X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אינטל החליטה לתרום 20 מיליון דולרים לקידום החינוך הטכנולוגי בישראל, במעשה פילנתרופי המקפל בתוכו גם דאגה לעתיד ענף ההיי-טק בישראל האם מדינת ישראל זקוקה גם פה לתרומה מהדוד סם?
▪  ▪  ▪
אנשים של אינטל ייכנסו לכיתות [צילום: AP]

התרומה הזו אומנם תאפשר לממשלה לעמוד ביעדים שהציבה לעצמה - הגדלת מספר תלמידי התיכון הלומדים לתעודת בגרות מדעית או טכנולוגית מוגברת, אך המחסור במהנדסים בישראל ממשיך להיות משמעותי. האם מדינת ישראל זקוקה גם פה לתרומה מהדוד סם?
נשיא ומנכ"ל אינטל (Intel), פול אוטוליני, ערך השבוע ביקור קצר בישראל, שבמהלכו נפגש עם נשיא המדינה שמעון פרס, והודיע על תרומה של 20 מיליון שקלים לקידום החינוך הטכנולוגי בישראל אפשר לומר שזהו ביקור יוצא דופן מצד האישיות בכירה, שכן אוטוליני לא מיקד את ביקורו בהודעה על הקמת מפעל חדש או מרכז פיתוח, ולא כדי לדון בחובות כלואים. הביקור בישראל היה, כאמור, סביב ההכרזה על הסיוע של אינטל בקידום החינוך הטכנולוגי.
אין זה סוד שאינטל משקיעה בחינוך הטכנולוגי בישראל. יש לה פרויקטים פעילים רבים, במסגרתם היא מסייעת לבני נוער ומבוגרים ללמוד מקצועות ריאליים על-מנת שימשיכו ללמוד בחינוך הטכנולוגי. 20 מיליון שקלים לארבע שנים מגלמים בתוכם את סך הפעילות של החברה בתחום החינוך בארץ - פעילות שעומדת כעת לקבל תנופה חזקה. לכך ישנן מספר סיבות.
להבטיח את דור העתיד של המהנדסים
אוטוליני ודאי יודע, כי המצב בישראל אינו טוב. נכון שהפעולה שלו היא פילנתרופית טהורה, כפי שהיא נעשית במדינות אחרות, אולם בסופו של דבר יש לו גם מטרה ברורה למדי: להבטיח את דור העתיד של המהנדסים בישראל, כך שחלקם ימשיך לעבוד באינטל. "חלק מהמשימות ההנדסיות המתוחכמות ביותר שלנו נעשות בישראל", אמר אוטוליני במהלך הביקור. אין חולק שמדובר בהצהרה משמעותית. אולם, אינטל הבינה שאם היא לא תכניס את היד לכיס ותדרוש ממשרדי הממשלה (ובראשם משרד החינוך) לשים קצת יותר גז בקידום החינוך - המציאות הלא מעודדת כיום תימשך לעד.
זה לא שלא נעשה כלום. משרד החינוך השקיע מיליונים רבים בתקשוב ובחינוך טכנולוגי בארבע השנים האחרונות, אבל הפערים בין הצרכים המיידיים של התעשיה לבין המציאות הם כה גדולים, עד שלא הותירו ברירה בידי חברה כמו אינטל לעשות מעשה.
כאמור, אין חידוש בכך שאינטל תורמת לחינוך בישראל. אלא שכעת, בפעם הראשונה, אנשים של אינטל, בהם מהנדסים ומומחים, ייכנסו לכיתות בתי הספר וילמדו לצד צוות המורים המקצועי את מקצועות הליבה הטכנולוגיים. תחילה הדבר יתבצע בפריפריה, ואחר כך יתרחב למקומות נוספים. עד כה הפעילויות נעשו בשעות אחר-הצהריים או באופן פרטני במתקני אינטל.
חברות יירתעו מהשקעה בישראל
כך או כך, מהדולרים שאינטל תשפוך על מערכת החינוך בישראל - לא באופן ישיר, כמובן, אלא באמצעות כוח אדם ומשאבים אחרים - צפויים ליהנות עוד 4,000 תלמידים בשנים הבאות. התרומה הזו תאפשר לממשלה לעמוד ביעדים שהציבה לעצמה - הגדלת מספר תלמידי התיכון הלומדים לתעודת בגרות מדעית או טכנולוגית מוגברת, משיעור של 6.5% בשנה כיום ל-14%.
אינטל מקווה שהיא לא תהיה לבד בסיפור הזה. בדעתה להרחיב את התוכנית לעידוד הטכנולוגיה בעוד 200 בתי ספר, זאת בסיוע של חברות היי-טק בינלאומיות אחרות שפועלות בישראל. יש בכך מן הצדק, שכן בעיית המחסור במהנדסים היא אינה בעיה רק של אינטל; ככל שחולפות השנים, הקריטיות של המחסור במהנדסים הולכת ונעשית חמורה יותר. חברות בינלאומיות שמסתכלות על השוק בצורה גלובלית יירתעו בעתיד לתכנן השקעות בישראל, שתלויות בגיוס כוח אדם, כאשר הן יבינו שאין מאיפה לגייס.
המעורבות של אינטל ללא ספק מחמיאה לה. אבל השאלה המרכזית היא, האם היא לא מעמידה באור קצת מבייש את ממשלת ישראל ואת מערכת החינוך? האם מדינת ישראל זקוקה גם פה ל"שנור" מהדוד סם כדי לקדם את החינוך הטכנולוגי? ובכלל, האם זה לא אמור להיות בראש סדר העדיפויות של הממשלה, שצריכה להביא זאת לידי ביטוי בתקציב הלאומי?
דווקא בימים אלו של טרום בחירות, שהם בבחינת ימים של סיכומים, מן הראוי שנביט על עצמנו במראה ונעשה חשבון נפש. מדינת ישראל יכולה וצריכה להתמודד עם אתגרי החינוך העתידי, שתפקידו לייצר את מהנדסי אינטל וחברות אחרות באות. היא לא צריכה להיות תלויה בחסדים של הדוד סם.

תאריך:  05/11/2012   |   עודכן:  05/11/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 שמעון פרס / Shimon Peres
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אינטל מתגייסת לטובת החינוך הטכנולגי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גבי וימן
לא למי שמכיר את תעשיית הסקרים בישראל. כן, זוהי תעשיה לכל דבר, אלא שהיא חסרה כמה מאפיינים חשובים: אין בה שמץ של אתיקה מקצועית, אין בה תקן הקובע מי יכול להיות סוקר ויש בה תחרות פרועה, המצייתת רק לרעבונה העיוור של התקשורת לסקר. כל סקר וכל סוקר
ד"ר רון בריימן
אם יש פתרון לסכסוך הישראלי-פלשתיני הקשה, עליו להתבסס על אבחנה בין גיאוגרפיה, דמוגרפיה ודמוקרטיה. אין לגרש אף אדם מביתו - יהודי או ערבי - ויש לתת אזרחות לערביי ארץ ישראל המערבית במדינתם שמעבר לנהר. מי שגורס איסור על יהודים לגור בלב ארצם ודוגל בגירושם הוא גזען. שלום ומדינה פלשתינית ממערב לירדן הם דבר והיפוכו
אריה יצחקי
הפתרון למחלה הסיציליאנית הוא הקמת גוף חדש לאכיפת חוק בשם "הבלתי משוחדים" שיפעל בצורה עצמאית עם סמכויות רבות לטיהור המנגנונים המסואבים והמושחתים. תקציב יש, תוכניות יש, ועכשיו אנו זקוקים להחלטה ולמתנדבים
איתן קלינסקי
בשורת אלוהי ההבטחה נתנה מכה קשה לחובה ששומה עלינו לתת כתף לחיים לאומיים לשתי הישויות, כשהפתרון הפרגמטי ביותר הוא שתי מדינות לשני עמים. פתרון שבתחילה נראה על-ידי מצדדי החזרה לנחלת אבות כנעיצת סכין בעתידה של מדינת ישראל. פתרון שבמהוסס אפילו נתניהו הצהיר שהוא מוכן לקבלו, אבל לא נראה שהוא מוכן ליישמו
יהודה דרורי
מספיק כמובן לקרוא את תגובתו של דובר לשכתו של אבו מאזן כדי להבין, שתוך פחות מ-12 שעות התפרסמו הכחשות מכיוונו של אבו-מאזן, בעיקר משום שההפגנות של החמאס בעזה הרעידו לו את שני חלקי הישבן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il