X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ההשפעות של הורדת הריבית יבואו לידי ביטוי לשלילה ראשית כל ברכיבי האג"ח הממשלתי שיאיצו את ירידת התשואות וציפיות להפחתה נוספת עלולות ללחוץ על התשואות מטה עוד יותר מכך
▪  ▪  ▪
סטנלי פישר. התפוצצות בועת הנדל"ן גרועה יותר מעליית האינפלציה [צילום: פלאש 90]

נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, הוריד אתמול (יום ב, 29.10.12) את הריבית במשק ב-0.25% כך שהיום עומדת הריבית על 2% ואילו ריבית הפריים תעמוד על 3.5%. החלטה נוספת שיצאה מבנק ישראל אתמול הייתה להקשיח את התנאים לקבלת משכנתאות - ניסיון נוסף לקירור שוק הנדל"ן.
הורדת הריבית מתקבלת בהפתעה בשוק ההון, ואחרי ההורדה הציפיות החדשות מהנגיד הן להורדה נוספת בריבית. ההשפעות של הורדת הריבית יבואו לידי ביטוי לשלילה ראשית כל ברכיבי האג"ח הממשלתי שיאיצו את ירידת התשואות וציפיות להפחתה נוספת עלולות ללחוץ על התשואות מטה עוד יותר מכך.
החלופה להשקעה באה בדמות אגרות החוב הקונצרניות שיהוו תחליף נוח למשקיעים ובמיוחד לאלו שאינם דווקא אוהבי הסיכון - שימצאו חלופות באגרות חוב קונצרניות בדירוגים גבוהים. אוהבי הסיכון מאידך יחפשו לעבור מהדירוגים הגבוהים לעבר אגרות החוב מהשורה השניה עם דירוגים נמוכים יותר והמתוחכמים והיעילים אולי יבחנו להאריך את המח"מ מאחר שהציפיות הן להמשך הורדה בריבית.
היבט נוסף בהורדת הריבית בא לידי ביטוי בציפיות בנק ישראל לרכיב האינפלציה - או שהבנק המרכזי לא דואג שרכיב האינפלציה יתרומם אל מעל היעד או לחלופין בנק ישראל מעוניין להמשיך להקל על האשראי והצמיחה על-מנת "לתדלק" את המשק בכסף זול לאור הקשיים העומדים בפני העולם הכלכלי בעת הקרובה ואף לגלוש לשנת 2013.
הניגודיות היחידה שעומדת בפני בנק ישראל היא העובדה שהפחתות הריבית דוחפות ומחממות את שוק הנדל"ן והבנק המרכזי כבר הצהיר בחודש שעבר כי אכן מתפתחת אט אט בועת נדל"ן בישראל.
בועת נדל"ן או יותר נכון לכתוב, התפוצצות בועת נדל"ן, היא חולה רעה הגרועה הרבה יותר מעלייה מתונה באינפלציה, ועל כתפי הנגיד מוטלת המשימה לרסן את שוק הנדל"ן המתחמם. במידה והבנק המרכזי אינו רואה תרחיש של אינפלציה עולה אזי נותר לו רק לרסן את העליות בשוק הנדל"ן שנמצא כבר זמן לא קצר ברמות מחירים גבוה.
יש כאלו הגורסים כי הטיפול במחירי הנדל"ן הגואים נעוץ במשרדי הממשלה ומנהל מקרקעי ישראל. שחרור קרקעות יגדיל את ההיצע מה שיתרום לא מעט לירידה במחירי הנדל"ן.

הכותב הוא יועץ השקעות פרטי
תאריך:  30/10/2012   |   עודכן:  30/10/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הפחתת הריבית - מחממת את שוק הנדל"ן
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
תירגע-השוק מת.................
אליפז+  |  30/10/12 15:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד ורד כהן, עו"ד רענן בר-און
בניסיון להסדיר את פעולתם של מוהלים בישראל הוגשו מספר הצעות חוק, אשר אף אחת מהן לא קודמה ולא הבשילה לחוק. גורמים בישראלל מעדיפים הותיר את התחום פרוץ, ואיש הישר בעיניו יעשה. לעצימת עיניים זו - נודעות השלכות הרסניות
טובי פלד
ועדת שילוב היא המצאה ביורוקרטית של השלטון החינוכי, שמטרתה המוצהרת היא לבחון זכאות התלמיד לשעות שילוב    שעות שילוב הן שם "מכובס" לעזרה בלימודים, אבל גם השם "עזרה בלימודים" לא מופיע בחוזר מנכ"ל - פוליטיקלי קורט קוראים לזה "הוראה מתקנת" שהיא בעצם עזרה בלימודים למתקשים
דרור אידר
אתמול חברי ועידת הליכוד לא התרשמו מהתעמולה התקשורתית ומהניסיון לזרוע דה-מורליזציה בקרב תומכי ההסכם. הם הראו לפרשנים ולתועמלני התקשורת את האצבע הנכונה
נסים גבאי
נתניהו הגיע למרכז הליכוד, הלהיב את המטורפים כמוהו לתאוות בצע השלטון, וסחט ב"דמוקרטיה" המקובלת במחוזותינו את אישור ההסכם לאיחוד הנורא לישראל – "הליכוד ביתנו"
עו"ד זיו שרון, עו"ד ניר הורנשטיין
פסק דין חדש של ועדת הערר שליד ביה"מ המחוזי בבאר שבע מצמצם את הזכות להחזר מס רכישה מכח הלכת בזק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il