X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אהוד אולמרט רואה עצמו כצד במלחמת בני אור בבני חושך אפשר לתמוך בדניאל פרידמן בנושא אחד ולהתנגד לו בנושא אחר המחוקק קבע גבולות ברורים לגבי דרעי ואולמרט שימו לב לדפוסי ההצבעה של האפרו-אמריקנים משפט הולילנד מטיל צד על היושרה של העוסקים בשמאות האתרים הכלכליים מלמדים שאפילו נתונים אפשר להציג מתוך פוזיציה
▪  ▪  ▪
אצלן קווי השחור-לבן ברורים [צילום: AP]
ועוד משהו קטן
עצה מעשית: עד הבחירות, או שלא תקראו את ידיעות אחרונות ואת ישראל היום, או שתקפידו לקרוא את שניהם במקביל. מאחר שהאחד תמיד יגיד שחור על מה שהאחר יגיד לבן, זו הדרך היחידה לשמור על קשר עם המציאות.

אהוד אולמרט

"רדיפה אישית מרושעת" – זו הגדרתו של אהוד אולמרט, מפי דוברו וסניגורו, להחלטת הפרקליטות לערער על זיכויו. מאחר שאולמרט מציג את עצמו כצד במלחמת בני אור בבני חושך, הבה נפרק את התגובה הזו למרכיביה.
"רדיפה": זו אותה פרקליטות שגררה את רגליה בפרשותיו של אולמרט במשך שנים. זו אותה פרקליטות שסגרה את התיק בפרשת כרמיה (מחוסר ראיות מספיקות), בפרשת בנק לאומי (מחוסר ראיות מספיקות) ובפרשת המינויים הפוליטיים (בשל ריבוי כתבי האישום). "אישית": זו אותה פרקליטות שהעמידה לדין את משה קצב, אברהם הירשזון, חיים רמון, צחי הנגבי ורבים אחרים. זו אותה פרקליטות שערערה בהצלחה של קולת עונשו של שלמה בניזרי, שקיבלה דיון נוסף בפרשת שמעון שבס, ואשר רק השביתה בה מנעה את הערעור על זיכויו של הנגבי. "מרושעת": זו אותה פרקליטות שהציעה לאולמרט לשמוע את עדותו של משה טלנסקי בדלתיים סגורות. זו אותה פרקליטות שהגנה על אולמרט בעתירה לבג"ץ שדרשה את התפטרותו. זו אותה פרקליטות שהציגה לבית המשפט בהרחבה את הסיבות להקלה בעונשו.
הטיעון של אולמרט מזכיר לי את הבדיחה על ההוא שזכה בחצי מיליון שקל במפעל הפיס. הסיפור נכון, בשלושה תיקונים קלים: לא חצי מיליון אלא מיליון, לא בפיס אלא בקזינו, לא זכה אלא הפסיד.

דניאל פרידמן

אפשר לבקר את בית המשפט העליון ואת מבקריו גם יחד. אפשר לתמוך בהקמת גוף מפקח על הפרקליטות, ובה בעת לחזק את ידיה בתיקים ספציפיים וגם במדיניות כוללת. אפשר למתוח ביקורת על אהוד אולמרט, ובמקביל – להצדיע לו בנושא הכור הסורי (לפי פרסומים זרים כמובן). אפשר לשבח שופט על פסק דין אחד ולבקר אותו על פסק דין אחר. אפשר להצביע בעד מפלגה מסוימת ולבחור בראש ממשלה מסוים, וגם לא להסכים עם כל מה שהם אומרים ועושים.
אני אומר את הדברים הללו, שלכאורה הם מובנים מאליהם, משום שיש כאלו הסבורים ההפך. יש טוקבקיסטים באתר זה האומרים, שאם תקפתי את דניאל פרידמן – אני לא יכול להסכים עם דרישתו לפקח על הפרקליטות; ושאם כאיש ימין תמכתי בדעותיו לגבי עודף האקטיביזם השיפוטי, אני חייב להסכים עימו גם בפרשת אולמרט. וזה ממש לא כך. החיים אינם שחור-לבן, ועלינו לקבוע את עמדותינו לגופו של נושא ולא לגופו של אדם, לפי ה-issue ולא לפי האיש.

קלון ובחירות

בנושא הזה, החוק ברור ויוצר מצב של שחור-לבן. מי שהורשע בעבירה שיש עימה קלון ונדון למאסר, לא יכול לשמש כשר במשך עשר שנים מיום שחרורו מהכלא. עשר שנים ולא יום אחד יותר. האם מי שדורש להרחיק את אריה דרעי לתקופה ארוכה יותר, היה מוכן לשלם פרומיל מס יותר ממה שקובע החוק? אני משער שלא. כך גם לגבי התמודדותו של אהוד אולמרט בבחירות לכנסת: מאחר שלא נדון למאסר של למעלה משלושה חודשים, אין בכלל שאלה של קלון והוא רשאי להתמודד על מקום בכנסת (להבדיל מכהונת שר או ראשות הממשלה, וזה בגלל משפט הולילנד).
תאמרו: זו סוגיה ערכית. בהחלט. אך מאחר שבחברה יש דעות שונות לגבי ערכים שונים, המחוקק הוא הקובע איזה מהם יגבר ומה יהיו גבולותיו – וכך עשה בנוגע להתמודדותם של מי שהורשעו בפלילים, ולכן המגבלות שקבע משקפות את הערכים להם ניתנה הבכורה. מי שרוצה לכופף את החוק כאשר נוח לו, בל יתפלא אם ימצא את עצמו מול חוק שכופף לרעתו.

ברק אובמה

נקודה שמעטים בארץ שמים לב אליה: ברק אובמה צפוי לקבל למעלה מ-90% מקולותיהם של המצביעים האפרו-אמריקנים. מה שאומר דבר עצוב מאוד ורע מאוד על החברה האמריקנית. זה אומר ש-150 שנה לאחר מלחמת האזרחים ו-40 שנה לאחר מרטין לותר קינג, התפישה הגזעית – שלא לומר הגזענית – עודנה מושרשת בה עמוק מאוד. זה אומר שבארה"ב של 2012 סבורים כמעט כל האפרו-אמריקנים, שמוטב להם תחת נשיא בעל צבע עור זהה לשלהם, בלא קשר לדעותיו ולביצועיו.

שמאים

18 מיליון שקל דרשה עיריית ירושלים כהיטל השבחה מיזמי הולילנד במסגרת התב"ע השישית של הפרויקט. היזמים טענו שחיובם הוא 2.6 מיליון שקל בלבד. שני הצדדים הסתמכו על שמאים, ובסוף נפגשו באמצע: 11 מיליון שקל. כך התברר השבוע במשפט הולילנד. אז נכון ששמאות אינה מדע טהור ואינה שחור-לבן ויש בה לא מעט מקום להערכות ולתחזיות, ובכל זאת – הבדל של פי שבעה פשוט אינו מתקבל על הדעת. ברור לחלוטין, שהשמאים משני הצדדים כיוונו לתוצאה שציפו מהם: אלה לסכום הגבוה ביותר ואלה לסכום הנמוך ביותר. מה שמעורר הרהורים נוגים על היושרה והאמינות של המקצוע הזה ושל העוסקים בו.

אתרים כלכליים

חשבתי לתומי, שנתונים מספריים הם חד-משמעיים: 2 גדול מ-1 וקטן מ-3. מתברר שטעיתי. כמו תמיד, גם השבוע מצאתי את עצמי נבוך בחיפושי אחרי תשובה לשאלה מהו אתר האינטרנט הכלכלי המוביל בישראל. כלכליסט, גלובס, TheMarker – כולם טענו לבכורה בהתבסס על אותו סקר של TIM. כל אחד מהם לקח את הפילוח בו יצא ראשון וחגג את נצחונו. האמת היא, שזה לא מעניין איש חוץ מאשר את רודפי האגו באתרים עצמם. אם כבר, זה רק מלמד כמה שהנתונים הללו לא שווים כלום וכמה שהאמינות של האתרים יכולה להיות עניין של פוזיציה.

תאריך:  18/10/2012   |   עודכן:  19/10/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביבה חפץ-נוימן / Aviva Hefetz-Noyman  אביגדור קלנר / Avigdor Kalner  אברהם הירשזון  אברהם פיינר / Avraham Fainer  אהוד אולמרט / Ehud Olmert  אורי לופוליאנסקי / Uri Lopoliansky  אורי מסר  אורי קורב  אורי שטרית / Uri Shitrit  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach  אוריאל  קונסטנטין  אורן אדרת / Oren Aderet  אורנה אנג'ל / Orna Angel  איל רוזובסקי / Eyal Rozovsky  אילן סובל / Ilan Sobal  אירית באומהורן  איתן מעוז /  Maoz Eitan"  אלי אברבנאל  אלי זהר /  Zohar Eli"  אלי שמחיוף  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אלימלך קורצווייל  אמנון יצחק  אמנון יצחקניא  אמנון ספרן  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  אשר גרוניס / Asher Grunis  אתי בן-דור  בן-דוד מרב  בן-חיים מאיר  ברק אובמה / Barack Obama  גיורא אדרת /  Aderet Giora"  גיל פרידמן  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen  דוד רוזן / David Rozen  דני דנקנר  דניאל פרידמן  דניאלה יקירה  הדס ליס / Hadas Lis  הלל צ'רני  הלל צ'רני  זהבה גלאון  חיים רמון  טל שפירא  טליה דאר  יאיר שמיר / Yair  Shamir  ידיעות אחרונות בע"מ / .Yediot Ahronot ltd  יהושע פולק  יובל גבעון  יוני תדמור / Yonni Tadmor  יוסי אולמרט  יורם דנציגר / Yoram Danziger  יורם ראב"ד /  "  יעקב אפרתי  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יעקב צבן  יפעת מנור-נהרי  יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch  ירון גולומב  ירון ליפשס  ליאת ארזי  ליאת בן-ארי שווקי / Liat  Ben-Ari Shwekey  לימור לבנת / Limor  Livnat  מאיר רבין  מוסיה ארד  מיקי לוי / Mickey  Levy  מני מזוז / Meni Mazuz  מקסים אוקנין  משה טלנסקי  משה  ישראל  משה לדור  משה סובל / Moshe Sobel  משה צרפתי  משה קצב / Moshe  Katsav  משה שמיר  נבות תל-צור /  Tel-Zur Navot"  נוית נגב  ניל הנדל / Neal Hendel  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  נעמי גרנות  סילבן שלום / Silvan  Shalom  סלים ג'ובראן / Salim Joubran  עודד  גזית / Oded gazit  עודד  קם  עוזי לנדאו / Uzi  Landau  עוזי פוגלמן / Uzi Vogelman  עופר ברטל / Ofer Bartal  עמוס ון-אמדן  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  פניה (פאינה) קירשנבאום  פרשת כרמיה  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  קנת מן /  Prof. Kenneth Mann"  קרן קורן-בנדלק  ראובן אגסי  רבקה פרידמן-פלדמן / Rivka Fridman-Feldman  רוני בלקין  רועי בלכר  רותי  ליטבק  שאול מופז  שולה זקן / Shula Zaken  שי פינס /  Shai Pines"  שלומית הראל-שוורץ  שלמה בניזרי  שלמה בן-עמרה  שמואל קליין  שמואל דכנר  שמעון גלאון  שמעון קליין  שמעון שבס
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שחור-לבן
תגובות  [ 20 ] מוצגות  [ 20 ]  כתוב תגובה 
1
איןערערים עד שיוקם גוף הפיקוח
ע_הראל  |  19/10/12 09:54
2
זה הרבה יותר מורכב
לאיתמר לוין  |  19/10/12 13:29
3
תגובה לענין דרעי ואולמרט
פטריוט ישראלי  |  19/10/12 13:55
4
המינון חשוב!
גילה פ.  |  19/10/12 18:48
 
- עם זאת
גילה פ.  |  20/10/12 09:27
5
עתונאי מכור
מתיתיהו  |  19/10/12 18:57
6
אמת ושקר
מתיתיהו  |  19/10/12 19:05
7
עלוב באיצטלת עיתונאי
יוסי מ  |  19/10/12 19:12
8
אובמה והשחורים
et  |  19/10/12 19:34
 
- הנה תגובה אופיינית לגזען לבן.
לאיתמר לוין  |  19/10/12 21:20
9
היידד ליוסי.מ.
מתיתיהו  |  19/10/12 22:49
10
ןמה פה?
ומה פה?  |  20/10/12 04:16
11
לגבי הצבעת האפרו-אמריקאים
ינקו שידורי  |  20/10/12 07:41
12
זילות לענף העתונות
מתיתיהו  |  20/10/12 08:24
13
אי אפשר להגדיר אדם שרלטן ושקרן
פועה  |  20/10/12 12:16
14
מדיניות ההגירה
אנה מירושלים  |  20/10/12 16:17
 
- יש לך קישור לדברים של קלינטון? ל"ת
שאלה לאנה.  |  20/10/12 18:09
 
- קישור
אנה מירושלים  |  20/10/12 22:12
 
- הדברים האלה מכוערים מאד
לאנה  |  21/10/12 00:41
 
- צביעות
אנה מירושלים  |  21/10/12 08:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צבי גיל
הכלל בישראל ובעולם החופשי הוא שהאדם זכאי כל עוד לא הוכח בבית המשפט שהוא אשם ונגזר דינו    כלל זה הוא כה שחוק אצלנו שמרוב שימוש בו הוא נזרק לפח האשפה, גם על-ידי שוחרי הדמוקרטיה ובראש וראשונה על-ידי התקשורת    המאמצים לחסום את אהוד אולמרט ואריה דרעי כמועמדים בבחירות, נוגדים את כללי הדמוקרטיה
תקוה וינשטוק
"בית הספר שלנו מתאים לכל צרכי המאה העשרים" - אומר ניב מרינוב, המנהל האדמיניסטרטיבי של בית הספר "קהילה", בית ספר "דמוקרטי" השוכן בדרך בן צבי ביפו    "בית ספרנו לא בא להקנות מידע אלא ללמד כי המידע מצוי בימינו בכל פינה וצריך רק לדעת להשתמש בו"
יהודה קונפורטס
המסקנה המרכזית היא שאין צורך בהמתנה לתוצאותיו של תרגיל נקודת מיפנה בכל מה שקשור להערכות חדרי המחשב למקרה אסון    הכתובת כתובה על הקיר וידועה מראש    אף אחד לא צריך להיות מופתע מהעובדה שדטה סנטרים יקרסו בשעת אסון
איתן קלינסקי
יאיר לפיד, המתיימר להיות נציגו של הציבור העובד קשה למען קיומו וקיומה של המדינה, תובע לדעת איפה הכסף    מי שעומד בראש המפלגה, הדורשת תשובה לשאלה איפה הכסף, הציג לנו את הרכש הראשון שלו, שיסייע לו לקבל את התשובה. הרכש הראשון עונה לשם יעקב פרי
יוסף קנדלקר
קיבלתי למייל שלי, כמעין קובץ הלכתי מקוצר לעורך הקניות בסופר מרקט    זהו ניסיון די נועז לערוך קובץ כזה, ולקוות שהוא יתקבל על כל העדות והזרמים    אך כדרכם של קיצורים, כבר גיליתי שהוא לא מעודכן ולא מתאים לרוח זמננו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il