X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
רומני אמר את האמת על הסכסוך הישראלי-פלשתיני מעריב וערוץ 10 מסתירים סיבה מרכזית למשבר בו הם מצויים אמינותו של ש"ד לא תכריע לבדה במשפט הולילנד משרד הבריאות הודה שהוא מפקיר את ילדינו יוגב אוחיון כמשל לתרבות השקר בספורט הישראלי וגם סיפור נחמד עם מוסר השכל
▪  ▪  ▪
לומר את האמת [צילום: מקס ילינסון/מעריב]

מיט רומני

דבריו של מיט רומני בארוחה סגורה לתורמים עוררו סערה בארה"ב, אך לפחות במה שנוגע אלינו – הוא אמר את האמת. הפלשתינים לא באמת רוצים שלום, וכל הסכם של שתי מדינות לשני עמים ייצור לישראל בעיות ביטחון בלתי אפשריות – זו הייתה תמצית דבריו. וזו בדיוק המציאות. בניגוד לברק אובמה – התמים/המנותק – רומני ניתח את המצב בצורה עניינית ומדויקת להפליא.
בשביל למנות את כל הפעמים בהם דרשו הפלשתינים הרבה יותר ממה שישראל הייתה מוכנה לתת להם – אחרי ויתורים מרחיקי לכת – יש צורך בספר שלם, אך אמרתו של אבא אבן נותרה הסיכום הטוב ביותר: "הפלשתינים מעולם לא החמיצו הזדמנות להחמיץ הזדמנות". והניסיון שלנו איתם ב-19 השנים מאז הסכמי אוסלו מלמד, שממש אי-אפשר לסמוך על שום מילה שלהם, כולל כאלו הנחתמות במעמד נשיא ארה"ב ומעניקות לגדול הטרוריסטים במאה ה-20 את פרס נובל לשלום.
מבחינת השמאל הישראלי ושונאי נתניהו בתקשורת, דבריו של רומני הם כמובן סיבה להתפלל לנצחונו של אובמה, שמא חס וחלילה יהיה בבית הלבן נשיא התומך בעמדות הממשלה המכהנת בירושלים. מצד כל מי שעיניו בראשו, זו בדיוק הסיבה להתפלל לנצחונו של רומני.

מעריב וערוץ 10

נוחי דנקנר אשם במשבר במעריב והממשלה אשמה במשבר בערוץ 10 – זה מה שתשמעו כמעט מכל כיוון אפשרי. אלא שהכותבים-מטעם והמדברים-מפוזיציה אינם אומרים לכם את האמת, משום שיש סיבה אחרת, ולטעמי מרכזית, לקריסת שני אמצעי התקשורת הללו: גישה שגויה מן היסוד של מי שניהלו אותם אך אינם מבינים בתקשורת – עפר נמרודי, זכי רכיב ונוחי דנקנר במעריב, יוסי מימן בערוץ 10.
בעלי מעריב ב-21 השנים האחרונות רצו להפוך אותו לתואם ידיעות אחרונות, ובעלי ערוץ 10 רצו להפוך אותו לתואם ערוץ 2. אבל אם יש מקור – למה שאנשים יצרכו את החיקוי, אם המחיר זהה והתכנים דומים? אני זוכר ימים בהם לא היה לי שמץ של מושג האם ידיעה כלשהי התפרסמה במעריב או בידיעות, כי אפילו מבחינת הגרפיקה לא יכולתי להבדיל ביניהם; ועד היום אין לי מושג איזה משני הערוצים המסחריים משדר איזה ריאליטי אווילי.
דנקנר נכנס למעריב כאשר העיתון כבר גסס, וחובותיו של ערוץ 10 לממשלה (כלומר: לכולנו) הם אחוזים בודדים מכלל חובותיו והפסדיו. מי שרוצה שייחלצו לעזרתו, טוב יעשה אם יתחיל באמירת האמת, כי אין מקום להושיט סיוע למי שמוכר סיפורים מצוצים מהאצבע על הסיבות שהובילו אותו לפשוט יד.

משפט הולילנד

"כך עונשו של בדאי: שאפילו אומר אמת – אין שומעין לו". זהו הסברו של ר' שמעון לחוסר האמון של יעקב אבינו, כאשר בניו חזרו ממצרים: לפני 22 שנים שיקרו באומרם שיוסף מת, ולכן כעת לא האמין להם באומרם שהוא חי. מצד שני, כלל הלכתי ידוע קובע ש"פלגינן דיבורא": בית המשפט רשאי לקבוע שהוא מאמין לחלק מדבריו של בעל הדין או העד למרות שאינו מאמין לחלק אחר שלהם.
זוהי בעצם הסוגייה המרכזית בעניינו של ש"ד במשפט הולילנד, והיא הולכת ומתעצמת ככל שנמשכת החקירה הנגדית ונחשפים עוד ועוד שקרים שלו. ש"ד עצמו אמר בגילוי לב שהוא שקרן, ואף הצהיר במשטרה שזו הפעם הראשונה ב-75 שנות חייו שהוא אומר רק אמת. גם המדינה אינה מסתירה שהיא יודעת היטב עם מי יש לעסק, אך טוענת: גם אצל שקרן, האמת היא אופציה.
לצד זאת, כדאי מאוד לשים לב לכך שהמדינה הודיעה, כי הגישה את כתב האישום רק במקום בו מצאה תימוכין של ממש לגירסתו של ש"ד: צ'קים, מסמכים, עדויות. כך למשל, הכספים שניתנו לשולה זקן ואורי שטרית אינם מוכחשים על ידם; המחלוקת היא מדוע שולמו. יוסי אולמרט אישר בחקירתו שקיבל מש"ד 500,000 שקל בלא כל היכרות מוקדמת. כך שהשאלה המכרעת תהיה לא אמינותו האישית של ש"ד, אלא אמינות כל בניין הראיות שבנתה המדינה.

בריאות התלמידים

בשבוע שעבר נפצע בני בן השמונה בבית הספר. רופא הילדים שבדק אותו קבע, שהיה מקום לשלוח אותו למיון לצורך תפירה או הדבקה של הפצע. אבל כל מה שיכלו לעשות בשבילו בזמן אמת היה פלסטר וטלפון להורים, כי הרי כידוע מזה שנים אין אחיות בבתי הספר.
זכרתי שבשנתיים האחרונות התנהל הליך משפטי עיקש נגד זכייתה של חברת נטלי במכרז לאספקת שירותי הבריאות בבתי הספר, מכרז אשר בוטל בידי בית המשפט העליון. למרות זאת התעקש משרד הבריאות להמשיך לפעול על פיו עוד ועוד, בצורה שמעוררת תהיות לגבי תום הלב ונקיון הכפיים של המעורבים בפארסה. מכל מקום, בדקתי ומצאתי שלפחות אפשר להגיד לזכותו של המשרד שלא הסתיר את העובדה שהוא מפקיר את בריאות ילדינו, שכן מטרת המכרז נוסחה בצורה ברורה:
"מטרתם של שירותי הבריאות לתלמיד הניתנים בבית הספר לספק רפואה מונעת וכן לקדם את בריאותם של התלמידים, כל זאת ע"י ביצוע בדיקות מעקב וחיסונים לתלמידי כיתות א'-ט', מתן חינוך וקידום בריאות לתלמידים ולהורים ומתן ייעוץ לצוות החינוכי". עיניכם הרואות: טיפול בדיעבד אינו נכלל בין מטרות שירותי הבריאות בבתי הספר, וכך נשארנו עם הפלסטר והטלפון להורים.

יוגב אוחיון

לא סיפור ממש חשוב, אבל כזה המייצג את תרבות השקר המאפיינת את הספורט הישראלי. יוגב אוחיון ניהל מו"מ עם קבוצת הכדורסל הרוסית קוזאן וחתם עימה על הסכם בעודו חתום על הסכם עם מכבי תל אביב. אוחיון הכחיש זאת בתוקף, אבל פיב"א קבעה שזה בדיוק מה שעשה, משום שהוא ידע שבחוזה נפלה טעות סופר בתאריך בו ביכולתו להשתחרר. כלומר: אוחיון גם הפר את חוזהו, גם התנהל בנכלוליות וגם שיקר.
אני לא ממש אוהב את צורת ההתנהלות של שמעון מזרחי, דייוויד פדרמן וחבריהם, אבל הפעם הם צודקים בדרישתם שאוחיון לכל הפחות יתנצל. מצד שני, למה שאוחיון יהיה היחיד בין ספורטאי ישראל שיודה במעשה פסול שעשה? ככלות הכל, אנחנו בערב יום הכיפורים ולא בערב יום הפורים.

האב והרב

סיפור יהודי עממי עם מוסר השכל. אב טרי בעיירה ברוסיה ניגש לרבי והתייעץ איתו: בשל החשש מפני הגיוס הכפוי לצבא הצאר, הוא מבקש לשנות כבר כעת את תאריך הלידה של בנו. האם הרבי יודע, ברוח קודשו, מה יקרה בעוד 18 שנים? האם מבחינת מחזורי הגיוס עדיף לרשום את הבן צעיר בשנה או מבוגר בשנה? עונה לו הרבי: ולמה שלא תרשום את הגיל המדויק? אומר האב במבוכה: על זה לא חשבתי.

תאריך:  20/09/2012   |   עודכן:  21/09/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבא (אוברי) אבן (איבן)  אביבה חפץ-נוימן / Aviva Hefetz-Noyman  אביגדור קלנר / Avigdor Kalner  אברהם פיינר / Avraham Fainer  אהוד אולמרט / Ehud Olmert  אהוד יערי / Ehud Yaari  אורי לופוליאנסקי / Uri Lopoliansky  אורי שטרית / Uri Shitrit  אורן אדרת / Oren Aderet  אורנה אנג'ל / Orna Angel  אילן סובל / Ilan Sobal  איסמעיל הנייה  אירית באומהורן  איתן מעוז /  Maoz Eitan"  אלי זהר /  Zohar Eli"  אלי שמחיוף  אלימלך קורצווייל  אמנון יצחקניא  אמנון ספרן  אתי בן-דור  ברק אובמה / Barack Obama  גדעון לוי / Gideon Levi  גיורא אדרת /  Aderet Giora"  גיל פרידמן  דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen  דוד רוזן / David Rozen  דני דנקנר  הדס ליס / Hadas Lis  הלל צ'רני  הלל צ'רני  זכי רכיב  חאלד משעל  חאלד משעל / Khaled  Mashal  טל שפירא  טליה דאר  ידיעות אחרונות בע"מ / .Yediot Ahronot ltd  יהושע פולק  יובל גבעון  יוני תדמור / Yonni Tadmor  יוסי אולמרט  יוסי מימן / Yossi Miman  יורם ראב"ד /  "  יעקב אפרתי  יפעת מנור-נהרי  ירון גולומב  ירון ליפשס  ליאת ארזי  ליאת בן-ארי שווקי / Liat  Ben-Ari Shwekey  מאיר רבין  מוחמד דף  מוסא אבו-מרזוק / Musa  Abu Marzook  מיט רומני  מכבי תל אביב  ממשלת ישראל / Israel Government  מעריב  משה  ישראל  משה שמיר  נוחי דנקנר / Nohi Dankner  עודד  גזית / Oded gazit  עודד גרנות  עודד  קם  עופר ברטל / Ofer Bartal  עמוס ון-אמדן  עפר נמרודי / Ofer Nimrodi  צבי יחזקאלי  קנת מן /  Prof. Kenneth Mann"  קרן קורן-בנדלק  ראמי חמדאללה / Rami  Hamdallah  רוני בלקין  רועי בלכר  רותי  ליטבק  שולה זקן / Shula Zaken  שי פינס /  Shai Pines"  שלומית הראל-שוורץ  שלמה בן-עמרה  שמואל קליין  שמואל דכנר  שמעון גלאון  שמעון מזרחי  שמעון קליין
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גם האמת היא אופציה
תגובות  [ 25 ] מוצגות  [ 25 ]  כתוב תגובה 
1
האם אנחנו מוכנים לשלם את מחיר
עובדיה הוכמן  |  21/09/12 11:29
 
- אתה מאחז עיניים.להאשים אותנו
בני בנקר  |  21/09/12 13:00
 
- הבעיה שקשה לך לעכל היא שהם לא
מוכנים לשום הסכם  |  21/09/12 15:35
 
- הצחקת אותי
בן צבי  |  22/09/12 08:52
2
אומר את האמת שלו.
מיט רומני,  |  21/09/12 11:30
 
- תגובה
צנחן  |  21/09/12 11:59
 
- אתה לא מבין
אני מסביר  |  21/09/12 13:49
 
- ההסברים שלך הם בזבוז זמן.
אל תסביר, תקשיב.,  |  21/09/12 15:19
 
- חבל שאין לך נימוקים...
סתם הכרזה  |  21/09/12 17:51
 
- הנימוקים:
בשבילך ספיישל.  |  22/09/12 00:15
 
- "נימוקים" של שמאלני מופרע
רני  |  22/09/12 20:48
 
- אתה אומר משהו- הנכון זה הפוך.
איתך זה קל.  |  22/09/12 22:12
 
- תשמע,גם החידק התחרט
רני  |  23/09/12 00:18
 
- על זה נאמר :״רשעים בפתחו .....
צומפי  |  21/09/12 17:34
 
- נו, עוד מופרע שמאלני
רני  |  21/09/12 19:38
 
- אני מתפלא ששמאלנים כמוך עדין
לא האשימו  |  22/09/12 20:37
3
נתניהו ושטייניץ צריכים בניגוד
בני בנקר  |  21/09/12 11:41
 
- בוא נדייק !!
קוביצ  |  21/09/12 21:08
4
ש"ד הוכיח שיש לו בי ם גדולות
שמעון שבתאי  |  21/09/12 15:50
5
"הולילנד"זה הפשע החמור ביו
ישע  |  21/09/12 15:52
6
הוא עד מדינה כמו כל עדי המדינה
עממי  |  21/09/12 21:36
7
אצל בן כספית האמת אינה אופציה
בתיה  |  21/09/12 21:49
8
הולילנד הוא העד האמין ביותר...
עד ראיה  |  22/09/12 06:43
9
כל הכבוד איתמר
בן צבי  |  22/09/12 08:58
10
האמת אופציה אך לא בתשקורת
הישראלית המעוותת  |  22/09/12 12:24
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ציפי לידר
בשולי הכותרות: כרטיס הביקור של יאיר לפיד    מי הם העניים החדשים?    מה קרה לנורמות הציבוריות?    מלכה ומיסז'ניקוב כמשל
יצחק מאיר
מעמדו של הספר בלב ליבת העם, הפך את העם לעם הספר    הוא העניק לספר, על תוכנתו ועל חומרתו, מימד של נשמה גדולה מתוכה יונקות כל הנשמות חיות לנשמותיהם    לא על חינם 'קורעים' על ספר שנשרף ולא על חינם יוצאים להצילו מידי הזמן העבש במקומות מהן ניטשו קוראיו ולומדיו    ערב הכניסה לארץ ישראל, ביום בו חודשה הברית, הניח משה את ספר התורה כאבן השתייה של העם    וינייטה לפרשת וילך התשע"ג
איתן קלינסקי
נכדי קורא בקול ובהטעמה מספר התורה הפתוח בפנינו, ואני לידו משוטט לי בהרהורַי כמטחווי קשת מגווילי ספר התורה, משוטט עם המלים המתלוות להגר, האישה המגורשת מביתה אל הבלתי נודע למדבר האימתני, בו היא תועה מיואשת ללא מים במדבר הלוהט כשילד בזרועותיה
אליהו קאופמן
בישראל למשל מזדעזעים מכך שמישהו אינו עומד בצפירה ל"זכר הקורבנות" או כשמישהו שורף את הדגל ומביע אי הסכמה עם קיומה של המדינה, אך ה"מזדעזעים" הללו מרשים לעצמם לא פעם ולא פעמיים לכפור בבורא עולם, לצאת נגד כל אמונה באל עליון ולכתוב על כך מחזות וסרטים וכמובן להתבדר על חשבון אמונת הזולת
איתי אלון, אורי גולדנפרב
שקיעת השמש המוקדמת יוצרת לנהג קשיים מרובים עקב הסינוור והבוהק שנוצרים מזווית השמש הנמוכה המגיעה ישירות מול עינינו. לשם כך כדאי להכיר כמה כללי נהיגה שיקלו על הנסיעה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il