X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ראש המועצה האזורית אשכול צודק - מנהיגות עם חזון, הייתה מאתרת בקלות את חלון ההזדמנויות לשלום השינויים במזרח התיכון מערבבים את הקלפים מחדש ומי שלא יושב על יד השולחן, פשוט לא מקבל הזדמנות לשחק ממשלת ישראל בחרה שלא לשחק בכלל והשאירה את השולחן בידי הגורל חיים ילין, תתכונן, נתניהו בדרך אליך להצטלם עם איזה תינוק על-רקע של מרחב מוגן
▪  ▪  ▪
נתניהו וליברמן. רוקחים עסקות אלקטורליות [צילום: פלאש 90]
חיים ילין והתקשורת

מה לחיים כי ילין?
חיים ילין, ראש המועצה האיזורית אשכול, מתראיין בכל הרשתות ולכל הערוצים בכל פעם שישובי אשכול מותקפים. ראש מועצת אשכול הוא אדם שקול. לא מתלהם. לא רגשן. גם לא פחדן. הוא אומר את אשר על ליבו ומקפיד לשמור על ממלכתיות, ולהדגיש את "יכולת העמידה" של הישובים בחבל שלו.
בראיון שהעניק אתמול לתוכנית "לונדון את קירשנבאום", הדגיש את המחדל של ממשלות ישראל לדורותיהן, ואמר בערך כך: "...אחרי עופרת-יצוקה של אולמרט, הייתה לנו שנה שקטה לגמרי. אפילו הודיעו לנו ממשרד ראש הממשלה שהחזית שקטה כמו שוויץ. אבל את זמן השקט הביטחוני לא ניצלו כדי לעשות עשייה מדינית. בזבזו את הקרדיט של השקט הזה... הרי השלטון נותן כוח לעבוד גם במישור הצבאי וגם במישור המדיני... תמיד מספרים לנו שאין עם מי לדבר, אבל הנה גלעד שליט בבית אז יש עם מי לדבר כשרוצים לדבר..."
חיים ילין צודק. אבל בשביל לדבר צריך לרצות לדבר. ובשביל לרצות לדבר, צריך שתהיה דרך. ובשביל דרך צריך חזון. אבל כאשר החזון היחיד של המנהיג הוא השלטון כשלטון, וזו המטרה ואין בלתה, אזי אין הסתכלות מפוכחת על המציאות, ואין ראיה ברורה, ואין דרך. במצב כזה, שום חלון הזדמנויות, רחב ובהיר ככל שיהיה - אין לו משמעות.
חלון ההזדמנויות
מנהיגות עם חזון, הייתה מאתרת בקלות את החלון. למדינת ישראל יש חלון הזדמנויות פתוח לשלום. השינויים במזרח התיכון מערבבים את הקלפים מחדש, ומי שלא יושב על-יד השולחן, פשוט לא מקבל הזדמנות לשחק. ממשלת ישראל של נתניהו-ליברמן-ברק, בחרה שלא לשחק בכלל, והשאירה את השולחן בידי הגורל.
אירועים בעלי משמעות עצומה מתרחשים סביבנו מדי יום. שלטונות עריצים נפלו וממשיכים ליפול. דיפלומטיות רוחשות מאחורי הקלעים, ובגלוי, על הבמה המרכזית. החמאס ניתק עצמו מהמסלול העלאווי-שיעי, וחזר הביתה לידי הסונים. אמיר קטר הגיע לחזר את ידי החמאס. מצרים של האחים המוסלמים מחבקת את החמאס בחום. החלום הוורוד הישראלי מתגשם, הסונים מתחזקים על פני השיעים, וישראל מייצרת לעצמה חזית מול הסונים.
יוזמת השלום של האומה הערבית מונחת על השולחן, בזמן שבנימין נתניהו ואביגדור ליברמן רוקחים עסקות אלקטורליות מתחת לשולחן. החזון של נתניהו וליברמן, מתוגבר על-ידי אהוד ברק, הוא חזון השילטון. זה לא החזון שמוביל אותם, אלא אם כן החזון שלהם הוא חזון השילטון.
יו"ר הרשות הפלשתינית, מחמוד עבאס, השאיר מאחור את דרך הטרור, ומאז שלקח את הרשות מידי יאסר ערפאת לא היו פיגועים. עבאס נואם נאום חוצב להבות ומכריז שכל עוד הוא חי לא תהיה אינתיפאדה. עבאס מבהיר ונותן דוגמה אישית מעצמו, ומוותר על זכות השיבה. נתניהו משיב לו בהתעלמות, שהופכת למתקפה רבתי על הלגיטימיות של מחמוד עבאס.
את עבאס שעושה מחוות הוא מקטין. ובמקביל, את החמאס שעושה מתקפות הוא מעצים. נתניהו מעדיף את החמאס כי החמאס מאפשר לנתניהו את השלטון.
החזון והחזית
מנהיג אינו מנהיג אלא אם יש לו חזון. מן החזון נגזרות המטרות, ואז השלטון מהווה את האמצעי להשגת המטרות והגשמת החזון. מדינת ישראל זקוקה לחזון. החזון העיקרי הנחוץ כאן הוא החזון המיישב בין הסתירות הגדולות ביותר של מימוש החזון הציוני. דמוקרטיה במזה"ת המוקפת בדיקטטורות. מדינה יהודית ודמוקרטית (כוחו של מי גובר, הרוב או הרב?). מדינה שנולדה עם סוציאליזם והמירה את דתה הכלכלית לקפיטליזם חס- רסן. חברה ישראלית רבת פלגים, אשכנזים-ספרדים, דתיים-חילוניים, יהודים ובני דתות אחרות, תושבים וגרים, ועוד היד נטויה.
במציאות עם ריבוי קונפליקטים מובנה, החזון אינו בגדר מותרות. הוא הכרח. החזון הראשון הדרוש כאן הוא חזון השלום. השלום הפנימי שיאפשר לחברה כזו להתקיים ולשגשג, והשלום החיצוני שיאפשר לחברה הישראלית להשקיע בעצמה במקום לשקוע במשחקי הגנה-התקפה מול שכנותיה.
בחלון הראווה של הפוליטיקה אנחנו מעדיפים ציידי שלטון נעדרי חזון. אמני הישרדות פוליטית המסוגלים לאחד מפלגות (הליכוד ביתנו), או לפצל מפלגות (ברק-עצמאות), או לבנות מפלגות-שלטון (שרון וקדימה), או לחסל מפלגות (מופז-קדימה), והכל בשם תאוות השלטון ולא בשם מימוש החזון.
בחזית הפוליטית, החזון הוא רק קרדום לחפור בו את הכסא המרופד הבא. המסר שלנו למנהיגים משליך את חשיבות החזון מהחלון. אנחנו דורשים חזות, לא חזון.
השלטון כמטרה או כדרך
מערכות הבחירות מדגישות לנו עד כמה המתיימרים להוביל בראש המחנה רואים בשלטון את המטרה, במקום לראות בו את הדרך. סוג האנשים המתיימר להנהיג ומונע מחולשה, הולך לאיבוד בתוך התאווה הזו, משום שהשלטון מספק לאנשים חלשים את היכולת להיות חזקים, להתבלט, להפעיל כוח. אך מה שדרוש למנהיג הוא דווקא מוח. הרבה פחות כוח, הרבה יותר מוח.
כאשר המטרה מובילה את האדם המתיימר להנהיג, השלטון הוא אמצעי בלבד. עבור אדם כזה, המטרה תהיה חשובה מן השלטון. לאדם המונע מתחושת שליחות בשם מטרה, גם הישיבה באופוזיציה היא אופציה. מכשיר הסינון הזה יועיל לכל קורא שיבקש לעמוד על טיבו של מועמד בבחירות הבאות עלינו לטובה.
הראשון שרואה מועמד שמונע מתחושת שליחות המבוססת על מטרה ערכית-מוסרית-אידאולוגית, אשר מוכן בשם השליחות לשבת באופוזיציה - שיקום. מעטים יקומו. בנימין נתניהו נמצא במגרש הפוליטי כדי למשול. הוא לא יצא לחפש אתונות, הוא שם בשביל המלוכה. החיבור של נתניהו עם ליברמן, נועד כדי לחסום את הדרך אל המלוכה מפני אחרים הלוטשים אליה עיניהם. אהוד ברק הלך עם נתניהו קדנציה מלאה, ועכשיו עושה כל מאמץ למכור את עצמו כאידאולוג. מופז רצה להציל עצמו משאול תחתיות פוליטי והתחתן עם נתניהו בסגנון לאס-ווגאס, ולמחרת התעורר עם אחוריים כואבים.
הרשימה המכילה את הדמויות האלה בפוליטיקה הישראלית, ארוכה ומלאה. עהיא מוסה לעייפה בדמויות של שרלטני שלטון ונפקני-אידאולוגיה. איך אפשר שלא להעלות בדמיון את המלכה גוויניביר, אשתו האגדית של המלך ארתור, שהייתה ידועה כחלשת-דעת, בוגדנית וסתגלנית, וגם כאשת חברה מהוללת. כנראה שבדרך אל המטרה, ישנן דמויות המעדיפות דווקא לעמוד בצומת.

תאריך:  12/11/2012   |   עודכן:  12/11/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שלטון, חזון וחלון
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
דן הקטן
יוא"ב  |  12/11/12 18:41
2
טובה ארץ ישראל השלמה מן השלום ל"ת
כופר בדת השלום  |  12/11/12 19:30
 
- reliving history
David usa  |  12/11/12 19:41
 
- כל הרוחב
פנחס  |  14/11/12 13:01
3
well done Dan
David usa  |  12/11/12 19:33
4
נכון מאוד אבל
אביבה רבי  |  13/11/12 11:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
פסח רויטמן
"ואני שואל את עצמי מדוע איני מופתע כלל מהתנהלותה של מנהיגת מפלגת 'העבודה' והטוענת לראשות הממשלה, שלי יחימוביץ'. כי מי שמכיר אותה עוד מימיה כעיתונאית יודע כי האמת והעובדות לא היו מעולם על סדר יומה. לעומת זאת הפופוליסטיקה תמיד הייתה בראש מעייניה"
משה חסדאי
כשאטימות לזולת היא סימן ההיכר לאדם ו/או נבחר ציבור מסוים, הוא משתייך לרוב לאחד משלושת הטיפוסים שהפסיכולוגים מכנים בשם 'השילוש האפל': נרקיסיסטים, מקיאווליסטים ופסיכופתים
נרי אבנרי
"סמרטוטון", כינה את העיתון "ישראל היום". קראתי וחשבתי לעצמי שהאיש מבין בסמרטוטים. הוא עצמו שימש סמרטוט ניגוב הרגליים של ערפאת, שניקה את נעליו מדם יהודים בטרם נכנס לליבם של שמאלני ארצנו. לקח לו זמן ליוסי שריד עד שהתפכח    הלכתי לארכיון...
מרגלית מולנר גויטיין
אף תסריטאי מחונן לא היה מצליח להמציא סיפור עסיסי ונוטף זימה מוצלח יותר מזה שנחשף השבוע בזירת הממשל בארה"ב    נכון, זה לא נשיא, אך זה ראש ה-CIA האמון על בטחון המדינה וסודותיה    ארה"ב רוחשת כמרקחה בעקבות חשיפת הרומן בין ראש ה-CIA דיוויד פטראוס ופולה ברודוול, אבל סימני השאלה מרובים מהעובדות הידועות בשטח    הולך הביתה בגלל רומן? לא בדיוק
אלי אלון
מומחים סבורים כי שתן אדם טוב לצמחים כחומר דישון והזנה בהיותו מכיל חנקן ומינרלים נוספים. אחרים סבורים כי השתן עלול דווקא להזיק לצמחים בגלל החומרים החומצתיים שבו. אז מהי האמת בעניין זה? מחקרים שנעשו בעולם מוכיחים כי ירק שהושקה במי שתן צומח טוב ומהר יותר. האם יש סיכוי שנראה את חקלאי ישראל משקים שדותיהם בשתן אדם?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il