X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
גם אם יתכן שלעמדות הישראליות, אף שהן עוסקות באיום על ישראל ובדרכי ההתמודדות הנכונות מולו, יכולה להיות מסיבות מובנות, השלכה מסוימת על הבחירות בארה"ב, האם יש בכך כדי לאסור על מנהיגי ישראל לומר את אשר עם ליבם ולהיאבק למען דעתם?
▪  ▪  ▪
יחסים מיוחדים מותנים בצייתנות ישראלית עיוורת?

דברי הסנטורית מקליפורניה (וואלה חדשות, 13.9.12: "סנטורית בכירה...: "דבריך מנוגדים ליחסינו") מייצגים היטב את הבלבול הקיים בארה"ב - יהודים ולא יהודים (וגם אצלנו) - בשאלת המשמעות האמיתית של היחסים המיוחדים בין ישראל לארה"ב בעידן אובמה. דומה שהפירוש הנובע מדבריה הוא, שיחסים מיוחדים דינם שישראל משרתת תמיד את האינטרסים האמריקניים. האומנם?! מפירוש זה עולות כמה שאלות כבדות-משקל, שתשובות אמת להן יאפיינו את יחסי האמת בין המדינות, כפי שהם מתרגמים למציאות תחת ממשל אובמה ובמחנה הדמוקרטי הרדיקלי שלו:
- האם פירוש הדבר הוא שאין לישראל זכות משל עצמה לקבוע מה מאיים עליה ומתי האיום מחייב תגובה או התגוננות?
- האם פירוש הדבר הוא שישראל צריכה להעדיף שיקולים פוליטיים אישיים של פוליטיקאים בארה"ב על שיקולי ביטחון לאומי שלה?
- האם פירוש הדבר הוא שארה"ב לעולם אינה טועה בהערכות מודיעין, ועל כן מותר לה לדרוש מישראל לקבל אוטומטית כל הערכת מצב אמריקנית?
- האם פירוש הדבר הוא שארה"ב תספק לישראל נשק, לא בהכרח כל מה שישראל סבורה שנחוץ לה, להגנה עצמית מול איומים מפורשים נגדה ובד בבד, או כתוצאה מכך, תוכל להכתיב לישראל איזה שימוש תוכל לעשות בנשק זה ומתי?
- האם פירוש הדבר הוא שרק ישראל צריכה לקחת סיכונים לטובת שימור אינטרסים אמריקניים, וארה"ב פטורה מהדדיות כלפי ישראל?
- האם פירוש הדבר הוא שהיחסים המיוחדים מותנים בצייתנות עיוורת של ישראל לתכתיבים אמריקניים ואם לא תציית - תופקר?
- האם פירוש הדבר הוא שישראל חייבת חד-צדדית "לישר קו" עם מדיניות ארה"ב גם כשהיא משוכנעת שארה"ב שוגה בהבנת המציאות ומסכנת בכך את ישראל?
- האם בריחה אמריקנית בתירוצי סרק מהתחייבויות ברורות בשאלת תוכנית הגרעין האירנית, אינה מעוררת ספק חמור באשר למהות האמיתית של המחויבות המוצהרת שלה, שבה מתהדרת הסנטורית?
- האם הסנטורית הבכירה מקליפורניה אינה מבינה שאספקת נשק אינה מוכיחה דבר, אם האפשרות והזכות להשתמש בו ניתנת בערבון מוגבל ובתנאים בלתי-סבירים?
גם אם יתכן שלעמדות הישראליות, אף שהן עוסקות באיום על ישראל ובדרכי ההתמודדות הנכונות מולו, יכולה להיות, מסיבות מובנות, השלכה מסוימת על הבחירות בארה"ב, האם יש בכך כדי לאסור על מנהיגי ישראל לומר את אשר עם ליבם ולהיאבק למען דעתם? האם ארה"ב לא התערבה כבר מספר פעמים ובצורה בוטה בבחירות בישראל? האם זו פריבילגיה אמריקנית בלבד, ואם כן באיזו זכות?!
אם תשיב הסנטורית הנכבדה לעצמה, בתום לב, על שאלות אלה, תבין בנקל עד כמה עמדותיה והתבטאויותיה מחטיאים את המטרה ומציגים התנשאות, שחצנות וחד-צדדיות בהערכת מצב היחסים האמיתי בין ישראל לארה"ב, שהוא גם תולדה של התנהלות ממשל אובמה כלפי ישראל וממשלתה הנבחרת מאז היה לנשיא.

תאריך:  19/09/2012   |   עודכן:  19/09/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 תום לב
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עליס בליטנטל
דבריו של רומני לא יוצרים מציאות חדשה, כי דבר לא השתנה. זו הייתה והינה המציאות, וקרוב לוודאי שבקצב המזרחי, היא תשתנה רק בטווח הארוך בעוד שנים רבות
רון בריימן
דווקא ביום שבו מובל חיים חפר למנוחת עולמים ראוי לצטט את דבריו שפורסמו בידיעות אחרונות בעיצומה של מלחמת ששת הימים, ביום א' בסיוון תשכ"ז (09.06.67), יום אחרי שחרור חברון ויומיים לאחר שחרור ירושלים
מתי דוד
ערב ראש השנה פירסם העיתונאי גדעון לוי בהארץ, מאמר מפתיע של הערכה מסויגת לישראל, בכותרת "לא הכי גרועה"    מאמר שבו דברי חיוב והערכה למדינה ולהשגיה, למרות הגזענות, הלאומנות, האלימות, המשיחיות, ההתנשאות, ההתבהמות וההפחדות
דן אלון
ההיגיון של הטרוריסטים משני הצדדים גבר על קולו של ההיגיון ושל הרוב המוחלט שחפץ בחיים. הטרוריסטים הפלשתינים ומשרתיהם היהודיים בתוך ממשלת ישראל, הם אחים לנשק. אלה וגם אלה אומרים "כולה שלי". הפסיכופתים עטורי חגורות הנפץ שנהגו להתפוצץ בבתי הקפה ובאוטובוסים הישראלים, קיבלו שירות מעולה מנציגיהם בכנסת-ישראל שהכשילו כל יוזמת שלום
אריה גל
הנה הבחירות, בשעה טובה, כבר כמעט בשער ונראה שלמפלגתי - "העבודה", אין כלל "מצע מדיני"    אבל לי יש כי אני אומר: הרי את כל המצע הכלכלי-חברתי של מפלגת העבודה אפשר לתמצת במשפט האחד המרהיב ממגילת העצמאות: "בלי הבדל דת גזע ומין"    זהו בעצם גם "המצע המדיני" שלנו, ובעצם זהו גם המצע המדיני האחד והיחיד שייתכן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il