X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
יש להודות שיגאל עמיר ושותפיו לרצח אינם מועטים ביותר, "עשבים שוטים" כפי שהם מכונים. תומכיהם בציבור הישראלי רבים מאוד או רבים מידי. "הערוגה" לא יבשה. במשך השנים הקולות המתלהמים נשמעים יותר ויותר חזק. הבושה נעלמה והתעוזה של אלה אשר מנסים להסתיר את האמת גדלה בקצב מפחיד
▪  ▪  ▪
רוח גבית למעשה הנלוז [צילום: פלאש 90]

מפרספקטיבה היסטורית, אין ספק שמטרתו של יגאל עמיר הושגה: מהלך ההיסטוריה הישראלית שונה ב-180%. אין טעם לעסוק בשאלה מה היה קורה אילו רבין לא היה נרצח. זו שאלה שאין לה כל ממשמעות. מה שבוודאות אנו יודעים שמזימתו של עמיר הצליחה מעל למשוער. קביעתו של יו"ר הכנסת שהסכמי אוסלו נולדו בחטא והיו לטעות קשה לגיטימית לחלוטין. אלא שבעיני עמיר וחבר מרעיו זו רוח גבית למעשם הנלוז.
עתה הם יכולים לטעון שהם ראו את הנולד ואילו עיני הציבור כולו טחו מראות את גודל האסון. כמי שראו את עצמם כמצילי האומה היהודית, הרי שרצח ראש הממשלה היה מעשה מוצדק. כך הם סבורים עד היום, יגאל עמיר ואחיו, אנשים קרובים אליהם, אך לא פחות מכך, ציבור גדול שתומך בדעותיהם. ככל שבקרב הציבור הרחב מתקבעת הדעה שבאמת הסכמי אוסלו היו לטעות, כך ציבור הולך וגדל מתחיל להדיר את רגליו מכל האירועים המציינים את רצח רבין.
כל שנה, לדאבון הלב, פחות ופחות אנשים נוטלים חלק בעצרות השונות לזכרו של ראש הממשלה הנרצח. במקומות רבים בהם מתקיימות עצרות נשמעות טרוניות וטענות על עצם קיומן. אין חובה חוקית להשתתף באירועים כאלה. גם הטענה שאירועים אלה מיצו את עצמם, יכולה להיות מובנת אך בלתי מתקבלת על הדעת. ובדיוק כאן טמונה הבעיה כולה: האם הסכם אוסלו היה רצוי או לאו, מה היתרונות ומה החסרונות שלו, כל אלה בהחלט הם עניין לויכוח. מעשהו של יגאל עמיר איננו בגדר המותר. זהו מעשה רצח בדם קר, כאשר הבסיס המוסרי שלו הוא האמונה המשיחית לפיה הוא הציל את עם ישראל. רצח ראש ממשלה מתוך מניעים פוליטיים הוא מעשה שלא יעשה במשטר דמוקרטי.
אין ספק כלל שלא כל מי שהתנגד למהלך של רבין שותף למעשה הנפסד. הטלת אשמה גורפת על ציבור שלם היא טיפשות. מאידך, יש להודות שיגאל עמיר ושותפיו לרצח אינם מועטים ביותר, "עשבים שוטים" כפי שהם מכונים. תומכיהם בציבור הישראלי רבים מאוד או רבים מידי. מספיק לקרוא תגובות של אזרחים מן השורה למאמרים העוסקים בנושא. הגידופים, תיאוריות הקונספירציה, שקרים ומיני ביטויים שאין מקומם בשיח הדמוקרטי, תופסים מקום של כבוד בכלי התקשורת. "הערוגה" לא יבשה. במשך השנים הקולות המתלהמים נשמעים יותר ויותר חזק. הבושה נעלמה והתעוזה של אלה אשר מנסים להסתיר את האמת גדלה בקצב מפחיד.
מותרת מחלוקת לגבי "מורשת רבין". אין וודאות שהכל מבינים ומכוונים לאותו מכנה משותף. בלתי לגיטימי לחלוטין למחוק מן ההיסטוריה עובדות בלתי ניתנות לערעור. רבין היה בשר מבשרה של ישראל. נלחם כל חייו. היה לרמטכ"ל. זו עובדה שלא ניתן להתעלם ממנה. מי שנלחם כל חייו למען המדינה אינו יכול להיקרא בוגד. מותר להתנגד למהלכים פוליטיים, מותר למחות. אסור להרוג. לבטח מרבית אזרחי ישראל מסכימים לכך אך המרחק בין מוסכמות לבין מעשים גדול מאוד.
חורשי הקונספירציות למיניהן מכוונים למטרה אחת: לנקות את עצמם ואת אלה אשר לא פסקו מלנסות ולפגוע בראש הממשלה. יש להודות ולא להירתע: עדיין בישראל 2012 ישנם אנשים המסוגלים לבצע את מה שיגאל עמיר ביצע אם וכאשר יתרגשו מעשים שבעיניהם בלתי לגיטימיים. לדידם של אלה, ממשלה נבחרת בישראל אינה יכולה לבצע שום מדיניות כאשר ההיא נוגעת לעניינים של מצווה דתית. אותו הקומץ ההולך וגדל של מתנגדי שלטון החוק מסוגל להצמיח מתוכו עוד יגאל עמיר. וזו הסכנה האיומה.
אם נעזוב את האגדות והמיתוסים בצד וננסה להתמקד מוסכמות היסטוריות, אין ספק ששתי המדינות היהודיות שנפלו וחרבו היו תוצאה של מאבק פנימי, עקוב מדם, בין יהודים ליהודים, בין קיצוניים ביותר לבין מציאותיים. לדאבון הלב, הקיצוניים ביותר ניצחו והתוצאות ידועות לכל.
ישראל נוצרה עבור כל היהודים, מכל גוון פוליטי, מכל עדה ועדה, למען כל יהודי באשר הוא יהודי. ישראל היא מדינה דמוקרטית וההכרעות חייבות להתקבל בקלפי. האם למדנו מכל ההיסטוריה הארוכה שלנו שמלחמת אחים עלולה להוביל לאסון? אין כלל וודאות.

תאריך:  06/11/2012   |   עודכן:  06/11/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יגאל עמיר חי - רבין מת
תגובות  [ 17 ] מוצגות  [ 17 ]  כתוב תגובה 
1
אם רבין היה חי - אוסלו היה מת
ד"ר רון בריימן  |  6/11/12 13:43
2
יופי צ'לו-עכשיו תקבל המון
איריס כהן  |  6/11/12 18:58
3
שימו לב,שמו,אזכורו וחלקו של סו
קורןנאוה טבריה  |  6/11/12 19:24
 
- נאווה קורן מרוקאית מסריחה מחרא
ועברינית פלילית   |  6/11/12 19:51
 
- תאכל את הלב ושיהיה לך בתיאבון-
קורןנאוה טבריה  |  7/11/12 05:56
4
יגאל עמיר חי רק בגלל ששומרים
עליו בכלוב הכלבים  |  6/11/12 19:45
5
יגאל עמיר יגרר מכלאו עטוף בשק
אשפה שחור  |  6/11/12 19:57
 
- מי הנבל הלזה??איזו הצגה ! ל"ת
איריס כהן  |  6/11/12 21:37
6
מצורפת עדות לאה ודליה רבין
נחום שחף  |  6/11/12 23:21
 
- ובספרה כותבת הנכדה נועה:סבתא א
קורןנאוה טבריה  |  7/11/12 06:04
 
- ד"ר צ'לו ההגינות העתונאית לאן? ל"ת
הפחד מהעובדות?  |  7/11/12 15:21
7
לבלבל איש שמאל עם עובדות
אברהם מערב השומרו  |  7/11/12 22:22
8
המתלהמים..והשפויים
מ.אלקרייאף  |  7/11/12 22:49
9
והם יודעים את זה
צ׳לו, הם אשמים  |  8/11/12 09:36
10
אם אתה אומר
זקן  |  8/11/12 12:03
11
מי מת? ומי הוא ה(א)מת!
שב"כניק לעתיד  |  8/11/12 12:35
12
קורבנות'אלטלנה' מתו=רבין חי=קו
קורןנאוה טבריה  |  11/11/12 06:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
כרמי רונן
היום לראשונה בחיי אגש לקלפי לבחור את מי שיעמוד בראש מפלגת 'הבית היהודי'. בבחירות אלה אני הולך לבחור להרחיב את הבית. בית כזה שיתן מקום למגוון גדול יותר של דיירים, כזה שינהיג. זו משימה לא פשוטה, אבל הסיסמה צריכה להיות ברורה - כדי להנהיג את המדינה צריך אמונה במדינה - וגם בבית
עפר דרורי
סיפורו של נער שגדל והפך למרצה באוניברסיטה, נאמן לדרכו, ישר דרך ובורח מעימותים. הסיפור מתאר את חייו, שנותיו באוניברסיטה בזמן מלחמת העולם הראשונה, התאהבותו, המשפחה שהוא מקים, הוראתו באוניברסיטה ועוד
הרצל חקק
דברים שנשא הרצל חקק, יושב-ראש אגודת הסופרים העברים בטקס הענקת הפרס לשלמה אבָיוּ - "פרס הרפז" על ספרו "מעין הבטחה" בהוצאת קשב לשירה, 2012. את הפרס הקימה רחל הרפז לזכר בעלה ניסן הרפז ז"ל
אליהו הכהן
כל מה שכתב והלחין עמנואל זמיר, הוא פרי יצירה של כשבע עשרה שנים בלבד    שירת חייו באמצע נפסקה, עוד לפני שמלאו לו 37 שנים    "מְגָדִים לְרֵעִי בְּצִנְעָה מִי צָפַן"
הרב אפרים זלמנוביץ
לטוענים כי האיש חשוד ועליו לזכות עצמו מכל חשד ורק אחרי כן לשוב לפוליטיקה, אומר: יסוד דמוקראטי חשוב מצוי בכלל האומר: כל אדם נמצא בחזקת זכאי כל עוד לא הוכחה אשמתו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il