X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הקבלות המודפסות על נייר תרמי, שהדיו עליהם דוהה ונמחק תוך זמן קצר יחסית, טובות לסוחרים ובתי העסק ומשרתות אינטרסים שלהם, אולם עלולות לפגוע בזכויות הצרכן הישראלי תופעת החשבוניות והקבלות הנמחקות חודרת יותר ויותר לחיינו ונראה כי הכל השלימו עם קיומה, הגם שהיא מהווה זלזול בצרכן הישראלי קורא אני לשר התמ"ת ולארגוני זכויות הצרכן למחות ולהאבק כנגדה
▪  ▪  ▪
חשבונית נמחקת עלולה להקשות על הקונה [צילום: פלאש 90]

בשנים האחרונות חודרות יותר ויותר לחיינו "החשבוניות הנמחקות" וכוונתי היא לפתקיות והקבלות המודפסות על נייר תרמי וכעבור זמן קצר יחסית, לעיתים קרובות, זהו עניין של חודשים ספורים ולעיתים אף זמן קצר יותר - תוך שבועות וימים ספורים - הדיו שעליהן דוהה ונמחק עד כי לא ניתן לקרוא ולהבין בבירור מה נכתב בהן.
השימוש בחשבונית או קבלה נמחקת נפוץ בתחנות דלק, חנויות ביגוד, חנויות למוצרי חשמל, רשתות מזון, מסעדות, בתי קפה, מוניות, אוטובוסים, תחבורה הציבורית ובעצם איפה לא?! "חשבוניות קבלה נמחקות" מחליפות יותר ויותר את החשבוניות "הרגילות" המודפסות על נייר מעט יותר עבה והדיו שעליהן עמיד יותר ואף לאורך שנים. חשבוניות הקבלה "הרגילות" עדיין בשימוש בבתי עסק לא מעטים, אולם השימוש בהן הולך ופוחת לטובת שימוש הולך וגובר ב"חשבוניות נמחקות".
בעיקרון ה"חשבוניות והקבלות הנמחקות" יכולות להישמר לאורך זמן, אבל זה בתנאי שהן יהיו מוגנות מפני חשיפה לאור חזק של השמש ויאוחסנו בתנאי טמפרטורה של 18-25 מעלות צלסיוס ובתנאי לחות גבוהה יחסית של 40%-60%. כמו-כן יש לשמור עליהן מפני מגע עם שמן, שומן, אלכוהול וכימיקלים למיניהם. קיים קושי ביום -יום ובשגרת החיים, להקפיד באופן סדיר על תנאי שימור אלה והתוצאה היא שאורך חייהם הממוצע של חשבוניות או קבלות אלה קצר יחסית והדיו שעליהן דוהה ונמחק מהר יחסית.
"חשבונית הקבלה הנמחקת" ניתנת על-ידי הסוחרים ובתי העסק ברוב המקרים במודע, שאורך חייה קצר והיא טובה לסוחרים ובתי העסק ומשרתת את האינטרסים שלהם בלבד. עלות הפקתה של "חשבונית נמחקת", כך אומרים, זולה יותר מאשר "חשבונית רגילה" ומאחר שהיא נמחקת מהר יחסית עשויה לגרום להביא לצמצום מספר הצרכנים שבאים לסוחרים להתלונן, או "חס ושלום" לתבוע מימוש האחריות שקיבלו להחלפת המוצר או תיקונו.
וכרגיל הצרכן הישראלי נפגע
מי שעלול להיפגע מה"חשבוניות הנמחקות" הוא כרגיל הצרכן הישראלי. כך למשל במקרה והצרכן קנה מוצר וקיבל עליו תעודת אחריות לשנה, או שנתיים ואף לתקופה ארוכה יותר מכך, עלול המוכר או בית העסק לא לכבד את תעודת האחריות או להקשות על הצרכן במימוש תעודת האחריות, בטענה כי החשבונית מחוקה וכי תעודת אחריות ללא חשבונית קנייה אינה תקפה. לצרכן עלולים להיגרם, עקב איבוד זכותו למימוש תעודת אחריות, וגם אם יש להניח שתכובד האחריות למרות הקבלה המחוקה, אי נעימות וטירטורים.
בנוסף, חשבונית נמחקת עלולה, בגלל היותה מחוקה וללא ציון שם בית העסק, סכום העסקה ותאריך ביצוע העסקה להקשות על הצרכן להגיש תביעה בבית משפט נגד בית העסק בו קנה את המוצר או קיבל שירות. כמו-כן עלולה החשבונית הנמחקת להקשות לעיתים על עובד לקבל החזר ממעבידו או מרשויות המס.
החשבונית הנמחקת מהווה לדעתי זלזול ופגיעה בצרכן ובזכויותיו הבסיסיות. היא כבר נהוגה במשק הישראלי מזה שנים לא מעטות וכאמור יותר ויותר חודרת אלינו ולא ברור לי מדוע משלים הצרכן הישראלי עם תופעת החשבוניות הנמחקות הפוגעות בזכויותיו הצרכניות, ומקבל את התופעה כעובדה שאין מה לעשות כנגדה. מדוע אינו זועק ומוחה על הזלזול בו? לא זכור לי שקראתי או שמעתי בתקשורת דברי מחאה כנגד תופעה זו.
איפה ארגוני זכויות הצרכן למיניהם בנושא זה? מדוע לא נשמע קולם ברמה בעניין זה? נכון ,יש פגיעה בזכויות הצרכן בתחומים רבים וחשובים יותר מאשר "החשבוניות הנמחקות" כגון: חוזים דרקונים, אי סימון מחירים, סימון מוקטן ועוד כהנה וכהנה, אבל גם נושא "החשבוניות המחוקות" הוא פגיעה בצרכן ויש למחות ולהאבק כנגד תופעה זו.
ואיפה משרד התמ"ת שנושא זכויות הצרכן בתחום סמכויותיו, מדוע הוא לא פועל להעלמת תופעת "החשבוניות והקבלות הנמחקות"? אדוני שר התמ"ת שלום שמחון, החשבוניות הנמחקות משרתות את הסוחרים ובעלי העסקים בלבד ופוגעות בצרכנים. תפקידך הוא קודם כל לדאוג לכלל ציבור הצרכנים, אנא הפעל השפעתך וסמכויותיך וחתום על תקנה המחייבת את הסוחרים לתת לנו, הצרכנים, קבלות עמידות ולא כאלה שנמחקות תוך זמן קצר יחסית. שמחון תהיה כחלון (הכוונה לשר התקשורת משה כחלון) ודאג קודם כל לצרכנים ואחר כך לבעלי העסקים והממון.

תאריך:  19/09/2012   |   עודכן:  19/09/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שמחון, תהיה כחלון
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
שמחון
יולו  |  19/09/12 19:51
2
מביש
אליפז+גימלאי צהל  |  20/09/12 01:33
 
- שמחון-בושה מהדהדת
ימימה  |  23/09/12 01:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מנדי ספדי
המאורעות שבאו בעקבות הידיעה על קיומו של סרט ההשמצה (שכן 99% מהמפגינים נגדו לא ראו את הסרט), מוכיחה כי השתלבותם של המוסלמים בעולם המערבי הנאור היא בלתי אפשרית
ניסן יואלי
בדורו של שמעון בן שטח הייתה סנהדרין בעייתית, אבל הוא לא הוציא חוברות, ולא תלה שלטים על כרכרות, לא השתמש בגיוס ההמונים תוך פריטה על מיתרי הרגש של ההמון בנימוקים שאינם תורניים, אלא התווכח עם הצדוקים בהלכה והראה שהאמת איתו. ככה צריך לתקן את הרבנות הראשית
הרצל חקק
על תפילת 'ונתנה תוקף' ועל שברו של סבא יצחק חבשה - על נהרות בבל
רפי לאופרט
גם אם יתכן שלעמדות הישראליות, אף שהן עוסקות באיום על ישראל ובדרכי ההתמודדות הנכונות מולו, יכולה להיות מסיבות מובנות, השלכה מסוימת על הבחירות בארה"ב, האם יש בכך כדי לאסור על מנהיגי ישראל לומר את אשר עם ליבם ולהיאבק למען דעתם?
עליס בליטנטל
דבריו של רומני לא יוצרים מציאות חדשה, כי דבר לא השתנה. זו הייתה והינה המציאות, וקרוב לוודאי שבקצב המזרחי, היא תשתנה רק בטווח הארוך בעוד שנים רבות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il