X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אני עוקב במשך זמן לא קצר אחר הוויכוח שהתנהל בשנים האחרונות בנדון ואני לא מצליח להבין מדוע מערכת הביטחון וכן הנהלת רפאל מתנגדים התנגדות עזה כזו להמשיך ולפתח את תותח הלייזר סקייגרד שיכול לתת מענה טוב יותר מכיפת ברזל לישובי הדרום
▪  ▪  ▪
מערכת הסקייגרד. הכלי המתאים ביותר להתגוננות מפני כמות גדולה של טילים
לא ממלאת את המטרה
יש לזכור שהמטרה העיקרית של "כיפת ברזל" הייתה נטרול רקטות הקסאם על שדרות ואת זה בדיוק לא מבצעת "כיפת ברזל" בגלל מגבלת טווח המינימום שלה.

כעובד רפאל לשעבר אני מלא גאווה על היכולת המוכחת של "כיפת ברזל" ביירוט הגרדים כיום, אבל יחד עם זאת יש בלבי ספקות לגבי יכולת המערכת הזו לתפקד בהצלחה גם כיום ובעיקר בעתיד, מול האויבים המקיפים אותנו מקרוב ומרחוק עם יכולות הנשק הטילי שבידם וכמותם.
אני עוקב במשך זמן לא קצר אחר הוויכוח שהתנהל בשנים האחרונות בנדון ואני לא מצליח להבין מדוע מערכת הביטחון וכן הנהלת רפאל מתנגדים התנגדות עזה כזו להמשיך ולפתח את תותח הלייזר סקייגרד (שהיא המערכת המבצעית שפותחה ע"י חברת נורתרופ - גרומן) לפי המערכת הניסויית "נאוטילוס". החברה הנ"ל מוכנה להעביר לרפאל את כל הידע הנדרש לשם ייצור הסקייגרד.
כמו-כן מדוע לא הביאה בזמנו מערכת הביטחון את הנאוטילוס (קודמתה של הסקייגרד) לארץ לשם ניסיון באזור העיר שדרות כדי לבחון את יכולותיה והאם היא מספקת הגנה לתושבי העיר מפני כל כלי הנשק "המעופפים" ובכלל זה גם פצמ"רים, רקטות קסאם וכמובן כנגד הגרדים למיניהם?
יש לזכור שהמטרה העיקרית של "כיפת ברזל" הייתה נטרול רקטות הקסאם על שדרות ואת זה בדיוק לא מבצעת "כיפת ברזל" בגלל מגבלת טווח המינימום שלה (כ-4.5 ק"מ לקסאם-1, שגדל עד ל-10 ק"מ ויותר לרקטות מהירות יותר כמו קסאם-3 וגראד).
פיתוח הסקייגרד בתמיכת חברת נורתרופ - גרומן ואספקתו לישראל כפי שהבטיחה לפני מספר שנים היה מביא לישראל מערכת לייזר רב עוצמה - אנטי טילית שתכונותיה הן כדלקמן:
  • פוגעת ומפילה כל גוף מתכתי שנמצא באוויר כולל פצמ"רים, פגזי תותחים, רקטות וטילים, בטווח של עד כ-ק"מ 10, זאת כפי שהוכח בניסויי הנאוטילוס (ראה מצגת בסוף הכתבה) באמינות של כ-100% - 46 יירוטים ו-46 פגיעות!!!!.
  • מהירות "הקליעים" שלה כמהירות האור.
  • שיעור הפגיעות במטרות: כ-100%.
  • עלות כל "ירי" כ-2,000 דולר (לעומת כ-100,000 דולר שעולה טיל תמיר של כיפת ברזל). לחיזבאללה יש כ-40,000 טילים ואפשר לעשות את החשבון עם כל ההנחות כמה יעלה להשתמש בכיפת ברזל במקרה של מלחמה...
  • יירוט מטרה: 1 עד 3 שניות, מעבר ממטרה למטרה: 1 עד 2 שניות.
  • מספר ה"יריות" בלתי מוגבל (תלוי בכמות הדלק במאגר שהוא קל להשגה).
  • אין חשיבות למהירות הטיל המאיים.
כל התכונות הנ"ל עושות את תותח הלייזר, סקייגרד, לכלי המתאים ביותר כדי להתגונן בפני כמות גדולה ביותר של טילים, פצמ"רים וקסאמים שנורים במרווחי זמן קצרים אחד מהשני לישובי עוטף עזה.
למערכת הסקייגרד אין בעיית טווח מינימום, כך שהיא תגן היטב גם על יישובי עוטף עזה, שתושביהן נאלצים לחיות כיום בצל הממ"דים. אין צורך להגן על כל יישוב בנפרד. פריסה של 8 מערכות סקייגרד בסמוך לרצועת עזה תיצור חומת מגן שתחסום כל ירי תלול מסלול מרצועת עזה, לא משנה לאן הוא נורה, לשדרות, אשקלון, באר שבע או תל אביב.
למה לא לנסות זאת? הרי אין פתרון חלופי?
למערכת הסקייגרד אין גם בעיית טווח מקסימום, כפי שיש למערכת כיפת ברזל, או לכל טיל יירוט אחר, והיא תוכל להגן בהצלחה גם על מרבית האתרים האסטרטגיים, דבר שאינו ביכולתה של מערכת כיפת ברזל.
עלות השימוש הנמוכה במערכת הסקייגרד (כאמור, כ-2,000 דולר לכל ירי) תאפשר שימוש רחב בה להגנת כל מרחבי ישראל, דבר שלא נראה מעשי בפתרון רב שכבתי המבוסס בלעדית על טילי היירוט היקרים.
חשוב לציין כי לכיפת ברזל יש חשיבות גדולה במערכת ההגנה נגד רקטות וטילים (גם בגלל הגבלת הטווח האפקטיבי של תותח הלייזר בתנאי חורף) ולכן לא מדובר על החלפת כיפת ברזל, אלא על תוספת של הסקייגרד למערכת הזו.

הכותב הוא לשעבר עובד מחקר ברפאל וכיום גמלאי וחבר בעמותת מגן לעורף
תאריך:  13/11/2012   |   עודכן:  13/11/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תותח "סקייגרד" - כלי הכרחי
תגובות  [ 11 ] מוצגות  [ 11 ]  כתוב תגובה 
1
אם הסקייגארד כל-כך טוב אז מדוע
שאלת תם  |  13/11/12 18:26
 
- כי אין להם צורך מבצעי כשלנו ל"ת
פ.ר.  |  13/11/12 21:02
 
- כי לא יורים עליהם קסאמים! ל"ת
לייזרוביץ'  |  13/11/12 21:06
 
- יורים עליהם באפגניסטן ובתימן ? ל"ת
שאלת תם  |  14/11/12 09:42
 
- אם כיפת ברזל כל כך טובה מדוע?
תשובת תם  |  14/11/12 11:46
 
- לאמדובר בכיפת ברזל.תתיחס לנושא ל"ת
שאלת חכם  |  15/11/12 18:56
2
בגלל שלא יורים טילים על ארה"ב
יענקל  |  13/11/12 20:00
 
- לאמריקאים יש טילים אחרים
שמרל  |  15/11/12 14:29
3
תותח סקיידוואווין וזיבולי מח.
הגוי..  |  14/11/12 18:23
 
- אתה גוי; לא הבנת ויכוח יהודי
ירון זכאי 1  |  16/11/12 23:57
 
- באין תשובה טובה, הכי קל להגחיך
רפאל3  |  6/01/18 23:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
התוכנית של ד"ר יצחק נוי ברשת ב' החזירה אותי לימים רחוקים במושבה של ריח הדרים ומרחבי שדות, לימים של חרדה קיומית, שכילדים לא קלטנו את מלוא העוצמות האימתניות החבויות בה, וכמבוגרים היא חוזרת אלינו יותר מדי פעמים
דן אלון
נתניהו ושטייניץ עשו מעשה מיקרו-הבחלה לרווחים הכלואים, ויצרו מאקרו-בחילה, כאשר המירו את הרווחים הכלואים, עבור העשירונים הנמלטים ממס, באמצעות מעשה החקיקה. רווחים קלויים לשנת בחירות. 27 מיליארד שקלים ניתנו במתנה על-ידי רודפי שלטון לחבריהם רודפי ממון. זה ההבדל על רגל אחת בין קפיטליזם לסוציאליזם. מעשה הבחלה שסופו בבחילה
ד"ר רון בריימן
שתי מפלגות אידיאולוגיות קטנות פועלות בישראל: האחת, זו שהתקשורת חפצה ביקרה, ממריצה אותה ומסייעת לה להבליט את קו ההסברה השמאלני שלה; השנייה, זו שהתקשורת אינה חפצה ביקרה, לרבות התקשורת של פלגי המפד"ל, ובחרה להעלים את המפלגה ואת ועידתה
סתיו אדם
שנת הבחירות הקרובה מאופיינת יותר מכל שנת בחירות אחרת באינטרסים. אין לי כוונה להיכנס כרגע לכל אותם ויכוחים של שמאל, ימין, ביטחון, רווחה, חברה, ארץ, משפט ואנשי מאדים. שיחה שהייתה לי עם הנסיכה העלתה שאלה פשוטה: מה חשוב לי? מה אני רוצה ואיך אני רוצה שייראה העתיד שלי ושל ילדיי? או במילים של הנסיכה על העדשה: שנת בחירות ואיפה אתה היית, אבא... מה יהיה פה אחר כך...?
בעז שפירא
בחלוף מעל שנה מאז שוחרר גלעד שליט בעסקה מסוכנת, ולאחר שחזינו בעיניים כלות בשחרור של כאלף רוצחים פראי-אדם לחופשי, אנו נאלצים על-כורחנו להתוודע שוב אל האיש האציל מהמשפחה האצילית, נועם שמו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il