X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ההישג הגדול ביותר של ביבי בשנה זו מגיע אלינו ימים אחדים לפני ראש השנה: לאחר שכל השנה עסק בעניין אירן וחשב כמו בסיפור הקלאסי על הדייג, אשת הדייג ודג הזהב, כי אובמה יציית לו כמו שנדרש דג הזהב בסיפור, קיבל את התשובה מאובמה: אין לי זמן בשבילך! ביבי בטוח שרומני יהיה הנשיא הבא. ומה יהיה אם רומני לא יהיה הנשיא?
▪  ▪  ▪
נתניהו. הישגים ריקים [צילום: AP]
ה"הישגים" של ביבי (1)
שולמית קיסרי
עכשיו, כשהבחירות באמת מתקרבות ויש תאריך משוער (ינואר), אין כבר קואליציה של כמעט כל 120 חברי הכנסת ורשימת ה"הצלחות" של ראש הממשלה מונחת לפנינו, מדויקת לרגע זה, ברורה ומפורטת, בלי הצגות, בלי עבודת טאטוא מתחת לשטיח ואפשר לסכם: מה עשה ראש ממשלתנו בזמן היקר שישב על הכסא? מה, מלבד התואר "קינג ביבי", שחציו לגלוג וחציו מרמז על מעמדו השלטוני של ראש הממשלה בישראל, יעמוד לזכותו ביום הבוחר?
לרשימה המלאה

בימים אלה של ספטמבר, לפני ראש השנה, סיכם ראש הממשלה את הישגי הממשלה בשנה החולפת, כל חודש וההישג שלו. קראתי חודש אחרי חודש את ההישגים שראש הממשלה בעצמו רואה כפסגת פעילותו השלטונית, ותמהתי איך יכול להיות שהוא מעריך פעולות מסוימות שנעשו בחודשים מסוימים כהישגים. מיד אפרט.
שחרור גלעד שליט
ובכן, נתחיל בחודש תשרי הקודם. דברי ביבי: "הממשלה אישרה את ההסכם להשבתו של גלעד שליט, לאחר יותר מחמש שנים של שבי". אכן, באותם הימים היו רבים בישראל שהעריכו את ביבי על המעשה. מעשה נפלא. אבל בינינו, למה ישב החייל המסכן חמש שנים והממשלה וראשה לא נתנו את דעתם עליו? השחרור אחרי חמש שנים נעשה בגלל שינויי המשטר במצרים רגע לפני שאולי היו מוציאים את גלעד להורג בלי שהיינו יודעים מה גורלו בכלל. למעלה מחמש שנים, מציין ראש הממשלה. ולמה ישב כל כך הרבה זמן? איפה היה ראש הממשלה עד שהתרחש ההישג?
גנים חינם מגיל 3
פעמיים, בשני חודשים נפרדים, מציין ביבי את עניין הגנים חינם לגיל 3 - רעיון טוב שנולד בהמשך למחאה. הנס הזה התחיל לפני שבועיים וכולם מתלוננים: בגנים החדשים, כיתות גן של 35 ילדים בני 3, עם גננת אחת וסייעת אחת. מצב בלתי אנושי. כדאי שראש הממשלה ישים לב לעובדות. אם כבר קוראים לזה הישג, רצוי לעשות את זה טוב באמת, ולא לגרום סבל לילדים, למטפלות ולהורים. כרגע זה לא הישג, זה רק ניסיון שעוד לא מצליח!
בניית הגדר בסיני
פעמיים מוזכר עניין הגדר בסיני שמונעת עכשיו כניסת מסתנני עבודה לישראל דרך סיני. ומה היה ארבע שנים כאשר נכנסו עשרות אלפי מסתננים? איפה היו אז המשטרה, הממשלה, משרד הפנים וכל משרד שתפקידו לטפל בהגירה בלתי חוקית? אילו ראש הממשלה היה נזכר בזמן לטפל במהגרים, ולא כדרכו כמכבה שריפות סדרתי, היה אפשר לקרוא לזה הישג.
רכבות דמיוניות - הישג?
"בחודש שבט אישרנו הקמת קו רכבת לאילת", מונה ביבי את חודש שבט כחודש הישג מהמם. אדוני ראש הממשלה, במדינת ישראל לא מודיעים על "אישרנו" כעל הישג. בבקשה, תציין כהישג את העניין כאשר ייפתח קו הרכבת לתנועה. בינתיים, זה אחד מסיפורי הסבתא על רכבות בישראל, כמו סיפורי הרכבת התחתית האגדית שכבר שומעים עליה עשרות שנים וגם עכשיו - שוב - הפסיקו את העבודות עליה. כמו סיפור רכבת תל אביב-ירושלים שלא הצליחו לסיים כבר עשרות שנים.
רכבות בישראל, אם בכלל הן קיימות, זה בור ללא תחתית לזריקת כסף לים ואמצעי תחבורה דמיוני. אז בעניין זה, כמו ברוב ההישגים שמנה ראש הממשלה, ה"הישג" הזה הוא עורבא פרח. ראש הממשלה שכח את המשפט התנ"כי האומר "אל יתהלל חוגר כמפתח".
כס ראשות הממשלה אינו בכיסו
יש עוד כמה הישגים שנשמעים כמו הלל עצמי. למשל, בחודש תמוז, מדווח ביבי: "השקנו קמפיין בינלאומי (בחו"ל) על החדשנות הישראלית בתחום הגנת הסביבה". זה נשמע לא רציני ולא כי ישראל לא חידשה דברים בתחום הגנת הסביבה, פשוט כי יש עוד הרבה לעשות בתחום הזה, בישראל, לפני שמונים זאת כהישג.
במילים אחרות, מלבד ההישג של ביבי, שמתבלבל וחושב שנשיא ארה"ב עובד אצלו וגרם בהתרברבותו לניתוק יחסיו האישיים עם אובמה, שעשוי להיות הנשיא הבא של ארה"ב - שאר ההישגים נראים זניחים. ביבי מתנהג כאילו החבר שלו, מיט רומני, הוא כבר נשיא ארה"ב החדש. לראש ממשלה של מדינה בתקופה בעייתית במיוחד, זה הישג מצמרר.
שאר ההישגים שביבי מונה לשנה החולפת מוכיחים מעל לכל ספק כי למרות דלות ההישגים, נתניהו בטוח כי הקדנציה הבאה כראש ממשלת ישראל כבר בכיסו, ולפיכך למה להתאמץ להשיג הישגים?

תאריך:  12/09/2012   |   עודכן:  12/09/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ה"הישגים" של ביבי (2)
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
ביקורת קטנונית
אורי7  |  12/09/12 16:01
 
- לפחות הגבת ברמה
תשובה לאורי  |  12/09/12 22:41
2
הבה נבדוק את דברייך
במבה  |  12/09/12 16:14
3
תאכלי את הלב טמבלית
רני  |  12/09/12 17:29
 
- עוד 5 שנים ביבי טיפשה ומכוערת ל"ת
מתעב אידיוטיות  |  13/09/12 09:01
4
הו הא מי זה בא
מזכיר_המדינה  |  13/09/12 16:24
 
- אתה מדבר על הדרעק פייגלין? ל"ת
מה זה חמור  |  14/09/12 10:52
5
אלה הביבונים אל תכעסי. ל"ת
סליחה אחותי  |  14/09/12 01:31
6
באתר זה יש פלורליזם וזה מה ===
יוד יוד  |  14/09/12 14:08
7
איזה שטויות כותבת הסוכנת
אשר עמיש שחר  |  1/10/12 16:37
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר דליה זליקוביץ
השם מציאות רבודה בא לתאר מציאות אמיתית לחלוטין, שבאמצעות שימוש במיכשור "פשוט" כמו סמארטפון או משקפיים מיוחדים, מאפשרת להוסיף מידע "בשכבות" למציאות שאנו רואים מולנו. היישום השיווקי של טכנולוגיות אלו הוא עצום והשמיים הם הגבול
אפרים אסכולאי
הדיבור על הצבת קווים אדומים הוא לא יותר משיטה להפחית מעוצמת נקודות המחלוקות הפומביות בין ממשלות ישראל וארה"ב, לפחות עד לאחר הבחירות. עם זאת, הסוגיה האירנית רק תלך ותחמיר - ותהיה הפיכה פחות
איתמר לוין
אחרי יומיים בהם ניצב ש"ד בפני חקירה נגדית מרשימה של עו"ד גיורא אדרת, משפט הולילנד רחוק מלהסתיים. נכון לשלב מוקדם זה, גורל המשפט יוכרע על-פי שתי מגמות סותרות: הראיות התומכות שתציג המדינה, ומידת הפגיעה באמינותו של ש"ד ככל שחקירתו נמשכת
ציפורה בראבי
ראש השנה כראש וכהתחלה לשנה חדשה, מעורר בלב תחושות ותקוות מיוחדות    תחושת התעלות של התחדשות עצומה ומרגשת    בחג זה מתבטא יפה החיבור המושלם בין הגוף והנפש אצל היהודי    וכך, הימים הקודמים לחג זה ובתוכו, מלאים בעשייה המבטאת את השלמות הזאת
אלישע פורת
"קשה היה לישון במחיצתו," סיפרה אסתר אורחן על אבא קובנר "כי היה צועק ונאנח ומדבר ביידיש. והיו אז הרבה אורחים, ולא אמרנו מילה...". מתוך "מעבר לגשמי", פרשת חייו של אבא קובנר, מאת דינה פורת 2000, עמ' 253
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il