X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
התחשיב של חברת צבי לנדאו מגלה את האמת: דירה "זולה" בחריש תעלה 670 עד 760 אלף שקל אם מארגני העמותות מבטיחים לכם דירות זולות בהרבה, בידקו יפה את התחשיב, כי קרוב לוודאי שהם טועים ומטעים יש החזרים של עד 115 אלף שקל, אך לא רק בחריש!
▪  ▪  ▪
חריש. לבדוק היטב את המחיר המוצע לדירה [צילום: פלאש 90]
ההחזרים - גם ביישובים אחרים
מארגני העמותות מניחים שכל חבר בעמותה יקבל ממשרד השיכון החזר של 60 אלף שקל. אכן כך הדבר, אבל החזר זה ניתן לכל מי שקונה דירה באזור פיתוח או באזור עדיפות לאומית. יש עשרות ישובים וערים כאלו בארץ, וההאטה אינה מיוחדת לחריש. מי שמבקש לקנות דירה, יכול לרכוש אותה ביישובים רבים אחרים תוך קבלת ההנחה

מחיר דירה בחריש 725-620 אלף שקל
אלעזר לוין
המחיר,כולל רווח קבלני וינוע בין 650 ל-760 אלף שקל * זכאי משרד השיכון יקבלו החזר של 60 אלף שקל * המחיר הוא לחברי עמותה - קונים רגילים ישלמו יותר * עמותות הודיעו על מחירים נמוכים בהרבה, 450 עד 500 אלף שקל, כדי לפתות משפחות להצטרף לעמותה
לרשימה המלאה

דירה בעיר החדשה חריש תעלה, על-פי גודלה, בין 620 ל-725 אלף שקל - כך הודיעה רשמית חברת הבנייה הוותיקה צבי לנדאו, העומדת לבנות בעיר החדשה. מחיר זה אינו כולל רווחי קבלן של 5% לפחות, שיקפיצו כמובן את מחיר הדירה. זאת ועוד, המחיר הוא רק לחברי עמותות, כי קונים רגילים ישלמו גם מע"מ של אלפי שקלים על הוצאות פיתוח ואחרות.
הלקח למי שרוצה לקנות דירה דרך עמותה ברור: היזהר! העמותה מבטיחה למכור דירות ב-450 עד 500 אלף שקל. קרוב לוודאי שהיא לא תוכל לעמוד במחיר כזה. אתה תצטרף לעמותה, תחתום על חוזה ותשלם דמי קדימה. אחר כך, כשתתחיל הבנייה, תשמע תירוצים והסברים שונים ומשונים: "מדד יוקר הבנייה עלה יותר ממה שחשבנו", או: "הקבלן דורש מחיר גבוה יותר מהתחשיב שלנו", וגם "יש הוצאות שלא חשבנו עליהן" וכולי וכולי. הניסיון בקבוצות רכישה, שהוא דבר קרוב לעמותה, מגלה שכמעט בכל המקרים, המחיר האמיתי בעד הדירה מזנק ב-20 אחוז ויותר לעומת מה שהובטח.
אם תנסה לקבל ממארגני העמותה התחייבות בכתב שהמחיר הוא סופי - לא תקבל. הם מכירים יפה מאוד את הנתונים האמיתיים.
מ"ר נטו מול ברוטו
חברת לנדאו דורשת כ-5,100 שקל למ"ר בנוי. זה נשמע אולי יקר, אבל שוב צריך לקרוא את האותיות הקטנות כדי להבין מה שקורה כאן: החברה מדברת על מטר רבוע נטו. השטח ברוטו של הדירה, המתפרסם בהודעות המפוצצות של חברות הבנייה, כולל את הקירות החיצוניים של הדירה (לעתים גם את הפנימיים!), חדר מדרגות ושטחי שירות שונים ומשונים, כולל חדר האשפה. אם החברה מדברת על דירה בת 77 מ"ר נטו, זה אומר דירה של 100 מ"ר ברוטו. חברת לנדאו כנה, ובפעם הראשונה לאחר זמן רב מדווחת על השטח האמיתי נטו של הדירות שהיא מוכרת.
ההטבה של 60 אלף שקל - לא רק בחריש
מה עומד בכל זאת מאחורי ההבטחות של מארגני העמותות? הם מניחים שכל חבר בעמותה יקבל ממשרד השיכון החזר של 60 אלף שקל. אכן כך הדבר, אבל החזר זה ניתן לכל מי שקונה דירה באזור פיתוח או באזור עדיפות לאומית. יש עשרות ישובים וערים כאלו בארץ, וההאטה אינה מיוחדת לחריש. מי שמבקש לקנות דירה, יכול לרכוש אותה ביישובים רבים אחרים תוך קבלת ההנחה. זאת ועוד: ההחזר הוא רק לזוגות נשואים, או לרווקים ולרווקות מעל גיל 35.
בנוסף, תחזיר המדינה לקבלנים בחריש חלק מהוצאות הפיתוח, 42 עד 55 אלף שקל. גם זה סכום שמקבל כל יזם שבונה באזור פיתוח או עדיפות לאומית. אבל ההחזר הזה הוא בעייתי: הוא מותנה בכך שהקבלן יסיים את הבנייה תוך 26 חודש. בנוסף, מי שמקבל את ההחזר הוא הקבלן, ולא הקונה, וצריך לסמוך על ההגינות של הקבלן, שיחזיר סכום זה לקונה - אחרי גמר הבנייה!
מארגני העמותות יאמרו בוודאי לקונים משהו בנוסח: "אתם והקבלן מקבלים חזרה 115 אלף שקל". גם אחרי ההנחה, יעלו הדירות הרבה יותר ממה שמבטיחות העמותות. וכאמור, ניתן לקבל החזרים אלו גם ביישובים רבים אחרים.

תאריך:  09/09/2012   |   עודכן:  09/09/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הציעו לכם להצטרף לעמותה? היזהרו
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות
אלעזר לוין
הוא רב, חבר פעיל בש"ס, בעל חגורה שחורה בקראטה, רשיון טיס ורשיון צלילה    מהשבוע, הוא האחראי על בניית עיר חדשה בישראל, חריש    בראיון ל-News1 הוא חושף: זו לא תהיה עיר לחרדים דווקא, יהיו בה חניה לכל דירה, בניינים של עד 9 קומות, מרכזים מסחריים ופתיחות לכל מי שיתגורר בה    דירות 3 חדרים זולות, עם אפשרות להגדילן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il