X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
את ההבל הלאומני-קפיטליסטי העושה שימוש בהפחדות כדי להשליט את עצמו על הבוחרים, אימץ "סטיב", והריהו מסביר את המידרג הליכודי: "קודם כל צריכים להבטיח את החיים, אחרי זה את רמת החיים". אז תבחרו, בשיטת המקל והמקל, באיזה מקל אתם בוחרים שנכה אתכם ביום שלאחר הבחירות, באמצעות ספרד ויוון או באמצעות אירן?
▪  ▪  ▪
"סטיבי". עין ביונית ורגל גסה [צילום: פלאש 90]
בסך-הכל "סטיב"
"סטיב" מוכר תדמית והקונה משלם עבור הרכישה הזו את מלוא המחיר. ובמקרה של "סטיב", המחיר גבוה בעיקר משום הפער בין ההבטחה והמימוש. אחרי ככלות הכל, ולמרות כל הסיפורים המזרחיים/עממיים המבטיחים מוצר "חברתי", "סטיב" הוא בסך-הכל אדם אמיד העושה שימוש בפוליטיקה כדי להתפרנס ולהגשים את שאיפתו להיות יום אחד ראש ממשלה בישראל

המשנה לראש הממשלה והשר
חברה טובה סיפרה לי פעם שכאשר היא פוגשת מישהו באיזה בר והוא מספר לה מה הוא עושה כמקצוע, היא יודעת בוודאות שהוא מנסה להרשים אותה באמצעות הקריירה שלו כדי להגיע איתה למיטה. בין האבחונים הללו נמצאת גם תובנה שלה לגבי הדרך שבה אדם מציג את הגדרת התפקיד שלו, ובמהותה - ככל שהגדרת התפקיד מפוצצת יותר ומורכבת מאינספור מילים, כך האדם העומד לפניה הוא יותר חסר ביטחון עצמי, ופחות ראוי להמשך תשומת ליבה.
למרות מה שנהוג לחשוב, אין הבדל אמיתי בין הפסיכולוגיה של בני האדם ביום ובלילה. הנוסחאות הפסיכולוגיות המכתיבות את דרכי ההתנהגות של אדם ביום, מכתיבות גם את חיי הלילה שלו. אם מיישמים את התובנה של חברתי הבליינית על פוליטיקאים, מגלים שהתואר הארוך טומן אישיות קצרה, והברברת המושמעת על-ידי בעל התואר הארוך, אינה אלא ניסיון סמוי להכניס את המאזין למיטה. במקרה של פוליטיקאי - המיטה היא הקלפי, וגבולות חדר המיטות הן הפרגוד.
הפלא של "סטיבי" (וונדר)
חבר-הכנסת סילבן שלום, הוא המשנה לראש הממשלה והשר לפיתוח הנגב והגליל ולשיתוף פעולה איזורי. סילבן שלום מכונה בפי חבריו בכינוי "סטיב" משום מה. האדם שהתיימר, לא פעם בעבר, להיות הצלע החברתית (רחמנא לצלן) של הליכוד, פשוט, כי הוא "מזרחי/עממי", בחר לעצמו כינוי הלקוח פחות מתרבות המגרב, ויותר מתרבות המערב.
בשירות העממיות עובדת אשתו, ג'ודי ניר-מוזס-שלום, וקושרת את הקשרים הנדרשים כדי לקדם את "סטיב" העממי. שלמה מדמון, איש מרכז הליכוד האגדי, מסביר: "שכבת האוכלוסיה הזאת אוהבת את המהילה שלה עם החבר'ה. הם רואים בה חלק מהחבר'ה ואז כשיש בחירות מרגישים את החברותא הזאת וזה תורם המון לסילבן. שכבת האוכלוסיה הזאת הם אנשים מאוד עממיים ומאוד נקשרים מבחינה מנטלית ואז כשאתה מחבב בן-אדם יש לך כבר התחייבות מוסרית אליו, ולא משנה איך הוא עושה את העבודה שלו".
"סטיב" הוא פלא פוליטי של ממש. התיוג המזרחי תמיד נרמז שם ברקע, אבל ל"סטיב" אין שום קשר למעמדות החברתיים הנחשלים או לענייני קיפוח. הדירוג של "פורבס", ממקם את "סטיב" במקום הראשון בין הפוליטיקאים העשירים בישראל, עם הערכת הון של 167 מיליון שקל.
מזרחי בוודאי, חברתי ממש לא!
יש סיפור ויש סיפור
בראיון שהעניק "סטיב" לאראל סגל בתוכנית "ערב חדש", מסביר המשנה לראש הממשלה והשר לפיתוח הנגב והגליל ולשיתוף פעולה איזורי, כך: "קודם כל צריכים להבטיח את החיים, אחרי זה את רמת החיים".
לכאורה, אמת. אפילו פירמידת הצרכים של מאסלו מבוססת על ביטחון לפני מימוש עצמי. אבל העובדות (מה לעשות?) שונות בתכלית.
בתפקידו כשר האוצר בממשלת שרון, הוביל "סטיב" העממי/חברתי תיקונים חקיקתיים שהובילו לקיצוץ של 4% ברבות מקצבאות וגמלאות של המוסד לביטוח לאומי (מה שלא בהכרח פגע בשכבות העשירות ביותר שעליהן נמנה "סטיב"), והוביל קיצוץ בהקלות המס לתושבי ישובי-ספר, ישובי פריפריה ואפילו לתושבי התנחלויות. הסטיב החברתי הוא סטיב אוסטין (האדם הביוני) ולא ברור אם השתלים הקפיטליסטיים הושתלו בגוף "חברתי", או אולי להפך - הגוף הקפיטליסטי מארח שתלים קפיטליסטיים.
סטיב אוסטין
"סטיב" הוא פוליטיקאי ככל פוליטיקאי. הוא מוכר תדמית והקונה משלם עבור הרכישה הזו את מלוא המחיר. ובמקרה של "סטיב", המחיר גבוה בעיקר משום הפער בין ההבטחה והמימוש. אחרי ככלות הכל, ולמרות כל הסיפורים המזרחיים/עממיים המבטיחים מוצר "חברתי", "סטיב" הוא בסך-הכל אדם אמיד העושה שימוש בפוליטיקה כדי להתפרנס ולהגשים את שאיפתו להיות יום אחד ראש ממשלה בישראל.
האידיאולוגיה היא שוב כיסאולוגיה, וזו באה לידי ביטוי מודגש בערב ההסכמה שלו להיכנס לממשלת נתניהו, לאחר שערב קודם לכן, על-מנת להעלות את מחירו בבורסת נתניהו, עוד האשים את נתניהו עם "מרוב פחד, נתניהו אינו מסוגל למנות אדם בעל השפעה, מעמד וכוח לצידו", ובהמשך, לאחר שהבין שתיק האוצר יינתן ליובל שטייניץ, וכל הטיעונים המעולים על חולשות נתניהו לא הועילו, החליט "סטיב" למהר לעלות על הרכבת היוצרת וזחל פנימה אל תוך התואר המפוצץ של משנה לראש הממשלה ושר לענייני...
"סטיב" הוא סטיב אוסטין. באמצעות עין ביונית הוא מזהה הזדמנות, ובאמצעות רגל גסה הוא קופץ על הרכבת לפני שיהיה מאוחר מדי.
ספרד, יוון ואירן
כיום, כאשר ההערכות של "סטיב" הן שנתניהו יישאר ראש הממשלה גם בסיבוב הבא, הוא ממהר להתייצב לצידו ולתמוך במדיניותו. כל הטענות על אופן ניהול מדיניות החוץ של ישראל, נעלמו כלא היו. בקדנציה האחרונה הבין "סטיב" שהטענות על כך שהליכוד מתנהל כמו מפלגת הבעת' הסורית, כפי שטען (בצדק), לא הטיבו עם הקריירה שלו כפוליטיקאי.
את ההבל הלאומני-קפיטליסטי העושה שימוש בהפחדות כדי להשליט את עצמו על הבוחרים, אימץ "סטיב", והרי הוא ביישור קו מלא עם טענות שטייניץ ונתניהו לגבי ספרד ויוון, והנה כי כן הוא מצדיק את המצב הכלכלי-חברתי בישראל לנוכח המשבר העולמי, ומסביר את המידרג הליכודי: "קודם כל צריכים להבטיח את החיים, אחרי זה את רמת החיים".
או, אם נניח כתוביות לעממית על מסך השקר הפוליטי הזה: קודם נבטיח את המשך שלטוננו באמצעות הפחדת הציבור מפני הפצצה האירנית, ונסתיר את העובדה שמצב יחסי החוץ של ישראל הוא בשפל חסר תקדים, ורק אחרי שנבטיח את המשך שלטוננו - נמשיך לבסס את מעמדנו כאליטה כלכלית, ונקצץ קצבאות וגמלאות של הביטוח הלאומי, ונמכור את התיאוריה שהליכוד הוא "חברתי".
ובפשטות, בניסוח קליל והרבה יותר "עממי" מאשר הניסוח הפתלתל והכוזב של "סטיב" - קודם נבטיח את שלטוננו באמצעות פחד, ואז נקח מכם את המעט שנותר.
אז תבחרו, בשיטת המקל והמקל, באיזה מקל אתם בוחרים שנכה אתכם ביום שלאחר הבחירות, באמצעות ספרד ויוון או באמצעות אירן?

תאריך:  18/10/2012   |   עודכן:  18/10/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ספרד ויוון או אירן?
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לא נמאס לך לזרגג פה?
למציפן בתשלום  |  18/10/12 14:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צ'לו רוזנברג
המפלגות הוותיקות בישראל ממחזרות את הפוליטיקאים שלהן שוב ושוב עד שנמאס מלשמוע אותם ולראות אותם. אנשים חדשים אינם יכולים להגיע לקדמת הבמה הפוליטית ולהוכיח את עצמם כי הדינוזאורים חוסמים את דרכם
מאיר אינדור
הבחירות דוחות את הבעיה האירנית ומרחיקות את הקו האדום בפועל. אף אחד לא יגיד זאת, אבל אף אחד לא יפציץ באירן כעת. אלא אם כן יש פה ספין על ספין - ואין. ואיך הארגונים הזרים מאירופה ומארה"ב תמרנו את ישראל
הרב אליהו קאופמן
לאנשי הימין שהלכו בגאון אחרי ארונו של "גנדי", הייתי מפנה את השאלה איפה הם היו כשכהנא נרצח? הייתי גם שואל את אלה מהימין המגיעים קבוע לאזכרה השנתית ל"גנדי", מדוע לא רואים אותם מידי שנה באזכרה לכהנא? הרי שני האישים הללו היו בעד "טרנספר" לערבים ושניהם נרצחו ע"י ערבים
איתן קלינסקי
אני מצטער בשביל מר טובי שור, שהוא יצא נלעג בהיותו מוכן לעוות מציאות כואבת רק כדי לשרת את ההון, הון נואף ופוגעני, החפץ לספק לציבור הישראלי מוצר בעל ניחוחות טיפוח ופיתוח של המקום הנמוך ביותר בעולם
עמוס עמירן
מי שחושב ביום הבחירות ללכת לים, לצאת לסקי בחרמון או לערוך פיקניק, שיחשוב שוב. יום הבחירות הוא יום בו יוכל להשפיע על עתידו הוא ועל עתיד ילדיו. ואחרי שיצביע וישפיע - יוכל לצאת לפיקניק
רשימות נוספות
"בכנסת הבאה יהיו חמישה בן-ארי"  /  עידן יוסף
הנהגה משולשת לראשות מפלגת שס  /  איציק וולף
סקר: 75% מעוניינים בהצבעה לגושים  /  איציק וולף
הילכו שלושה יחדיו?  /  ציפורה בראבי
לא לאפשר לאולמרט לחזור  /  ראובן לייב
תצא בחוץ, עוין!  /  עידן יוסף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il