X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מסתבר שלהגירה לנצרת עילית יש אכן פנים אידיאולגיות ואלימות. כמו הכנס על הגיוס לצה"ל יש לקוות שעוד ועוד מקרב ערביי ישראל יתפסו יוזמה ויפנו לעבר השתלבות מלאה בחברה הישראלית מתוך הכרה מלאה במדינה ובזהותה, דבר שיוקיע את אותם עסקנים ופוליטיקאי קיצוניים מהמגזר הערבי
▪  ▪  ▪
נצרת עילית. מעוררים בעיר פרובוקציות בכוונה [צילום: מרים צחי]

לפני כשבועיים כיכבה נצרת עילית בשתי כותרות בנושאים מהותיים הקשורים לזהותה של המדינה ולפני החברה הישראלית בעת הזו. נצרת עילית השוכנת בגליל ומוקפת בעיר נצרת הערבית ובעוד שישה כפרים הגובלים בה ובגבולותיה המוניציפאליים מהווה סמל לציונות ולריבונות ישראלית בגליל.
יש אומרים שנצרת עילית הייתה גם במשך שנים סמל לדו-קיום או נכון יותר ליחסי שכנות טובה בין תושביה היהודים לתושבים הערבים ביישובים הסמוכים.
נצרת עילית שנוסדה על-ידי בן-גוריון בשנת 1956 מתוך מטרה לייהד את הגליל עוברת שינוי דמוגרפי שהתעצם בשני העשורים האחרונים. היו אלה ערבים נוצרים שהיו הראשונים לזהות את תהליכי האיסלאמיזציה ועברו לנצרת עילית מתוך רצון לשפר את איכות חייהם ולהתרחק מישוביהם המתאסלמים ומהסכסוכים הדתיים האלימים שפרצו בהם אחת לכמה שנים.
העיר שינתה צביונה
לקראת סוף שנות התשעים ותחילת שנות האלפיים ובהשפעתם של הסכמי אוסלו שהפיחו רוח אידיאולוגית בקרב ערביי ישראל, החל תהליך הגירה מסיבי יותר לעיר, לא רק ערבים נוצרים ואיכות החיים, אלא למורת רוחם של האחרונים (ושל יהודי נצרת עילית), גם שכינהם המוסלמים החלו להגר בהמוניהם לתוך נצרת עילית. הגירה זו החלה לקבל צביון אידיאולוגי-פוליטי כשראשוני מייצגיה של הגירה אידיאולוגית זו היה ח"כ לשעבר עזמי בשארה שעשה זאת תוך הצהרות אדיאולוגיות על שייכותן של האדמות. רבים טענו בשנים הראשונות לגל ההגירה שאין ביסוס לטענות על סיבות אידאולוגיות להגירה זו.
כיום מהווים הערבים על-פי נתונים רשמיים קרוב לעשרים אחוזים מתושבי העיר כשבפועל המספרים גבוהים יותר. שינוי זה השפיע רבות על צביון העיר, גרם לגלי עזיבה גדולים של משפחות רבות מוותיקי העיר ושל צעירייה, משפיע על אורח החיים, מלווה בבעיות מבעיות שונות ואף יוצר מתחים שלא נודעו בעבר בתקופת יחסי השכנות הטובים כשכל אוכלוסיה גרה ומנהלת את חייה בישובים עם צביון דתי ותרבותיה משלה.
יש להמשיך לעמול ולהביא זוגות צעירים ומשפחות יהודיות לעיר ויחד עם זאת יש להכיר במציאות שנוצרה ולמצוא דרכים שיבטיחו את הקטנת המתחים, שכנות טובה ואף חיזוק ושילוב מלא חובות בצד זכויות של חלקים מהאוכלוסיה הערבית.
מעוררים פרובוקציות בנצרת עילית
הכותרת הראשונה בשבוע שעבר חשפה כי לאחרונה נערך בנצרת עילית כנס בו השתתפו כשלוש מאות ערבים נוצרים מתוכם חיילים משוחררים, חיילים בסדיר, צעירים לפני גיוס ונכבדים מהעדה הנוצרית ערבית בישראל. הכנס עסק בעידוד הגיוס לצה"ל ובהשתלבות הערבים הנוצרים בחברה הישראלית כאזרחים שווים בעלי חובות וזכויות.
התגובות במגזר הערבי לא אחרו לבוא, הנהגת המגזר הערבי וחלקים בעדה הנוצרית תקפו את ראשי המשתתפים ואף הטילו חרם על אחד מהכמרים עד כדי איומים אלימים. עו"ד עביר קופטי חברת ארגון "מוסווא" הנהנה מתמיכת הקרן לישראל חדשה תקפה בבלוג שלה בחריפות את המשתתפים בכנס זה וקראה לארגן רשימות שחורות של מנהיגי הנוצרים המשתפים פעולה עם הממסד הישראלי למען השתלבות ושוויון בנטל.
יום לאחר מכן כותרת נוספת חשפה כי עסקנים ערבים מנצרת עילית וח"כ זועבי תקפו את הרעיון והביצוע של הצבת דגלי ישראל בכניסות לעיר נצרת עילית, כאילו הייתה זו עיר ערבית למהדרין השוכנת בירדן.
אין זו הפעם הראשונה שמנהיגים ועסקנים ערביים מנסים לעורר פרובוקציות בנצרת עילית וקוראים תיגר על צביונה וזהותם של תושביה היהודים. במהלך עופרת יצוקה היו אלה עסקני חד"ש שקיימו כנס נגד צה"ל דווקא בנצרת עילית בעוד יש באפשרותם לעשות זאת בכל אחד משבעת הישובים המקיפים את העיר הציונית.
הסיבה הנוכחית שמספקת לעסקנים ופוליטיקאים במגזר הערבי הזדמנות נוספת לפגוע ביחסים בין יהודים וערבים ולהלך אימים על אותם אלה מבין הערבים המעוניינים באמת ובתמים להשתלב באופן מלא בחברה הישראלית כאזרחים שווים מן השורה, היא כנראה מערכת הבחירות.
מסתבר שלהגירה לנצרת עילית יש אכן פנים אידיאולגיות ואלימות. כמו הכנס על הגיוס לצה"ל יש לקוות שעוד ועוד מקרב ערביי ישראל יתפסו יוזמה ויפנו לעבר השתלבות מלאה בחברה הישראלית מתוך הכרה מלאה במדינה ובזהותה, דבר שיוקיע את אותם עסקנים ופוליטיקאי קיצוניים מהמגזר הערבי ויתרום ליחסי שכנות טובה.

הכותב הוא ראש אגף מדיניות ומרכז תחום מילואים בתנועת "אם תרצו"
תאריך:  18/11/2012   |   עודכן:  18/11/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 עופרת יצוקה  עזמי בשארה
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
מצערת העובדה, שמערכת יותר מדי גדולה של משרדי עורכי דין בישראל עשו קופון יותר מדי גדול מכל תביעה של ניצולי שואה, שזכתה לעבור את כל ייסורי הביורוקרטיה הישראלית ולזכות בקבלת האישורים המבוקשים
ד"ר אורנה מרקוס בן-צבי
יש לחפש בנרות ערוצים וקשרים גלויים וסמויים, פורמליים ושאינם פורמליים, ולהגיע לאנשים הנכונים מן העבר השני על-מנת למצוא פתרונות יצירתיים לסכסוך ולהתחיל ולשנות מציאות
סתיו אדם
להיות אבא במלחמה שאתה יודע שהיא מוצדקת ומצד שני היא סוג של מהלך בחירות ציני מתוזמן ומתוקשר, להיות אבא בזמן מלחמה שחלק מהזמן הילדים לא ברשותך ומפלס הדאגה עולה לשמיים. להיות אבא בזמן מלחמה זה לא רק מעצבן ומתסכל...זה פשוט מפחיד והכי אמיתי
אביתר בן-צדף
מאז מלחמת הקוממיות לא הייתה לישראל הרתעה    למרות כל הרטוריקה המופלאה של מנהיגינו, לא הצליחה ישראל להרתיע    ניתן להרתיע מחבלים    כדי להרתיע, צריכה ישראל להיראות אמינה ונחושה
אליקים העצני
וכי מה רוצים ממנו - שיעמיד פנים שוחקות כשפוגעים בכבודו, שהוא כבוד מדינתו? שינשק את הסוליה ההיא? ואם אכן ניכר עליו, שהיה מעדיף מישהו אחר על פני נשיא שמתנכר לארצו ואותו אישית מתעב - מה מצפים? שירקוד בפניו 'מה יפית'?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il