מכבי תל אביב כמשל למצב הקשה הדוגמה הטובה לכך הינה שאף ערוץ טרם רכש את הזכויות לשידור משחקיה של קבוצת הכדורסל "
מכבי תל אביב" במסגרת היורוליג.
בעבר כאשר שודרה מכבי תל אביב בערוץ הראשון היא כונתה "הקבוצה של המדינה". וכן, היא בססה את תקציבה בין השאר מהכסף ששולם לה עבור זכויות השידור. כאשר הקשר נותק, נאלצה מכבי תל אביב למצוא מקורות הכנסה חלופיים (אם באמצעות מערך שיווק משוכלל או הלוואות מתורמים).
שינוי זה העמיד את מועדון הכדורסל בפני דילמה קשה: האם להיות משודרים בערוץ שהחשיפה אליו הינה מעטה, או לחלופין לנסות לגייס את הסכום אותו קיבלה מכבי תל אביב בעבר (3מיליון שקלים).
כאשר מסתכלים על מפת התקשורת האלקטרונית מגלים את הדבר הבא: ערוץ 10 נמצא על סף סגירה ולא מסוגל להשקיע בשידורי ספורט, ערוץ 2 ישקיע בשידורי ספורט באם יוכרו כהפקות מקור, הערוץ הראשון נמצא בתהליך של ייעול ורפורמה וקשה להאמין שהוא ישקיע כסף בקבוצה פרטית. צ'רלטון הינו ערוץ בתשלום. ולכן, הערוצים הרלוונטיים הינם : ערוץ הספורט וערוץ 9 הרוסי.
הצרכן או הממון ערוץ 9 הרוסי אשר שידר כמות משחקים נכבדה מטורניר היורו זוכה לחשיפה נמוכה בקרב אזרחי ישראל שאינם ממוצא רוסי. עובדה זו מניעה אותו להיכנס לשוק שידורי הספורט (בעיקר כדורגל). מה שלא טוב למכבי תל אביב מאחר שהיא פוגעת במיתוג שלה ובהכנסות מספונסרים.
ערוץ הספורט אשר רכש לאחרונה לשידור את משחקי החוץ של נבחרת ישראל בכדורגל במסגרת מוקדמות המונדיאל, ואת אולימפיאדת ריו שתיערך בשנת 2016, מחזק בזכות פלטפורמות אלו את ערוץ ה-HD שלו. כלומר: הוא מוכר את זכויות השידור "הרגילים" לערוצים הפתוחים תוך שהוא מותיר בידיו את זכויות ה-HD . דבר זה נוסה בשנתיים האחרונות עם ערוץ 10 והביא למכבי תל אביב אחוזי צפייה נאים.
אין לי ספק בכך, שלקראת פתיחת המשחקים יימכרו זכויות השידור. השאלה הינה: אם יעדיפו את טובת הצרכן או את טובת הממון.