X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
תחזית אפשרית לשותפות לאומית בין ימין לשמאל ציוני וביטחוני ממשלה עתידית של ליכוד ועבודה בראשות צמד פוליטי - אפשרית
▪  ▪  ▪
יחימוביץ', נתניהו. לשים את האידיאולוגיה בצד [צילום: פלאש 90]

הלהט האידיאולוגי התיאורטי בין מחנה השלום למחנה הלאומי, יהפוך ללא קושי ללהט קואליציוני לאחר הבחירות. אמנות ניסוח "קווי יסוד" גמישים פותר את כל הבעיות של מצעים מפלגתיים נוקשים ומנוגדים.
פוליטיקה אחרת
יש לנו עם חזק וארץ נהדרת הזקוקים לפוליטיקה אחרת. פוליטיקה שמשמעותה מיצוי פשרות הכרחיות ואפשריות בנסיבות משתנות, ולא מיצוי אידיאולוגיות טהורות ודמיוניות, אך בלתי אפשריות, במציאות הכלכלית והפוליטית של דמוקרטיה הבנויה על קואליציות.
פוליטיקה שמשמעותה אחדות פנימית, עוצמה צבאית, תבונה מדינית, יציבות שלטונית, ולא מריבה מפלגתית שגרתית הרסנית שתפגע בחוסן הלאומי של יכולת העמידה מול איומי החזית המוסלמית הקיצונית.
קפיטליזם? סוציאליזם?
כל צד משני צידי התהום האידיאולוגית הפעורה כביכול בין ימין לשמאל, בנושאי כלכלה, חברה ושלום, לא יוכל להביא למימוש מלא, ואפילו לא חלקי משמעותי את משנתו, תורתו ואמונתו.
במקום לקיים ויכוחי סרק על קפיטליזם וסוציאליזם, עדיף להסכים על נוסח האומר: קפיטליזם מתוקן והומני, ולא סוציאליזם מיושן ווירטואלי. כשם שבימין הלאומי יש גם שמאל חברתי, כך גם בשמאל החברתי יש מחנה לאומי. ראוי סוף סוף להתנתק מחשיבה דוגמטית.
ביטחון ושלום
במקום להמשיך את כל הויכוחים העקרים על תוכניות ויוזמות שלום, ראוי להסיק מסקנות ריאליות ולא אידיאולוגיות מכל מה שקרה לנו אחרי כל השיחות, ההסכמות, הנסיגות, הויתורים וההסכמים מאז אוסלו, דרך קמפ דיוויד, ההינתקות, ועד אנאפוליס. כל אלה בתוכינו שמאשימים רק את ישראל במצב, ותובעים כל הזמן להפיק רעיונות "ויוזמות מדיניות" מתכוונים שישראל תיסוג לקווי 67' ולא מצפים "לרעיונות חדשים".
צריך להאמין לפלשתינים. הם תובעים "צדק" ולא פשרה, מדינה וקץ הסכסוך ושאר התביעות. "צדק פלשתיני" משמעותו נסיגה ישראלית מפלשתין השלמה ללא אף יהודי בתוכה. הם לא מוכנים לקבל את הנוסחה: פשרה טריטוריאלית ולא נסיגה טוטאלית.
אידיאולוגיה אינה מחסום למדיניות ריאלית
תפיסות אידיאולוגיות מנוגדות אינן מכשול אמיתי לשם יישום מדיניות הכרחית של ביצוע רפורמות בכל תחומי החיים ובבלימת השחיתות והעושר מנקר העיניים והעוני הזועק לשמיים.
גם השמאל וגם הימין הציוני מסתיגים מסיסמאות הימין והשמאל הקיצוני: ביטחון OUT. רווחה IN. תחי פלשתין. צריך לשנות את "השיטה". דרושה מהפיכה. ארץ ישראל השלמה מהירדן ועד לים. מדינת הלכה. חוקי התורה גוברים על חוקי המדינה.
ימין ושמאל בין חול וחול
רוב התומכים הנאמנים והנבונים, גם של הימין וגם של השמאל, התנתקו מהחשיבה הדוגמטית והנאיבית, לפיה כל מה שמוגדר "ימין" הוא כביכול תמיד אסון, כשלון וריקבון. ואילו כל מה שמוגדר ב"שמאל" הוא תמיד כביכול חזון, פתרון ונכון.
האמת היא שבין ימין ושמאל יש הרבה סיסמאות של חול וחול לשם השגת הקול והשלטון, ובהמשך להתכחש לכל, כי מה שמחייבת האחריות הממשלתית, שונה ממה שמחייבת האחריות המפלגתית. נאמר כבר בצדק: "מה שרואים משם לא רואים מכאן".
כולם השתנו אך בפומבי לא הודו
הימין הפסיק להאמין ולשיר: "שתי גדות לירדן, זו שלנו זו גם כן". הימין הצהיר על הסכמתו לשתי מדינות לשני עמים. השמאל הפסיק להפגין ב-1 במאי, לשיר האינטרנציונל, ולהאמין באחוות עמים.
הימין הקיצוני תוקף את נתניהו על התנהלותו כלפי המתנחלים והרבנים. השמאל הקיצוני תוקף את יחימוביץ, בגלל שאינה מצטרפת להפגנות "שלום עכשיו", "ליוזמות השלום", ו"לתרבות השנאה" נגד הדתיים והמתנחלים.
כל הקוראים את התחזית הפוליטית שלי במאמר זה ב-2012 מוזמנים לפגישה אינטרנטית לאחר הבחירות כדי להיווכח אם צדקתי או טעיתי.

תאריך:  27/09/2012   |   עודכן:  27/09/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביבי-שלי - שותפים קואליציונים?
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
תפילתי הגדולה שלא
קוראה  |  27/09/12 13:00
2
ובהזדמנות זו גם תפילה
קוראה  |  27/09/12 13:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהודה דרורי
ישנם בציבור אנשי תקשורת שכל-כך מתנגדים לנתניהו עד שהם מפנטזים לנו מעל כל אמצעי התקשורת על חזרתו של אולמרט לראשות קדימה, על התגבשות מחדש של קדימה ועל "ניצחונה הברור" והבסת נתניהו בבחירות שיבואו... האמנם?
הרב אליהו קאופמן
גם אני וחברי מ"מאה שערים" בירושלים ומבית שמש המתעוררת מרגישים בדיוק כמוך כשמדובר במערכת יחסים בין צבורים אחרים על-רקע מלחמה אחרת שגם שם לדעתנו אין פשרות וסיכוי ל"דו קיום" זה לצד זה. גם אתה וגם אלון וכספית חיים באותה סירה גשמית שהקיום שלכם תלוי רק בציונות ובמדינה ולכן מי שמניף תמונה של מי שרוצה לחסל את הכלוב הגשמי והרעיוני שלכם הינו בעצם אויב נחרץ
דן אלון
המפתח לפתרון הסוגייה האירנית נמצא בידיך נתניהו, ורק בידיך. כל שעליך לעשות הוא לחתור באמת להסכם שלום עם הפלשתינים. במקום להאשים אותם, ובמקום לדחוף אותם לידי החמאס, הג'יהאד ואירן - חבק את אבו-מאזן. קח אותו לחדר צדדי, פרוש לפניו את האפשרות להגיע לניצחון אסטרטגי במקום לעוד "הצלחה" טקטית, תעזור לו (לעזור לנו ו...) לשמוט את הקרקע של הקיצוניים
רו"ח איריס כץ כליף, יניב אלנקרי
הוחלט לדחות את מועד הגשת הדוחות השנתיים לשנת המס 2011 עד ליום 31 במאי 2012
רו"ח יפעת שעיה, עו"ד יניב אלנקרי
שיעורי הרבית שנקבעו: לעניין סעיף 3(י) לפקודה לשנת 2011 הינו 3.8%    לעניין סעיף 3(י) לפקודה לשנת 2012 הינו 4.68%
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il