X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
אהוד ברק. הזוכה הגדול [צילום: פלאש 90]
מבצע "עמוד ענן" - לטוב ולרע
למבצע הצבאי בעזה יהיו רווחים וגם הפסדים. מלבד הפגיעה בכוחו של החמאס, יפיק ממנו את הרווח הגדול ביותר אהוד ברק, שיחזור לכהן בממשלה הבאה כשר-ביטחון, חרף כישלונה הצפוי של מפלגתו "עצמאות", כי נתניהו פשוט לא יכול בלעדיו. ההפסד הגדול יהיה באי-חיסולו של החמאס וארסנל הנשק המלא שלו מחמת הפסקת האש שתיכפה, ככל הנראה, על ישראל - כרגיל בטרם עת
+ לליכוד-ביתנו
המרוויחה השנייה מן המבצע תהיה מפלגת "ישראל ביתנו". אם יש, עדיין, למישהו ספק בניצחונה הגדול בבחירות הקרובות - יטפח על פניו "עמוד הענן". הפער בין מפלגתם של נתניהו וליברמן לבין כל המפלגות האחרות רק ילך ויגדל לטובתם של השניים

בימים הקרובים תשכך ככל הנראה האש בדרום ועימה אף ירד המסך על "עמוד הענן". מן הסתם ייחרץ אז גורלם של המרוויחים והמפסידים ממנו.
מה שברור הוא שמלבד עובדת היחלשות עוצמתו של החמאס, יהיה המרוויח הגדול מהמבצע הצבאי אהוד ברק, שהחזיר באמצעותו את תהילת העבר שלו שנגוזה. בזכות המבצע שנוהל על-ידיו ובזכות העובדה שנתניהו פשוט לא יכול בלעדיו, יבטיח ברק את כהונתו כשר ביטחון גם בממשלה הבאה, אף אם מפלגתו, "עצמאות", לא תצליח לצלוח את אחוז החסימה.
המרוויחה השנייה מן המבצע תהיה מפלגת "ישראל ביתנו". אם יש, עדיין, למישהו ספק בניצחונה הגדול בבחירות הקרובות - יטפח על פניו "עמוד הענן". הפער בין מפלגתם של נתניהו וליברמן לבין כל המפלגות האחרות רק ילך ויגדל לטובתם של השניים.
מרוויחי המקום השלישי במבצע הם החיילים האלמונים של המודיעין ואזרחי השב"כ, שבזכות מלאכת הקודש שלהם, שמאחורי הקלעים, הניב "עמוד הענן" את פירותיו, כשהוא פוגם משמעותית בכוחו של החמאס וגם מבטיח, ככל הנראה, פסק-זמן בירי שלו.
תחזית פסימית
שותפים פאסיביים להישגיו של "עמוד ענן" הם אלה שלא הפריעו למהלכו התקין. ראש וראשון להם הוא נשיא-ארה"ב, ברק אובמה, שגיבה את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, במהלך הצבאי. לא נפקד גם מקומם של ערביי-ישראל, שהבליגו ולא התייצבו לצד אחיהם בעזה - לא בכוח ולא בפועל. בכך הם אפשרו לצה"ל שלא לפתוח חזית שנייה.
אסור גם לזלזל בגיבוי שנתנו לישראל מדינות אירופה ובוודאי שלא בעמדתה המתונה, יחסית, של מצרים למהלך המבצע, מבלי להצטרף לעזרת החמאס. יבוא על הברכה גם מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, שלא שלל עם אירגונו את זכותה של ישראל להגן על עצמה.
אבל עם הרווח יש גם הפסד. מבצע "עמוד ענן" יגיע ככל הנראה לקיצו במרוצת הימים הקרובים בשל אילוצים מדיניים. יהיה זה מן הסתם בשעה שתישקף סכנה מוחשית לאוכלוסיה האזרחית בעזה. ישראל תיאלץ אז לנצור את האש, בטרם שתשיג את רגע השיא של הוכחת עוצמתה. משמעות הדבר תהיה שמירת כוחו הפוטנציאלי של החמאס והאפשרות שתינתן לו להחזיר לעצמו את עוצמתו שאבדה ולהתחמש מחדש.
התחזית לעתיד בהחלט עגומה. הטרור רק עלול להסלים וישראל תיאלץ אז להתעמת, וביתר-שאת, עם אויבים מרים מאלה שאותם ידעה בהווה. והלוואי שנתבדה!

תאריך:  18/11/2012   |   עודכן:  18/11/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
אסור להפסיק את המבצע כל עוד ארגוני הטרור יכולים לשגר עשרות טילים ביום    לעיתונאים באולפנים בתל אביב יש פחות סבלנות מאשר לתושבי שדרות שבמקלטים    כולנו חייבים תודה לאהוד אולמרט ולעמיר פרץ אשר החליטו לפתח את "כיפת ברזל"    הציניות והשנאה של סימה קדמון שוברות את כל הגבולות
יורם הר-לב
"היה עוזר אם הפלשתינים לא היו מצהירים בערבית שאינה משתמעת לשתי פנים, שהם רוצים לחסל אותנו ולקבל את כל 'אדמות הוואקף' שזה בעצם כל מדינת ישראל"    מוקדש לכל הפרשנים והפוליטיקאים שיושבים באולפנים ומאיצים בנו לדבר עם חמאס או אבו מאזן
ציפי לידר
הבנת המקרא בתפישת חז"ל    מדוע קיבל יעקב את הברכות?    הכל על קול יעקב
רון בריימן
בעוד מבצע "עמוד ענן" מתנהל, כבר ניתן להבחין כיצד ישראל עלולה לחזור על עצמה: הצלחה צבאית חלקית וכישלון מדיני. ההצלחה הצבאית צפויה להיות חלקית, כי בין מטרות המבצע לא הוגדרה המטרה הנכונה: כניעה ללא תנאי של האויב. כדאי ללמוד מהיעד שקבע צ'רצ'יל לצבאו. הכישלון המדיני נובע מן האבחנה חסרת ההיגיון בין שני סוגי מחבלים, "טובים" ו"רעים"
צ'לו רוזנברג
עזה היא אבן בוחן למנהיגותם של ביבי וברק. עליהם מוטלת האחריות להביא שקט לאזרחי הדרום והמרכז. העיניים נשואות אליהם, לא רק מצדם של אזרחי ישראל, אלא גם האויבים מבחוץ ממתינים לראות מה יעשו שני הביטחוניסטים האולטימטיביים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il