X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שפיר קמר כלכלן, מומחה תוכן בתחום הביטוח הפנסיוני כלכלן
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
חברות הביטוח הפנסיה והגמל נוהגות להתהדר בסיסמאות שמשדרות אחריות, נגישות וזמינות לציבור החוסכים בפועל פנייה למוקדי השירות כרוכה בעוגמת נפש בגלל זמני המתנה לא סבירים, אי שימוש באמצעי קומוניקציה פשוטים ומקובלים והשמעת תירוצים שכל אחד מהם הוא סיבה לתיקון
▪  ▪  ▪
זמני המתנה מורטי עצבים [צילום: AP]

לפני מספר ימים התקשרתי למוקד שירות של אחת מחברות הביטוח הגדולות. חוסך שנותר ללא סוכן ביטוח פעיל ביקש את עזרתי במשיכת כספי החיסכון. מילאנו את כל הטפסים לפי ההנחיות ושמרנו ליתר ביטחון את האישור שפלט מכשיר הפקס. לאחר המתנה של כרבע שעה ענה לנו נציג פניות הציבור, שהסביר באדיבות שלחברה לוקח יומיים ! (יומיים, 48 שעות, שני ימי עסקים) לאשר קבלת הפקס. אחרי שלב ההלם הראשוני, הסביר לנו המוקדן (באדיבות!) שלאחר יומיים עלינו להתקשר שוב למוקד ולקבל אישור שהפקס הגיע. לא ידעתי אם לבכות או לצחוק. שנת 2012 וחברת ביטוח שלא יורדת ממסך הטלוויזיה שלי עם פרסומת מלוקקת לא מסוגלת לקבל פקס?
כשל נוסף במוקדי השירות של חברות הביטוח מתבטא בזמני המתנה ובחוזה הפסיכולוגי העלוב בין החברה למבוטחיה. בסמוך למשלוח הדוחות התקופתיים גדל מספר הפונים למוקדי השירות. באופן טבעי היינו מצפים שהחברות יגדילו את מספר המוקדנים או לכל הפחות יפעילו מענה מאוחר. בפועל זמני ההמתנה ארוכים ותקליט שבור מודיע שעל המוקד פועל עומס רב. כאשר כבר מיירטים שיחות המענה הצפוי לא מגיע אם בכלל.
והיכן הפיקוח?
והיכן המפקח על הביטוח? שאלה טובה. בכלל אצל המפקח על הביטוח רק כ1% מתלונות הציבור נמצאות מוצדקות. נתון דומה לאחוז הזכאים במשפט פלילי בישראל. חברות הביטוח עושות ככל העולה על רוחן. מבוטחים שפונים ליחידות על פניות הציבור מקבלות לעיתים תשובה המצריכה מינון מיוחד של תרופות להקטנת לחץ הדם.
קחו למשל את המקרה של גברת אחת מהרצליה שחברת הביטוח משכה את התענוג איתה בצורה יוצאת דופן. המבוטחת ביקשה לפדות פוליסה שהכילה כספי תגמולים בסך כולל של כחצי מיליון שקלים ועוד רכיב פיצויים בגובה כ 1,500 ש"ח. בטעות סימנה הלקוחה בטופס הפדיון כי ברצונה למשוך את כל הכספים ולחברת הביטוח זה כבר הספיק למשוך אותה 3 חודשים. במקום לשחרר את כספי התגמולים בנוהל הרגיל ולאחר מכן לטפל בנפרד בכספי הפיצויים ובמקום להתקשר למבוטחת בת ה -65 ולהעמיד אותה על טעותה עברה הגברת דרך ייסורים שנפתרה חלקית וגם לאחר פנייה אישית לאחראית על פניות הציבור, חברת הביטוח התמהמה ולא שלחה פירוט גמר חשבון. מה עם תשואה של רבעון? כיצד בוצעה בקרת הפדיון ומדוע נציגי השירות נקבו כל אחד במספר שונה באשר לגובה החיסכון ולהרכבו. הייתם רוצים שחברת ביטוח כזו תשמור על הפנסיה שלכם? לא בטוח. המקרה הזה חמור שבעתיים כי במבוטחת טיפלה סוכנות ביטוח פעילה עם מערך שירות משומן שנגרר לעימות עם יחידות השירות של חברת הביטוח. המבוטחת שעמדה באמצע ספגה.
השנה הקרובה עומדת להיות שנת מפנה נוספת בענף החיסכון הפנסיוני בישראל. רפורמות חדשות על סף יישום, רף העמלות הולך וקטן והשווי החבוי של הלקוחות הקיימים יתעצם. האם המציאות החדשה תגרום לקברניטי חברות הביטוח לשנות את פני הענף? שינוי דפוס התנהגות ענפי לא קורה ביום אחד, אולי לפחות שכל חברת ביטוח תצטייד במכשיר פקס.

הכלכלן - האתר האובייקטיבי למודעות פנסיונית
בשנים האחרונות מורגש בצורה בולטת הצורך להקנות לכלל האוכלוסיה חינוך פנסיוני ופיננסי ולהקנות לציבור החוסכים הרגלי צריכה גם בתחום הכלכלי ובעיקר בפן הפנסיוני והחיסכון. מטרת האתר היא לתרום לתחום המודעות והחינוך הפנסיוני.
הכותב הוא מומחה תוכן בתחום הביטוח הפנסיוני ופעיל בענף מזה כ-15 שנה וכותב מומחה באתר מאמרים.
תאריך:  24/09/2012   |   עודכן:  24/09/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חטאים גדולים למבוטחים קטנים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
חברות הביטוח משפחות פשע מאורגן
מקס פאואר  |  3/10/12 12:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלון קוחלני
חייבים לפעול לפיהם, אך מישהו יודע מה הם התקנים המקצועיים המקובלים בביקורת פנים?    נחוצה אסדרה לקביעת התקינה בתחום הביקורת הפנימית
ד"ר יאיר ויסמן
אובמה יבחר שוב, אבל מיעוט גדול ירגיש שהוא מממן פרזיטים אוכלי חינם    מה הקשר בין חקלאי נוצרי אדוק בנברסקה לבין הומוסקסואל מובטל בסן-פרנסיסקו? למה שהוא ירצה לממן אותו?
איתן קלינסקי
למרבה הצער והכאב, מדבר סיני הפך למרחב חיים, בו מספסרים בסבלם של פליטים, הנסים מאימת הרעב והצמא ביבשת אפריקה, ומחפשים פינה לחיות בה
רועי אורן
זה לא סוד שקיימים פערים גדולים בשכר וביוקרה שטומנים בחובם מקצועות המחשוב וההנדסה על פני מדעי החברה והרוח    תוכנית חדשה עשויה לצמצם פערים בין מקצועות אלו
דודו קוכמן
מדיניות ההפרטה של שירותים חיוניים לאזרח, ממשיכה להתקיים ואף להעמיק למרות המחאה החברתית    מדובר במדרון חלקלק, על חשבון חולשתו של הציבור החלש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il