X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
הרבה מאתנו נוטים להיזהר פחות כאשר אנחנו גולשים באינטרנט במהלך חופשה או נסיעת עסקים בחו"ל ובכך אנו חושפים את עצמנו לסכנות מיותרות אולי זו אווירת החופש או אולי פשוט חוסר מודעות, להאקרים זה לא משנה, הם כבר ידעו לנצל את חוסר הזהירות שלכם
▪  ▪  ▪
להאקרים לא משנה שאתם נופשים [צילום: פלאש 90]

1. רגע לפני שאתם אורזים, הדליקו את הלפטופ שלכם וודאו שמערכת ההפעלה שלכם ותוכנת האבטחה שלכם מעודכנות. זה לא יקח יותר מכמה דקות בודדות.
2. גם אם תהיו הכי זהירים שבעולם, לעולם אי-אפשר לדעת מה יקרה, יכול להיות שהמחשב שלכם חלילה יגנב או יאבד או שווירוס אכזר ימחק לכם את כל המידע. לכן כדאי מאוד שתכינו גיבוי של המידע שעל המחשב לכונן חיצוני, או לשירות אחסון אחר לפני שתצאו לחופשה או לנסיעה. זכרו, ערך המחשב עצמו עלול להיות נמוך יותר מערך המידע שמאוחסן עליו.
3. בהמשך לסעיף הקודם, אם אתם נוהגים לאחסן מידע סודי או רגיש על המחשב (כמו נתונים עסקיים וכו'), עדיף שתסירו אותו מהמחשב לזמן הנסיעה או אחסנו אותו בנפרד על נגן USB מוצפן.
4. סיסמא חזקה היא אמצעי האבטחה הבסיסי ביותר שאתם יכולים לנקוט בו, ואתם תהיו מופתעים כמה התקפות או אובדן של מידע היו יכולים להימנע רק על-ידי סיסמא חזקה. אז אולי זוהי הזדמנות טובה להחליף סיסמאות למחשב עצמו וגם לכל השירותים המקוונים שלכם: פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם ודומיהם. בנוסף, ודאו שנעילת המחשב מופעלת אוטומטית כאשר המחשב לא בשימוש, בין אם מדובר במחשב הנייד, בסמארטפון או בטאבלט שלכם.
5. גם בחופשה תמיד השתמשו אך ורק בספקי אינטרנט ידועים ובעלי מוניטין. שאלו בבית המלון מי הוא ספק האינטרנט שלהם לפני שתתחברו, ובעת החיבור ודאו שמדובר באותו הספק. בשנה שעברה הזהיר ה-FBI מפני הונאה שבה האקרים השתלטו על הרשתות האלחוטיות של בתי מלון באזורים שונים בעולם והתחזו לספקי האינטרנט של המלון ולמעשה גנבו בדרך הזו את פרטי האשראי של האורחים.
6. אם, כשאתם מנסים להתחבר לשרות האינטרנט של המלון בו אתם מתאכסנים, אתם נתקלים בבקשה להתקין או לעדכן תוכנה כלשהי כדי שתוכלו להתחבר, התנתקו מהשרות מיד ויידעו את דלפק הקבלה של המלון.
7. לאנשי העסקים שבינינו - אם אתם משתמשים בחיבור האינטרנט כדי לגשת לרשת של העסק שבו אתם עובדים, עשהו זאת באמצעות חיבור VPN (חיבור מאובטח) בלבד.
8. במקום להשתמש בשרות האינטרנט של המלון, עדיף שתתחברו לאינטרנט דרך ספקית הסלולר שלכם. אחרי מהפכת הסלולר מהשנה האחרונה חברות רבות מציעות דילים משתלמים. זה בטוח יעלה יותר מרשת חינמית, אבל זה הרבה יותר בטוח.
9. הימנעו מלעדכן את העובדה שאתם יוצאים לחופשה בפרופיל הפייסבוק שלכם או ברשתות החברתיות האחרות. אתם לא תמיד יכולים לדעת למי תגיע האינפורמציה שלא תהיו בבית כמה ימים או שבועות ואתם לא רוצים לחזור מהחופשה ולגלות שהבית שלכם נפרץ.
10. עדיף להימנע מתשלומים, קניות או מפעולות בנקאיות באמצעות המחשב כאשר גולשים ברשתות אלחוטיות ובייחוד רשתות חינמיות. אם אתם חייבים לבצע תשלום כלשהו, ואין בנמצא חיבור מאובטח כהלכה, עדיף שתבצעו אותו באמצעות הטלפון.
לסיכום:
אפשר לצאת לחופשה או לנסיעת עסקים ולהמשיך להשתמש במחשב. הקפדה על הכללים שניתנו כאן תעזור לכם להישאר מאובטחים בכל מקום בעולם. חופשה נעימה!

הכותב הקים את חברת קומסקיור אשר מייצגת את חברת ESET העולמית - מפתחת האנטי וירוס NOD32.
תאריך:  20/09/2012   |   עודכן:  21/09/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אברהם הללי
הברית בה נכנסו בני-ישראל מזהירה אותם מפני עבירת עבירות מבלי להיענש על-כך. אלוהים לא יסלח לחוטאים ויגרש אותם מארץ ישראל, וכאשר בני החוטאים יראו את ארץ ישראל החרבה, הם יבינו כי היה זה עונש מאת בורא העולם. משה גם נפרד מעמו וממנה את יהושע כממלא מקומו ומכין את העם לקראת קרבות כיבוש הארץ
מתי דוד
קבוצה של 100 פעילים שמאלניים קיצונים ישראלים, פנתה במכתב פתוח למפלגה הגרמנית בהצעה לשיתוף פעולה, על-מנת שנציגי המפלגה בפרלמנט הגרמני יפעלו למטרות שבעיני הישראלים הן חשובות
אריה אבנרי
מבלי שהודיע לי על כך מראש, פרסם חפר מקאמה תחת הכותרת "עם וספר", בה הזדהה עם מאבקי להוצאת ספרי הביוגרפי "הגביר" והעניק לי רוח גבית; וכך כתב: "דומה שלאיש לא איכפת/ אגודת העיתונאים לא הרימה אפילו גבה בדאגה/ אגודת הסופרים לא חשה שעיקרון כלשהו נפגע/ גם סיעת הצדיקים בכנסת על חופש הביטוי לא נהרגה"
לאה פדידה
בפתחה של השנה החדשה, ובימים בהם נהוג לבקש סליחה, לא יהיה זה מוגזם לדרוש ממדינת ישראל התנצלות. התנצלות בפנינו ובעיקר בפניי ילדנו, כי כבר שנים שהמדינה מסירה מעצמה את האחריות בכל הנוגע לחינוך דור העתיד
יצחק רייטר, ליאור להרס
עיריית ב"ש לא הייתה צריכה לקיים את פסטיבל היין דווקא במקום שהמוסלמים רואים בו עדיין מקום קדוש. יש לברך על השגת הפשרה שהושגה על פיה הפסטיבל ייערך כמתוכנן אך דוכני היין ימוקמו מחוץ לרחבה    צריך לזכור שהשיקול העיקרי צריך להיות - סובלנות כלפי האחר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il