X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שוב כותרות מפוצצות, שוב תג מחיר, שוב תחושת בושה, שוב התגוננות הכל כבר באוטומט עוד תג מחיר גובה את החשבון מציבור המתנחלים
▪  ▪  ▪
יש לתפוס את האשמים לטובת כולם [צילום: פלאש 90]

האשמות, קשות בחלקן, מופנות על-ידי רבים, גם מידידיה של תנועת ההתיישבות, דורשים למהר ולהגיע לעומק העניין, למצוא את האשמים. הצורך בתפיסת האשמים מובן ובוודאי מוסכם על כולם. בוודאי על המתיישבים, שנאלצים להתמודד עם הטענות המועלות נגדם, על כך שכבר לא מדובר בשוליים, אלא בשיח הגדל מתוך האידיאולוגיה של הציבור שמתוכו יצאו אותם פורעים.
אבל, המציאות העגומה מדברת אחרת מהכותרות. לפני כמעט שנה, עם חשיפת חילול הקברים ביפו, דיווחו בגל"צ – 'אין כתבי אישום, אין הרשעות'. יש הערכות, יש מעצרים, אבל איכשהו כשמגיעים לישורת האחרונה – אין כלום.
אז מה יש לנו כאן בעצם? יש לנו תופעה נרחבת. אי-אפשר להכחיש את קיומה, כי מה לעשות – יש שריפות רכבים, שריפות מסגדים ומעכשיו גם כנסיות ומנזרים נוספו לרשימה של המקומות שרוססו בהם שמות ישובים ומאחזים – יש תג מחיר. בסוף הערב, מי שמשלם את המחיר, בין אם מדובר בכוונת מכוון ובין אם לאו – זו תנועת ההתיישבות. הבעיה היא שיש כל מיני חורים בדרך.
המקרה הזכור ביותר הוא טובא זנגריה. התקשורת מיהרה להטיל את האשמה על המתנחלים ועל נוער הגבעות, גם הנשיא הגיע לבקר. בבלוג 'וולווט אנדרגראוד' מיהרה הכותבת לבדוק את השטח. היא גילתה שהדבר פשוט לא סביר. המרחק מהשומרון, המרחק מהכניסה למועצה, עצם העובדה שאיש לא שמע אותם באמצע הלילה, העלו את החשד שמדובר באש ידידותית. גם דני קושמרו, כתב ערוץ 2, הגיע למסקנה דומה.
ע' קטנה וחיה לצידה
אז למה בכל זאת ממהרים כולם לתלות את האשם בנוער הגבעות? כנראה שאין עשן בלי אש, תרתי משמע. הרי בניגוד לציונות בפן הדמוקרטי שלה – חופש הפולחן הוא עיקרון חשוב. ביהדות? איסור עבודה זרה מוביל לחובת ביעורה מהארץ. אלא שגם כאן יש חילוקי דעות. מסגדים, על-פי הרמב"ם – לא נחשבים ככאלו. מנזרים של נוצרים לעומת זאת, כן. וכאן מגיע החור – ע' קטנה, וחיה לצידה. אין מנטייתם של יהודים לכתוב את שמו המלא של מבשר הנצרות, ובוודאי שלא לקרוא לו 'קוף'. נוצרי, ממזר. לא קוף.
עצם קיומה של התופעה הנקראת תג מחיר תוקעת טריז בנקודת החיבור בין הימין האידיאולוגי והביטחוני לימין הדתי. היא נתפסת כמעשה טירוף הנגוע במשיחיות. הגינויים המהירים מעידים על הרצון להתנתק ממחוזות לא פרגמטיים. אז למה להמשיך עם זה? כנראה יש מישהו שרוצה לקטוע את החיבור הזה באיבו. וזה יכול ללכת לשני הכיוונים – גם אם האשמים הם מנוער הגבעות וגם אם האשמים מנסים להכפיש את אותו נוער הגבעות. כך או כך - התג הזה מתחיל להעיק.
את האשמים יש למהר ולתפוס, לטובת כולם. אם באמת מדובר בילדים שיצאו מתוך בית הגידול של ההתנחלויות – ואז סוף סוף יוכלו להכיר את המציאות לאשורה ולהתמודד איתה, ואם לא – שעלילה זו תסתיים, והאשם האמיתי במעשים הללו ייתפס, גם על המעשה וגם על ההכפשה.

פורסם לראשונה במקור ראשון
הכותב הוא סגן יו"ר תא הסטודנטים של צעירי הליכוד באוניברסיטת בר-אילן.
תאריך:  10/09/2012   |   עודכן:  10/09/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 דני קושמרו
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
חקירתו הנגדית של ש"ד במשפט הולילנד עשויה להיות המפתח למשפט כולו: האם עד המדינה יוכל לעמוד בהתקפות בלתי פוסקות על אמינותו ועברו?    בחקירה הראשית הוא מסר עדות מרשימה, שהכניסה לבוץ עמוק במיוחד את שולה זקן ואורי שטרית    גורלו של אהוד אולמרט תלוי במידה רבה באחיו
בצלאל לביא
על שלל ההסברים, התירוצים והנימוקים מדוע מצבנו הכלכלי נראה כפי שנראה בימים אלה, אני מבקש להוסיף תובנה שהיא בגדר נמשל למשל במדינות אחרות    אומנם מדובר בעמים השונים מאתנו כמעט בכל - בתרבות, במנטאליות, בדרכי החיים - ובכל זאת מצאתי דבר מה המשותף להם ולנו שצף ועלה על-רקע המשבר הכלכלי שהחל ב-2008 ונמשך בהפסקות עד ימינו אנו    אני מתכוון לאיסלנד וליוון
אורי אליצור
שום טובה לא צומחת משנאת העשירים, אנחנו צריכים אותם ואין כלכלה בריאה בלעדיהם. אי-אפשר לקחת מהעשירים ולתת לנו, אפשר רק לקחת מאיתנו דבר אחד כדי לתת לנו דבר אחר
נרי אבנרי
היה זמן שאהוד אולמרט הביע בוז כלפי ידיעות אחרונות והגדיר אותו כעיתון בלתי אמין. מה קרה שאולמרט המושחת הפך לאתרוג של נוני מוזס? הלכתי לארכיון...
אברהם בן-עזרא
השופטת פריאל: "בעל דין החולק על חוות דעת של מומחה מטעם בית משפט רשאי להציג לו שאלות הבהרה ואף לחקרו. אם לאחר קבלת תשובותיו יסבור בית המשפט כי אין לקבל את חוות דעתו, לא מן הנמנע שיוכל להיעזר בחוות דעת המומחים "מטעם" בין כדי לקבוע אם קיים ליקוי ובין כדי לקבוע מה עלות תיקונו"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il