X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
חיפשתי בויקיפדיה ובדקתי בבבילון ומצאתי אותה הגדרה שם ובכל מקום אחר פליט הוא אדם שנאלץ לברוח ממולדתו, מארצו, ממדינתו גם מי שגורש בכוח מעל אדמתו הוא פליט על-פי ההגדרה אלו גם הגדרות פליט באומות המאוחדות
▪  ▪  ▪
חלום של שיבה למולדת [צילום: לע"מ]

בימים האחרונים נחשפתי, כמו רבים אחרים, לקמפיין משותף למשרד החוץ ולמועצה לביטחון לאומי שכותרתו: השבת רכושם של הפליטים היהודים מארצות ערב״. הכוונה, כך על-פי עורכי הקמפיין הבינלאומי סביב נושא זה, להשוות בעיני דעת הקהל העולמית את אובדן רכושם של הפליטים הפלשתינים לאובדן של היהודים שעזבו את מדינות ערב והגיעו לישראל. השוואת נזקים והשוואת עלויות.
משקראתי על המאבק למען ״הפליטים היהודיים מארצות ערב״ החיים בישראל זה נשמע לי קצת מוזר. שוטטתי, לכן, ברחבי האינטרנט לחפש את פרושה של המילה ״פליט״. פעם הייתי פותח מילון אבן שושן היום זה מעט יותר פשוט. "מגגלים" ומוצאים.
חיפשתי בוויקיפדיה ובדקתי בבילון ומצאתי אותה הגדרה שם ובכל מקום אחר. פליט הוא אדם שנאלץ לברוח ממולדתו. מארצו, ממדינתו. גם מי שגורש בכוח מעל אדמתו הוא פליט על-פי ההגדרה. אלו גם הגדרות פליט באומות המאוחדות.
ריעננתי את זכרוני וניסיתי להבין האם אישים כמו משה שחל, פואד בן-אליעזר או אפילו משפחתו של חברי הטוב יוסי שם טוב ברחו ממולדתם עירק? האם אלו ורבים אחרים גורשו מאדמתם ומארצם? האם הגיעו למדינה לא להם ונאלצו לחיות בה? אולי זה נכון לגבי מי שעזבו את סוריה, חשבתי לתומי. רק לפני יומיים שמעתי הרצאה מרתקת ומעניינת של ז׳קלין עסיס תורג׳מן על בריחתה ובריחת משפחתה מחאלב הסורית בשנות ה-60. רכוש אומנם השאירו שם אך מעולם לא ראו עצמם כמי שהוכרחו לעזוב מולדת. נהפוך הוא. הם היו מוכנים לעזוב הכל כדי להגיע למולדתם. כך גם יוצאי מצרים, לבנון, טוניסיה, מרוקו, אלג׳יריה ועוד.
איני מכיר יהודי אחד שחי בישראל שלא ראה ואינו רואה בישראל את מולדתו. איש לא ייחס לעצמו מעמד של פליט. העליה לישראל היא הגשמת חלום של שיבה למולדת ולא נטישת כפוייה של המולדת.
האם יש לתבוע פיצוי על הרכוש שהושאר - אולי. להתקזז מול הפיצוי שדורשים הפלשתינים - יכול להיות. אינני בטוח שמגיע להם פיצוי. לדעתי עדיף להשקיע את המרץ והשכל בניסיון להשיג שלום.
מוסדות מדינת ישראל הקוראים לעולים לארץ מארצות ערב פליטים שוגים קשות. זו היפוכה של הציונות ועלולה גם, מבלי משים, לתת חיזוקים לגישה הנואלת של הקיצונים בעולם הערבי הטוענים כי כל העולים צריכים לחזור לארצות מוצאם כי ישראל אינה ארצם ומולדתם.
ידידי במשרדי הממשלה זכרו כי לכל יהודי בעולם יש רק מולדת אחת: מדינת ישראל. מאז הקמתה אין ולא יהיו פליטים יהודים בעולם. רק יהודים המממשים את זכותם לשוב למולדתם.

תאריך:  15/09/2012   |   עודכן:  15/09/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 משה שחל
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פליטים יהודים
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
אני איתך ל"ת
מיקי מיהוד  |  16/09/12 09:11
2
היו גם פליטים יהודים מאירופה
פליט מלבנון  |  16/09/12 11:58
3
הכותב שכנע אותי.
צאצא לפליט יהודי  |  17/09/12 17:44
4
חולק על דעתך
אמנון 32  |  24/09/12 20:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ארז תדמור
אין כל השוואה בין מאזן ההרתעה ההדדי שבין שתי מעצמות-על גרעיניות לבין יחסי הכוחות שבין ישראל לאירן כיום
מרדכי קידר
מי יודע, אולי בעתיד, לאחר שהעלאווים ייאלצו לברוח על נפשם מערי המוסלמים בסוריה כדי להימלט מהגורל שנחזה במסמך, הם יקימו את מדינתם העצמאית בהריהם, הרי אנצאריה, הם ינסו לקשור ידיים דווקא עם "הישות הציונית", שהיא עוד ישות בלתי לגיטימית ובלתי מקובלת בעיני הערבים המוסלמים
ארווין קליין
הייתה לנו שנה משוגעת – נקווה שתהיה לנו שנה משגעת (תשע"ג)    יש רופא בעולם? - סיכום עולמי של השנה שעברה...
מיכאל הרשקוביץ
חברים, הפרסום בידיעות אחרונות בדבר סירוב ממשלת ישראל לחתום על הסכם שלום עם סאדאת לפני יום כיפור - עובדה ידועה לכל - הניע אותי לפרסם, כבר היום, את סיפור קרב החווה הכושל
ענבל בר-און
גם אם הילדות שלך עברה מזמן, ואתה לא בקטע של לעבור "הפעלת ילדים", איש אינו שואל אותך    הליצנית שמפעילה ילדים בגן הציבורי השכונתי צועקת כל כך חזק, שכל השכונה אנוסה לשמוע    רעש הוא טרור    כתבה שניה בסדרה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il