X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
כל שינוי בחיים גורם לאדם צער גדול בנפשו וכשאדם מתרגל לדבר מסוים ויש אצלו שינוי יש בליבו צער ויגון ואפילו שינוי לטובה גורם לאדם צער גדול ביותר
▪  ▪  ▪

לאחי רעי ה' עליהם יחיו.
מובא בפרשת השבוע: "ותמות שרה בקריית ארבע הוא חברון בארץ כנען ויבוא אברהם לספוד לשרה ולבכותה".
והאות "כ" בתורתנו הקדושה היא נכתבה קטנה ועל זה אמר בעל הטורים: מדוע האות "כ" קטנה, משום שאברהם אבינו בכה מעט על שרה אמנו.
והנה קשה ביותר. מדוע בכה מעט, היה צריך לבכות הרבה, הרי על שרה אמנו נאמר אשת חיל מי ימצא וכו'. והגמרא במסכת שבת ק"ה אומרת: אמר רבי שמעון בן פזי אמר רבי יהושע בן לוי משום בר קפרא: כל המוריד דמעה על אדם כשר הקב"ה סופרן ומניחן בבית גנזיו. ולהפך נאמרו דברים קשים וחמורים על מי שמתעצל בהספדו של אדם צדיק, ראוי לקוברו בחייו וכן יש אומרים אינו מאריך ימים. והנה שרה אמנו קדושה וצדקת הייתה, אם כן מדוע אברהם בכה מעט על פטירתה, היה צריך להרבות בבכיה ובהספד על פטירתה?
אלא אפשר לבאר יסוד גדול בחיי האדם, דהנה כל שינוי בחיים גורם לאדם צער גדול בנפשו וכשאדם מתרגל לדבר מסוים ויש אצלו שינוי יש בליבו צער ויגון ואפילו שינוי לטובה גורם לאדם צער גדול ביותר. וביארנו את הגמרא במסכת ראש השנה ט"ז: אמר רבי יצחק ארבעה דברים מקרעין גזר דינו של האדם צדקה, צעקה, שינוי השם ושינוי מעשה ויש אומרים אף שינוי מקום. והנה דברים אלו תמוהים ביותר, תפילה, צדקה, שינוי מעשה, זה מובן, אדם שמתפלל תפילה שוברת את כל המסכים המבדילים וכן צדקה אין דבר העומד בפני הצדקה, שינוי מעשה זה תשובה, ודאי במקום שבעלי תשובה עומדים אין צדיקים גדולים עומדים.
אך מדוע שינוי השם, שינוי מקום גם משנה את מזלו של האדם מרע לטוב?
אלא כדברינו, בראשונה ההרגל נהיה לאדם טבע וכאשר האדם מתרגל לדבר מסוים ופתאום זה משתנה יש בליבו צער גדול ביותר ואפילו שינוי לטובה גורם לאדם צער מרובה ביותר, שינוי בין קיץ לחורף, שינוי בית ואף חתן בימים שלאחר חתונתו יש בליבו הרגשה מורכבת ביותר, מדוע? כי כל שינוי גורם לצער בנפשו של האדם.
ולכן הצער הזה הוא כפרת עוונות גדולה לאדם וכך האדם מזדכך על-ידי ששינה שמו ועכשיו שמו אחר, ההפך מן מה שהתרגל במשך שנים שקוראים לו וכן שינוי מקום, עד היום גר במקום מסוים ופתאום זה משתנה אצלו, הדבר גורם לו שינוי גדול וצער בליבו. והצער הזה הוא כפרת עוונות וכך מזדכך ומתחיל עולם חדש ומציאות חדשה אצל האדם.
וכך אפשר לבאר אצל שרה אמנו, שרה הייתה צדקת גדולה ואצלה שינוי בין העולם הזה לעולם הבא לא היה וחייה בעולם הזה היו כעין עולם הבא.
ולכן כל הבכי והצער על אדם ירא ה' שנפטר זה על צערו בשינוי העולם הזה לעולם הבא, אך אצל שרה לא היה שום שינוי ולכן אברהם לא היה צריך לבכות הרבה והבכי היה קטן ולכן "כ" קטנה, בכי קטן ביותר על שרה אמנו.
וידע האדם כמה שחי יותר בדבקות בהקב"ה וחי חיי קדושה, נפשו דבוקה בהקב"ה ובאמת חייו קלים יותר, נוחים נחת נפשי אמיתי. וכל יסורים שבאים על האדם ממרקים את עוונותיו ומזככים את נפשו.
נזכה בע"ה לאורה וישועה בקרוב ממש.

תאריך:  05/11/2012   |   עודכן:  05/11/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד זיו שרון, עו"ד ניר הורנשטיין
פסק הדין החדש בעניין פרל בעניין סיווג רווחי שיערוך כרווחי הון אינו מהווה הלכה
יהודה קונפורטס
אינטל החליטה לתרום 20 מיליון דולרים לקידום החינוך הטכנולוגי בישראל, במעשה פילנתרופי המקפל בתוכו גם דאגה לעתיד ענף ההיי-טק בישראל    האם מדינת ישראל זקוקה גם פה לתרומה מהדוד סם?
גבי וימן
לא למי שמכיר את תעשיית הסקרים בישראל. כן, זוהי תעשיה לכל דבר, אלא שהיא חסרה כמה מאפיינים חשובים: אין בה שמץ של אתיקה מקצועית, אין בה תקן הקובע מי יכול להיות סוקר ויש בה תחרות פרועה, המצייתת רק לרעבונה העיוור של התקשורת לסקר. כל סקר וכל סוקר
ד"ר רון בריימן
אם יש פתרון לסכסוך הישראלי-פלשתיני הקשה, עליו להתבסס על אבחנה בין גיאוגרפיה, דמוגרפיה ודמוקרטיה. אין לגרש אף אדם מביתו - יהודי או ערבי - ויש לתת אזרחות לערביי ארץ ישראל המערבית במדינתם שמעבר לנהר. מי שגורס איסור על יהודים לגור בלב ארצם ודוגל בגירושם הוא גזען. שלום ומדינה פלשתינית ממערב לירדן הם דבר והיפוכו
אריה יצחקי
הפתרון למחלה הסיציליאנית הוא הקמת גוף חדש לאכיפת חוק בשם "הבלתי משוחדים" שיפעל בצורה עצמאית עם סמכויות רבות לטיהור המנגנונים המסואבים והמושחתים. תקציב יש, תוכניות יש, ועכשיו אנו זקוקים להחלטה ולמתנדבים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il