X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
בשולי הכותרות: כרטיס הביקור של יאיר לפיד מי הם העניים החדשים? מה קרה לנורמות הציבוריות? מלכה ומיסז'ניקוב כמשל
▪  ▪  ▪
יאיר לפיד. עוד לא שמענו ממנו על שום מצע מפלגה ממשי [צילום: פלאש 90]

חזון לפיד
אין ספק שיאיר לפיד הוא איש תקשורת ודמגוג מעולה. כרטיס הביקור שלו בכינוס המפלגתי, שערך לאחרונה, אף הוא הוכיח זאת. לפיד סיפר בהתלהבות לנוכחים, על מעטפת ההפתעה שבישרה לאביו על 15 המנדטים של מפלגת שינוי, ולכן הוסיף, כרתוריקן מיומן, תוך ניצול אלמנט החזרה, שמפלגתו 'יש עתיד' תזכה אף ב-22(!) מנדטים (שמתם לב למִספר הקָליט?).
עם כל הכבוד, לפיד רק שכח לציין, משום מה, את מהירות גסיסתה של מפלגת שינוי באותה מהירות של נסיקתה המטאורית, ומי יודע אם זהו לא עתיד מפלגתו, שלה הוא צופה מספר דו סיפרתי של מנדטים. דומה שעל תחזית כמו זו אמר כבר הנביא: "אַל יתהלל חוגר כמְפַתח".
ועוד לא שמענו מהג'וניור, המתיימר להיות המפלגה השנייה בגודלה במדינה, מעֵבר לקלישאות דוגמת 'איפה הכסף', שום מצע ממשי של המפלגה. נכון, קל יותר להתהדר בנוצות, כמו טווס הכסף, מאשר להבטיח הבטחות ריאליות. חזון לפיד כבר אמרנו?
העניים החדשים
לאחרונה פורסם סקר, המצביע על כך ששליש מתושבי ישראל לא גומרים את החודש וכמחציתם נמצאים במשיכת יתר. ומה הפלא? דומה שהעשירים של פעם הם ה'עניים' של היום. בני מעמד הביניים, החיים על סמרטפונים לכל ילד, כמו גם טאבלטים, מותגים, בילויים וחיים נוצצים מכל הבא ליד, שכבר הפכו ל'מצרכי יסוד' ולנורמה כלכלית- חברתית - הם העניים החדשים, שחלקם אף פונים ללשכות הרווחה ולעמותות החסד. כך שבאופן פרדוקסלי, מי שאין לו באמת, מממן מכספי הצדקה שלו אותם עניים עשירים.
לכן הפתרון לאוברדרפט של המדינה אינו נעוץ במדיניות הכלכלית הלאומית של שר האוצר או של ראש הממשלה, אלא בראש ובראשונה בחינוך. הגיעה השעה לחדול מסמלי הסטטוס ומהמרוץ התחרותי הבלתי פוסק אחר החיים הטובים. צריך לחיות נכון, אך לא חיי מותרות, ושכל בית אב ינהל מדיניות כלכלית נבונה. ובא לכיסנו גואל.
מלכה כמשל
דומה שראש עיריית קריית מלאכי, מוטי מלכה, יכול לשמש משל להידרדרות הנורמות הציבוריות של אישי ציבור. אחרי אהוד אולמרט, קַבלו את מלכה, החוגג בביתו מסיבת 'שיחרור' מאישום האינוס, כאילו מדובר באדם זכאי. הוא רק מעדיף לשכוח את החטוטרת שתלויה לו בגבו - האישום הכפול בשוחד ובמעשה מגונה.
ואם לא די בכך, יש למלכה העוז והחוצפה להכריז במסיבת עיתונאים על הצורך בהקמת ועדת חקירה. לא, לא מדובר בפצצה האירנית המתקתקת, אלא, ניחשתם נכון, בעלילה כביכול שהעלילו עליו, ה'דרייפוס' של העיר הדרומית, למרות כתבי האישום שתלויים נגדו.
עבירה גוררת עבירה, כבר אמרנו?
הוללות או תחביב?
הוללות או תחביב? תלוי את מי שואלים. אולם העובדה שאביגדור ליברמן, ראש מפלגת 'שראל ביתנו', נותן לגיטימציה למעשי ההוללות של שר התיירות, חבר מפלגתו, סטס מיסז'ניקוב ומגדיר אותן כ'תחביב' אומרת דרשני. היא מצביעה על השפל החדש שאליו הידרדרו הנורמות הציבוריות של אישי ציבור.
למרבה הצער הוא לא לבד. אז אחרי השחיתויות במפלגת קדימה, והחגיגות על הזיכוי החלקי בספק של אהוד אולמרט ושל מוטי מלכה, ראש עיריית קריית מלאכי, דומה שאנו מפסיקים כבר להיות מופתעים. רגע, האם שכחנו, זה אותו ליברמן שמאחוריו תלויה ועומדת פרשת שחיתות? אם כן מצא מין את מינו. אמור לי מי חברך, ואומר לך מי אתה כבר אמרנו?

הבהרה: המדור בשולי הכותרות הוא מדור קליל המגיב בקצרה לידיעות חדשותיות מרכזיות או שוליות (ומכאן שמו). המדור מביע דעה אישית, ואינו בא להחליף את התחקיר העיתונאי האובייקטיבי.
תאריך:  20/09/2012   |   עודכן:  20/09/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הנורמה הציבורית לאן?
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
ציפי שנה טובה
איריס כהן  |  20/09/12 21:20
 
- קריאה מעניינת
ציפי לידר  |  21/09/12 15:46
2
דברים שקריים לגבי לפיד
אאא  |  21/09/12 13:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק מאיר
מעמדו של הספר בלב ליבת העם, הפך את העם לעם הספר    הוא העניק לספר, על תוכנתו ועל חומרתו, מימד של נשמה גדולה מתוכה יונקות כל הנשמות חיות לנשמותיהם    לא על חינם 'קורעים' על ספר שנשרף ולא על חינם יוצאים להצילו מידי הזמן העבש במקומות מהן ניטשו קוראיו ולומדיו    ערב הכניסה לארץ ישראל, ביום בו חודשה הברית, הניח משה את ספר התורה כאבן השתייה של העם    וינייטה לפרשת וילך התשע"ג
איתן קלינסקי
נכדי קורא בקול ובהטעמה מספר התורה הפתוח בפנינו, ואני לידו משוטט לי בהרהורַי כמטחווי קשת מגווילי ספר התורה, משוטט עם המלים המתלוות להגר, האישה המגורשת מביתה אל הבלתי נודע למדבר האימתני, בו היא תועה מיואשת ללא מים במדבר הלוהט כשילד בזרועותיה
אליהו קאופמן
בישראל למשל מזדעזעים מכך שמישהו אינו עומד בצפירה ל"זכר הקורבנות" או כשמישהו שורף את הדגל ומביע אי הסכמה עם קיומה של המדינה, אך ה"מזדעזעים" הללו מרשים לעצמם לא פעם ולא פעמיים לכפור בבורא עולם, לצאת נגד כל אמונה באל עליון ולכתוב על כך מחזות וסרטים וכמובן להתבדר על חשבון אמונת הזולת
איתי אלון, אורי גולדנפרב
שקיעת השמש המוקדמת יוצרת לנהג קשיים מרובים עקב הסינוור והבוהק שנוצרים מזווית השמש הנמוכה המגיעה ישירות מול עינינו. לשם כך כדאי להכיר כמה כללי נהיגה שיקלו על הנסיעה
אביתר בן-צדף
מה הניע את ידיעות אחרונות לפרסם כעת "תחקיר", שאין בו חידושים, ויש בו טעויות ואי-דיוקים, על מבצע "שיח אטד" לחיסול סדאם חוסין לפני עשרים שנה?!
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il