X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
זו לא הפעם הראשונה ששמעתי על "הקלות שבת" שהן למעשה חילול שבת אצל אותם "סרוגים", אצל הקליפות הסרוגות, אלה המפעילים נשקים בשבת - ולאוו דווקא בצבא. תוסיפו לזאת גם את הצעת העבר של ח"כ אורלב, להעביר את יום המנוחה משבת קודש ליום ראשון, ותקבלו מה בדיוק חושבים לעשות כדוד סתיו, יובל שרלו ואפילו שמואל על כל נושא העיסוק בתורה
▪  ▪  ▪
רבני צהר. מוותרים יותר ויותר על עיקרי היהדות

לאן עומדים להוביל את היהדות אנשי הארגון הרפורמיסטי "צוהר" אם וכאשר אנשיהם כדוד סתיו, יובל שרלו וחבריהם "יפסקו הלכות" וידרשו ב"דברי תורה" הזויים מליבותיהם, למדתי השבוע - בין כסה לעשור, מזעקת כאב של אב דתי מבירת ניו-זילנד, אוקלנד.
מאז הקמת תנועת ה"מזרחי" עניין המצוות והידורן - כבסיס ליראת חטא ושמים, לא היו עיקר התכלית של תנועה זו. הברית עם הציונים הפוקרים, כיבוש ארץ ישראל ולימים ההתנחלויות והמלחמות היו עיקר ההשקפה של אותן "כיפות סרוגות", שבתורה הקדושה השתמשו רק כדי לתרץ את לאומניותם, וככאלה הם מוותרים מדור לדור על יותר ויותר עיקרי יהדות והלכות לשם אותה "ברית היסטורית" עם הפוקרים, וכיום עם הנוכרים הסלאבים ובעתיד אולי - רחמנא לצלן , עם העובדים הזרים מבולגריה, רומניה והפיליפינים. זו דרך הרפורמה היורדת מבית אל.
הכל הותר מותר
התהליך הזה התאפיין כבר שנים רבות ב"פסיקות" משונות של עמי ארצות על הסכמה ל"רבות" (נשים "רבניות"), ויתור בענייני טהרת המשפחה, כשרות ירודה עד כדי טרפות ונבלות ממש וכמובן קבלת "גרי החלומות" הסלאבים, ובעיקר אלה מהצבא. פה ושם היו אי אלה ריאקציות "חרד"ליות" אך הן הושתקו ע"י אלה שמזמן קידשו את האדמה והמלחמה כמטרה ואילו את התורה הפכו לאמצעי. אלה הם גם אלה שתמיד יעמדו לצד החילוני נגד הדת ונגד החרדים - גם כש"החילונים" שלצידם הם בכלל נוכרים ערלים. אצל ה"דתיים" הלאומנים הכל הותר ומותר כי הגאולה כבר הגיעה וגם כשהחילונים יורקים עליהם הם טוענים כי "ירד גשם".
כשקמה תנועת ה"מזרחי" טענו גדולי ישראל כי לבסוף הם ימצאו עצמם בחיק הרפורמה. ביטול שמירת השמיטה, ה"ליברליות" שלהם בחיי המשפחה, ההקלות בכשרות ועוד המחישו את הצדק שבחשש גדולי ישראל. הלאומנים ה"דתיים" צפצפו כמו קטר דוהר כי לעבר הרפורמה הם דוהרים. ההקלות בשמירת השבת עד כדי הרמת טלפון בשבת רק האיצו את התהליך. אבל הזעקה מאוקלנד הרחוקה המחישה לי כי הללו חובקים את הרפורמים גם בחילול שבת.
מחללים גם את השבת
הלכה בישראל כי שבת מחללים רק על פיקוח נפש. גם הרבנים המודרניים ביותר - באורתודוכסיה היהודית, לא יורו רשמית לאיש לנסוע בשבת או בחג לבית הכנסת משום ש"תפילה בבית הכנסת חשובה יותר משמירת שבת". אבל מסתבר שאצל שליח "בני עקיבא" הדברים שונים. זו לא הפעם הראשונה ששמעתי על "הקלות שבת" שהן למעשה חילול שבת אצל אותם "סרוגים", אצל הקליפות הסרוגות , אלה המפעילים נשקים בשבת - ולאוו דווקא בצבא, ואלה ההופכים את מרכולתם של הערבים בשבת ובחג והופכים זאת ל"מצווה מהודרת". אבל כל הזעקה מאוקלנד היה צורמני יותר ומלווה בבכי.
האב - ניצול שואה מרומניה ששמר (כפי יכולתו דאז...) שבת עוד בהיותו ילד תחת השלטון הקומוניסטי בארצו דאז (רומניה), חינך בניו-זילנד הרחוקה את ביתו היחידה לשמירת תורה ומצוות ואף דחף אותה ללכת ל"פעולות" "בני עקיבא" כי האמין שזו באמת מסגרת דתית ולא רפורמית , המסגרת הדתית המרכזית שם. השבת הייתה הפנינה שבכתר עבור המשפחה. והנה השנה נפלה הבת - בגיל העשר'ה, לידיו של שליח "בני עקיבא" שם והלה התיר לבת הזו לנסוע ברכב לבית הכנסת - אף ביום הכיפורים, וכמובן בשאר החגים. הלה טען באוזנייה שמצוות "כיבוד אב ואם" אינן תופסות כאשר הרב (הוא עצמו...) מורה אחרת וכי ה"שולחן ערוך" "מיושן מדי" ו"צריך לערוך בו שינויים על-פי רוח התקופה".
תוסיפו לזאת גם את הצעת העבר של ח"כ זבולון אורלב, להעביר את יום המנוחה משבת קודש ליום ראשון, ותקבלו מה בדיוק חושבים וזוממים לעשות "פוסקי ההלכה" של ה"ציונות הדתית" כדוד סתיו, יובל שרלו ואפילו שמואל אליהו (חומץ בן יין) - ההוא מבאי בית התועבה ה"פתוח" בי"ם (שהביא לשם גם את ביתו ל"חינוך חופשי"...), לכל נושא העיסוק בתורה ובמיוחד מה הם חפצים לעולל להלכה הפסוקה. הרפורמים לפחות אינם צבועים.

תאריך:  25/09/2012   |   עודכן:  25/09/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 זבולון אורלב
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הרפורמים החדשים
תגובות  [ 15 ] מוצגות  [ 15 ]  כתוב תגובה 
1
ניזכר
בראשית ברא אלוקים  |  25/09/12 15:02
 
- מחזקים ועוד איך
אליהו קאופמן  |  26/09/12 23:24
2
שנאת חנם
זלמן  |  26/09/12 22:13
 
- לא להיתמם
אליהו קאופמן  |  26/09/12 23:32
3
״קיפות״ סרוקות
מאיייר  |  26/09/12 22:23
4
אל נקמות ה' אל נקמות הופיע
מאמינה מירושלים  |  26/09/12 22:33
 
- אמן כן יהי רצון!!!!
גלינה  |  27/09/12 15:55
5
הצדוקים החדשים
PRUSHI  |  27/09/12 13:59
6
הצדוקים הישנים
פרושי  |  27/09/12 14:08
 
- זיהוי
אליהו קאופמן  |  28/09/12 11:20
7
מעניין מי אמור לקרוא ולהאמין א
טיל אוילנשפיגל  |  27/09/12 19:32
 
- מי עובד על מי...
אליהו קאופמן  |  28/09/12 11:32
8
ראב קויפמן לא הבנתי מה רע בכך
לייבלה שוורצפיש  |  29/09/12 07:39
9
מלא שקרים מא' עד ת'
אבג  |  10/10/12 18:37
 
- מענה להאשמות כזב
אליהו קאופמן  |  13/10/12 21:14
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ניב עמית
שיעור שני בעיתונאות לעורכי מעריב: ההבדל בין ידיעה, כתבה ומאמר, ובילי מוסקונה-לרמן כמשל    וגם: כל כתב זב חוטם, וכל כתבת מתחילה פליטת "במחנה", רואים לעצמם זכות וחובה קדושה לחנך את הקורא הנחות. האומנם?
אלכס לוין
לאורך כל פעילותו התברכנו אנו בחזונו של האיש, בעצתו ובמילותיו הטובות. השראתו ורוחו האדירה רוח האדם שנשבה מכל הוויתו של האח מרדכי בלזר, ימשיכו להיות לפיד מכוון בפעילות של הבניה החופשית
איתמר לוין
בצירוף מקרים מקאברי, מחמוד אחמדינג'אד ידבר דווקא ביום הכיפורים על השמדתה של ישראל - בדיוק כפי שנהגו הנאצים    ברק אובמה יחזור על המסרים הקבועים; הבעיה היא שלא רבים מאמינים לאיומיו    בנימין נתניהו יצטרך לתמרן בין אינטרסים רבים    אחרי כל אלו, תישאר ישראל בפני הסוגייה הגורלית שתוכרע על-פי התשובות לשתי שאלות
זאב גלילי
סגירת מעריב היא יום עצוב לתקשורת ולדמוקרטיה בישראל    מעריב היה העיתון היומי היחיד, שעורכיו וכותביו היו בעליו ויכלו לכתוב על-פי מצפונם    מעריב החופשי מת כשנמכר לרוברט מאקסוול, אך גסיסתו החלה לפני שנים    כמה קווים לדמותו של העיתון שהיה    וגם כמה הגיגים על השאלה "מה זה עיתון" ועל ההבדל בין עיתונאי לבין פועל בניין   ולמה עיתון איננו עיתון בלי עיתונאים ובלי עורך
צ'לו רוזנברג
יוסי שריד פתח בתרועות המלחמה של המאוכזבים. הוא איננו היחידי. מלווים אותו כל אותם עיתונאים ששתו את דמו של מר אולמרט. הם רואים נגד עיניהם איך כל הברברת המיותרת שלהם נתגלתה כסתם מילים ריקות. תקוותם היחידה היא ערעור לעליון. זו המנטרה החדשה-ישנה, מאז זיכויו של מר אולמרט במחוזי והרשעתו בהפרת אמונים. כל המקטרגים רוצים לראות אותו מאחורי סורג ובריח רק כדי להצדיק את רדיפתם את האיש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il