הפרקליט הצבאי הראשי ומשנה לנשיא בית הדין הצבאי העליון לערעורים. הוא אמור להבין משהו, בהבדלים שבין עולים לגיטימיים לשב"חים עבריינים, בין זכאי חוק השבות לבין גונבי גבול עבריינים.
קשה להאמין שדווקא יהודי שנולד ב-1948, שבע שנים בלבד אחר הפוגרום הנורא (ה'פרהוד') שבוצע ביהודי בגדד בחג השבועות תש"א (2-1 ביוני 1941), שהסתיים בשחיטת 179 יהודים, פציעת 2,118 אחרים והותרת 242 יתומים יהודים, לא יבין עיקרון מוביל מתוך מגילת העצמאות: "מדינת ישראל תהא פתוחה לעליה יהודית ולקיבוץ גלויות". עלייה יהודית, אדונִי. לא סודנית.
דווקא כמי ששרד את גלות בבל, ניתן היה לצפות ממנו, שאין כל השוואה בין יהודי אתיופיה לסודנים המוסלמים, שאין ביניהם כל דמיון, פרט לצבע העור והמוצא האפריקני. דווקא ממנו ראוי לצפות שיבין, שמדינת ישראל קמה מתוך הדם והאש ותימרות העשן, בין היתר כדי לגאול את יהודי אתיופיה מגלותם המתמשכת מאז ימי בית ראשון, ולא כדי לפתור את מצוקות הסודנים והאריתראים וכל השאר. ככלות הכל, אחת ממטרות 'כור ההיתוך' הישראלי היא לבולל את יוצאי כל הגלויות לעם אחד, לא כולל מי שהם בני דת עוינת, שהגיעו ממדינה עוינת. אז איזו מין השוואה היא זו, כבודו? האם זה לא ברור שלמדינת ישראל לא צריך להיות כל עניין בעידוד המשך נוכחותם באילת, תוך כדי חתירה תחת יסודות כלכלתה וביטחון תושביה, ובהם גם יהודים יוצאי אתיופיה.
הייתכן שאחרי 35 שנות פעילות במדים בשירות האומה, כבודו מאמץ עמדות של השמאל הקיצוני, האנטי יהודי, החותר לראות כאן את 'מדינת כל מסתנניה ושב"חיה', ואולי גם את מדינת כל עמי העולם? גם אתה, ברוטוס?

לא דעת יחיד

התפישה המשתמעת מן הסאב-טקסט שהיה בפי השופט שהם, אינה דעת יחיד בעליון. גם השופט הלא-ציוני סלים ג'ובראן, סרבן שירת המנון המדינה, ביטא מסר דומה: "אולי עצם ההפרדה מפריעה לחשיבה הנכונה שלנו כשאנו חיים במדינת ישראל במאה העשרים ואחת. לכן יש לעשות את כל המאמצים למצוא את הפתרון לכך. גם כשהייתה קליטה של ילדי אתיופיה אני מניח כי היו גם כן קשיים אך הם לא נקלטו בבתי ספר נפרדים. לא צריכה להיות בעיה של שפה".
אז עכשיו זה ברור: האתיופים, הסודנים, האריתראים – כולם אותו דבר. 'נפסי-שי' (היינו הך, בערבית). כולם כושים אפריקנים. היגיון ברזל: אם הראשונים נקלטו בכיתות בתי הספר הרגילות ברחבי הארץ, אין כל סיבה שהאחרונים לא ייקלטו בכיתות רגילות באילת, העיר שנכבשה בידי הסודנים והאריתראים, המהווים כבר 10% מאוכלוסייתה.
המסקנה שעל עברייני הגבול להסיק: כל גנב גבול עבריין, זכאי לחינוך רגיל, בריאות, רווחה - בחסות כבודם. בעוד כמה שנים בוודאי תיענה ברצון תביעתם לבחור ולהיבחר, ולהפוך את מדינת היהודים היחידה עלי אדמות למדינת כל גונבי גבולותיה.
אוכלוסיית אילת, שמעמדה הסוציו-אקונומי אינו מהמשופרים, קיבלה את הדין בהכנעה. הם לא הוציאו את הילדים ממוסדות החינוך שבו הוכתבה להם 'כפייה לאומית'. אין ספק כי תושבי רמת אביב, רחביה והר-הכרמל, היו נוהגים אחרת, אילו כפו עליהם לקלוט בכיתותיהם ילדי שב"חים.
עיריית בני ברק, כבר הוכיחה שאפשר אחרת, ואיתה אף אחד לא העז להתעסק. עובדה: ביום פתיחת שנה"ל תשע"ג, ה-27 באוגוסט, הפעילה העירייה (על חשבון משלם המיסים הבני-ברקי), בקרוואן חדיש ויפה שהציבה ברחוב המכבים מול השוק, גן ילדים מיוחד לכ-30 ילדי הסודנים והאריתראים בלבד, ואין פוצה פה. נראה אתכם כופים על בני ברק לקלוט במוסדותיה ילדי מסתננים.

מה יש לחפש שם?

ומעניין לעניין באותו ענין: כשם שקליטתם כאן של העבריינים מסודן ומאריתריאה ושאר מדינות העולם, על חשבון משלם המיסים הישראלי, אינה ראויה, כך לא ראויה השתכנותם של כל אותם יהודים גלותיים, בארצות הנאצים לשעבר: 200 אלף בגרמניה, 10,000 באוסטריה (בה נולד הצורר אבי 'הפתרון הסופי'), ו-18,000 בשווייץ (שהתנדבה להפוך עצמה לגזבר של היטלר ימ"ש), שבה הם נאלצים לספוג יריקות חוזרות ונשנות בפרצופם.
נכון אומנם שגרמניה הרשמית, בראשות הקנצלר אנגלה מרקל, נחשבת לידידת אמת של ישראל. נכון שגרמניה הרשמית תורמת רבות לכלכלתה ובטחונה האסטרטגי, אך האנטישמיות בתוכה עדיין חוגגת. האיסור שהטיל בית המשפט בקלן על מילת תינוקות, חושף את עומק האיבה. אנגלה מרקל, שמתאמצת למחוק כל סממן אנטישמי מן ההוויה הגרמנית, אומנם הובילה בהצלחה החלטה בבונדסטאג, שהמליצה ברוב מוחץ לחוקק חוק שיכיר בערכה הדתי והרפואי של מצוות המילה (בהתנגדות השמאל הגרמני, הליברלים והירוקים). אבל שרת המשפטים שלה, סבין לוסטר שנברגר, ממשיכה להוביל מתקפה נגד המילה. היא קראה לממשלה לעכב את החקיקה עד שינוהלו שיחות עם הגרמנים מתנגדי המילה: אגודות הגנת הילד ואיגודי רופאי הילדים, ואגב כך הפיחה אמירה אנטישמית בוטה: "הגיע הזמן שהגרמנים יחדלו להיכנע ליהודים למן הרגע שמזכירים את השואה".
גרמניה אינה לבד. באוסטריה השכנה הכריזו שני מחוזות על איסור עריכת ברית מילה בבתי החולים. וגם בשווייץ יש שדוחפים יוזמה דומה. זה לא מכבר אסרו מדינות באירופה על שחיטה על-פי ההלכה (והבשר אליהן מיובא מן החוץ), ובימים אלה התבשרנו על גילויי שנאה חדשים כלפי יהודים בגרמניה: הכאת חובשי כיפות. רק השבוע שמענו על תקיפת דניאל אלתר, מרבני הקהילה הליברלית (הרפורמית), שכל חטאו היה בכך שהעז להתהלך חבוש כיפה ברחוב. אלתר בן ה-53, יליד גרמניה ובן להורים ניצולי שואה, שהוכה לעיני בתו בת ה-7, הודה בראיון עימו: "אנו תמיד חיים עם השאלה מדוע ההורים שלנו לא ברחו מכאן". מעניין למה אין הוא מעלה אותה שאלה ממש, כלפי עצמו וחבריו היהודים היושבים בגרמניה.
שני דורות לאחר השואה, מה בעצם יש ליהודי גרמניה, אוסטריה ושווייץ לחפש בארצות שונאיהם ומנדיהם? אין להם מולדת משלהם?

תאריך:  05/09/2012   |   עודכן:  05/09/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אתיופים וסודנים: מצא את ההבדלים
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
הרשה לי להזכיר
מזכיר_המדינה  |  6/09/12 15:24
2
לצואה האשכנזית מהתנורים כולנו
מתעב הציונות  |  6/09/12 15:40
3
מעולם לא הכרתי במערכת המשפט.
ער אחיאונן  |  6/09/12 15:52
4
זוהי רמת השפיטה בישראל
נחום שחף  |  6/09/12 16:07
5
בלבול מושגים זה הנשק הנורא של
זקן  |  6/09/12 16:58
6
דברים כדורבנות. נכון מאוד. ל"ת
לכותב המכובד  |  6/09/12 21:25
7
השופטים כמו המדינה איבדו את הצ
אתיופי  |  7/09/12 10:48
8
ערקי (ערבי) יהודי
מהנדס חשמל מלקו ט  |  7/09/12 12:40
9
הכותב הוא זה הפשיסט ולא פחות מ
אדם באשר הוא אדם  |  24/09/12 19:17
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד אריאל לוין
כל הסקרים מורים כי בשנים האחרונות, מידת האמון לה זוכה מערכת המשפט, ובפרט בית המשפט לענייני משפחה, הולכת ויורדת אצל ציבור הולך וגדל. אולם במקום שבית המשפט יבחן את מעשיו לאור הביקורת המושמעת כלפיו, נראה שדווקא שופטי בית המשפט למשפחה בוחרים להשתמש במשטרה ובעיתונות על-מנת לרדוף את משמיעי הביקורת
שולמית קיסרי
"לא", אמר יובל שטייניץ כדי להשקיט את החרדה של האזרח הקטן, "לא תפסידו כמעט כלום (מהפנסיות שלכם) גם אם החברה תקרוס. זה יהיה בסך-הכל פרומיל מהכסף שהשקעתם". כאן התברר, מעל לכל ספק, ששטייניץ, שלא יודע חשבון בכלל, גם לא מתייעץ עם המומחים
ציפורה בראבי
כנסי ענק ברחבי העולם נגד נזקי האינטרנט והטכנולוגיה המתקדמת בכלל    אבל איך מתמודדים נגד האינטרנט והאם זה בכלל אפשרי?
משה זלצברג
מדוע יש מי שמוכנים לרמות "בקטנה" אך נחרדים למחשבה שירמו "בגדול"? וכיצד מגיעים ליושרה שתמנע גם את המעשים שאפילו אנשים ישרים נכשלים בהם?    מבט אל נקודות ההשקה שבין מוסר התורה לבין הכלכלה ההתנהגותית
יוסי שחר
יום עבודה רגיל, במגרש החניה הסמוך לשטח ההצנחה חונות עשרות רבות של מכוניות    הורים, בני משפחה, חברות וחברים, דתיים, חילוניים, ובטח כמה וכמה בין לבין    תוך דקות - אין מחיצות, אין מחנות    הדאגה, הגאווה, האהבה לבנים ולנכדים מחברות ומלכדות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il