X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
על משה רבינו ודמותו הרבגונית והמיוחדת שאדם מן השורה יתקשה לשערה ולאומדה, כבר נכתבו הררי מידעים, פרשנויות ומאמרים פעמים נדמה, שכאשר באים ורוצים להוסיף עוד אפילו "קורט לבונה" [מנחות א, ב'] לדמותו של משה נמצאים בחינת "כל המוסיף - גורע"
▪  ▪  ▪
משה במלחמת עמלק - מנורת הכנסת

ברם, "תורה היא". ללומדה, להגדילה ולהאדירה אנו נצרכים בכל אמצעי ודרך ולא רק באמצעות מצוות, חוקים והלכות וכו', אלא אף באמצעות ודרך לקחים חינוכיים, ערכיים ואמוניים, מוסרי השכל ואולי, במיוחד, באמצעות ודרך סיפוריה המאלפים והמעצימים.
סיפורים הקשורים לדמויות שונות במקראנו המקודש, ובעיקר סביב דמותו הדגולה והגדולה של "הגדול מכולם", הלוא הוא משה רבינו. אמנם, די היה לנו בקביעתו של בורא עולם [במדבר י"ב, ו'-ח']: "...לא כן עבדי משה בכל ביתי נאמן הוא. פה אל פה אדבר בו...ותמונת י-ה-ו-ה יביט", וכיוצ"ב. אבל, "כל המוסיף, מוסיפים לו" וכל המרבה לספר...הרי זה משובח". ודו"ק (ועיין דברי ותמצאם קלים).
להוותנו ולצערנו הרב, חיים אנו בתקופה לא קלה ופשוטה מבית ומחוץ, בבחינת: "מחוץ תשכל חרב ומחדרים אימה". ואכמ"ל (ואין כאן מה להוסיף). לא אחת נשמעות טענות, מענות ותלונות קשות על "אובדן דרך" ובעיקר אצל מנהיגנו הבכירים. "חצרותם וטירותם" של חלק ממנהיגינו הפכו "למשל ולשנינה" בראש כל חוצות ויסודות של "שחיתות ציבורית", "הנהגת אני ואפסי עוד" ועוד, שוררת במחיצתם ואופפת אותם. למשל: שר מפורסם סיים זה עתה "תקופה כלאית", ראש ממשלה לשעבר היה חשוד בעבירות שחיתות וקלקול המידות ועדיין, על חלק מן ההאשמות עומד הוא בפני "טריבונל משפטי". והאחרון, אף הגדיל פשע וחטאה, נשיאה לשעבר של מדינת ישראל מרצה בפועל עונש מאסר על עבירות מין, עבירות של קלון וחרפה ש"אף הנייר שעליהן הן כתובות אינו סובלן" וכל השומע/הרואה "תצלנה שתי אוזניו/עיניו".
אם כן, מהו המקור "המים החיים" שממנו ישאבו מנהיגינו (וגם אנו) את דפוסי ההנהגות וההתנהגויות הנכוחות, הנאותות והרצויות, כמו גם את יישומן המעשי? - ותשובתנו הנחרצת היא, ובגדול: ראשית - מאלוהי ישראל ומתורתו הנצחית והאולטימטיבית. ושנית - מן הדמויות המקראיות רמות המעלה, כמו למשל: אברהם, יצחק, יעקב, דוד, משה רבינו ועוד.
תובנות של סוד ומוסר
וגם אומנה, פרשת השבוע פרשת "האזינו" המונה ב"ן (52) פסוקים והכתובה בפרק ל"ב [רמז: הנותן ליבו בה, זוכה להבינה] ייחודית מאוד. אין בה אף איזכור והיא אחת משלוש השירות הכתובות בתורה (מתוך "עשר שירות שנאמרו בעולם". עיין תרגומו המדרשי של הפסוק הראשון של מגילת "שיר השירים"), והן: שירת הים, שירת הבאר ושירת האזינו. שירה מיוחדת זו שיש בה מן העבר ומן העכשיו והיא "כוללת את כל העתידות" [הרמב"ן] סגנונה מליצי, וכתובה בצורה שירית, קרי: "אריח על גבי אריח, ולבנה על גבי לבנה". שירה זו עמוסה בתובנות של סוד ומוסר, כמו גם, בתובנות ארציות שמתבטאות הלכה למעשה בדפוסי התנהגות טריוויאליים אשר כל יהודי, בכל אתר ובכל זמן אמור לבצען. שירה זו נאמרת יחדיו ע"י משה רבינו ויהושע, משרתו ותלמידו הנאמן, שנאמר [דברים ל"ב, מ"ד]: "ויבוא משה וידבר את כל דברי השירה הזאת באוזני העם, הוא והושע בן נון". מה ראה משה לשתף בזאת גם את יהושע? וכי לא היה יכול לומר זאת לבד, סולו? והרי ההיגיון והשכל מחייבים זאת?!
ולנו נראה לתרץ כהאיי גוונא: אמירת השירה ע"י משה (הרב) ויהושע (התלמיד), יחדיו, "מעידה יותר מאלף עדים" ומלמדת על מידת הענווה העצומה שהייתה למשה רבינו ע"ה. דווקא עכשיו, ברגעי חייו האחרונים, מתעלה הוא מעל האגו הפרטי "ומעלה את מעלת תלמידו לעין כל" [מדרש גם]. בניגוד למנהיגים אחרים שקנאות וצרות עין גורמים להם להמעיט מיוקרתו ומכבודו של המיועד להחליפם, משה רבינו שולט היטב ביצרו (בעידוד: יוצרו) ומוכיח לכל, שמידות של ענווה, פירגון וכו', הן המידות הנכונות והנכוחות אשר "יבור לו האדם כתפארת לו מן האדם ותפארת לו מן המקום".
סיפור מדהים זה מצטרף אל סיפורים רבים מעברו של משה, כגון: תשובתו לה' "שלח נא ביד תשלח" (כשהוא מתבקש להיות מושיען וגואלן של ישראל ממצרים) ו/או תגובתו "מי ייתן כל עם ה' נביאים" (כשהוא שומע שאלדד ומידד מתנבאים במחנה ואומרים: "משה מת ויהושע מכניס את העם לישראל"). אין כל ספק, שסיפור אדיר זה, כמו סיפורי המקרא האחרים אודותיו של משה רבינו מאששים את קביעת התורה [במדבר י"ב, ג']: "והאיש משה עניו מאד מכל האדם אשר על פני האדמה".

תאריך:  27/09/2012   |   עודכן:  27/09/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משה רבינו כמודל של צניעות, ענווה ופירגון
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
מנהיג
יונה סוקולובסקי  |  27/09/12 18:27
2
רבינו זה ברבים. כותבים רבנו ל"ת
חן45  |  27/09/12 21:50
 
- למרבה ההפתעה דווקא כן רבינו
ענבר רוט  |  27/09/12 22:20
 
- טועה את. יש לכתוב "רבנו" ללא
יוד. כתיבה רבינו  |  28/09/12 21:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יובל לובנשטיין
מי מאיתנו לא נפל קורבן והכניס לעגלה ביצים יקרות? רוצים לדעת למה? להלן כמה סודות בתחום מעניין זה
תומר ישראלי
השמאל רוצה שלום. השמאל מוכן לוויתורים, ויתור על שטחים ועל ישובים. אך האם השמאל מוכן לשלם את מחיר ההגנה על השלום? האם השמאל יוכל לשכנע אזרחים מהמרכז להאמין בדרכו? האם השמאל מוכן להתמודד עם הכישלונות שכבר קרו? האם הטרנד החברתי/כלכלי יספיק כדי לחולל מהפך שלטוני? לדעתי לא וללא חידוש ורענון בעמדה המדינית של השמאל מובטחות לו עוד שנים ארוכות באופוזיציה
איתמר לוין
על פני 22 עמודים ו-8,690 מילים של החלטה בנוגע לדלק נדל"ן, ורדה אלשיך בעיקר מטיפה מוסר לכל העולם    כבודה שוכחת שזה איננו תפקידה, ובעיקר שוכחת שהיא כיום השופט האחרון בישראל היכול להטיף מוסר לאחרים
מיכאל הרשקוביץ
כבר הרבה שנים למדו עורכי הדין המיומנים כי יחצ"נות טובה ואגרסיבית לא רק שאינה מזיקה, כי אם אף תורמת ליכולותיהם לגבות שכ"ט מופרך ועצום מלוחמים המבקשים מהם להשיג הכרה בזכותם להיות מוכרים כנכי צה"ל
הלל ויס
נתניהו שוב מתחייב יחד עם אהוד ברק לפנות את רוב יהודה ושומרון כך בדיוק גם אמר בנאום בפני הקונגרס האמריקני לפני שנה וחצי. גם אז זכה לתשואות הימין. אבל אנחנו כתבנו "פינוקיו". בינתיים הוא התאמן בגבעת האולפנה ובמגרון וקבע את עיקרון העקירה בטענת "שלטון החוק". המתנחלים כרגיל ביד אחת מחאו כפיים וביד שנייה נגבו את הדמעות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il