X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ישנם בציבור אנשי תקשורת שכל-כך מתנגדים לנתניהו עד שהם מפנטזים לנו מעל כל אמצעי התקשורת על חזרתו של אולמרט לראשות קדימה, על התגבשות מחדש של קדימה ועל "ניצחונה הברור" והבסת נתניהו בבחירות שיבואו... האמנם?
▪  ▪  ▪
היו שראו בה הבטחה גדולה [צילום: פלאש 90]

מבחינתי קדימה, כבר עכשיו, לא קיימת יותר כאותה מפלגה שרצה לבחירות לפני כ-4 שנים. מבחינתי, קדימה לא קיימת יותר כאלטרנטיבה לשלטון ולא משנה כמה אנשי תקשורת מתוסכלים ואינטרסנטיים אחרים ינסו להנשים אותה ולדחוף אותה כאלטרנטיבה לנתניהו. מבחינתי זה פשוט לא מתקבל על הדעת שמפלגה שמרבית צמרתה הואשמה, נדונה והורשעה בבתי המשפט, מפלגה מרוסקת לרסיסים, תרים את נס הדגל לשלוט במדינת ישראל.
השחיתות הפוליטית הפכה לסמל בקדימה. באוקטובר 2011 נעצר גזבר קדימה איציק חדד, לאחר שציפי לבני, יו"ר קדימה, הגישה נגדו תלונה למשטרת ישראל בסמוך לפרסום דוח מבקר המדינה, שבו היו ממצאים חמורים נגד המפלגה. אבל זה כאין וכאפס לעומת הביזיון הגדול, שמי שהיה ראש המפלגה וראש הממשלה (אולמרט) הואשם והורשע, ולפני כן, מי שהיה שר האוצר (אברם הירשזון) הואשם והורשע (ועדיין בכלא), והיו עוד שלושה בהנהגה עם בעיות לא קלות בבתי-המשפט (עומרי שרון, חיים רמון וצחי הנגבי). ונשאלת השאלה האם כל אלו רואים עצמם כחלק מצמרת קדימה המתחדשת? לא נתפלא אם ינסו לטהר את הירשזון עם צאתו מהכלא. כיום, שחצנותו הנוכחית של אולמרט ממש דוחה ופוגעת בכל סיכוי לשיקום מפלגתו.
נולדה בחטא
סקירה היסטורית קצרה מראה לנו שמאותו רגע בו אולמרט נאלץ להתפטר, מתחיל מאבק מר ולא מכובד בין ציפי לבני ושאול מופז, וכאשר מנהיגת המפלגה מפסידה ופורשת, הח"כים מיד נערכים במחנות לקראת פילוג לשמאל ולימין ולמרכז (זה לא מצליח להם...). ואז בצעד מאד תמוה, ראש המפלגה החדש, שאול מופז מצטרף לממשלה, אבל לאחר זמן קצר מתומרן לעזוב ומבוזה. ואז מרבית חברי הכנסת נפוצים לכל עבר לחפש מקלט במפלגות אחרות, אבל לא מוצאים מקום ולאחר מכן רק אחד, מהטובים שבהם (אבי דיכטר) נוטש ומצטרף לממשלה כשר.
בשעתו, היו מי שראו בקדימה, עם הקמתה, הבטחה גדולה אף שנולדה בחטא הפילוג והכלנתריזם. בתחילה גם נראה שמטאטא חדש תמיד פועל בהצלחה, בייחוד שלמטאטא הזה היה בתחילה מקל רציני - אריק שרון (אף שגם הוא היה בעייתי מבחינת החוק) אבל כאשר הוא נשבר, המקלות האחרים הוכחו לא רק כקני קש אלא גם כבעייתיים מאד מבחינת החוק ואפילו מושחתים.
כיום, פורשי מפלגת העבודה בקדימה - דליה איציק, רונית תירוש וחיים רמון, דרכם חזרה לעבודה חסומה ולגבי שאר הח"כים בקדימה. מרביתם כבר לא רצויים בליכוד. ישנם רק מספר חברי כנסת בקדימה שיהיו בעלי סיכוי מסוים להשתלב ברשימות קיימות או חדשות בבחירות הבאות, וזאת כמובן בזכות פעילותם הפרלמנטרית היעילה (כמו נחמן שי, רונית תירוש, ישראל חסון, שי חרמש ואולי גם מאיר שטרית). אבל גם פה יהיו לא מעט קשיים מכאלה במפלגות שיראו בהם מכשול לכניסה למועמדות ריאלית לכנסת.
נותרה למעשה עוד אפשרות תיאורטית להצלה לקדימה וזו התפלגות חוקית לשלוש סיעות והצטרפות של 7 ח"כים כסיעה למפלגת העבודה, 7 ח"כים לליכוד ו-7 ח"כים למפלגתו של יאיר לפיד. כל זאת כמובן אם המפלגות הנ"ל יאותו לקבל את הפורשים - דבר, ששוב, על פניו נראה כלא סביר, כי מי צריך לוזרים?

תאריך:  27/09/2012   |   עודכן:  28/09/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קדימה - מכירת חיסול של סוף העונה
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
בוזי הרצוג? ל"ת
גילה פ.  |  27/09/12 18:55
 
- אופסס...תודה גילה על התיקון... ל"ת
זה אני  |  28/09/12 09:55
2
סוף הדרך.
אפס-g.  |  30/09/12 16:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הרב אליהו קאופמן
גם אני וחברי מ"מאה שערים" בירושלים ומבית שמש המתעוררת מרגישים בדיוק כמוך כשמדובר במערכת יחסים בין צבורים אחרים על-רקע מלחמה אחרת שגם שם לדעתנו אין פשרות וסיכוי ל"דו קיום" זה לצד זה. גם אתה וגם אלון וכספית חיים באותה סירה גשמית שהקיום שלכם תלוי רק בציונות ובמדינה ולכן מי שמניף תמונה של מי שרוצה לחסל את הכלוב הגשמי והרעיוני שלכם הינו בעצם אויב נחרץ
דן אלון
המפתח לפתרון הסוגייה האירנית נמצא בידיך נתניהו, ורק בידיך. כל שעליך לעשות הוא לחתור באמת להסכם שלום עם הפלשתינים. במקום להאשים אותם, ובמקום לדחוף אותם לידי החמאס, הג'יהאד ואירן - חבק את אבו-מאזן. קח אותו לחדר צדדי, פרוש לפניו את האפשרות להגיע לניצחון אסטרטגי במקום לעוד "הצלחה" טקטית, תעזור לו (לעזור לנו ו...) לשמוט את הקרקע של הקיצוניים
רו"ח איריס כץ כליף, יניב אלנקרי
הוחלט לדחות את מועד הגשת הדוחות השנתיים לשנת המס 2011 עד ליום 31 במאי 2012
רו"ח יפעת שעיה, עו"ד יניב אלנקרי
שיעורי הרבית שנקבעו: לעניין סעיף 3(י) לפקודה לשנת 2011 הינו 3.8%    לעניין סעיף 3(י) לפקודה לשנת 2012 הינו 4.68%
שולמית קיסרי
בעוד כל העולם המערבי מתעטף לו בסימני סתיו, אנחנו מחכים לסימנים נוספים. ניסינו את שעון החורף - לא עזר. חיפשנו את הנחליאלי עם הזנב המגונדר - בינתיים עוד לא ראינו. עכשיו, כשחג הסוכות מגיע וספטמבר מגיע אל סיומו, אין סיכוי שהסתיו לא יבוא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il