X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מנשה שאול פרשן לענייני המזרח התיכון מגזין מראה
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
פואד נג'ם המצרי מבכה בשירו את האומה הערבית לאחר "האביב"
▪  ▪  ▪
להרוס על-פי ההלכה המוסלמית [צילום: AP]
הסופר הירדני אברהים ע'רייבה: "יש בינינו המצפים מאובמה שיגיש לנו עזרה, וזאת כשאנו מסרבים לעזור לעצמנו. באיזו זכות אנו דורשים מאובמה ומכל הנשיאים לסייע לנו, כשאנו גורמים לעצמנו נזקים חמורים יותר אפילו ממה שהכיבוש והאימפריאליזם מעוללים לנו?"

אין כמו תפילה
שליטי אירן גינו של התקיפה על מעוזי החבלים ברצועת עזה. אך לא יותר מזה.
אירן מוכנה להילחם עד הלבנוני האחרון והפלשתיני האחרון. אך לא יותר מזה. כך היה במלחמת לבנון השנייה. האיותאללה נתנו לחיזבאללה להילחם לבדו. גם הסורים החליטו שלא לסייע לחיזבאללה.
גם ב"עופרת יצוקה" האיותאללה השאירו את חמאס להילחם בכוחות עצמו, ועל כך יש סיפור:
לפני כחצי שנה, כשמנהיג חמאס חאלד משעל התנתק מאירן וסוריה, הוא הגיע לקטר, והנסיך חיבק אותו ואמר לו: "מקומך איתנו".
משעל סיפר לאמיר כי ב"עופרת יצוקה" התקשר לאחמדינג'אד והתחנן לקבל ממנו סיוע לבלימת המתקפה הישראלית, וזה השיב לו: "אנו מתפללים למענכם". על כך השיבו לו משעל: "כשישראל תתקוף את מתקני הגרעין שלכם, גם אנו נתפלל למענכם".
מה באמת רואים כשמסתכלים
סוף סוף יש המתחילים להכיר בעובדה שערביי ישראל הם הערבים היחידים במזרח התיכון הנהנים מחופש, דמוקרטיה ורמת חיים גבוהה.
להלן מובאה ממאמרו של הסופר הסעודי עאבד אלחלים מולחם שהתפרסם בכמה עיתונים וגרר פולמוסים רבים בתקשורת הערבית: "ערבים רבים אינם יודעים כי תוחלת החיים של הפלשתינים המתגוררים בישראל עולה בהרבה על זו של מרבית הערבים במדינות ערב. כמו-כן, הם נהנים מחופש חברתי ומדיני רב יותר מזה שיש לאחיהם הערבים במדינות אחרות. אפילו הפלשתינים החים בצל הכיבוש הישראלי בגדה המערבית ורצועת עזה נהנים מזכויות מדיניות וחברתיות רבות יותר מאלו של אחיהם בעולם הערבי.
עובדה היא כי אחד השופטים שדן את נשיא המדינה לשעבר למאסר הוא פלשתיני-ישראלי. הגיע הזמן להפסיק את השנאה והמלחמות ולהתחיל לעמול למען עתיד טוב יותר לדורות הבאים".
עתה רק נותר לח"כים הערביים להכיר מהו מצבם האמיתי ולהפסיק את תמיכתם במשטרים אפלים כמו זה של מועמר קדאפי בעבר ובשאר אסד בהווה.
בחירת אובמה היא אחד המאורעות החשובים ביותר בתולדות האנושות
על-רקע הבחירות לנשיאות ארה"ב, סופרים ערביים עוסקים בהשוואות בין מצבם למצב החברה האמריקנית. נביא כאן דוגמה אחת מני רבות, של הסופר הירדני אברהים ע'רייבה ("אלדסתור" 8.11.12):
"בחירתו של אובמה היא המאורע החשוב ביותר בתולדות האנושות לאחר הפצת הדתות ששחררה את האדם משלטון בני האלים, והמחשב שהביא שוויון לכל האנושות בתחום הזכות לדעת.
"בבחירתם באובמה, מימשו האמריקנים את עיקרון השוויון בין בני אדם. הם בחרו בבנו של מהגר אפריקני מוסלמי שחור לנשיא מעצמה שמרבית תושביה הם אירופים. באותה עת ובמקום אחר זורק מושל ערבי חביות של חומרי נפץ במשקל טונה כל אחת על אנשים, בתי ספר, כנסיות ומסגדים. הוא קוטל ילדים, נשים, גברים, עצים, פרחים, והורס בניינים. וכל זה על-מנת להישאר על כס השלטון.
"יש בינינו המצפים מאובמה שיגיש לנו עזרה, וזאת כשאנו מסרבים לעזור לעצמנו. באיזו זכות אנו דורשים מאובמה ומכל הנשיאים לסייע לנו, כשאנו גורמים לעצמנו נזקים חמורים יותר אפילו ממה שהכיבוש והאימפריאליזם מעוללים לנו?".
עריצים פחדנים
"סופם של דיקטטורים" הוא שם הספר שיצא לאור לאחרונה מבית ההוצאה בירן בפריז ביוזמת המגזין "ל'אקספרס". 24 סופרים, היסטוריונים ועיתונאים תיעדו את תולדותיהם של 24 עריצים במאה ה-20 שביצעו טבח והיגלו מיעוטים.
המכנה המשותף לכל אלה הוא שמלבד היטלר, שהעדיף להתאבד על-מנת למנוע מאויביו ומעמו את השמחה לאידו, סופם הטרגי של יתר העריצים התאפיין במוגות לב. הם העדיפו את ההשפלה על האיבוד לדעת. כל אלה שרצחו עמים, שחטו, שרפו והפציצו את בני עמם בנשק כימי, התגלו כמוגי לב אל מול המוות.
סדרת העריצים מתחילה במוסוליני שאיש לא תיאר לעצמו כי לא יהיה לו אומץ להתאבד, ולבסוף הוא ואהובתו ניתלו במשך יממה כשרגליהם למעלה וראשם למטה, בעוד שהמוני העם יורקים על פניהם.
קדאפי העריץ המטורף סיים את חייו כשהוא מסתתר בצינור ביוב, וסדאם חוסיין הדיקטטור האיום סיים את חייו כקיפוד המסתתר בבור, שלא אזר אומץ לכוון לרקתו את האקדח שהיה ברשותו.
הספר מתעד עריצים נוספים כיוזף סטלין, אידי אמין, פרדיננד מרקוס ואחרים. לבסוף, מתייחסים המחברים לעריץ הממשיך לרצוח את עמו, מפציץ שכונות ומגלה מאות אלפים, כשברור למי הכוונה.
הגדולה במכות מצרים
משטר "האחים המוסלמים" מתמודד בימים אלה עם כוונתם של הסלפים להרוס את הפירמידות והספינקס, בטענה שעצם קיומם הוא בבחינת עבודת אלילים.
מנהיג הסלפים הג'יהאדיסט במצרים מרג' סאלים אלג'והרי אמר בראיון לערוץ "דרים" המצרי כי חייבים לרסק את הפסלים הממלאים את מצרים, וכי על המוסלמים מוטל למלא אחרי ההלכה המוסלמית ולהרוס את הפסלים, כפי שעשו לפסלים של בודהא באפגניסטן.
מנגנוני הביטחון נקטו צעדים כדי לשמור את המתחם הארכיאולוגי במחוז אלג'יזה. העיתונות המצרית דיווחה על נוכחות ביטחונית מסיבית באזור הפירמידות.
כזכור, עם תחילת ההתקוממות במצרים ב-25 בינואר, 2011, היה ניסיון מצד הסלפים לפרוץ את המוזיאון המצרי בכיכר אלתחריר, והם אף הספיקו לנפץ מספר פסלים. הצעירים החילוניים שנכחו בכיכר הצליחו להניס את התוקפים.
הרס הפירמידות והספינקס ינחית מכה אנושה על ענף התיירות המהווה מקור ההכנסה הלאומי מספר אחת שלמצרים.
יללת העורב ונעירת החמור
המשורר המצרי אחמד פואד נג'ם, המכונה משורר האלף השלישי, פרסם שיר שבו הוא מתאר את הכאוס והאנרכיה שהשתררו בעולם הערבי לאחר "האביב". להלן קטעים נבחרים ממנו:
אל האומה הערבית!
לאחר הלא כלום שבו את שרויה, אינך ראויה לברכה.
מהן חדשות פלשתין? עם ללא מולדת. ומולדת ללא זהות.
מהן חדשות לבנון? מועדון לילה...כיסאותיו מעץ ושולחנו עדתיות.
מהן חדשות סוריה? נעוצים בה סכיני הברברים.
מהן חדשות עירק? מולדת המוות המענג.
מהן חדשות מרוקו? מצטרפת למועצת מדינות המפרץ בשם המלוכה.
מהן חדשות סומליה? רק אלוהים יודע מה קורה שם.
מהן חדשות סודן? הפכה לשתי מדינות בשם החירות.
מהן חדשות תימן? נשיאה נטש...ועַמה - בעיה שנשכחה.
מהן חדשות קטר? מנהיגת המהפכות...פגיון נגד הבוגדנות ומטבח האנטי-אימפריאליזם.
ומהן חדשות לוב? מדינה שהפכה למחנות נשק ואידיאולוגיה שבטית.
ומהן חדשות מצרים? "האחים המוסלמים" שוכבים עם כלת המהפכה.
הוי האומה הערבית!
לאחר הלא כלום שבו את שרויה, אינך ראויה לברכה.
את ראויה להיות שטיח שעליו דורכים הזרים
אינך ראויה לסיסמאות המהפכה, כשאביבך הפך ללעג.
את ראויה ליללת העורב ונעירת החמור.
הוי האומה הערבית!
אומה שקברה את כבודה מתחת לעפר בעודה שוקקת חיים.

לאתר מגזין מראה
הכותב הוא פרשן לענייני המזרח התיכון.
תאריך:  16/11/2012   |   עודכן:  16/11/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שמעון מנדלוביץ
פרס "הודה לעם הרוסי על הכנסת אורחים שלו לעם ישראל במשך 1000 שנה"    מעניין אם כל קורבנות הפוגרומים במשך 1000 שנה מצטרפים להכרת הטובה הזאת
איתמר לוין
בגלל שעוד מעט יהיו לי 25 שעות של שקט, בלי הפטפטת הבלתי-פוסקת וחסרת התוכן של הערוץ הראשון, ערוץ 2 וערוץ 10    תחת איצטלה של טלוויזיה ממלכתית, אנחנו מקבלים מאז התחלת "עמוד ענן" טלוויזיה פרימיטיבית ברמה הנמוכה ביותר
נסים גבאי
ארבע שנים לא קרה דבר, ובדיוק עכשיו לקראת הבחירות "כבר אי-אפשר לסבול יותר וצריך להאריך את כושר ההרתעה של מדינת ישראל"? לא יודע ממה עשו אתכם, אבל אותי לא עשו באצבע
נסים ישעיהו
כמו בכל ריצה למרחקים ארוכים, השלב האחרון הוא קריטי; דווקא בשלב הזה, בפיניש, עלינו להתחבר חזרה לדרכו של יעקב, לנהוג בהתאם להוראות התורה ובשום אופן לא להרכין ראש בפני הגויים
אברהם פכטר
נוסחה מתמטית שמצליחה במציאות ולא רק בתיאוריה, ניתנת ליישום ממשי ולהצלחה מדעית    אבל נוסחה תיאורטית שמקוימת רק ע"י צד אחד ומורכבת בתנאים שרק צד אחד מקיים והשני נגרר אחריו – היא מתכון לכישלון
רשימות נוספות
אפילו לא תמורת נזיד עדשים  /  דפנה נתניהו
דמוקרטיה של שבטים   /  מרדכי קידר
זכות השיבה למציאות  /  קובי קמין
משמעותו המיסטית של הריבוי הזוגי  /  אורנה ליברמן
התחלה הכרחית (חלק א')  /  קנת לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il