X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ייעוץ עסקי הינו למעשה ביקור של ארגון אצל רופא מומחה. בתחילה נערכת אבחנה, ולאחר מכן נרשם למטופל מרשם לפעולות העשויות לשפר את מצבו. גם עבור הארגון, נטילת התרופה עשויה לאפשר הבראה
▪  ▪  ▪
זיהוי דרכים להתגברות על קושי בתחום העסקי[צילום: פלאש 90]

מהו ייעוץ עסקי?
ייעוץ עסקי, הינו דיספלינה לפיה יועצים חיצוניים מסייעים לארגון בזיהוי דרכים עדיפות להתגברות על קושי, שהוא בתחום העסקי. ייעוץ עסקי יכול לעסוק במגוון נרחב של נושאים ובהם מודל-עסקי, שווקים למיקוד, מבנה ארגוני, גיוס-הון, ניהול סיכונים ועוד.
כיצד מבוצע ייעוץ עסקי?
הייעוץ העסקי נולד בהכרה של מנהלים, כי עומד לפניהם אתגר או קושי עליו לא יוכלו להתגבר בעצמם בקלות. מנהלים כאלה המתקשרים עם יועץ בפרויקט שמטרתו התגברות על האתגר, מתחילים להיעזר ברגע זה בייעוץ עסקי. ההתגברות עשויה לכלול זיהוי דרכי פעולה, או אף רק מיפוי מסודר של חלופות פעולה שונות, משמעותיהן והמלצה על דרך מועדפת. היועץ יתחיל בזיהוי הסיבות לקושי, ואז הוא ימשיך לשלבים הבאים ובהם גיבוש הסכמה עם המנהל על זיהוי זה ככל הניתן, מחשבה על דרכים אפשריות להתגברות עליו, ניתוח נרחב של משמעויות הנקיטה בדרכי התגברות שונות, והמלצה על דרכי פעולה עדיפות.
ייעוץ הוא ייעוץ - נקודתי או כולל
מבחינה זו אין הבדל מהותי, בין ייעוץ נקודתי בפרויקט מוגדר, לבין ייעוץ מתמשך בקבלת החלטות שוטפות או ייעוץ כולל הבוחן את כלל הארגון כבסקירת מערכות רפואית - שניהם מבוצעים בהתאם למתודולוגיה דומה.
ייעוץ כמוביל לשינוי
אנשי עסקים מוצלחים ניכרים ביכולתם לפתור בעיות ולקדם הארגון אותו הם מובילים. פתרון בעיות, מצריך לעיתים קרובות שינויים בעשייה הארגונית. שינויים, מעצם טבעם, הינם אויב גדול של גורמי כוח בארגון. מכאן, שזיהוי מקור לבעיה, וביצוע של שינוי מתקן הינן משימות קשות.
הסתייעות בייעוץ עסקי עשויה לשפר את תהליך זיהוי הסיבות לקושי, הדרכים העדיפות לכאורה להתמודד עימן, והיכולת לבנות קואליציה תומכת בתוך הארגון הנבחן, לשם יישומו של השינוי הרצוי. במאמר זה נסקור מתי כדאי או לא-כדאי להסתייע בייעוץ עסקי.
מתי כדאי להסתייע בייעוץ עסקי?
הסתייעות בייעוץ עסקי היא כדאית במיוחד בארבעת המקרים הבאים:
  • לפני הוצאת כספים גדולה, אשר תועלתה מצויה באי-ודאות. זאת עשויה להיות רכישת מניות חברה, הקמת מתקן יקר או השקת פעילות חדשה המלווה ברכישת מלאים או במהלך פרסומי יקר.
  • כאשר הארגון משיג תוצאות לא מספקות בפעילותו. במקרה כזה, מנהל הארגון עשוי לחפש, באמצעות ייעוץ עסקי, דרכים לשיפור פעילותו ותוצאותיה.
  • כאשר מקבל ההחלטות בארגון הוא מצוי בבדידות. במקרה כזה הוא עשוי גם-כן להסתייע בייעוץ עסקי, כדי לשפר את תהליך קבלת ההחלטות שלו.
  • בעת ביצוע של מיקור חוץ לפעילות שאין יעילות או יכולת תפעולית לבצע אותה בתוך הארגון, לדוגמה מכיוון והן מנטרלות זמן של המנהל או שעיסוק המנהל בייעוץ-פנימי מעכבות מהלך עסקי גדול ומשמעותי.
ומתי לא מסתייעים בייעוץ עסקי?
ויש שלושה מקרים בהם רצוי שלא להסתייע בייעוץ עסקי. המקרה הראשון הוא, כאשר קיימות סיבות ענייניות כמו חוסר כדאיות בביצוע הייעוץ אל מול חלופות שלו, המקרה השני הוא, כאשר יש סיבות פחות ענייניות כפעולה של מנהל שהוא מצוי בניגוד עניינים עם לטובת הארגון, והמקרה שלישי הוא כאשר מנהל אינו מעוניין לחשוף בפני גורם חיצוני מידע רגיש הרלוונטי לייעוץ, או שמסיבות אגו, הוא לא מקבל המלצות מאחרים. במקרה האחרון אותו מנהל יטיב לעשות אם הוא לא יזמין את הייעוץ, אשר המלצותיו צפויות להעלות אבק.
דוגמה למקרה הראשון
כאשר מפיץ, היכול לבחון בקלות יחסית כדאיות מהלך עסקי באמצעות הצעתה ללקוחות, עשוי להעדיף בדיקה באמצעות עשייה, במקום לערוך פרויקט ייעוץ עסקי בו נבחנים הביקושים באופן תיאורטי.
דוגמה למקרה השני
כך לדוגמה, כאשר מנהל לא מעוניין לעצור פעילות של הארגון המטיבה עימו אישית או שהיא מובלת על-ידי בכיר ממנו או על-ידי בעל שליטה איתו אינו מעוניין להתעמת, הוא עשוי שלא להכניס אורח לרגע, הרואה כל פגע.
סיכום - היועץ כרופא מומחה
במאמר זה ראינו מהו ייעוץ עסקי, והצגנו שיקולים מתי כדאי או לא-כדאי להסתייע בייעוץ עסקי. ייעוץ עסקי הינו למעשה ביקור של ארגון אצל רופא מומחה. בתחילה נערכת אבחנה, ולאחר מכן נרשם למטופל מרשם לפעולות העשויות לשפר את מצבו. גם עבור הארגון, נטילת התרופה עשויה לאפשר הבראה, אך אינה בהכרח מבטיחה זאת.

גרסה של המאמר פורסמה בעיתון Cool Air בחודש מרס 2012.
הכותב עוסק בבחינת כדאיות רכישה של חברות
תאריך:  06/11/2012   |   עודכן:  06/11/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רן שורר
כמעט מדי יום אנחנו עדים לזילות השפה העברית כשהדבר בולט במיוחד בתקשורת האלקטרונית    לשלושת ערוצי הטלוויזיה העיקריים בישראל יש תפוצה יחסית רחבה ומאות אלפי אנשים צופים בכל אחד מהערוצים מדי יום    להנהלות הערוצים אמורה להיות מן הסתם, אחריות על השימוש בשפה על המרקע
מתי דוד
ההתלהבות והאופטימיות במפלגת העבודה, בציפייה להצלחה גדולה בבחירות, גרמה לגל של מצטרפים חדשים, בתקווה נאיבית להגיע מיד לחברות בכנסת, ללא צינון וללא המתנה, מתוך הפגנת התנשאות, על פני כל שאר המתמודדים מקרב הפעילים הוותיקים
נרי אבנרי
הם שכחו שלא מזמן הצדיקו את עקירת 8,000 יהודים מהבית בלי הסכם, במילים: "אין עם מי לדבר" ו"אבו-מאזן לא רלוונטי". היום, כשהמנהיג הפלשתיני עוד יותר חלש - הם מספרים לנו ש"אבו-מאזן פרטנר". שקרנים... הלכתי לארכיון
צ'לו רוזנברג
יש להודות שיגאל עמיר ושותפיו לרצח אינם מועטים ביותר, "עשבים שוטים" כפי שהם מכונים. תומכיהם בציבור הישראלי רבים מאוד או רבים מידי. "הערוגה" לא יבשה. במשך השנים הקולות המתלהמים נשמעים יותר ויותר חזק. הבושה נעלמה והתעוזה של אלה אשר מנסים להסתיר את האמת גדלה בקצב מפחיד
כרמי רונן
היום לראשונה בחיי אגש לקלפי לבחור את מי שיעמוד בראש מפלגת 'הבית היהודי'. בבחירות אלה אני הולך לבחור להרחיב את הבית. בית כזה שיתן מקום למגוון גדול יותר של דיירים, כזה שינהיג. זו משימה לא פשוטה, אבל הסיסמה צריכה להיות ברורה - כדי להנהיג את המדינה צריך אמונה במדינה - וגם בבית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il