X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
סקר שנערך עבור התאחדות הסטודנטים מטעם מכון "מאגר מוחות" טוען כי גובה הסיוע הכלכלי הממוצע, שניתן ע"י ההורים לסטודנט בישראל, עלה ל-14,355 ש"ח כלומר: מדובר בעלייה של 2,000 ש"ח לעומת השנה שחלפה
▪  ▪  ▪
כמחצית נעזרים בהורים [צילום: פלאש 90]

אין ספק שהמצב הכלכלי בישראל טוב יותר ממצבן של מדינות מובילות ביבשת אירופה. אך,גם בישראל יש חוליים שיש לתקן.
סקר שנערך עבור התאחדות הסטודנטים מטעם מכון "מאגר מוחות" טוען כי גובה הסיוע הממוצע שניתן ע"י ההורים לסטודנט בישראל עלה ל14,355 ש"ח. כלומר: מדובר בעלייה של 2,000 ש"ח לעומת השנה שחלפה.
כמו-כן עולה מהסקר כי כל סטודנט שני מקבל סיוע כלכלי מהוריו במהלך לימודיו, וכן כשליש מהסטודנטים מקבלים סיוע אשר אינו עולה על 9,000 ש"ח בשנה,וכחמישית מכלל הסטודנטים מקבלים סיוע אשר אינו עולה על 20,000 ש"ח בשנה.
בנוסף לכך: שיעור הסטודנטים המקבלים סיוע כלכלי מהוריהם הוא הגבוה ביותר באוניברסיטאות (56%) ובמכללות לחינוך (55%), והכי נמוך במכללות המתוקצבות (45%) ובמכללות שלא מתוקצבות (47%).
מכלל הסטודנטים המקבלים סיוע כלכלי מהוריהם, הסיוע הכלכלי השנתי מההורים הוא הגבוה ביותר במכללות שלא מתוקצבות (23,377 ש"ח), יורד באוניברסיטאות (14,191 ש"ח), מוסיף לרדת במכללות המתוקצבות (12,077 ש"ח), והכי נמוך במכללות לחינוך (10,390 ש"ח).
גובה הסיוע הכלכלי השנתי מההורים עולה ככל שהכנסת ההורים עולה. הסיוע הגבוה ביותר הוא בגובה 23,030 ש"ח לשנה, בקרב סטודנטים שהכנסת הוריהם החודשית יותר מ-40 אלף ש"ח. הסיוע הנמוך ביותר הוא 10,906 ש"ח לשנה, בקרב סטודנטים שהכנסת הוריהם החודשית היא עד 10,000 ש"ח.
לדוגמא,יש לציין כי הסיוע לילדים גבוה יחסית (14,207 ש"ח) בקרב הורים שהכנסתם היא הנמוכה ביותר (עד 3,000 ש"ח). הסיוע הכלכלי השנתי מההורים בקרב סטודנטים בני המגזר הערבי גבוה יותר מסטודנטים בני המגזר היהודי ועומד על 17,319 ש"ח.
ומה קורה בעולם?
מערכת ההשכלה הגבוהה של ארה"ב מורכבת מאלפי מכללות ואוניברסיטאות ציבוריות ופרטיות, ממכללות למדעי הרוח וממכללות קהילתיות. כלומר: מימון הלימודים בחברה האמריקנית הוא באחריות הסטודנט ו/או משפחתו. בין השנים 2000 ו-2010 עלה גובה שכר הלימוד (כולל תשלומי המעונות) באוניברסיטאות הציבוריות בארה"ב בכ-37 אחוזים ועמד ב-2010 על ממוצע של 14,870 דולר לשנה, כ-60 אלף שקלים. יש לציין כי גם שכר הלימוד באוניברסיטאות עלה וחצה את רף 30 אלף הדולרים בשנה, בעוד כמה מהאוניברסיטאות היוקרתיות ביותר גובות מתלמידיהן יותר מ-50 אלף דולר בשנה. וכן,ההוצאה השנתית הממוצעת לסטודנט הלומד במכללה קהילתית היא 7,629 דולר.
באנגליה, ניתן לומר כי הרף העליון לשכר הלימוד שנגבה בחוק עומד על 3,000 פאונד בשנה (כ-18.5 אלף שקלים), אבל במוסדות היוקרתיים שכר הלימוד גבוה הרבה יותר.
בגרמניה, לעומת זאת, שכר הלימוד בחלק מהמדינות נע בין 375 ל-500 יורו בשנה (עד 2,500 שקלים). וכן,בשנת הלימודים הנוכחית שבו חמש מדינות לסבסד במלואן את האוניברסיטאות. נכון להיום, שום מדינה בגרמניה אינה גובה שכר לימוד מסטודנטים המתחילים שנת לימודים ראשונה באוניברסיטאות, וגודל הסיוע אשר לו זכאי הסטודנט לפי החוק תלוי בהכנסת משפחתו.
אם כך, שכר לימוד שנתי לתואר ראשון:
- בארצות-הברית משלמים הסטודנטים כ60,000 ש"ח.
- באנגליה משלמים הסטודנטים עד 18.5 אלף ש"ח.
- בגרמניה חלק מהלימודים האקדמיים ניתנים בחינם,וחלקם עולים בין 2,500-1,875 ש"ח.
- בישראל הסטודנטים משלמים כ10,000 ש"ח.
אין ספק שלא קל להיות סטודנט במדינת ישראל.

גילוי נאות: הכותב הינו סטודנט לתקשורת באוניברסיטה הפתוחה
המחבר הינו בלוגר ,סטודנט לתקשורת באוניברסיטה הפתוחה.
תאריך:  10/10/2012   |   עודכן:  14/10/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חיים שאולזון
עוד דוגמה לצורה בה יש מי שקופצים כמוצאי שלל רב על אסונות בציבור החרדי, מבטיחים מכל טוב למי שרק יתרום, ושוכחים לספר שחלק גדול מהכסף בכלל לא מגיע לנזקקים
איתמר לוין
הדיבורים סביב ריצה אפשרית של אהוד אולמרט לראשות הממשלה נועדו בין היתר להרתיע את הפרקליטות מלערער על זיכויו, ואולי גם להשפיע על הדיון במשפט הולילנד    התייצבותו של אולמרט בראש מפלגה כלשהי תחייב את בג"ץ לקבוע האם לאפשר לו התמודדות כזו
עמוס שנער
סביר להניח שהקואליציה הבאה תהיה קואליציה דומה, ולחרדים לא תהיה התחזקות במאומה    לכן התקציב בו נתניהו חפץ יאושר בסופו של דבר, וחבל שהחרדים יעשו משחקים לבוחר כאשר התקציב ממילא לא עומד להשתפר
יהודה קונפורטס
"מסיבת העיתונאים" של נתניהו שוב הוכיחה את האתרוגיות של כלי התקשורת, וחוסר היכולת שלהם לעמוד על כללים בסיסים של תקשורת חופשית    העיתונאים היו במקרה הטוב ניצבים בנאום מדוקלם ובמקרה הגרוע קלדנים של הודעה מוכנה מראש    ואח"כ יש עוד הטוענים כי העיתונות היא חד-צדדית ועוינת את השלטון
אופיר שפיגל
הבחירות בפתח וכבר בימים הקרובים נזכה לראות את המועמדים השונים מדלגים בין אולפני הטלוויזיה השונים, מתראיינים, מגיבים ומנסים לזכות בעוד דקת שידור יקרה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il