X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
נתניהו חייב להגיב על דברי אבו מאזן, ולכל הפחות לאמץ את דוח השופט אדמונד לוי ולהבהיר לעולם כולו, ובראש ובראשונה לקיצונים בתוכנו שעם ישראל איננו כובש בארץ ישראל. אתה, כמנהיג שנתון ללחצים של קיצונים ופנאטים ולכפייה הדתית של דת "השלום", חייב להתעשת ולומר בקול: ארץ ישראל המערבית היא כבשת הרש שנותרה בידינו אחרי הפשרה הטריטוריאלית הנדיבה שנעשתה ביום חתימת הסכם השלום עם ירדן. היא איננה מיועדת לחלוקה
▪  ▪  ▪
בנימין נתניהו. החלל ריק מתגובתו [צילום: AP]
הרוב בימין אינו בכיסך
אתה ודאי חושב שכעת תקופת טרום-בחירות, ואין זה הזמן לטלטל את הספינה. אבל, כיצד נהגת אחרי הבחירות הקודמות? קיבלת מנדט לבטל את איוולת אוסלו ומעדת בנאום בר-אילן. התחייבת לקדם את הציונות ואת ההתיישבות, ועסקת בהקפאתה. אסור לך לסמוך שהרוב המוצק של הימין מונח בכיסך.

למה אתה מחכה, בנימין נתניהו? יו"ר רשות הטרור הפלשתינית, מכחיש השואה מחמוד עבאס, אמר בראיון לטלוויזיה הישראלית (רק בישראל נותנים במה לאויב) שהוא מוכן לחזור לצפת, עיר הולדתו, כתייר. יש בינינו מי שראו בכך ויתור על "זכות" (שאינה אלא תביעה) השיבה, הוויתור המפורש ביותר שמנהיג ערבי מסוגל להביעו בזמן הזה, לפני התחלת משא-ומתן. כדי לוודא שאין מדובר בוויתור, כמעט במקביל חזר אותו אבו-מאזן באוזני בוחריו על כך שה"זכות" היא קדושה ואסור לוותר עליה. כלומר, החובה לחסל את ישראל היא קדושה, ויש להגשימה. למה אם כן אתה מחכה? מדוע אינך מגיב?
ברצוני להזכיר לך, מר נתניהו, שנבחרת להנהיג את ישראל, בדיוק כדי להפסיק את הנוסחה השקרית שבה שוטפים את מוחנו כבר עשרים שנה, כאילו מדינה ערבית ממערב לירדן היא הדרך לשלום. אין שקר גדול מזה. מדינה פלשתינית ושלום הם דבר והיפוכו. נבחרת כדי לחלץ את ארצך מהמבוי הסתום שבו היא תקועה כבר עשרים שנה, מאז איוולת אוסלו שהובילה למלחמת אוסלו ולמצבנו המחמיר.
אתה ודאי מבין, אדוני ראש הממשלה, מה פירוש הדבר עבור עם ישראל כאשר אפילו אתה מדקלם את השקר של "פתרון שתי המדינות", בשעה ששתי מדינות כבר קיימות בארץ ישראל, בשתי גדותיו של הירדן. בניגוד לאדמו"רי דת "השלום" אתה בוודאי מבין מה פירוש הדבר עבור עם ישראל, שכל ימיו נכסף לשוב לארץ ישראל ולהיות עם חופשי בארצו, כאשר אתה מציע את לב הארץ למכירה, לקורבן, לתמורה עבור אחיזת העיניים של "המתון" מרמאללה?
בנימין נתניהו, אתה חייב להגיב על דברי אבו-מאזן, ולכל הפחות לאמץ את דוח השופט אדמונד לוי ולהבהיר לעולם כולו, ובראש ובראשונה לקיצונים בתוכנו שעם ישראל איננו כובש בארץ ישראל. אתה, כמנהיג שנתון ללחצים של קיצונים ופנאטים (ע"ע דויד גרוסמן) ולכפייה הדתית של דת "השלום", חייב להתעשת ולומר בקול: ארץ ישראל המערבית היא כבשת הרש שנותרה בידינו אחרי הפשרה הטריטוריאלית הנדיבה שנעשתה ביום חתימת הסכם השלום עם ירדן. היא איננה מיועדת לחלוקה.
אבל אתה כמעט שלא הגבת בתקיפות על דברי עבאס. אל החלל הריק מתגובתך זרם מיד "איש הרוח" דויד גרוסמן (הארץ, 06.11.12), אשר עשה את זכויותינו בארצנו עפר ואפר, ותבע להקריבן תמורת המחווה הנאצלה של מכחיש השואה.
סליחה: אתה הגבת, תגובה קצרה, כמעט אגבית, בפתח ישיבת ממשלה: אם הפלשתינים רוצים לדבר, אמרת, הדרך למשא-ומתן פתוחה, רק בלי תנאים מוקדמים. ולא הבהרת שדרישתם - התכתיב - למדינה ממערב לירדן היא תנאי מוקדם שיש לשלול אותו על הסף.
התגובה הרכרוכית הזאת, הניגון שלה בפיך, מזכירים לי את מצעד האיוולת של דת "השלום", של היונים שהביאו עלינו את מלחמת אוסלו. ציירנו יוני "שלום" וקיבלנו את מלחמת אוסלו.
אם נמשיך בנוסחת "פתרון שתי המדינות" ממערב לירדן, מר נתניהו, נקבל אסון. נכון: לפי שעה, הערבים דוממים, אם לקטיושות מרצועת עזה ניתן לקרוא דממה. 20 שנות אוסלו מחצו ופוררו ושיתקו את הישראלים, לפחות אלה שתמורת פתק מוכנים לבצע גירוש גזעני של אחיהם - טרנספר. אצלנו בישראל הולכות ותופחות אשליית השאננות והתחושה שכך יימשכו הדברים עד עולם, ששלטון השמאל יימשך גם בימי ממשלת "ימין" וימשיך לאכול בנו כל חלקה טובה. אתה עצמך, בנימין נתניהו, הפכת לקורבן של דת "השלום" והתרחקת מהחינוך שקיבלת בבית אבא.
אבל, במקום שיש בו מיליוני בני אדם, ואפילו אם הם יהודים, אין מקום לגירוש גזעני שאיננו יהודי ואיננו דמוקרטי, איננו ציוני ואיננו מוסרי, וממילא אינו מוביל לשלום. נבחרת כדי לוודא שמדינה ערבית נוספת, מסוכנת ומיותרת, לא תקום ממערב לירדן. בכך אתה אמור להתבדל מכל אלה המדקלמים את שקר "הכיבוש", הדוחפים אותך להתאבד פוליטית וערכית על מזבח "השלום".
וכשיתרחש העימות הבא עם האויב, האם תוכל לומר לנו ביושר, שעשית הכל כדי למנוע אותו? שעשית הכל כדי להרתיע? שהבהרת לכל מי שמרים עלינו אבן (או סכין, או רובה, או קטיושה) שלא יצליח להכניע אותנו, גם לא בתמיכת נביאי השקר של דת "השלום" ועדר התקשורת המשרת אותם?
אתה ודאי חושב שכעת תקופת טרום-בחירות, ואין זה הזמן לטלטל את הספינה. אבל, כיצד נהגת אחרי הבחירות הקודמות? קיבלת מנדט לבטל את איוולת אוסלו ומעדת בנאום בר-אילן. התחייבת לקדם את הציונות ואת ההתיישבות, ועסקת בהקפאתה. אסור לך לסמוך שהרוב המוצק של הימין מונח בכיסך. אתה, כפוליטיקאי מנוסה, יודע שאתה חייב לעשות צעדים בוני אמון כלפי עם ישראל. צעד קטן וחשוב בכיוון הוא אימוץ ויישום לאלתר של דוח אדמונד לוי. כל עוד לא תשליך לפח האשפה את דוח טליה ששון ותפעל לפי דוח אדמונד לוי תמשיך להיות חשוד גם בעיני בוחריך ואוהדיך.
אבל, אינני רוצה כלל להיכנס לדיון בטיעונים האלה, כי הדיון הזה צריך להתנהל ברמה אחרת, בממד אחר; במקום שבו אתה נדרש להיות מנהיג ולא פוליטיקאי. במקום שבו עליך להכיר בכך שאתה עומד כנראה לקבל את ההזדמנות האחרונה לחלץ את ישראל מן השקיעה והשגיאה שהיא לכודה בהן כבר עשרים שנה, מאז הסכם הכניעה המביש על מדשאות הלבן, ב-13 בספטמבר השחור 1993.
במקום הזה נחוצה תנועה גדולה ונועזת, ולא פרכוסי בחירות. הפוליטיקה היא, כידוע, אמנות האפשר. אבל המדינאות, לפעמים, היא ממש אמנות. היא יצירת יש מאין. אבו-מאזן מנסה להחיות באו"ם את תוכנית החלוקה, זו שישראל קיבלה בכאב ושהעולם הערבי דחה בדם ובאש. עליך להבהיר שתוכנית החלוקה של ארץ ישראל המערבית אינה עומדת על הפרק. העולם הערבי דחה אותה עוד ב-1947, ועל כן היא בטלה ומבוטלת.
במצב שבו ישראל נמצאת, אתה, אדוני ראש הממשלה, חייב להבהיר זאת. כי, אם אינך עושה זאת, אם באמת אינך מתכוון לעשות זאת, אני מתקשה להבין לשם מה אתה מבקש להיבחר לראש ממשלה.

הכותב היה יו"ר חוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי בשנים 2001-2005
תאריך:  10/11/2012   |   עודכן:  10/11/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
למה אתה מחכה, בנימין נתניהו?
תגובות  [ 13 ] מוצגות  [ 13 ]  כתוב תגובה 
1
מאמר קולע, מאין כמותו!!
הניה  |  10/11/12 16:15
2
ספרו של פרופ' בני מוריס
דאגנית  |  10/11/12 19:51
3
ד"ר בריימן, הרכבת עזבה מזמן
אלטע קאקער  |  10/11/12 20:18
4
בריימן, תחליט או שאתה איש
ד"ר לבואזייה  |  11/11/12 06:23
 
- אותך, הגאון כרות הראש, זוכרים! ל"ת
הניה  |  11/11/12 14:47
 
- כמה משלמים לך בשביל להשמיץ? ל"ת
בתיה  |  11/11/12 23:04
5
כל הכבוד !!! ל"ת
בתיה  |  11/11/12 20:56
6
רוב הציבור לא מבין את נתניהו
מסעודה משדרות  |  11/11/12 21:27
 
- שב"ח אינו מהגר אלא פולש
פרקו את מג"ב דרום  |  11/11/12 22:37
 
- בגלל תגובה כשלך, אצביע נתניהו
למרות שלא רציתי !  |  12/11/12 20:58
 
- את חכמה !!!!!!! ל"ת
תגובה למסעודה  |  13/11/12 04:32
7
נתניהו מחלק את הארץ-לא נתן לו  ל"ת
דניאל סבלדי  |  11/11/12 22:38
8
ביבי פחדן וחלחיץ !
ישמעאל   |  12/11/12 15:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הרב אפרים זלמנוביץ
בעולם המודרני, המפעיל מרפקים - זוכה. הנדחף - מצליח. בעל קשרים - עולה על בעל הכישורים. התככן - זוכה בתפקיד היותר רם מהענוותן ישר הדרך. לכן, חשוב שבכנסת או ברשויות ישרתו צנועים וענווים. זה אמור להיות האינטרס של כל אזרח בעל זכות הצבעה
קנת לוין
אימוץ דוח לוי הוא צעד ראשון בשיקום הנזקים שגרמה שתיקתן ארוכת השנים של ממשלות ישראל
עמוס גורן
בספרו "מדינה אחת, שתי מדינות - ישראל ופלשתין" פרופ' בני מוריס נותן לעובדות לדבר
ניצן הורוביץ
מרצ מתייצבת לבחירות באופטימיות גדולה, אבל זה יהיה מאבק קשה בזירה תחרותית מאין כמוה. אין לנו פה מירווח לתימרונים וטעויות. אנחנו נאבקים על כל דקת שידור ועל כל תמונה בעיתון. לכן זו צריכה להיות הנבחרת הבולטת, ההישגית, והאלקטורלית ביותר
נסים גבאי
מנהיג הנחוש להצליח אינו עושה סקרים כדי לקבל גושפנקא למהלכים בהם הוא מאמין בכל נימי נפשו. מנהיג אמיתי חייב להתנהג כמנהיג, וזו לכם - ציפי ואולמרט, הדקה האחרונה ליישם משימה זו, למען כולנו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il