X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
איך קרה שמלח הארץ, לוחם בסיירת מובחרת, בן לאיש רוח ציוני פטריוט, הפך לשליט אטום העושה כל מאמץ כדי לרסק את המדינה?
▪  ▪  ▪
נתניהו. הציבור מטומטם? שישלם! [צילום: AP]
תמורת נזיד עדשים
מדינה זה לא רק מנגנונים, מדינה זה גם... אזרחים. בשעה שהמערכת צמחה האזרחים נבלו. בעיה קטנה שאישים דגולים מתקשים להבחין בה מהאולימפוס. ביבי הוא עסקן בחסד עליון, הוא יודע לתמרן מצויין בין חזקים וחלשים למען שרידותו. זהו ההסבר האמיתי וזו הסיבה האמיתית מדוע הוא הפך ממלח הארץ לקפיטליסט חזירי המוכר באובססיביות את רכוש הכלל לחזירונים העליונים תמורת נזיד עדשים

בהחלט שאלה לא טריביאלית המחייבת תשובה. זה נשמע מדהים: מה קרה לו, למען השם? איך אדם כל כך פטריוט הופך להיות מעין נציג של "כנופיית הון-שלטון" ומקדיש את כל מאודו כדי למכור לחבריו החדשים את המדינה במחירי סוף עונה?... כאחוז אמוק הוא מפריט אותנו לדעת, כל דבר שזז הוא מפריט, אפילו את ההפרטה הוא הפריט. מה קרה, היפנטו אותו?
איך מסבירים את זה?
אורי אליצור מסביר למה נתניהו נותן לעשירים: כי הוא מעדיף את הגדלת התעסוקה על פני הגדלת הקצבאות. נתניהו מאשר ואומר: התפיסה של יחימוביץ' תביא למיליון מובטלים. כלומר הכישלון הדגול נתניהו מפחיד אותנו בכך שאילמלא התמזל מזלנו להיות נתיניו, הכישלון היה הרבה יותר חרוץ. מסתבר שהכישלונות שלו זה הדבר הטוב ביותר שהיה יכול להיות לנו.
רעשי רקע
ראש הממשלה הזחוח מבין בדיוק למה נדמה לנו שיוקר המחיה בלתי נסבל: "אין בסיס עובדתי לדיבורים על התייקרויות, זה עניין של תחושות". מסתבר שהמצב נפלא, פשוט שכחו להודיע לנו. אם כך, ביבי יקר, מדוע הקמת את ועדת טרכטנברג? כדי לעשות לנו הרגשה טובה?... אוה, באמת תודה רבה. 46 לפידים חיים היו במשמרת שלך כי לא היה כסף לשירותים חיוניים - גם זו הרגשה? הרגשה חמה. העשירים מקבלים את הכסף ואנחנו מקבלים המון חום ואהבה...
מה באמת עשה למדינה מר נזקיהו?
הנה קצה הקרחון של "התחושות" הללו. המחיר של תרבות חזירית הוא קצת יותר גדול מבעיות כלכליות גרידא. הדור שלנו איבד את הביטחון הקיומי שלו והפך להיות במלחמת קיום תמידית. כולנו בתחרות מתמדת אחד נגד השני, מנסים להכניס את כספי הזולת והכלל לכיסנו. כולם רצים קדימה אחד על השני, החזקים מגיעים, השאר נרמסים. כולם מנסים לפורר את החברה ואיש אינו מבין מדוע היא מתפוררת...
כדי שיהיו לנו מקומות עבודה (לכאורה) מר לארג'יהו מחלק הטבות מס בסדר גודל של כמאה מיליארד ש"ח בשנה! ממתי בדיוק שוק חופשי וכלכלה קפיטליסטית מושתתים על חלוקת מתנות עתק מהממשלה לבעלי ההון? ומהי התוצאה של מדיניות נדיבה זו, שבעטיה לישראל העניה לא היה כסף להציל 46 נשמות מסכנות? תספורות, פשיטות רגל, פיטורים המוניים, קריסת משק העבודה. אין עבודה! רבים שפוטרו אחרי גיל 40 נדונו להיזרק לרחוב. כמעט גזר דין מוות המוני לחפים מפשע ללא משפט!
מסתבר שלא רק טייסת כיבוי הייתה יכולה למנוע את הזוועה. הנה וידאו לפיו כוחות הכיבוי ידעו טוב מאוד שהציר מסוכן, כלומר היה כאן גם כשל פיקודי אלמנטרי. גם אותו ניתן לזקוף "לזכות" המנהיג הדגול נתניהו, שהצליח להשחית ולהרקיב את כל המערכות במדינה עד היסוד.
לא נכון? אז אני מציע כך: אם יש לכם מושג בנושא תרבות השלטון - ספרו לי, ואם אין - הצטרפו אלי במאבקי למען העלאת נושא תרבות השלטון לדיון הציבורי. הצטרפתם? הלו, היכן אתם?... חבל, בירחו!
הבובה ביבי
ישב מבקר המדינה וחשב, שאל וחקר, ומה גילה? האשמים הם שר האוצר ושר הפנים (אם הוא היה שולח אותם למסעדה רומנית לאכול צ'ורבה, היה מצחיק אפילו יותר). נניח לשיטתו שאלי ישי היה צריך להתפטר, היה מגיע שר פנים חדש ודורש 700 מיליון ש"ח לכבאות. ביבי היה מסרב וגם הוא היה מתפטר. היה מגיע שר חדש וגם הוא היה מסורב ומתפטר וחוזר חלילה. זה היה יותר טוב?
להאשים את שר האוצר זה עוד יותר מגוחך. כשיש תיאטרון בובות ואחת הבובות מתנהגת פויה, מי אשמה - הבובה?... מדינה שלמה משחקת בהפרשות של ילדים ברצינות גמורה, מה שמזכיר את פרשת האי היווני: כן כן, בוודאי שבטח, בעל ההון העסיק את בן השלטון תמורת שכר עתק עבור גלישה באינטרנט, במקרה לגמרי. אנחנו מאמינים לכל מילה בעיניים עצומות.
ביבי צודק לחלוטין: ישי ושטייניץ לא צריכים להתפטר, הם לא אשמים. ביבי יודע מצויין מי אחראי.
קריאת שפתיים
ריד מיי ליפס: ביבי מחלק לאליטות "שי צנוע" בסדר גודל של כחצי טריליון ש"ח בשנה! מעבר למה שהם מרוויחים כדת וכדין! יכול להיות שאני טועה (אולי זה "רק" 300 מיליארד), אך מדוע אין אומדן חליפי? שכחו. אדישים להון השחור, התרגלנו להטבות המס, מימדי השחיתות - אין עניין לציבור, יוקר המחיה - עניין של תחושות כמובן, וקריסת משק העבודה - תגידו תודה שזה לא יותר גרוע. תודה רבה. בבקשה, העלו את הנושא לדיון הציבורי ונראה מי צודק.
אז איך באמת מסבירים את זה?
לאורי אליצור יש הסבר נכבד עד כדי כך שאפילו ביבי עצמו מאשר אותו, אבל לי יש הסברים אחרים. כמו המקל והגזר, יש כאן שני היבטים. היבט המקל: בקדנציה הראשונה שלו ביבי למד שיעור כואב. הוא היה צעיר ונלהב, אולי אפילו חשב בתמימותו להחליף את האליטות, אז הוא חטף. אוי הוא חטף.
אני זוכר את תקופת "חדוות השלום", התייחסו אליו לא רק כאל המושחת מספר אחד בעולם, אלא כמי שהמציא את השחיתות. התקשורת תיעבה אותו בקנה מידה היסט(ו)רי. זה כאב והוא למד מהר מאוד את הלקח: "אם אינך יכול לנצחם - הצטרף אליהם". מאותו הרגע, כל האידאולוגיה שלו, הספרים, התובנות, הכל נזרק לפח האשפה. קודם כל שרידות, וכדי לשרוד עליך להתחנף לחזקים. אם שרון ואולמרט עברו "ביות מלא", הרי שביבי עבר לפחות "ביות חלקי" על-ידי אליטות השמאל.
מה נותר? כמובן לרמוס את החלשים. כאן החל ביבי את התדרדרותו המהירה ממנהיג דגול לעסקן עלוב. מוציא את אפו דרך החלון כדי לקרוא את הסקרים, מרחרח את המצב, מי חזק, מי חלש? מעריך בפני מי כדאי להכנע, את מי כדאי לרמוס, לאיזה כיוון כדאי ללכת? וכך הוא "מנהיג" אותנו... אין למנהיג המדינה היהודית בעיה להתרפס בפני חאלד משעל, ולהתנצל לארדואן על כך שתקפנו את המחבלים שלו בקפצונים. נגד מי ביריוניהו גיבור? עובדים סוציאלים, רופאים, אימהות חד-הוריות.
ההיבט של הגזר כפול: מצד אחד הוא הבין חיש קל מהי דמוקרטיה? קהל שבוי! הציבור הוא עדר, אין לו יותר מדי ברירות, במדינת ישראל הציבור בכלל רואה הכל דרך משקפי ימין שמאל, ביבי הוא המנהיג הבלתי מעורער של הימין, העם חייב לבחור בו. אם יהיו מאה אלף עניים, או שני מיליון, זה לא משנה, הצרחות נשמעות בדיוק אותו דבר, וכך גם תוצאת הבחירות. הציבור מטומטם - שישלם, למה לא?
מצד שני, פינוק העשירים יביא לו הצלחה, כבוד, מחמאות, נתונים סטטיסטיים נפלאים. העשירים יבואו כמו זבובים שגילו ערימת דשן אורגני ריחני, המדינה תצמח, המערכת תהיה מוצלחת, והנה יש לו בכיס מכתב, כמו לקצב, שישמש כאליבי ליום סגריר. ואכן כשפרצה המחאה בלי להתבלבל שלף את הקלף המנצח: על מה אתם מדברים, המדינה הרי צומחת? שאל בפרצוף מלא תמיהה.
רק שאינטיליגנטיהו שלנו שכח דבר אחד קטן: מדינה זה לא רק מנגנונים, מדינה זה גם... אזרחים. בשעה שהמערכת צמחה האזרחים נבלו. בעיה קטנה שאישים דגולים מתקשים להבחין בה מהאולימפוס. ביבי הוא עסקן בחסד עליון, הוא יודע לתמרן מצויין בין חזקים וחלשים למען שרידותו. זהו ההסבר האמיתי וזו הסיבה האמיתית מדוע הוא הפך ממלח הארץ לקפיטליסט חזירי המוכר באובססיביות את רכוש הכלל לחזירונים העליונים תמורת נזיד עדשים. כך הפך ביבי מבנימין נתניהו לביביריון מושחתיתיהו.
מה בתכנון?
במקום להקציב כמה גרושים - סה"כ 10 מיליארד ש"ח כדי להצטייד במאות או אלפי טילי חץ וכיפת ברזל ועשרות עמדות שיגור, וכך להפוך את המלחמה (הבלתי נמנעת) הבאה לנצחון היסטורי מזהיר, הוא מעדיף להתכונן לקבור אותנו... לדעתי הוא בכלל מתכונן לוועדת החקירה הבאה, כדי שאיש לא יוכל לטעון שהוא הופתע ממימדי האסון.
למרות הכל הערה קטנה: אם המלחמה באירן תהיה ניצחון מזהיר, לרבות השמדת כל שדרת ההנהגה הדתית והצבאית, זו תהיה תחילת הסוף של מלחמת העולם השלישית ואימפריית האיסלאם. ביבי יהפוך למנהיג החשוב בעולם בתקופתנו. (הרדים אותם יפה בנאומו באו"ם, כעת נותר רק להפתיע).
העתיד העכור שקוף
ברגע שהחזירונים העליונים יסיימו לכרסם כל מה שיוכלו מהמדינה, הם ירימו רגליים ויותירו אותנו ליהנות מהפרשותיהם. אין בכך שום ספק, זה "יפתיע" רק את הצבועים והקרנפים. למרבה הצער היום הזה כנראה לא כל כך רחוק.
להערכתי כבר היום ניתן להגדיר את מדינת ישראל כמדינת עולם שלישי, רק שאיש אינו מעז לבדוק זאת. הפערים כבר מספיק גדולים, ביבי יצר כאן שכבה נוטפת שומן עבה (יאכטות מחוף אל חוף), הפך את המדינה לבית חרושת יעיל מאוד לעוני, כך שחצי מדינה בערך ניתן להגדיר כעניים או עבדים, ומעמד הביניים כמעט נמוג. מה עוד בדיוק חסר כדי שנעמוד בכבוד בהגדרת מדינת עולם שלישי?
מי נתן לו רישיון?
מי נתן לו רישיון להנהיג מדינה? אנחנו. אז מגיע לנו! זו זכותנו הדמוקרטית. ואם נמשיך להעניק לו את הרישיון גם בבחירות הבאות, גם אז תהיה חובה עלינו לכבד את בחירתנו. מה שנרצה זה בדיוק מה שנקבל. דמוקרטיה היא לא רק זכות, היא גם אחריות. לכל עם המנהיגים הראויים לו! ביבי מעולה כשגרירנו באו"ם, חבל שהוא לא נשאר בתפקיד המושלם בשבילו.
אם הדבר היחיד שהמנהיג הדגול מפריטיהו יודע לעשות זה לחלק מאות מיליארדים לעשירים ולקצץ לציבור הרחב, אז במקרה לי יש פתרון קצת יותר יעיל: להעלות את נושא תרבות השלטון לתודעה הציבורית. אם זה מסובך מדי בשבילכם, נסתפק בדיון ציבורי שמטרתו לאמוד את מימדי השחיתות. זה יפתח תיבת פנג'ורה שמהר מאוד תוביל לפתרון הבעיות החברתיות. פשטני מדי? נסו ותראו. דיון ציבורי לא עולה יותר מדי כסף, למה כולם מתנגדים?

הכותב אינו מומחה לשום דבר מטעם אף אחד, אך יודע לחשוב לבד.
תאריך:  30/09/2012   |   עודכן:  30/09/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מה קרה לביבי?
תגובות  [ 63 ] מוצגות  [ 63 ]  כתוב תגובה 
1
מי שמך עיתונאי לבקר לוחם סיירת
יוסף סמאנה  |  30/09/12 09:29
 
- לתקוף את מפקד הסיירת.
לך לא מפריע  |  3/10/12 23:14
2
טוף טוף,עוד טמבל עם מקלדת. ל"ת
אריה מחשי  |  30/09/12 09:41
 
- צודק -שמאל מתוסכל חייב תרופה  ל"ת
ירדנה  |  30/09/12 11:19
3
אמירות בעלמא ללא כיסוי
איש שבאמת חושב  |  30/09/12 09:57
4
מה קרה לnews1?
רמבוסקי  |  30/09/12 09:59
 
- רעים משתלטים
בדרך אחוצה  |  30/09/12 10:33
 
- תמיד פרסמו כאן פרובוקציות:
מקח בן לקחיהו  |  30/09/12 11:21
 
- ביב במקום ערך
נמאסו  |  30/09/12 12:47
 
- רמבוסקי שם בדוי
אסימון  |  30/09/12 13:06
 
- פעם היה להם מדור מיוחד לשטויות
סימי  |  2/10/12 08:56
5
ראש ממשלה הוא נתניהו ולא ביבי
ירדנה  |  30/09/12 10:00
 
- יפה כתבת ירדנה. ל"ת
יישר כוח  |  30/09/12 10:46
6
כשיהיה לך מישהו בליגה -ספר לנו
סתם אחד  |  30/09/12 10:10
7
עוינים מתושכלים!
מי זה שחר?  |  30/09/12 10:15
 
- מה אתה נבהל?הרי ביבי אלהים ל"ת
תגובה מי זה שחר?  |  30/09/12 16:54
8
לך חפש מי ינענע אותך...
יויו 12  |  30/09/12 10:20
9
כתבה מעולה
אסימון  |  30/09/12 10:26
 
- כניראה עוד לא ירדת לי...
תא טלפון  |  30/09/12 11:33
 
- עדיף נחקור מחיקת החובות לסמול!
ע_הראל  |  30/09/12 16:38
 
- ע הראל אני איתך ב 300%
אהרון שחר  |  1/10/12 21:27
10
ככל שיצליח כך יתקפו אותו
מסעודה לייבוביץ   |  30/09/12 10:38
11
לפי הכותרת
פפגש  |  30/09/12 10:46
 
- ביבירייהו
רלי  |  30/09/12 12:25
 
- בהבנת הנקרא אתא = ליוצר הכתבה
פפגש  |  30/09/12 14:36
 
- טמבלית
מני הזועם  |  2/10/12 11:48
12
אהרון, צא מהסרטים, ללוחמי
קומנדו  |  30/09/12 11:06
13
מעשה בלעם
כתומית  |  30/09/12 11:07
14
הטיפשות בהתגלמותה וחבל על הזמן
קוביkobi  |  30/09/12 11:10
15
שאלה רטורית על סמך הנחות
שקריות  |  30/09/12 11:50
 
- בוודאי שיוכל לנמק את דעתו
אהרון שחר  |  2/10/12 17:44
16
תראו את הביבי הזה
פנחס  |  30/09/12 12:36
17
מי זה המטומטם הזה??? מאיפה נחת
lalou  |  30/09/12 12:59
18
מאמר מלא רפש ועליבות
אחד פשוט  |  30/09/12 13:14
19
ניהול פרטי עדיף על ממשלתי ל"ת
דן ה  |  30/09/12 15:39
20
תגובה
אהרון שחר  |  30/09/12 15:58
 
- אם זה היה פייסבוק
רננה  |  1/10/12 06:22
 
- תודה ל"ת
אהרון שחר  |  1/10/12 20:52
 
- שחר, ציפית לטיעונים ענייניים..
ירדן22  |  1/10/12 16:03
 
- רק טיעונים ענייניים
אהרון שחר  |  1/10/12 21:10
 
- תגובתך אינה עניינית
ירדן22  |  1/10/12 22:15
 
- אין לי בעיה לשחק פינגפונג
אהרון שחר  |  2/10/12 17:34
 
- איזה פשקוויל מטופש
דמגוג עלוב נפש  |  3/10/12 23:21
21
אהרון שחר עוד פובליציסט-אטום!!
אבי קול  |  30/09/12 16:04
22
שני נושאים בהם אני חולק עליך.
אהוד פרלסמן  |  1/10/12 05:40
 
- תודה על ההתייחסות העניינית
אהרון שחר  |  1/10/12 10:22
 
- שאלה מר שחר..
אמנון111  |  1/10/12 12:13
 
- תשובה מר אמנון
אהרון שחר  |  1/10/12 20:38
 
- לא ענית אבל...
אמנון111  |  1/10/12 23:35
 
- Good for you
אהרון שחר  |  2/10/12 17:54
 
- הציבור לא מעוניין בהטלת רפש !!
אבי קול  |  1/10/12 14:15
 
- אתה צודק, אבל גם אני
אהרון שחר  |  1/10/12 20:15
 
- גם אותי מטריד אסון הכרמל.
אהוד פרלסמן  |  1/10/12 18:39
 
- הגדרה מעניינת
אהרון שחר  |  1/10/12 20:06
23
כותרת כל כך מטומטמת נובעת רק
מקינאה צורבת  |  1/10/12 14:13
24
הבובוליציסט אהרון שחר אומר
אשר עמיש שחם  |  1/10/12 16:31
25
לאהרונצ'יק
מני הזועם  |  2/10/12 10:12
 
- יפה מני, אתה צודק
אהרון שחר  |  2/10/12 18:02
 
- לאהרונצ'יק
מני הזועם  |  2/10/12 18:54
 
- תודה, אני מעריך את זה
אהרון שחר  |  2/10/12 21:47
26
הנה כך חושבים על ביבי !
תגובה לטוקבקיסטים  |  2/10/12 11:19
27
קישור מעניין
אהרון שחר  |  2/10/12 21:41
 
- כמות הזבל שזרקת בכתבה אחת
היא לא תאומן  |  10/11/12 01:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מיכאל הרשקוביץ
נתניהו נאם בשבוע שעבר בעצרת האו"ם את נאום חייו והציב פצצה מתקתקת על דוכן הנואמים מול עיניהם הפעורות לרווחה לא רק של הנוכחים באולם, כי אם מול כל הקהל ברחבי העולם שצפה בשידור נאום חייו
חניאל פרבר
ממגילת קהלת לומדים אנו מהי השמחה האמיתית אשר יש בה להוסיף ולתמוך בקיום המצווה "ושמחת בחגך והיית אך שמח" בחג הסוכות
איתן קלינסקי
אימרה חסידית יפה מיוחסת לרבי בונם מפשיסחא, דמות ידועה בעולם החסידות, לפיה כל אדם חייב ללכת עם שני פתקים בכיסיו    על פתק אחד כתוב - "בשבילי נברא העולם" ועל הפתק השני "אנכי עפר ואפר
יהודה דרורי
אני דווקא נמנה עם חסידיו של בן-דרור ימיני, קורא בקביעות את מאמריו, וברוב המקרים מסכים איתם    בן-דרור ימיני אינו שייך לא ל"ימין" ולא ל"שמאל", הוא מדבר להגיון של הזרם המרכזי במדינה ובזאת גדולתו, אך לפעמים מרוב עצים הוא לא רואה את היער
אהוד פרלסמן
מעצרה ומאסרה של יאנה גורליק מעידים כי המחוקק הישראלי מתייחס למדינתו כאל מושבת עונשין, שאם תצליח לתפוס את מי שברח ממנה, תדע ללמד אותו לקח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il