X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כמה שיקולים חשובים שנעלמו מהשיח לקראת הבחירות מי הראשון במעריב שצריך להיות מפוטר ביהמ"ש העליון מעדיף את היעילות על פני הצדק כיצד מחליטים היכן ייבנה בית משפט? אגד והרכבת שכחו שהשירות לנוסע עומד במקום הראשון בבית היהודי קבעו פריימריז בלי לבדוק מה עוד מתרחש באותו יום
▪  ▪  ▪
האם פיתחנו עור של פיל? [צילום: AP]
ועוד משהו קטן
20,000 איש באו לעצרת לזכרו של יצחק רבין. 70,000 איש פקדו את קבר רחל. שני האירועים התרחשו במקביל (מוצ"ש, 27.10.12). נחשו איזה אירוע קיבל את העדיפות בתקשורת.

שיקולים בקלפי

נושאים חברתיים, הירי בדרום, הגרעין האירני, המצב הכלכלי, המו"מ המדיני – אלו הנושאים שיעמדו במרכז מערכת הבחירות לכנסת ה-19. נושאים חשובים וראויים, ללא ספק. אבל לי מפריעה העובדה, שכמה וכמה אמירות חשובות מאוד של בית המשפט ושל מבקר המדינה, כלל אינן משחקות תפקיד. מטרידה אותי השאלה, מה זה אומר על סדרי העדיפויות שלנו כחברה מתוקנת וכמדינה מתקדמת.
מבקר המדינה הטיל אחריות אישית על אלי ישי ויובל שטייניץ באסון הכרמל, אחריות פיקודית על יצחק אהרונוביץ' ואחריות כוללת על בנימין נתניהו. אפשר להתווכח עם הקביעות הללו, אך איש כלל אינו חושב שיש לדון בהן. למשל: לא היה להן שום משקל בהכרעתו של הרב עובדיה יוסף לגבי הנהגת שס, ואין להן שום משקל בשיבוץ מועמדי ישראל ביתנו לכנסת הבאה. מבקר המדינה גם מתח ביקורת חריפה על נתניהו ואהוד ברק בנוגע להכנה (או למעשה לחוסר ההכנה) למשט הטורקי – ושוב: איש אינו מזכיר זאת. ואילו קביעותיו (להבדיל מהכרעותיו) של בית המשפט המחוזי בירושלים על מעשיו של אהוד אולמרט, אינן ממלאות שום תפקיד בדיון על חזרתו האפשרית לפוליטיקה.
האם זה אומר שאיבדנו את המצפון המוסרי והערכי? האם זה אומר שכבר התייאשנו מלקבל מנהיגים ראויים, מוכשרים ונקיי כפיים? או שמא פשוט נדבקנו מהפוליטיקאים שלנו ופיתחנו עור של פיל? תהא אשר תהא התשובה – היא מטרידה עוד יותר מן השאלה.

בן כספית

"יום ראשון, 21 באוקטובר, 21:00, בית גיבור ספורט, קומה 24. פגישה עם אלי עזור, במשרדים של עורכי הדין שלו. הוועדים (מינהלה, עיתונאים, דפוס והפצה) מציגים את הדרישות שלהם. עזור אומר שישאיר 400 עובדים. למחרת רואים חברי הוועדים, שבהצעה שהגיש לנאמן דיבר על 500 עובדים, כולל מאה עובדי דפוס... בנושא של זכויות עובדים – [הוא מגלה] פחות [אמפטיה]. הוא טוען שהנושא של הסכם קיבוצי לא מתאים לתחום התקשורת. בכל הנוגע לתנאי ההעסקה של העובדים וגרירת זכויות – עזור מבטיח לחזור ולעדכן. העידכון מעולם לא הגיע". חן קוסט-בר, מעריב, 26.10.12.
זה מה שקרה בזמן אמת. וזה מה שבכלל לא הפריע לבן כספית לקרוא לשופטת ורדה אלשיך למכור את מעריב לאלי עזור. והקריאה של כספית – המועסק בתחנת הרדיו של עזור – התפרסמה ביום שלישי, 23.10. כלומר: כאשר כבר היה ברור שעזור מציע הרבה פחות מאשר שלמה בן-צבי ועמוס מימון, שהוא יעסיק לכל היותר שליש מהעובדים שיעסיקו בן-צבי ומימון, שהוא מסתייג מחתימה על הסכם קיבוצי עימם, ולאחר שניתק את המגע עם העובדים. אבל לכספית יש סדרי עדיפויות משלו.
הצעה לבן-צבי: כספית צריך לעמוד בראש סדר העדיפויות שלך כאשר תחליט את מי מהעיתונאים במעריב לפטר. מסיבה אחת פשוטה: האיש שקרן.

החלטות ביניים

כאשר עתרו הסניגורים במשפט הולילנד לבג"ץ נגד החלטותיו של דוד רוזן בנוגע לזימון עדים במקביל לעדותו של ש"ד ולקיום דיונים מרתוניים, חזר השופט עוזי פוגלמן על ההלכה הידועה: אין כמעט התערבות בהחלטות ביניים בהליכים פליליים, ויש לשמור את הטענות נגדן לשלב הערעור. כמו בהחלטותיו של רוזן, גם בהחלטתו של בג"ץ ניתנת העדיפות ליעילות, וכמו במחוזי – גם כאן התוצאה עלולה להיות פגומה.
נניח שבית המשפט העליון יקבע בערעור, ששופט טעה בכך שניהל משפט חמישה ימים בשבוע. מה זה יעזור לנאשם? הרי לא יתחילו את המשפט מחדש. נניח שייקבע שהיה צורך לזמן עד מסוים; האם מישהו חושב שיפתחו מחדש את כל התיק, יזמנו שוב עדים רלוונטיים, ישמעו שוב את הנאשם ויעברו שוב את שלבי הסיכומים וההכרעה? ב-99% מהמקרים, שלב הערעור הוא מאוחר מדי. מצד שני, צודק בית המשפט העליון בכך שאי-אפשר לפתוח לערעור כל החלטה על מועדי דיון ועל זימון עדים ועל קבלת ראיות, שהרי לא יהיה לדבר סוף.
הפתרון, כמו בכל דבר בחיים, הוא איזון. יש לאפשר ערעור ברשות על החלטות ביניים בהליכים פליליים, כלומר: בית המשפט (המחוזי או העליון) יצטרך להשתכנע שיש עילה לכאורה לפני שישמע את הערעור. כדי למנוע הצפה, אפשר לקבוע למשל שרשות ערעור תינתן רק במשפטים בעבירות פשע. דרך אחרת היא להגביל את מספר הערעורים בכל תיק, נניח: פעם בשלושה חודשים או פעם ב-15 דיונים. אפשרות נוספת, במקרים קיצוניים, היא להטיל הוצאות אישיות על עורך דין שיגיש ערעור סרק. מה שברור הוא, שיש לשנות את המצב הקיים, בו החלטה דיונית היא למעשה סוף פסוק שיכול לחרוץ גורלות.

בתי משפט

בית משפט השלום בטבריה שוכן באגף המזרחי של מצודת הטיגרט, תחנת המשטרה שהוקמה בידי הבריטים בסוף שנות ה-30 כחלק ממערך של תחנות זהות ברחבי הארץ. אין שם מספיק מקום, אז השופטים מחולקים לשני אגפים עם שתי כניסות שונות, אין אפילו מכונת שתייה, ולקהל לא נותר אלא להידחק בספסלים הבודדים שניתן להציב במסדרונות הצרים.
בית משפט השלום בצפת שוכן גם הוא במצודת הטיגרט המקומית, ושם המצב גרוע עוד יותר: לשופטים אין אולמות והדיונים מתקיימים בלשכותיהם, והפרוזדור צר עד כי בקושי ניתן לעבור בו. בבית המשפט בחדרה כה חם (בחודש אוקטובר), עד כי השופטים מוותרים על גלימותיהם. ועל מצבו של בית משפט השלום בירושלים כבר הרחבתי את הדיבור בעבר.
בה בעת, הוקם היכל משפט ענק ומנקר עיניים בחיפה, והולך ונבנה בניין חדש לבית המשפט המחוזי בתל אביב. וזה אומר, שמשהו בסדרי העדיפויות של הנהלת בתי המשפט עקום. הפריפריה בהחלט אינה מוזנחת: יש למשל בית משפט חדש ומוצלח בקריית גת ונבנים בניינים חדשים באשדוד ובאשקלון. אבל כאשר רואים את הפאר המוגזם של חיפה וכאשר יודעים שבתל אביב אפשר עדיין להשתמש בבניין הקיים, בהחלט עולה המחשבה שלא תמיד השיקולים המעשיים הם המכריעים, וכי ההחלטות מתקבלות גם בהתאם לפוליטיקה פנימית ולכוחם של נשיאי בתי המשפט.

אגד והרכבת

אגד מבטיח לנוסעים אינטרנט סלולרי חופשי בחלק מהאוטובוסים שלו, ובתחנה המרכזית בירושלים התקין צגים ממוחשבים חדשים ללוחות הזמנים. אבל מה זה שווה, אם קו 480 לתל אביב יוצא כמעט תמיד באיחור? רכבת ישראל מספרת לנו בלי סוף על שיפורים והרחבות, אבל מה זה שווה אם הרכבת בה נסעתי השבוע מתל אביב ללהבים-רהט הגיעה ליעדה באיחור של 12, שהן 20% מזמן הנסיעה? כדאי שתתעסקו פחות במה שמסביב ותתעסקו יותר בעיקר: השירות לנוסעים.

הבית היהודי

מי הגאון שקבע את הפריימריז לבחירת יו"ר הבית היהודי ל-6.11.12? באותו יום יתרחש עוד אירוע שעלול, כך נדמה, לגזול למחרת את תשומת הלב התקשורתית מהמאבק המותח בין זבולון אורלב לנפתלי בנט: הבחירות לנשיאות ארה"ב. וזה לא שהבחירות בארה"ב היו צריכות להפתיע, כי לא זו בלבד שהמועד שלהן ידוע שנים מראש – אפשר לחזות אותו לעוד מאות שנים קדימה, כי הן תמיד מתקיימות ב"יום שלישי הראשון לאחר יום שני הראשון בחודש נובמבר". ייבחר מי שייבחר בבית היהודי – הוא יקבל לכל היותר ידיעה קטנה בשוליו של עמוד פנימי. אתם יודעים, עניין קטן של סדרי עדיפויות בתקשורת.

תאריך:  01/11/2012   |   עודכן:  02/11/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביבה חפץ-נוימן / Aviva Hefetz-Noyman  אביגדור קלנר / Avigdor Kalner  אברהם פיינר / Avraham Fainer  אגד  אגד תעבורה  אהוד אולמרט / Ehud Olmert  אהוד ברק  אורי לופוליאנסקי / Uri Lopoliansky  אורי שטרית / Uri Shitrit  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach  אוריאל  קונסטנטין  אורן אדרת / Oren Aderet  אורנה אנג'ל / Orna Angel  אילן סובל / Ilan Sobal  אירית באומהורן  איתן מעוז /  Maoz Eitan"  אלי זהר /  Zohar Eli"  אלי שמחיוף  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אלימלך קורצווייל  אמיר אסרף / Amir Asraf  אמנון יצחק  אמנון יצחקניא  אמנון ספרן  אתי בן-דור  בן כספית  בן-דוד מרב  בן-חיים מאיר  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גיורא אדרת /  Aderet Giora"  גיל פרידמן  גילה אדרעי  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen  דוד רוזן / David Rozen  דן / Dan  דני דנקנר  דניאלה יקירה  הדס ליס / Hadas Lis  הלל צ'רני  הלל צ'רני  ורדה אלשיך / Varda alshech  זבולון אורלב  זהבה גלאון  טל שפירא  טליה דאר  יאיר שמיר / Yair  Shamir  יהושע פולק  יובל גבעון  יובל שטייניץ / Yuval  Steinitz  יוני תדמור / Yonni Tadmor  יוסי אולמרט  יורם ראב"ד /  "  יעקב אפרתי  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יפעת מנור-נהרי  יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch  יצחק רבין / Rabin Yitzhak  ירון ארבל / Yaron Arbel  ירון גולומב  ירון ליפשס  ליאת ארזי  ליאת בן-ארי שווקי / Liat  Ben-Ari Shwekey  ליבנת כהן-דן / Livnat Cohen-Dan  לימור לבנת / Limor  Livnat  מאיר רבין  מבקר המדינה / The State Comptrollr  מטרופולין /  Metropoline  מיקי לוי / Mickey  Levy  מעריב  מקסים אוקנין  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה  ישראל  משה צרפתי  משה שמיר  משרד התחבורה  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  נת"ע - נתיבי תחבורה עירוניים בע"מ / .NTA - Metropolitan Mass Transit System Ltd  נתיב אקספרס  סופרבוס /  Superbus  סילבן שלום / Silvan  Shalom  עובדיה יוסף  עודד  גזית / Oded gazit  עודד  קם  עוזי לנדאו / Uzi  Landau  עוזי פוגלמן / Uzi Vogelman  עופר ברטל / Ofer Bartal  עמוס ון-אמדן  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  פניה (פאינה) קירשנבאום  קווים  קנת מן /  Prof. Kenneth Mann"  קרן קורן-בנדלק  ראובן אגסי  רוני בלקין  רועי בלכר  רותי  ליטבק  רכבת ישראל  שאול מופז  שולה זקן / Shula Zaken  שי פינס /  Shai Pines"  שלומית הראל-שוורץ  שלמה בן-עמרה  שלמה בן-צבי  שמואל קליין  שמואל דכנר  שמעון גלאון  שמעון קליין
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סדרי עדיפויות
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
כרגיל כל מילה בסלע רק מה...
קוביkobi  |  2/11/12 12:28
2
והשני המומלץ לפיטורים במעריב
יוא"ב  |  2/11/12 12:50
3
דווח אמת
דנילושקה  |  2/11/12 15:23
4
בחירות מקדימות מפדל
שוקי 26  |  4/11/12 13:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הרב יובל שרלו
התייצבותו של אברהם אבינו להגנתם של אנשי סדום מלמדת אותנו על חובתנו כמי שקוראים בשם ה': לראות בכל העולם סוג של "עניי עירך" ולהתייצב לצד כל מי שזקוק לעזרתנו
איתן קלינסקי
כשביקרתי בעיר חנייה בכרתים, הרשימה אותי במיוחד דמותו של ד"ר ניקולאס סטוורולקיס, שבין שפע עיסוקיו נטל על עצמו בהתנדבות מלאה לנהל את בית הכנסת "חפץ חיים" בשכונה העתיקה של העיר וכך שומר בעצם על גחלת יהודית נושמת
דן אלון
יש כמה תעשיות שבהן מקובל שהתשלום עובר לפני קבלת המוצר או השירות. בפורנו-פוליטיקה, אנחנו קודם שמים את הפתק בקלפי ורק אז מתעוררים להבין ששוב רכשנו סקס רגעי ומשפיל במקום אהבה. ביבימט הוא לא מקום למצוא אהבה, מקסימום סקס מזדמן, ובו האזרח הוא האובייקט והמרוויח הוא המפיק. וכחלון? תפגשי אותו בבחירות הבאות, כשהוא זקוק לך, ולפתע תקבלי סימוס: "ערה"?
חיים שאולזון
חזרתי בתשובה ותהיתי לאיזה מגזר חרדי עלי להשתייך. ואז ראיתי את המכתבים נגד גור ואת המאמרים נגד אנשי החזון איש ואת התמונות של ויז'ניץ    מייל שקיבלתי, ככתבו וכלשונו
הרצל חקק
הרצל חקק חוזר לשנות החמישים, לימים שהוא ואחיו היו הולכים לבית הכנסת 'מנחת יהודה' בשכונת מחנה יהודה - לקרוא תהלים בחבורת ילדי תהלים, על אווירת בית הכנסת, על דמותו של המקובל הקודש חכם יהודה פתיה זכר צדיק לברכה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il