X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
ח"כ דב חנין לא נפל בפח הציוני והוכיח כי הוא קורץ מחומר אחר וכי השקפתו הבסיסית ונאמנותו היא לחוקיו - על-פי ההשקפה הרעיונית האמיתית שלהם, והיא קודמת גם לפרסים ו"כיבודים" שאולי היו מסנוורים ח"כים אחרים, גם כאלה שאינם ציוניים
▪  ▪  ▪
ח''כ דב חנין. מחויב לדו-קיום היהודי-ערבי [צילום: עידן יוסף]

לא בכל יום מחלקים לח"כ פרס אך יותר מכך נדירה החזרתו של הפרס ע"י הח"כ. פרס הוא מקור לגאווה, מדרגה אחת קדימה בקידום הפוליטי וכו'. בשבוע שעבר קרה הבלתי יאומן - ח"כ ויתר על פרס והסתייג מאלה שרוממוהו.
מידי ארבע שנים נוהגת אגודה ציונית לדרג את הח"כים השונים ולזכות אותם בפרסים על "הצעות חוק ציוניות". השנה - לקראת סיום הקדנציה הנוכחית, העניקו אנשי האגודה שוב את דירוגם לח"כים השונים על "פעילותם הציונית". במקום השני זכה הח"כ דב חנין מחד"ש - הידוע לכל כאדם שהציונות והוא לא צעדו יחד מיום הולדתו ועד היום. מבט בהצעות החוק שלו - שזיכו אותו במקום השני בדירוג (לאחר ח"כ יריב לוין הליכוד), מגלה שהיו אלה הצעות חוק חברתיות וסוציאליות לשיויון זכויות ולצדק חברתי, שבינן לבין "ציונות" אין ולא דבר.
מבט בהצעת החוק של הזוכים האחרים מגלה אומנם שהצעותיהם היו באמת ציוניות למהדרין. אם כך מה באמת דחף את הארגון הציוני לבחור בהצעות חוק חברתיות כלליות ובמיוחד בח"כ אנטי ציוני? התשובה לכך מתחלקת לשתיים. באשר להצעות החוק הרי שהארגון הציוני כנראה החליט לכלול ב"מצע הציוני" שלו גם השקפות חברתיות שהתקיימו שנים רבות לפני בוא הציונות לעולם ובחלקן אף סתרו את ערכי היסוד הציוניים - מהשקפות דתיות ועד הסוציאליזם. באשר לבחירתו של ח"כ חנין הרי שהארגון ידע היטב מיהו האיש ומה הן השקפותיו אך כנראה היה כאן "הימור פוליטי" ופח בצידו.
חנין הוא היהודי היחיד שנבחר שלושת הרשימות הערביות בפרלמנט לעומת ח"כים יהודיים שקדמו לו בחד"ש, רק"ח ובמק"י הרי שהצעות החוק שלו ומאבקיו הפרלמנטרים והמוניציפאליים לא התמקדו רק בענייני יהודים-ערבים או אפילו רק בסוציאליזם אלא גם בנושאי איכות הסביבה והחיים בישראל ולכן היה נידמה לארגון הציוני זה שע"י איזו "סוכרייה" של פרס יצליחו לגרור אותו לכיוון הציוני יותר מאשר את עמיתיו בעבר.
אך ח"כ דב חנין לא נפל בפח הציוני והוכיח כי הוא קורץ מחומר אחר וכי השקפתו הבסיסית ונאמנותו היא לחוקיו - על-פי ההשקפה הרעיונית האמיתית שלהם, והיא קודמת גם לפרסים ו"כיבודים" שאולי היו מסנוורים ח"כים אחרים, גם כאלה שאינם ציוניים. ח"כ חנין ביקש לא לקבל את הפרס והדגיש שמחויבותו היא לבסיס הדו-קיום היהודי ערבי שאיננו מונע מהרעיון הציוני.
ועל כך מגיע לו - לח"כ דב חנין, חזק וברוך.

תאריך:  05/11/2012   |   עודכן:  05/11/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חזק וברוך
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
לאדיוט קאופמן
איריס כהן  |  6/11/12 09:47
 
- מיהו הטיפש
אליהו קאופמן  |  26/12/12 13:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק מאיר
אני רואה מערכת בחירות הגולשת על גלי המים הרדודים שעושים יועצי התקשורת והאסטרטגים של השייטים האולימפיים לכנסת, ונפשי נוקעת מן המחזה ומן הקצף שעולה ממנו    הכל השתנה אבל עיניי לא השתנו
עו"ד משה גולדבלט
אם ברצון לשכת עורכי הדין למנוע פרסום ושידול לקוחות, תפעל נא לחקיקת נורמות מחמירות וכוללות שיגבילו את כל אפשרויות הפרסום ובמיוחד את הפרסום המסיבי והאגרסיבי בו נוקטים כמה וכמה משרדי עורכי דין
יוסף דוריאל
מול חידוש מסע הדה-לגיטימציה של הרש"פ בפנייה לאו"ם, שמענו את השר אבי דיכטר מאיים כי "לא נהיה קופה רושמת". ומה יקרה אז? נישאר עם "פנקס פתוח והיד רושמת", כביטויו של לוי אשכול? את מי זה מפחיד? זה ימנע את המשך ההשתוללות של הרש"פ?
אבישי אפרגון
סיבה חשובה להפצצה בסודן, אם אכן בוצעה ע"י ישראל, הינה שיגור מסר ברור ואזהרה חריפה לאירן. חתירתה של אירן לנשק גרעיני, והכנותיה של ישראל למתקפה על אתרי הגרעין, כבר מזמן אינן בגדר סוד. יתכן שבהנהגה המדינית-צבאית בישראל נקטו בצעד זה גם על-מנת להזהיר את אירן ולהמחיש לה את יכולות התקיפה של ישראל
מתי דוד
האוניברסיטאות בחסות "החופש האקדמי", ללא בקרה ופיקוח ממשלתי, הסתירו את חומרת המצב אודות גרעון אקטורי של 26 מיליארד שקלים בדיווחים שלהם. נשאלת השאלה היכן היו הדירקטורים של כל אותם המוסדות להשכלה גבוהה? לאן נעלמו ראשי הוועדה לתכנון ותיקצוב (ות"ת)?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il