X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
באחת, בתהליך אותו איננו יודע להסביר עד היום, נעלמה אצל בוזגלו הבושה סיפור דמיוני. לא לקחת יותר מדי ללב...
▪  ▪  ▪
אין משפט צדק [צילום: AP]

במרתף וירטואלי בכלא וירטואלי מצונף בפינה שכולה שלו יושב לו ידידנו הווירטואלי בוזגלו ומחשב חישובים וירטואליים. בוזגלו מתארח בכלא מזה חודשים ארוכים - הוא לא עמד במבחן, אותו מבחן שלו עצמו הקרוי על שמו.
סיפור המעשה החל לפני שנים הרבה. ידידנו בוזגלו, בן למשפחת עולים קשי-יום ואחים רבים לו, גדל בדלות חומרית ורוחנית כאחת. לא היה לידו מי שיסייע בפת לחם, בחינוך, במוסר או בדף גמרא. אביו החרוץ ואימו היו עמלים מבוקר עד ליל בסיפוק הצרכים המינימליים ביותר והילדים גדלו הפקר.
לא נאריך כאן כי זה לא העיקר, אך נציין שבוזגלו הקטן התבגר והיה לבוזגלו גדול. בהיעדר גב ערכי וחומרני מצא עצמו נגרר לעולם הפשע. נשמע בומבסטי, אבל בעצם מדובר על סחיבת פרות מהשוק עת הירקן הסב פניו לעבר קונה מזדמן, תחיבת שתי חפיסות שוקולד לכיס מכנסיים בלויים במכולת השכונתית ולימים פריצה למכונית חונה ביחד עם חבר ילדות, גניבת רדיו ומכירתו. התמורה שימשה לרכישת זוג נעליים בחנות מפוארת ברחוב אלנבי. במעשהו זה האחרון נתפס, הועמד לדין ונגזרו עליו שנתיים וחצי מאסר בפועל ועוד שנתיים מאסר על תנאי.
אישיות ציבורית רמת-מעלה עומדת לדין
במהלך תקופת השהייה בכלא הייתה לשיחת היום העמדתה לדין של אישיות ציבורית רמת מעלה. זו שימשה בתפקיד בכיר מאוד ובשמה נקשרו פרשיות שחיתות, שוחד, מרמה, הפרת אמונים וכיוצא באלה. בוזגלו, שלידיו התגנבו דפי עיתון יומי מעת לעת, עקב נפעם אחר הפרסומים. לאישיות הציבורית היו יש מאין, כך נדמה, כמה וכמה בתים. חבריו קרובים כרחוקים הרעיפו עליו מתנות בשווי של מיליונים, עסקים ומפעלים שהיה חפץ ביקרם הוקמו ושגשגו, וידי הכל רחצו את הידיים כולן.
לאישיות הייתה סוללה מכובדת של מיטב עורכי הדין, יחסי ציבור לעילא ולעילא ותקשורת שלא חדלה לסקר את עניינה. בוזגלו, עת הועמד לדין, המתין שעות בחדר המעצר עד אשר הגיע אליו נציג הסנגוריה הציבורית אשר בחלוף כמה דקות של פגישה הבין שהגיע אל העציר הלא נכון, התנצל והבטיח לשלוח אחר במקומו. האחר לא התייצב אלא ביום המשפט עצמו והסוף ידוע...
בוזגלו זכר היטב את יום ההרשעה בדין וכן את גזר הדין. הכל התנהל כבסרט נע, איש לא ראה ואיש לא שמע ובלבו פנימה התחוללה מלחמה. רגשות ייאוש ואבדון הציפו אותו עת שמע את גזר הדין. תחושתו הייתה שמוטב לו למות. עיקר המצוקה נבעה מהבושה, הוא לא ידע כיצד יישיר מבט להוריו, למשפחתו, לחבריו, בעצם לכל אדם בצלם. בוזגלו חש אבוד, חייו נגמרו ברגע זה.
בבית הכלא הייתה טלוויזיה והנה הגיע היום הגדול בו אמור היה להינתן גזר הדין לאישיות הבכירה. חברים לגורל הסבו ביחד עם מיודענו בוזגלו לצפות בתוצר טחנות הצדק ובתגובת האישיות. לאחר ההלם הראשון מהעונש המגוחך שהושת על האישיות השתרר הס בחדר. כל הנוכחים חיכו לראות כיצד יגיב העבריין שזה עתה היה למורשע, כמותם.
את ההמשך בוזגלו איננו זוכר עד לפרט האחרון. כן זכור לו שהאישיות התייצבה מאחורי מיקרופון, זכורה לו זחיחות לא מובנת, הוא שמע במו אוזניו את המילים "ניצחון", "הצדק יצא לאור", "זכאי"... כל הטקס נראה לו כלקוח מבימות פרסי האוסקר. הכל נוצץ ושום דבר אינו אמיתי.
חברה שאינה מואסת בשחיתות
בלילה שלאחר הצפייה בסרט נדדה שנתו של בוזגלו. באופן מוזר שקשה מאוד לתארו, הוא הרגיש שמחה והתרגשות. לא שהשלים עם גורלו, לא שציפה למשהו חדש, הוא ידע היטב את מצבו. נותרו לו עוד שמונה-עשר חודשים בכלא, וביציאה לחיים לא ילקק דבש. אלא שבוזגלו חש הקלה גדולה לאחר שצפה ב"מופע הניצחון" של האישיות הבכירה. באחת, בתהליך אותו איננו יודע להסביר עד היום, נעלמה אצל בוזגלו הבושה. תחת היותו מוצף ברגשות אשם, נקיפות מצפון ובושה גדולה על שעולל בעבר, הייתה לידידנו עדנה.
הבושה נעלמה ומצאה את מקומה לדור אצל האישיות הבכירה ואצל החברה המכילה אותה, איננה מואסת בה ובשכמותה, מוכנה לאמץ אותם אל חיקה, למחול ולסלוח ולהמליך אותה מחדש למלך למשול בה. בחברה כזו, צחקק לעצמו בוזגלו, אין משמעות יותר למבחן... האישיות וחבר מרעיו הוכיחו זאת.

תאריך:  02/10/2012   |   עודכן:  02/10/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בוזגלו בוכה במחשכים
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
בוזגלו גם שרת את עמו בצבא...
גרבלה  |  2/10/12 12:59
2
כל מילה בסלע !
מיכאל ב  |  2/10/12 20:48
3
מתפרת בייניש=רדיפת אולמרט/רמון
ע_הראל  |  2/10/12 22:03
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יאיר דקל
במשפט אולמרט הגיעה לשיא התופעה בה כתבים "מכתיבים" לשופט מה להחליט    ד"ר ענת פלג על יחס העיתונאים כיום לשופטים, לעומת יחסם של זקני התקשורת: "היום הכתבים חושבים שהם יודעים יותר טוב מהשופטים"
גלעד אלפר
על-מנת לקבל תמונה ברורה של המצב הכלכלי באירן, בנה הפרופ' לכלכלה יישומית סטיב הנק מדד אומללות. מדד שהוא הסכום של שיעורי האינפלציה, הריבית והאבטלה, ובניכוי שיעור השינוי השנתי בתמ"ג לנפש. מדד האומללות במצרים לא עבר את רמת ה-40 נקודות אפילו בשנת 2012 הכאוטית בעוד שמדד האומללות של אירן זינק לאחרונה לרמה של 106 נקודות
יוסי ברנע
תגובה למאמרו "ויסקה קטלוניה", הארץ, 28.9.12 - הטענה ש"הדו לאומיות מתה" אינה נכונה, באשר ישראל כלל לא נוצרה על בסיס של לאומיות כמו שנוצרו מדינות מערב אירופה. אין הלאום היהודי המוכר בישראל דומה במשהו ללאום באירופה
נרי אבנרי
אין לי יומרה להביע דעת מומחה, אבל העובדה שהאירנים לא עצרו את פרויקט הגרעין מוכיחה את המסקנה: האירנים ידעו לזהות את עוצמת הרופסים השולטים בערוצי התקשורת. באוזניים אירניות אין הבדל בין האיומים לנביחת כלבים בצידי שיירה עוברת
בעז דרומי
העולם הערבי-איסלאמי לא הבשיל לקודים המערביים, זו עובדה!. הסכם חתום ומאושרר עבורם הוא עניין של זמן, מקום ותועלת. סאדאת לא תקף אצל מורסי וסיבות כאמור תימצאנה תמיד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il