X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מלבד העובדה שלכל חוטא שלקח על עצמו מידות מתוקנות יש מקום של כבוד בקרב הבריות, כנותו הידועה של אריה דרעי מאפשרת לי לקוות שזו הפעם הוא ידע להבחין בין מטרה ואמצעי, והוא אכן האדם היכול לשמש "שובר שוויון" ממלכתי, ולאחות את הקרעים האידיאולוגיים בינינו, ובינינו לבין שכנינו
▪  ▪  ▪
דרעי. כנותו ידועה [צילום: פלאש 90]

הממשלה האידיאלית
הממשלה האידיאלית תהיה זו שלא תנהג בשלטון כמתנה שנפלה לידיה, ולא תראה בקופה הציבורית כאילו הייתה כרטיס אשראי של "שוגר-דאדי". היא לא תיתן לציבור את התחושה שמקבלים השכנים כאשר הילדים נשארו לבד בבית וההורים בחו"ל. בממשלה כזו לא נראה התנהלות חסרת ריסון עצמי ואחריות ציבורית, ולא נראה בה דבר מכל מה שאפיין את הממשלה היוצאת.
הממשלה האידיאלית תנהג אחרת לגמרי. החל מרגע בנייתה היא תקרין אמת אחרת. אחריות לאומית וריסון עצמי. היא תנהג בממלכתיות ולא יהיה בה שמץ של סקטוריאליות, והביטוי האהוב על בנימין נתניהו (ה"בייס שלי"), יהיה אסור על-יד שולחן הממשלה באיסור חמור.
הממשלה האידיאלית תעסוק, בראש ובראשונה, בשיקום אמון הציבור במערכת הפוליטית, מתוך הבנה שהבסיס עליו נשענת כל חברה אנושית הוא הביטחון שלה בממלכתיות של ההוויה הציבורית וטוהר המידות של שליחי הציבור. בממשלה הזו יהיה מקום לכל אדם ראוי, ובעלי התפקידים בה יתמנו על יסוד של יכולות וכישורים, ולא על-סמך חברויות וקשרים.
חלוקת תיקים אנטי-סקטוריאלית
בממשלה האידיאלית לא יהא אף שר מופקד על משרד שבו יש לו (או לשולחיו) עניין סקטוריאלי. חלוקת התיקים תתבצע בהיפוך מוחלט למודל שעל פיו חולקו התיקים עד כה, ובאופן שבו השר האחראי על משרד ממשלתי יתנהל כמי שאחריות מיניסטריאלית מוטלת עליו למשמרת בידי הציבור, והוא פועל כמשרתו של כלל הציבור, ולא כמי שזכה בשררה על-מנת לטפח גינה פרטית שנועדה להנאתו ולטובת בוחריו הסקטוריאליים.
שר הפנים יהיה אדם חילוני, שיחליט החלטות מיניסטריאליות על יסוד ניתוח עובדתי של נתונים ועובדות, ולא יטה חסד לאמונותיו הדתיות הפרטיות. שר המשפטים יהא אדם נטול אינטרסים פרטיים וכלכליים בקהילה המשפטית, ויפעל לקידום מערכת המשפט בישראל ממניעים שיזכירו יותר את אלת הצדק העיוורת מאשר את תפקיד ה"קונסיליירי" של משפחת-פשע.
מפלגה שהייתה רגילה לכהן במשרד מסוים מתוך הנחת המוצא שנבעה מצרכים סקטוריאליים, תוותר על המשרד מרצונה החופשי לטובת מפלגה אחרת, והשר החדש יעבוד בשיתוף פעולה מלא עם נציגי המפלגה שהחזיקה במשרד קודם, על-מנת ללמוד ביחד איך ניתן להפוך את המשרד ממקום המשרת סקטור למקום המשרת את כלל הציבור.
מעגל השוטים שהיה נהוג כשיטה עד כה, לפיו כל מפלגה סקטוריאלית מובילה מדיניות סקטוריאלית במשרד שהופקד בידיה למשך זמן הקדנציה, ומייצרת משרד המקפח את הציבור הכללי לטובת האינטרס הסקטוריאלי - השיטה הזו תבוטל מתוך כוונת תחילה של כל המפלגות לשרת את צרכיהן הסקטוריאליים באמצעות שיח ממלכתי ולא באמצעות כפייה ואפליה ממלכתיות.
הרופא המופקד על בריאות
המציאות העולמית מכילה אינספור דוגמאות שבהן שינוי גנטי קטן, משנה סדרי-עולם ובורא מציאות חדשה. מציאות שאך לפני רגע נחשבה כהזיה פרטית, או כאוטופיה על-אנושית שאינה בהישג יד, הפכה במקרים רבים מאוד לכדי מציאות ממשית, רק בזכות תיקון קטן שעשה הבדל גדול.
מערכת הרפואה הטיבטית מבוססת על מודל הופכי לחלוטין מזה המונהג בעולם המערבי, ורופא הקהילה מאבד שכר כאשר הוא מקבל הרבה חולים, ומרוויח טוב יותר כאשר חולים אינם באים אליו כלל. המודל הזה מעביר את האחריות של הרופא לכיוון של מניעת תחלואה, לעומת המודל המערבי המבוסס על שכר כנגזרת מריבוי תחלואה.
מטרות ואמצעים
מודל "הרופא המופקד על בריאות" הוא מודל רלוונטי לכל תחומי החיים, והוא מודל שצריך להתקיים גם במישור הממלכתי, ולא רק במישור הקהילתי. וכך, השר לביטחון פנים יהיה מופקד על מניעת פשע, ויהיה למשרדו תמריץ לשתף פעולה, מתוך אינטרס הדדי ואמיתי, עם שר הרווחה והשירותים החברתיים, ועם משרדים רלוונטיים לתחום מניעת הפשע, כולל משרד החינוך.
שר האנרגיה, ושר התשתיות הלאומית, שר התחבורה ושר הבריאות, יעבדו בשיתוף פעולה ענייני עם השר לאיכות הסביבה, מתוך הבנה עמוקה שאנרגיה ותשתיות הן אמצעי (ולא מטרה), בעוד שבריאות ואיכות חיים הן המטרה (ולא אמצעי). פיתוח הכלכלה והשוק החופשי יקבלו את מקומם הטבעי כ"אמצעי", והחינוך, הבריאות, הרווחה והשיכון יקבלו את מקומם הראוי כ"מטרה".
השיעבוד של המטרות לטובת האמצעים יופסק, והוויכוח "החברתי" יקבל את המימד הראוי. כאשר המטרה היא איכות החיים, הרווחה, הבריאות, החינוך, הדיור - והביטחון, הכלכלה והתשתיות הן "אמצעי", יתחולל השינוי שכולנו רוצים בו.
"הסנדק" הופך למנהיג
הנביא שואל: הֲיַהֲפֹךְ כּוּשִׁי עוֹרוֹ, וְנָמֵר חֲבַרְבֻּרֹתָיו? [ירמיהו י"ג]
ולענייננו אנו. האם יכולה המערכת הפוליטית שלנו לתקן דרכיה, ולעלות על דרך המלך לעבר שינוי שיחזיר את המטרות למקומן הראוי בראש סדר העדיפויות הלאומי, ויעביר את האמצעים בחזרה למקומם הראוי כשרתי-מטרות? האם מסוגלים הפוליטיקאים שלנו לקחת על עצמם בחזרה את עול השליחות הציבורית ולהשאיר מאחור את התפישה לפיה השליחות הציבורית היא משלח-יד?
הנביא מכריז: אֱמֹר לַמֶּלֶךְ וְלַגְּבִירָה, הַשְׁפִּילוּ שֵׁבוּ: כִּי יָרַד מַרְאֲשׁוֹתֵיכֶם, עֲטֶרֶת תִּפְאַרְתְּכֶם [ירמיהו י"ג]
ולענייננו אנו. לשקר יש רגליים, והן רודפות את שליחי הציבור שלנו מקדנציה אחת לזו שבאה אחריה, משום שבחרו בשליחות ציבורית כמשלח-יד. הציבור בוחר בנבחרים לייצוג סקטוריאלי, אנטי-ממלכתי, מתוך בלבול בין המטרות והאמצעים. התוצאה הבלתי-נמנעת היא הוויה ציבורית המתגמלת את שליחי הציבור, בעד הישגים החותרים תחת יסודות הסולידריות החברתית, ומייצרים מעגל מתמיד של בדלנות, סקטוריאליות ולעומתיות.
הממשלה האידיאלית תעשה בדיוק את ההפך מארגון פשע. היא תשרת את כלל הציבור ללא סקטוריאליות, והיא תעמיד בראש סדר העדיפויות שלה את המטרות ולא את האמצעים. ההנהגה האידיאלית תוותר על "עֲטֶרֶת תִּפְאַרְתְּכֶם", ולא יהיו בה 40 שרים. הבוחר האידיאלי ידע להבדיל בין סקטוריאליות לממלכתיות, ויעדיף נבחרים המסוגלים לראות מעבר למעגל ההנצחה של המציאות, עם העדפה מובהקת לנבחרים המסוגלים לקחת אחריות וליצור מציאות, על פני מיחזורה.
כמו רבים אחרים, גם לי יש ספקות באשר לדמותו החדשה-ישנה של אריה דרעי, ואיני רואה עין בעין עימו את המודל האולטימטיבי של מדינת ישראל. מאידך-גיסא, מלבד העובדה שלכל חוטא שלקח על עצמו מידות מתוקנות יש מקום של כבוד בקרב הבריות, כנותו הידועה של אריה דרעי מאפשרת לי לקוות שזו הפעם הוא ידע להבחין בין מטרה ואמצעי, והוא אכן האדם היכול לשמש "שובר שוויון" ממלכתי, ולאחות את הקרעים האידיאולוגיים בינינו, ובינינו לבין שכנינו.

אריה דרעי - הסרט - בתוכנית "המקור", ערוץ 10
תאריך:  25/10/2012   |   עודכן:  25/10/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דרעי חוזר. ממשלה או ארגון פשע?
תגובות  [ 13 ] מוצגות  [ 13 ]  כתוב תגובה 
1
איזה הבל זה " כנותו ידועה"?
קורא  |  25/10/12 13:43
2
עוד מבאושי אלון
דידה  |  25/10/12 14:52
3
כיצד ניתן להבהיר
דידה  |  25/10/12 16:21
4
הידים ידי שימון הביידות של הרב
חיסול קטלני  |  25/10/12 18:19
5
ר' עובדיה=ר' עקיבא
יצחקימוב  |  25/10/12 20:23
 
- כל מנהיגי הדתות נוכלים ושרלטני
מומחה לדתות  |  27/10/12 11:17
6
גנאי לפושעים - זו עבודת אלילים
גלילי  |  26/10/12 11:48
7
מה תכתוב כשאולמרט יחזור ? ל"ת
דן ה  |  26/10/12 15:24
 
- הוא יכתוב שבעצם בית המשפט זוכה ל"ת
כי איש כלבבו  |  28/10/12 13:03
8
מענה לשאלה בכותרת
אהרלה סדן הנדלסמן  |  26/10/12 16:12
9
רק ש"ס = מפלגה חברתית !
ש"ס מנצחת !!!!!!!  |  29/10/12 11:40
10
רק ש"ס = מפלגה חברתית !
ש"ס מנצחת !!!!!!!  |  29/10/12 11:40
11
האם בית המשפט הוא מאפיה שמוציא
שינשין  |  29/10/12 12:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אליהו קאופמן
כשאני קורא - מידי יום ביומו, את שמות ה"כוכבים" החדשים הנוחתים במפלגת העבודה ושנרכשו ע"י גב' שלי יחימוביץ’, הרי שכל ה"טרראם" הזה מזכיר לי יותר את ההכנות לעונת כדורגל חדשה מאשר תכונה פוליטית של בחירות לפרלמנט
אמילי לנדאו
הזכות של אירן - או של כל מדינה לא-גרעינית אחרת - לפעול להשגת אנרגיה גרעינית, כולל פעילויות הקשורות להעשרת אורניום, אינה זכות מוחלטת (אבסולוטית)    על-פי תנאי ה-NPT, זכות זו הינה במפורש זכות מותנית
אפרים הלפרין
פסק דין אולמרט איננו חלוט ואף אם היה חלוט היה על הפרקליטות לבקש את פתיחתו של התיק, מסיבה אחת מרכזית    אולמרט עבד על כולנו בעיניים בכל הנוגע לחוסר הרלוונטיות של הקלון האפשרי שלו
יצחק מאיר
הציות הוא עיוור. הוא אינו בוחן את הנוף בו פועל האדם, את הטופוגרפיה החברתית, את המשמעויות הסיסמיות של מעשי בני האדם. הוא מאיים להיהפך לציות הנשען על חולשת הקיצוניות שאינה משקיעה חשיבה במיקומה של המצווה במלכות אלוהים ואדם    וינייטה לפרשת לך לך התשע"ג
ארז מזרחי
חגיגות ה"אביב הערבי" כבר מזמן מאחורינו וכשהאבק שוקע ניתן לזהות כי מרחץ הדמים המתנהל בעולם המוסלמי - מסוריה ועד בנגזי ומעירק ועד טורקיה - רחוק מאוד מסיום ולמעשה הוא בראשיתו    מדינת ישראל חייבת לעדכן את תפיסותיה המדיניות בהתאם לשטח    הדבר אמור בעיקר בחזית הפלשתינית - בכל שאר הגזרות אל לנו כרגע להתערב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il