X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הימים הנוראים נעים במהלך שבין כסה לעשור, בין ראש השנה ליום הכיפורים, כשביניהם מחברים ימי התשובה ושבת שובה יחדיו הם מציבים את האדם בעמדת פתיחה לקראת השנה החדשה
▪  ▪  ▪
אין זה משנה לי שלידי ניצב אדם עטוף בטלית [צילום: AP]

יחדיו הם מהווים את ההתבוננות והמבט של כל אחד מאיתנו לאחור, אל המעשה בעבר, ואת ההתבוננות והמבט לעבר העתיד, לעבר ההכרעות והמעשים שלנו בעתיד.
בין כסה לעשור מגיע הפרט אל הסיום בסימנם של התשובה והסליחה, של הכפרה והמחילה, של תחושת קרבה להוויה שמימית. בפניה התוודה הפרט ביודעו "שאם עוונות תשמור - מי יעמוד". זהו מעמד של פתיחת שער - פתיחת השער הגדולה - בסיומה אנו ניצבים, למרות חטאינו ולמרות קוצר ידינו, נקיים וזכים לקראת המסע שמזמנת לנו השנה החדשה.
ראשיתו של המסע הוא בסימן של "כל באי עולם" נידונים על מעשיהם (משנה, ראש השנה א', ב' ). הפתיחה מאופיינת במידת הדין ורק לאחריה מופיעה מידת הרחמים.
אני, האתיאיסט, מתחבר למסע הזה ולאווירה השורה שבין כסה לעשור. אינני עוטה להתחברות שלי גינונים רליגיוזיים, זו התחברות עטויה בתכנים ערכיים ואנושיים, אותם אני תובע מעצמי.
זה לצד זה
אין זה משנה לי שלידי ניצב בבית הכנסת אדם עטוף בטלית, מקפיד בכל דיני התפילה ותביעתו חצובה מתוך להט רלגיוזי עמוק, ואצלי היא חצובה מתוך אני אידאי ערכי, מוסרי, חברתי ואנושי, שאותם אני משתדל ככל שאני יכול לאמץ לעצמי, למשפחתי האהובה עלי, לסביבתי הקרובה.
אני פועל מתוך הכרה, שכך גם יוטב לחברה, לקהילה ולעם שאני חלק מהם. כמובן, שיש לי הערכה רבה למי שעושה את המסע הזה לא בדרכי שלי, אלא תוך כדי הקפדה על כל תרי"ג מצוות בימי הסליחות, שקדמו בחודש אלול ובין כסה לעשור בחודש תשרי. אני בדעה שלשנינו יש מקום. אני מכבד את דרכו וכך אני מקווה, שהאחר יכבד את דרכי.
יחד - אני, ערום מאמונה בכוחה של אלוהות לנווט מהלכי חיים ולצידי חברי, שהשריש בתוכו את ההברה במלכות שמים - לשנינו שמור המקום לפעול שכם אל שכם ולתבוע מעצמנו לבחור בחיים ובטוב, להתוודות על כך שכשלנו - משום שאנו בני אדם ולבטוח בכך שייסלח לנו. בין כסה לעשור ביקשנו כל אחד בדרכו לחדש מבערים רוחניים נקיים.
נתפנה יחדיו לחיים שלאחר בין כסה לעשור, להשתית מציאות חיים של חברה, שאדניה הם אדני צדק חברתי ושוויון חברתי. נתפנה יחדיו לשם מתן מעמד בכורה להון האנושי, ולא להון כערך הגמוני המעלה על שרטון את חייו של ההון האנושי היקר לנו מכל.
נתפנה יחדיו לחיים לאחר בין כסה לעשור, להשתית מציאות חיים מכבדת ומוקירה כל אדם באשר הוא אדם, ולא לערוך מסע דמוני כלפי אדם, בן עם אחר, השכן לנו, או שחי אתנו בתוכנו.
שתהיה לנו רק שנה טובה.

תאריך:  16/09/2012   |   עודכן:  16/09/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פתח לנו שער
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
אנחנו זקוקים לפתיחת שערים
בנצי חצרוני  |  16/09/12 14:05
2
שנה טובה לך , איתן. ל"ת
עמליה ג.  |  16/09/12 14:37
3
שנה טובה
קטיה ברץ  |  16/09/12 20:15
4
שנה טובה ל"ת
abv yucv  |  17/09/12 10:14
5
שיפתחו שערי הלבבות
שנת שלום  |  17/09/12 12:28
6
איתן לא התחברתי לרשימה שלך
נעמי קל.  |  19/09/12 07:38
7
שיפתח שער לאחווה יהודית ערבית ל"ת
شسيبلت  |  19/09/12 09:54
8
אם עוונות תשמור יה
איריס כהן  |  19/09/12 11:48
9
כתבתי כאן תגובה לפני מספר
נחמיה הגלילי  |  20/09/12 13:07
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אברהם פכטר
התחקיר שפורסם על אופן התנהלותו וחייו של שר התיירות מיסז'ניקוב, מעורר מחדש את סוגיית החיים הפרטיים של נבחרי ציבור מחד גיסא וזכות הציבור לדעת, על הנבחר, מאידך גיסא. לכל אזרח הזכות לשמור על פרטיותו. אבל ככל שנבחר ציבור גבוה יותר בהיררכיה, חובותיו וסמכויותיו עולות, כך במקביל שקיפות התנהלותו ובעיקר תפקודו, בתחום שהוא ממונה עליו, הם עניין לידיעת הציבור
צ'לו רוזנברג
אין לדעת מה תהיה התייחסות בית המשפט לדברי עד המדינה. עם זאת, אסור לשכוח את המבחן של "אדם סביר". לא תהיה זו הגזמה רבתי אם נקבע שכל אדם סביר שהיה קורא את דברי עד המדינה היה מגיע למסקנה ברורה לגבי מידת מהימנותו. מפליא הוא מדוע אנשי הפרקליטות לא הגיעו למסקנות ברורות לפני שחתמו עם עד המדינה
יהודה קונפורטס
התמיכה של פוליטיקאים במעריב והדרישה מהממשלה לתת כתף, חשובים ביותר בימים אלו    הערות ציניות לגבי מניעיהם, עדיף שיישמרו לימים אחרים    הצעותיה של השופטת בדימוס דליה דורנר, נשיאת מועצת העיתונות, לחנך תלמידים לקריאת עיתונים וללמוד מממשלות אחרות באירופה כיצד לסייע לעיתונות, יכולות להיות הבסיס לשינוי חיובי
ראובן לייב
בשנה ה-12 לקיומו לא נס לחו של אתר החדשות והתחקירים, הנבדל מאתרים אחרים הן בחשיפותיו האמיצות, ללא מורא וללא משוא-פנים, והן בהקנותו לבלוגרים שלו חופש ביטוי מלא - תהא השקפת-עולמם אשר תהא    אין כמו פרוס השנה החדשה כדי לאמץ את דרכו של האתר כמורה דרך לאתרים אחרים
יהודה דרורי
אובמה מתחמק בנושא האירני בתירוץ שעדיין לא הגיע הזמן, והזמן, לדברי אובמה, הוא כאשר לאירן תהיה פצצה, שזה אבסורד מוחלט    החלטה זו כמוה כהחלטת איש ביטחון לעצור טרוריסט מוכר לא מזויין, רק כאשר יוודא שזה השיג נשק שמוכן לפעולה
רשימות נוספות
לוח השנה של נתניהו  /  מחלקה ראשונה
תזמורת "המנגנים" & שלמה כהן –"ומלאכים"  /  תומר כהן
שטיחים קונים בסוכות!  /  שלמור תקשורת
לא בשמיים היא  /  ציפי לידר
גל עיני ואביטה נפלאות  /  נסים ישעיהו
התשובה מביאה גאולה  /  ציפורה בראבי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il