X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כבר מספר שנים שהובא לידיעתי כי הרב יאשיהו פינטו - רב צעיר וחולני מאוד, נישלט ע"י כנופיה של בעלי עסקים, שבינם לבין דת אין ולא דבר. גם מסופר ש"גבאים" בלבוש "חרדי" גורפים הון תועפות בכל תרגילי הכניסה לרב ו"סידור הברכה". כל אותה כנופיה יוצרת לרב הזה דמות "קדושה"- שעימה ועם האמת אין ולא דבר
▪  ▪  ▪
הרב יוסף פינטו. התורה אסרה לפנות לאובות ויידעונים [צילום: פלאש 90]

פרשת הסתבכותו של הרב יאשיהו פינטו איננה מפתיעה אותי. נהפוך הוא, כבר תקופה שאני שואל את עצמי לא רק מתי יתפוצץ סופית ה"בלון" הזה, ששמו יאשיהו פינטו אלא בכלל כל ה"בלון" ששמו ה"באבות" וה"אדמור"ונים" העוסקים בסחר "ברכות" והשבעה על קברים במקום להפיץ תורה ולכוון את החילוניים לשמירת המצוות?. את השם "יאשיהו פינטו" אני כבר שומע כמעט כעשור בנוגע להיותו "קוסם" ו"מזכה הרבים" ב"ברכות", כמובן תמורת סכומי כסף הגונים. לשמחתי אתר זה פרסם ומפרסם את האמת למרות שהלה כותב כאן את טורו.
השיטה: הפיכת הרב לדמות 'קדושה'
לא פלא בעיני ש"טייקונים" ו"שמייקונים" הם לקוחותיו ו/או חילוניים, מסורתיים ובעלי תשובה בראשית דרכם. יהודי מאמין באמת - ושתורת ה' פרושה לנגד עיניו, אינו יכול להאמין שאיזה רב צעיר יכול לתת ברכה - על-פי סכום קצוב, ושזו תפעל כקסם ללא קשר לשמירת מצוות. אבל "טייקון" חילוני - שאינו חפץ בעול תורה ומצוות, יחפש לעצמו דרך להצלחה מהירה בעזרת "ברכה פלאית". אבל מסתבר של"טייקונים" הללו יש עוד סיבה - והיא מסחרית גרידא, לעמוד מאחורי איזה "רב נותן ברכות" זה או אחר.
כבר מספר שנים שהובא לידיעתי כי הרב יאשיהו פינטו - רב צעיר וחולני מאוד, נישלט ע"י כנופיה של בעלי עסקים, שבינם לבין דת אין ולא דבר. כמו-כן גם מסופר ש"גבאים" בלבוש "חרדי" גורפים הון תועפות בכל תרגילי הכניסה לרב ו"סידור הברכה". כל אותה כנופיה יוצרת לרב הזה דמות "קדושה"- שעימה ועם האמת אין ולא דבר, כדי שאנשים ינהרו אליו יפקידו כספים ל"ברכות" והם יתוגמלו אח"כ עבור יחצ"נותם.
כמו-כן ישנם לא מעט "טייקונים" בעלי אינטרסים כלכליים המעוניינים ביצירת "דמות המופת" הזו לרב, כדי שבהיותם קרובים אליו, הם יעבירו דרכו הצעות ועצות כלכליות על-פי אינטרסיהם הכלכליים והפוליטיים בדרך "רוח הקודש" של הרב למשקיעים תמימים שינהרו אליו כדי לשאול בעצתו וב"הארה האלוקית" שלו.
השיטה הזו לא הומצאה ע"י אנשי הרב פינטו בלבד ואיננה עובדת רק אצלו, אלא אצל הרבה "באבות" ואדמו"רונים שחלקם אפילו לא למדו חומש. ה"עסקים" הללו פורחים בעיקר בחו"ל - ובמיוחד בארה"ב, שם הכסף מצוי יותר ושם העשירים רבים יותר ומעל לכל שם פחות יכולים לגלות מי הוא הנוכל ומיהי חבורתו.
מצווה גדולה לתרום את הדירה
לפני כשנתיים פגשתי חבר בבית שמש ששנים הרביץ תורה בחינם ממש בעיר אשדוד. הפעם הוא סיפר לי כי ברח מעיר זו סופית. לשאלתי מדוע עשה זאת טען כי "הבאבות" השתלטו על העיר" ובין השאר הוא וכמותו אוימו להפסיק ללמד תורה לשמה מחשש שהתלמידים יפקחו עיניהם, יתחזקו ביהדות ויפסיקו להיות ה"קליינטים" של ה"באבות". אותו חבר גם הפגיש אותי עם בעל תשובה מארה"ב שהגיע לארץ חסר כלום בגלל הרב יאשיהו פינטו וחבורתו. האיש - סוחר עמיד לשעבר בתחום האלקטרוניקה בארה"ב, שוכנע ע"י אנשי הרב פינטו כי לרב "סגולות מיוחדות" והלה החל להיות ממעריציו.
אח"כ עבר שטיפת מוח כי זו מצווה גדולה "לתרום לצדיק" את דירתו, ואם לאוו יהיה על כך "קטרוג בשמים". הצעיר שאל את השליחים האם הרב עומד מאחוריהם והם ענו כי במצוותו הם עשו זאת. הרב אישר טלפונית את טענתם, בשיחה עם הצעיר.
הצעיר הסכים לתת להם את דירתו המפוארת והם התחייבו לממן לו שכ"ד תמורתה לכל החיים, בארה"ב. לאחר מספר חודשים הופסק שכ"ד הזה ורק בהתערבותו של אחי הצעיר לא נזרק האח לרחוב אלא נקנתה עבורו - ע"י הכנופיה הזו, דירת חדר מעופשת בברוקלין שבניו-יורק. האח פשוט איים על הכנופיה כי יפנה לערכאות אמרקיניות וכי איננו מאמין בכוחו ה"מיסטי" של הרב פינטו. מסיפורו של חברי מסתבר כי פרשת העברת דירות ל"רב הקדוש" היא שיטה שמפעילים אלה שמסביבו והרב עצמו אנוס לשתף פעולה עם כל אלה שהשתלטו עליו והפכו אותו ל"פרויקט מסחרי". למי שאינו זוכר הרי שרק לני זמן קצר התגלה כי הרב אליעזר ברלנד מישיבת "שובו בנים" של חסידות ברסלב בי"ם ברח משבי אשתו ובנו שהשתמשו ב"בירכותיו" לגרוף הון תועפות (אלף ש"ח עבור ברכה!).
מנתקים את המאמינים מהיהדות
סיפור אחר הקשור לרב פינטו וכיצד השפעת ה"באבות" האלה גורמות לניתוק מהיהדות, חויתי לפני מספר שנים. סטודנט ישראלי לרפואה התחזק אצלי ברומניה והפך לשומר שבת. הצעיר - במקור מהעיר אשדוד, החל באופן טבעי לבקר בישיבתו של הרב פינטו. בתחילה הכל היה טוב ויפה עד שהגיעה "מסכת ברכות". מאז שהחל הלה לבקש ולשלם על ה"ברכות" הוא החל להתיר מצוות בטענה כי "עכשיו אני יכול להצליח בלי לקיים מצוות, הרב מברך ואני נושע". לאחר תקופה קצרה - מ"בירכות הרב", הוא התחתן עם צעירה מפוקפקת והתגרש ממנה - בשיא עולמי, כבר בליל החתונה, לאחר שהאם והבת הציבו תנאים להעביר לזכותן את נכסיו ונכסי אימו בטענה ש"כך הרב הבטיח לנו". מאז הגרושין משלם הצעיר שכירות חודשית של 5000 ש"ח לגרושתו ואילו קשריו עם אימו נותקו בשל זאת. מיותר להוסיף שמהמצוות שכח...
רמאים ברשות עצמם
כרב פינטו ישנם עוד מאות כמות ולשם כך אוסיף רק כמה דוגמאות. הרב מתתיהו פרידמן מהעיר שטפנשט ברומניה היה אומנם יהודי צדיק ומשכמו ומעלה אבל מה שפרחח בשם אברהם יעקב סולומון עושה בשמו אינו אלא חילול ה', ביזוי המת והעיקר: הונאה!. מידי יום חמישי בערב מתאספים מאות בבית העלמין בגבעתיים ושם מר סולומון ואשתו גובים מהם "תרומות" מ"בירכותיו" של אותו סולומון ומהקשר ה"ישיר" שיש לו עם הצדיק. כך למשל הוא עומד להעמיד "בניין של ישועות" ביציאה מבני ברק ושם הוא כמובן יהיה ה"מושיע". האיש בקושי סיים ישיבה חסידית וכולו עם הארץ נבער אך מכתיר את עצמו כ"הרב הגאון" ובעצמי שמעתי את אשתו "מתירה" לו לנאוף בחו"ל , "אבל לא בארץ"!. אחיו של הלה - ישראל שמו, מצטרף למסעות הללו ברומניה וסטודנטים ישראלים כבר התלוננו בעבר אצלי כי הלה ישן עם נשים בייחוד, גנב מסופרמרקטים רומנים בטענה כי "הם גם גנבו את אבותינו" וכן מחפש קזינואים להימורים בהיותו ברומניה.
אחד אחר - "באבא" בפני עצמו, הוא אדם בשם איפרגן (לא ה"רנטגן") מרמלה המספר לכולם כי בברכות שלו נושעים כולם וכי אם לא תתקיימנה הוא מוכן להחזיר ת הכסף. עד היום הוא לא החזיר לאיש את הכסף - גם לאחר עשור שלא נושעו בברכותיו. לאחרים הוא מספר - בתעמולה הכתובה שלו, כי הוא מחזיק כספית כוללים לאברכים אבל כשעוברים על המקומות מגלים שלא דובים ולא יער. סטודנט ישראלי לשעבר קיבל ממנו הבטחה לעבור בחינה ברפואת שיניים גם אם לא ילמד כל השנה. התוצאה הייתה שהסטודנט היה צריך להישאר כיתה שנה שלימה בעקבות ה"ברכה".
סוחר "ברכות" נוסך הוא אדם בשם משי זהב (לא ההוא מזק"א...) המטייל בעולם - וגם בארץ, וקורא בכף היד. האיש מצויד ב"מכתבי רבנים" שכל תשובתם להיותם חתומים עליהם היא כי "היהודי צריך להתפרנס". משי זהב זה לבוש בלבוש "ירושלמי" אדוק עם "שמונת בגדי כהן גדול" אבל לא מתבייש לקבל נשים, לבחון את כף ידן כב"זכוכית מגדלת" ממש ולהתלוצץ עימן. אחת מהן - מהעיר מנצ'סטר בבריטניה, טענה כי התייעצה עימו מה לעשות מאחר שהיא גרושה והוא ענה לה: "תתחתני". לשאלתי כמה שילמה לו ענתה - "50 ליש"ט". עניתי לה שאני הייתי עונה לה את אותה תשובה בחינם...
כאמור, כאלה ישנם רבים. הם אינם בעלי כוחות מיוחדים, מדובר ברמאים ברשות עצמם או ברשות אחרים ואין בהם שום קדושה. הם אינם יכולים לצפות אסון בחו"ל אם לא יעלו לארץ והם אינם יכולים לראות "הארה אלוקית" בכלכלה ובחיים הפרטיים. התורה מורה באופן ברור כי אין לפנות לאובות ויידעונים. התשובה לכל הנוכלים האלה היא תשובתו של שלמה המלך , החכם באדם:"סוף דבר הכל נשמע, את האלוקים ירא ואת מצוותיו שמור כי זה כל האדם".

תאריך:  15/10/2012   |   עודכן:  15/10/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
על באבות ועל בובות
תגובות  [ 12 ] מוצגות  [ 12 ]  כתוב תגובה 
1
תגובה לכתב המהולל
עומרי  |  15/10/12 19:04
 
- בין תורה וחסד לסיפורי סבתא
אליהו קאופמן  |  16/10/12 01:31
2
אתה בכלל יהודי ? ספק
ירושלמי  |  15/10/12 20:50
3
מילים כדורבנות
אחת שיודעת  |  15/10/12 23:11
4
קאופמן לדעתי קצת הגזמת
מנ  |  16/10/12 04:57
 
- לא טעיתי אלא שאלת דרגה
אליהו קאופמן  |  16/10/12 11:50
5
קאופמן העם איתך
איריס כהן  |  16/10/12 09:38
 
- סיפורים מוזרים
אליהו קאופמן  |  16/10/12 12:09
6
the guy that donated his house
mony cohen  |  16/10/12 19:17
7
מענה לתגובתך
עומרי  |  17/10/12 01:20
 
- הברכות
אליהו קאופמן  |  17/10/12 10:17
8
כל הכבוד לך, הכנסו נא
יקיר  |  24/10/12 13:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נורית גרינגר
כתוצאה מהאיסלאמיזציה של אירופה יהודי אירופה בורחים. כעת זה מגיע גם לאמריקה
אהוד פרלסמן
מול האגדות המספרות שעל-פי הסקרים בישראל אולמרט עתיד להביס את נתניהו ושעל-פי הסקרים בארה"ב, בגלל שיטת האלקטורים, אובמה קרוב יותר לניצחון מרומני, עומדות העובדות האומרות בדיוק את ההיפך
איתמר לוין
בית המשפט המחוזי קבע עובדתית, שאהוד אולמרט קיבל ממשה טלנסקי רבבות דולרים במזומן ללא תיעוד ודיווח, השתמש בהם ללא שום רישום וכתב עבור טלנסקי מכתבי המלצה    ההיגיון, ההלכה המשפטית וטוהר המידות מחייבים להעמיד את זיכויו של אולמרט למבחנו של בית המשפט העליון
ירון טיקוצקי
כדי לזכות בתמיכה ציבורית רחבה ולהפוך למוסד ציבורי, לא ניתן להסתפק בעובדה שאחת ממטרות המוסד מהווה מטרה ציבורית, אלא חובה להוכיח כי מטרה זו הינה בלעדית או דומיננטית ומשרתת את הציבור
רפי לאופרט
טבע האדם הוא שכאשר עליו לשקול נושא ערכי, מבלי שעומדת לנגד עיניו שאלה קונקרטית, שבה הוא עשוי להדרש לויתור על מה שנראה כהישג בסבירות גבוהה, הוא יתקשה להתנתק מהמקרה הפרטי ולדון דיון חסר פניות במקרה הכללי. הציבור נקרא לקבל החלטות מוסריות לנוכח הפיתוי שהחלטות אלה תעלנה לו במחיר פוליטי בבחירות הקרובות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il